Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Cum se efectueaza contabilitatea facturilor primite? Rezolvati impecabil toate problemele!

Cum se efectueaza contabilitatea facturilor primite? Rezolvati impecabil toate problemele!
facturicontabilitatea tertilorcontabilitatea facturilor

Aveti probleme, nelamuriri si nesigurante in ceea ce priveste contabilitatea facturilor primite? Gasiti in randurile urmatoare solutiile care va vor ajuta sa rezolvati impecabil toate aspectele fiscale si inregistrarile contabile aferente celor mai intalnite relatii cu tertii astfel incat dvs. sa evitati:

  • pierderi banesti pentru firma;
  • conflicte cu creditori si debitori;
  • neintelegeri intre asociati;
  • penalizarile pentru neplata taxelor din partea Statului;
  • procese cu salariati nedreptatiti.

Ce trebuie sa stiti despre contabilitatea facturilor primite?

O datorie reprezinta o obligatie actuala a entitatii ce decurge din evenimente trecute si prin decontarea careia se asteapta sa rezulte o iesire de resurse care incorporeaza beneficii economice. O datorie este recunoscuta in contabilitate si prezentata in bilant atunci cand este probabil ca o iesire de resurse incorporand beneficii economice va rezulta din decontarea unei obligatii prezente si cand valoarea la care se va realiza aceasta decontare poate fi evaluata in mod credibil.

Potrivit reglementarilor contabile in vigoare, aprobate prin O.M.F.P.nr. 1.802/2014, detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale, precum si efectuarea de operatiuni economice, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.

Pentru respectarea acestei obligatii este necesar sa se asigure receptionarea tuturor bunurilor materiale intrate in entitate si inregistrarea acestora la locurile de depozitare.

In situatia unor decalaje intre aprovizionarea si receptia bunurilor care se dovedesc a fi in mod cert in proprietatea entitatii, cum este cazul bunurilor sosite fara factura se procedeaza la inregistrarea acestora ca intrari in gestiune atat la locul de depozitare, cat si in contabilitate, pe baza receptiei si a documentelor insotitoare.

In cazul bunurilor aprovizionate cu clauze privind dreptul de proprietate se procedeaza la inregistrarea acestora la intrari atat in gestiune, cat si in contabilitate, potrivit contractelor incheiate.

La data intrarii in entitate, bunurile procurate cu titlu oneros se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, adica la cost de achizitie.

Cost de achizitie inseamna pretul datorat si eventualele cheltuieli conexe minus eventualele reduceri ale costului de achizitie. In acest sens, costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei
bunurilor respective.

In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective.

Cheltuielile de transport sunt incluse in costul de achizitie si atunci cand functia de aprovizionare este externalizata.


Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru cabinetele medicale
Ghid GDPR pentru cabinetele medicale

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii



1.1.1. Contabilitatea facturilor de imobilizari

Evidenta obligatiilor de plata fata de furnizorii de imobilizari corporale sau necorporale, altii decat entitatile afiliate, entitatile aso ciate si entitatile controlate in comun se tine cu ajutorul contului 404 Furnizori de imobilizari.

Contul 404 Furnizori de imobilizari este un cont de pasiv.

In creditul contului 404 Furnizori de imobilizari se in registreaza:

- valoarea imobilizarilor facturate de furnizori sau a serviciilor prestate de terti pentru realizarea acestor imobilizari (201, 203, 205, 206, 208, 211 la 217, 223, 224, 231, 235);

- rezultatul nefavorabil provenit din corectarea erorilor contabile, constatate in exercitiul financiar curent, aferente exercitiilor financiare precedente (117);

- obligatia de plata a ratelor pe baza facturilor emise de locator, in cazul leasingului financiar si a dobanzii aferente (167, 666);

- valoarea avansurilor acordate furnizorilor de imobilizari (409);

- taxa pe valoarea adaugata aferenta furnizorilor de imobilizari (4426);

- valoarea despagubirilor, amenzilor si penalitatilor datorate tertilor (658);

- diferentele nefavorabile de curs valutar inregistrate la finele lunii, respectiv la inchiderea exercitiului financiar, din evaluarea soldului in valuta (665);

- diferentele nefavorabile aferente datoriilor exprimate in lei, a caror decontare se face in functie de cursul unei valute, rezulta te din evaluarea acestora la finele lunii, respectiv la inchiderea exercitiului financiar (668).

