Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

MFP: proiect de Ordonanta privind plata impozitului pe venit si a contributiilor sociale obligatorii

MFP: proiect de Ordonanta privind plata impozitului pe venit si a contributiilor sociale obligatorii
mfpact normativcod fiscalcontributii sociale

MFP (Ministerul Finantelor Publice) a publicat pe site-ul oficial al institutiei, in data de 8 martie 2018, un proiect de Ordonanta de Urgenta privind masuri fiscal – bugetare si pentru modificarea unor acte normative.


Mai jos puteti sa cititi un text extras din proiectul de Ordonanta. Consultati documentul integral aici. >>


“Art. I. - Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 60 punctul 1, dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:
„a1) venituri din drepturi de proprietate intelectuala;”

2. La articolul 61, dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:
„a1) venituri din drepturi de proprietate intelectuala, definite conform art.70;”

3. La articolul 64, alineatul (1) dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), cu urmatorul cuprins:
„a1) drepturi de proprietate intelectuala;”

4. La articolul 67, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari
Ghid practic - SAGA pentru PFA. Operare, exemple practice, recomandari

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii



„(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.”

5. La articolul 67, alineatul (3) se abroga.

6. Articolul 671 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 671 - Definirea veniturilor din Romania din activitati independente
Veniturile obtinute din activitati independente desfasurate in Romania, potrivit legii, se considera ca fiind obtinute din Romania, indiferent daca sunt primite din Romania sau din strainatate.”

7. La articolul 68 alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(1) Venitul net anual din activitati independente se determina in sistem real, pe baza datelor din contabilitate, ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii de venituri, cu exceptia situatiilor in care sunt aplicabile prevederile art. 69.”

8. La articolul 68, alineatul (5), litera l) se abroga.

9. La articolul 69, alineatele (1), (2), (5), (6) si (9) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(1) In cazul contribuabililor care realizeaza venituri din activitati independente, altele decat venituri din profesii liberale definite la art. 67, venitul net anual se determina pe baza normelor de venit de la locul desfasurarii activitatii.
(2) Ministerul Finantelor Publice elaboreaza nomenclatorul activitatilor pentru care venitul net se poate determina pe baza normelor anuale de venit, care se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, in conformitate cu activitatile din Clasificarea activitatilor din economia nationala - CAEN, aprobata prin hotarare a Guvernului. Directiile generale regionale ale finantelor publice, respectiv a municipiului Bucuresti au urmatoarele obligatii:
a) stabilirea nivelului normelor de venit;
b) publicarea acestora, anual, in cursul trimestrului IV al anului anterior celui in care urmeaza a se aplica, precum si a coeficientilor de corectie stabiliti cu consultarea consiliilor judetene/Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.
(…)
(5) In cazul in care un contribuabil desfasoara o activitate care genereaza venituri din activitati independente, altele decat venituri din profesii liberale, definite la art. 67, pe perioade mai mici decat anul calendaristic, norma de venit aferenta acelei activitati se reduce proportional, astfel incat sa reflecte perioada de an calendaristic in care a fost desfasurata activitatea respectiva.
(6) Daca un contribuabil desfasoara doua sau mai multe activitati care genereaza venituri din activitati independente, altele decat venituri din profesii liberale, definite la art. 67, venitul net din aceste activitati se stabileste de catre contribuabil prin insumarea nivelului normelor de venit corespunzatoare fiecarei activitati.
(…)
(9) Contribuabilii pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit si care in anul fiscal anterior au inregistrat un venit brut anual mai mare decat echivalentul in lei al sumei de 100.000 euro, incepand cu anul fiscal urmator au obligatia determinarii venitului net anual in sistem real. Cursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea echivalentului in lei al sumei de 100.000 euro este cursul de schimb mediu anual comunicat de Banca Nationala a Romaniei, la sfarsitul anului fiscal. Aceasta categorie de contribuabili are obligatia sa completeze corespunzator si sa depuna declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice pana la data de 15 martie inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.”

(10) Prin exceptie de la alin.(8) si (9), contribuabilii pot opta pentru calcularea, retinerea si plata sumei reprezentand pana la 2% din impozitul lunar datorat pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii si a unitatilor de cult, de catre platitorii de astfel venituri, pana la termenul de plata al impozitului.
(11) Optiunea prevazuta la alin. (10) se exercita in scris de catre contribuabil si se aplica la momentul platii impozitului de catre platitorii de venituri din drepturi de proprietate intelectuala. Optiunea ramane valabila pe perioada derularii contractului incheiat intre parti, incepand cu luna exercitarii optiunii, dar nu mai mult de 2 ani fiscali consecutivi.
(12) Procedura de aplicare a prevederilor alin. (8) si (9) se stabileste prin ordin al presedintelui A.N.A.F..”

In nota de fundamentare a proiectului ni se mentioneaza motivele emiterii actului normativ, dupa cum urmeaza:

Promovarea acestui act normativ este determinata in principal de necesitatea:

• elaborarii unui mecanism mai simplu de stabilire, declarare si plata a impozitului pe venit si a contributiilor sociale obligatorii datorate de persoanele fizice;
• reducerii numarului de declaratii depuse la organul fiscal de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din desfasurarea unor activitati economice, ca masura fiscala prevazuta in Programul de Guvernare 2018-2020 aprobat prin Hotararea Parlamentului nr. 1/2018 pentru acordarea increderii Guvernului;
• revizuirii sistemului actual privind impozitarea veniturilor realizate din activitati economice de persoanele fizice, prin eliminarea platilor anticipate si instituirea unui singur termen de plata pentru a raspunde exigentelor privind administrarea eficienta a sistemului fiscal;
• eliminarii dificultatilor aparute in procesul de gestionare a deciziilor de impunere emise pentru persoanele fizice;
• reducerea birocratiei prin eliminarea unui numar semnificativ de declaratii depuse de persoanele fizice, prin comasarea unor formulare si diminuarea costurilor administrative legate de procesarea declaratiilor;
• incurajarii contribuabililor persoane fizice care desfasoara activitati economice sa isi declare in mod transparent obligatiile fiscale, in scopul imbunatatirii conformarii;
• simplificarii modului de stabilire a impozitului pe venit, atat pentru contribuabil, cat si pentru ANAF prin neemiterea deciziilor de impunere pentru platile anticipate si cunoasterii de catre contribuabil a obligatiilor de plata, fara interventia organului fiscal;
• dobandirii calitatii de asigurat de la termenul de depunere a declaratiei unice sau de la data depunerii acesteia, dupa caz;
• incadrarii ca platitor CAS si CASS in functie de venitul estimat pentru anul curent, independent de venitul realizat in anul precedent;
• simplificarii legislatiei in ceea ce priveste declaratiile fiscale pentru asigurarea in sistemul public de pensii a unor categorii de persoane;
• reglementarii unitare a unor situatii rezultate din implementarea Legii nr. 263/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, dar si a Legii nr. 227/2007 cu modificarile si completarile ulterioare.


In ceea ce priveste sistemul de bonificatii, se propune reglementarea unui sistem de bonificatii pentru anul 2018, pentru achitarea integrala a obligatiilor fiscale estimate, respectiv a contributiilor sociale obligatorii. Astfel:

a) pentru depunerea declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice prin mijloace electronice de transmitere la distanta conform Codului de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la 15 iulie 2018, se acorda o bonificatie de 5% din contributiile sociale datorate platite integral pana la 15 martie 2019, reprezentand obligatiile fiscale anuale pentru anul 2018. Valoarea bonificatiei diminueaza contributiile sociale datorate anual, platite.

b) pentru plata cu anticipatie a contributiilor sociale datorate se acorda o bonificatie de 5% din contributiile sociale anuale estimate, platite integral pana la 15 decembrie 2018. Valoarea bonificatiei diminueaza contributiile sociale datorate anual, platite.

In cazul in care conditiile de la pct.a) si b) sunt indeplinite cumulativ se aplica ambele bonificatii.
Bonificatia acordata la plata contributiei de asigurari sociale persoanelor fizice care efectueaza plati reprezentand contributia de asigurari sociale obligatorii datorate, pana la termenul de plata, evidentiata distinct in declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, se suporta de la bugetul de stat.

Iata si un exemplu in acest sens!