In debitul contului 404 Furnizori de imobilizari se in registreaza:

- sumele achitate furnizorilor de imobilizari (512, 531, 541);
- valoarea avansurilor decontate furnizorilor de imobilizari (409);
- valoarea garantiilor depuse la terti (167);
- valoarea acceptata a efectelor de platit pentru imobilizari (405);
- datorii prescrise, scutite sau anulate, potrivit legii (758);
- valoarea sconturilor obtinute de la furnizorii de imobilizari (767);
- diferentele favorabile de curs valutar aferente datoriilor catre furnizorii de imobilizari, la decontarea acestora sau cu ocazia evaluarii(765);
- diferentele favorabile aferente datoriilor exprimate in lei, a carordecontare se face in functie de cursul unei valute, inregistrate la decontarea acestora sau cu ocazia evaluarii lor la finele lunii, respectiv la inchiderea exercitiului financiar (768).

Soldul contului reprezinta sumele datorate furnizorilor de imobilizari.

Imobilizarile achizitionate de la furnizorii de imobilizari se inregistreaza in conturile din Clasa 2, grupele 20. Imobilizari necorporale, 21. Imobilizari corporale si, in cazul imobilizarilor facturate, dar nelivrate inca, 22. Imobilizari corporale in curs de aprovizionare:

20. Imobilizari necorporale

- 201. Cheltuieli de constituire (A)
- 203. Cheltuieli de dezvoltare (A)
- 205. Concesiuni, brevete, licente, marci comerciale, drep turi si active similare (A)

- 206. Active necorporale de explorare si evaluare a resurselor minerale (A)
- 207. Fond comercial
-208. Alte imobilizari necorporale (A)

21. Imobilizari corporale

- 211. Terenuri si amenajari de terenuri (A)
2111. Terenuri
2112. Amenajari de terenuri

- 212. Constructii (A)
- 213. Instalatii tehnice si mijloace de transport
2131. Echipamente tehnologice (masini, utilaje si instalatii de lucru) (A)
2132. Aparate si instalatii de masurare, control si reglare (A)
2133. Mijloace de transport (A)

- 214. Mobilier, aparatura birotica, echipamente de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale (A)

- 215. Investitii imobiliare (A)
- 216. Active corporale de explorare si evaluare a resurselor minerale (A)
- 217. Active biologice productive (A)


22. Imobilizari corporale in curs de aprovizionare

- 223. Instalatii tehnice si mijloace de transport in curs de aprovizionare (A)

- 224. Mobilier, aparatura birotica, echipamente de protectie a valorilor umane si materiale si alte active corporale in curs de aprovizionare (A)

- 227. Active biologice productive in curs de aprovizionare (A).

Textul a fost extras din lucrarea Contabilitatea Tertilor. De la asociati la stat” pe care o puteti comanda de aici. >>

Aceasta este cu adevarat INDISPENSABILA oricarui contabil!

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
facturicontabilitatea tertilorcontabilitatea facturilor

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Martie 2018


Votati articolul "Cum se efectueaza contabilitatea facturilor primite? Rezolvati impecabil toate problemele!":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Data inregistrarii si data semnarii unui Contract ?

Intrebare: - institutie publica
1.- care trebuie sa fie ordinea semnarii unui Contract de prestari servicii ?
contabilul sef, persoana care pune viza CFP, cel care pune viza de legalitate, consilierul juridic, directrorul institutiei publice ?
2.1. - Contractul se inregistreaza in Registrul de intrari-iesiri al institutiei publice
in ziua cand semneaza toti cei enumerati mai sus ?
adica: data inregistrarii trebuie sa fie si data semnarii unui Contract ?
2.2. - dar daca unul din salariati nu este la serviciu in acea zi,
cand se inregistreaza actul ?
Cand va semna si acesta ?
- acel salariat poate semna anterior sau ulterior incheierii Contractului,
iar langa semnatura sa se va regasi data semnarii de catre acesta ?

Raspuns: - si totusi, daca fiecare salariat care semneaza nu pune si data, cum se poate identifica data...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Martie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X