Daca un contribuabil depune declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice prin mijloace electronice de transmitere la distanta conform Codului de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la 15 iulie 2018, efectueaza plati anticipate pe parcursul anului iar suma este achitata integral pana la 15 decembrie 2018, contribuabilul beneficiaza de o bonificatie totala de 10%. Ultima plata efectuata de contribuabil se diminueaza cu valoarea bonificatiei de 10%.

Astfel:

Obligatie fiscala estimata: 10.000 lei
Plata in data de 15 august: 5.000 lei
Plata in data de 14 decembrie: 4.000 lei (ultima plata a fost diminuata
ca urmare a bonificatiei)
Bonificatie 5%: 500 lei
5% 500 lei

Consultati nota de fundamentare in intregime aici. >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
mfpact normativcod fiscalcontributii sociale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Martie 2018


Votati articolul "MFP: proiect de Ordonanta privind plata impozitului pe venit si a contributiilor sociale obligatorii":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum functioneaza TVA la incasare?

Intrebare: Am emis o factura care are TVA 5000 lei cu TVA la incasare.
Facturile de cheltuieli au TVA 3000 lei. Pe aceste facturi nu scrie TVA la incasare, dar nici nu le-am achitat.
Factura emisa de mine o incasez in aceeasi luna, dar tot nu platesc facturile de cheltuieli.
In acest caz platesc 5000 - 3000 = 2000 lei TVA plata sau platesc 5000 lei pentru ca nu am achitat facturile de cheltuieli?

Raspuns: Societatea dvs. (beneficiarul) este n sistem TVA la incasare. In cazul in care furnizorul dvs. nu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Martie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarile aduse de Legea nr. 111/2018. Cine beneficiaza de scutire pentru plata taxelor locale

    • In buletinul ANAF nr. 20 apar actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei. Dintre acestea face parte si Legea nr. 111/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.Of. nr. 422 din 17 mai 2018), dupa cum va informam intr-un articol anterior. Legea nr....» citeste mai departe aici

  • Florin Citu: Reapare contributia la angajator!

    • Senatorul PNL Florin Citu atrage atentia asupra unor informatii din proiectul de lege privind reglementarea pensiilor obligatorii administrate privat Pilonul II, potrivit unei postari facute de catre acesta pe contul de Facebook. In propunerea de proiect de lege apare contributia la angajator, care spune asa: "contributia angajatorului este egala cu a angajatului, in functie de marimea companiei. Deci dupa ce am avut transferul contributiilor, a fost asa-numita...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA la obtinerea codului. Care este monografia contabila?

    • Ajustarea TVA-ului se poate dovedi o adevarata provocare atunci cand vine vorba despre realizarea monografiei contabile, in special in cazul obtinerii codului. Pentru a clarifica aceasta situatie, vom lua drept exemplu un studiu de caz ce are drept subiect principal o societate neplatitoare de TVA care a achizitionat in anul 2017 mijloace fixe de la o societate inregistrata in scopuri de TVA. Precizam ca mijloacele fixe au fost inregistrate in imobilizari la valoarea de achizitie ce...» citeste mai departe aici

  • Cum trebuie completata declaratia 112 in cazul concediului fara plata?

    • Completarea declaratiei 112 ridica unele semne de intrebare in randul contribuabililor care se confrunta cu concediul fara plata. Drept exemplu, luam cazul unei societati care are un singur angajat. Acesta a solicitat concediul fara plata pentru intreaga luna februarie 2018. A fost intocmita D112 pentru luna februarie 2018 unde, la rubrica ore suspendate in luna, a fost inscris 160, iar la rubrica ore lucrate efectiv in luna a fost inscris 0 (zero). Ca urmare a completarii declaratiei, la sec...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei unice de catre persoanele fizice care au domiciliul fiscal in localitatea in care nu exista ANAF

    • Persoanele fizice care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania sau/si din strainatate, care datoreaza impozit pe venit si contributii sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal, pot depune Declaratia unica la sediul primariilor din localitatea in care isi au domiciliul fiscal. In vederea completarii si/sau depunerii, precum si transmiterii declaratiei, persoanele fizice beneficiaza de indrumare si asistenta din partea persoan...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai 2018

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat lista cu acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai.   Din buletinul nr. 20 fac parte 4 acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.   Cititi in randurile urmatoare ce acte normative contine lista publicata de ANAF! 1. Ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrului mediulu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile