Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Proiect HG: functionarea si organizarea MFP si ANAF

Proiect HG: functionarea si organizarea MFP si ANAF
anafmfphotarare de guvern

Ministerul Finantelor Publice (MFP) a publicat in mediul online pe data de 12 martie 2018 un proiect de hotarare pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.|

Consultati textul proiectului aici. >>

In ANEXA 1 puteti sa vedeti structura organizatorica a MFP. >>|

ANEXA 2 cuprinde unitatile aflate in subordinea, administrarea sau sub autoritatea Ministerului Finantelor Publice si societatile la care Ministerul Finantelor Publice exercita calitatea de reprezentant al statului ca actionar. Consultati aici documentul.>>

ANEXA 3 curpinde mijloacele de transport si consumul de carburanti pentru activitati specifice. >>

Potrivit notei de fundamentare, prin acest proiect de act normative se propun urmatoarele:


Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii


I. Infiintarea unui post de secretar general adjunct.

Avand in vedere complexitatea si cresterea volumului activitatii Ministerului Finantelor Publice, determinate de infiintarea Centrului National pentru Informatii Financiare (C.N.I.F.), structura fara personalitate juridica organizata la nivel de directie generala, prin reorganizarea Directiei generale a tehnologiei informatiei si preluarea activitatii in domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, precum si a numarului de posturi si personalului aferent acestei activitati de la aparatul central al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de la Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili, de la Agentia Nationala pentru Achizitii Publice si de la Comisia Nationala de Prognoza, pentru o mai buna coordonare a activitatii ministerului se infiinteaza un post de secretar general adjunct.


II. Completarea atributiilor Ministerului Finantelor Publice prevazute la art. 3 alin.(1) in ceea ce priveste activitatea Scolii de finante publice si vama si a Directiei generale pregatire Ecofin si asistenta comunitara, prin introducerea unor noi puncte, respectiv:

„881. asigura, prin Scoala de Finante Publice si Vama, organizarea procesului de atestare a cunostintelor in domeniul Sistemului European de Conturi dobandite de conducatorii compartimentelor financiar-contabile aflati in functie, precum si de persoanele care solicita obtinerea certificatului de atestare.
138. fundamenteaza, coordoneaza si asigura, in domeniile sale de competenta, stabilirea si realizarea obiectivelor Romaniei ca stat membru al Uniunii Europene, participarea la procedurile decizionale ale Uniunii Europene si indeplinirea obligatiilor care decurg din calitatea de stat membru al acesteia.”


III. Modificarea denumirii Directiei de servicii interne in Directia de servicii interne si achizitii publice si transferarea activitatii de achizitii publice si derulari contracte, precum si a numarului de posturi si a personalului aferent acestei activitati din cadrul Directiei generale economice in cadrul acesteia din urma, ceea ce va conduce la o mai buna coordonare a executiei bugetare si totodata o planificare si prioritizare mai eficienta a bugetului si utilizarea mai eficienta a resursei umane din cadrul celor doua structuri.

Urmare infiintarii C.N.I.F. in cadrul aparatului propriu al Ministerului Finantelor Publice, in baza prevederilor Hotararii Guvernului nr. 862/2017 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, precum si pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si a Hotararii Guvernului nr. 634/2015 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, coroborat cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 3/2018 privind modificarea anexei nr. 9 la Hotararea Guvernului nr. 1.705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, ca urmare a actualizarii valorii de inventar, si pentru transmiterea unor imobile, aflate in domeniul public al statului, din administrarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in administrarea Ministerului Finantelor Publice, a fost incheiat Protocolul nr. 5074/09.01.2018 prin care s-a efectuat predarea-primirea bunurilor mobile si imobile aferente desfasurarii activitatii C.N.I.F., respectiv a fost preluat in administrare de catre Directia de servicii interne sediul din str. Poenaru Bordea nr. 3-5, Bucuresti si totodata preluate in utilizare/folosinta spatiile din Bucuresti - str. Alexandru Ivasiuc nr. 34-40, Piata Alba Iulia nr. 6, Brasov - str. Mihail Kogalniceanu nr. 7 si Ramnicu Valcea - str. Stolniceni nr. 49.

Directia de servicii interne conform Regulamentului de Organizare si Functionare aprobat prin O.M.F.P. nr. 2253/2016, are ca principala atributie administrarea sediilor Ministerului Finantelor Publice – aparat central din Bd. Libertatii nr. 16, Bd. Libertatii nr. 14, Bd. Mircea Voda nr. 44 si str. Poenaru Bordea nr. 3-5, precum si asigurarea conditiilor optime de lucru pentru salariatii M.F.P. prin:

• intretinerea spatiilor detinute, respectiv asigurarea curateniei, reparatiilor, lucrarilor de mica complexitate etc.;
• asigurarea functionarii in parametri optimi, cu respectarea prevederilor legale in vigoare, a tuturor echipamentelor si instalatiilor aflate in dotarea sediilor;
• asigurarea cu produse, bunuri si servicii necesare desfasurarii activitatii in conditii optime a salariatilor.

Aceste atributii pot fi duse la indeplinire dupa efectuarea achizitiilor de produse, servicii si lucrari de catre Serviciul achizitii publice si derulare contracte din cadrul Directiei generale economice, ca urmare a transmiterii, conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achizitie publica/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice, a tuturor Referatelor de necesitate ce au ca obiect achizitionarea de bunuri, servicii si lucrari necesare administrarii.

Necesitatile stabilite de Directia de servicii interne in vederea asigurarii unei administrari cat mai eficiente in termenele si cerintele solicitate sunt intr-o stransa corelare cu achizitionarea de produse, servicii si lucrari de catre Directia generala economica - Serviciul achizitii publice si derulare contracte.

Potrivit Deciziei Consiliului Uniunii Europene nr. 2016/1316/UE de modificare a Deciziei nr. 2009/908/UE de instituire a masurilor de punere in aplicare a Deciziei Consiliului European privind exercitarea presedintiei Consiliului si privind presedintia grupurilor de pregatire a Consiliului, in perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2019 Romania urmeaza sa exercite, pentru prima data, Presedintia Consiliului UE. In acest context, Romania va participa la stabilirea obiectivelor si pregatirea agendei comune, determinand subiectele si aspectele majore care vor fi abordate de Consiliul UE pentru o perioada de 18 luni (program trio Romania – Finlanda – Croatia). Pe baza acestui program, Romania isi pregateste propriul sau program detaliat, pentru o perioada de 6 luni.


Efortul Romaniei si implicit al Ministerului Finantelor Publice, va fi segmentat pe cel putin doua paliere: cel de la Bruxelles, prin Reprezentanta Permanenta a Romaniei pe langa Uniunea Europeana si cel din Bucuresti, prin ministere si alte institutii, pe domeniile de competenta si cu atributii in domeniul afacerilor europene. Romania, in calitate de stat membru care va detine Presedintia Consiliului UE:

• va avea responsabilitatea gestionarii curente a agendei europene la nivelul formatiunilor sectoriale ale Consiliului la toate nivelurile (Consilii, Coreper si grupuri de lucru – in cazul Ministerului Finantelor Publice, a Consiliului Ecofin, precum si a 15 grupuri de lucru);
• va trebui sa conduca si sa coordoneze dialogul cu celelalte institutii europene – Comisia, Parlamentul European, Consiliul European – in cadrul procesului decizional;
• va fi responsabila de organizarea reuniunilor informale in Romania (Summit – cu participarea Sefilor de stat si de Guvern, reuniuni ministeriale, reuniuni tehnice la nivel de inalti functionari, reuniuni tehnice la nivel de experti etc. Ministerul Finantelor Publice a propus organizarea a 7 evenimente informale organizate in Romania pe durata detinerii Presedintiei la Consiliul UE, printre acestea numarandu-se si reuniunea informala a Consiliului ECOFIN);
• va organiza anumite conferinte dedicate prioritatilor specifice si evenimente culturale de promovare a Romaniei (inclusiv Bruxelles si in statele membre).

Organizarea Presedintiei va necesita un efort intens la nivelul administratiei publice centrale, o importanta deosebita avand identificarea, recrutarea si perfectionarea specialistilor care vor fi implicati in pregatirea si exercitarea Presedintiei.

Consiliul Interministerial pentru Pregatirea si Exercitarea Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene, constituit in baza Deciziei prim-ministrului nr. 360/2017, a adoptat Decizia nr. 8/2017 privind suplimentarea, cu caracter temporar, a personalului din ministere si institutiile subordonate si din serviciul extern al Ministerului Afacerilor Externe, respectiv a decis aprobarea suplimentarii cu 282 de posturi, pe perioada 1 ianuarie 2018 – 31 august 2019, a posturilor ministerelor si institutiilor subordonate, in vederea indeplinirii responsabilitatilor ce revin in contextul detinerii de catre Romania a Presedintiei Consiliului UE in primul semestru al anului 2019.

Prin aceasta decizie s-a aprobat suplimentarea la nivelul Ministerului Finantelor Publice a unui numar de 14 posturi de tip contractual, pe perioada determinata, pana la 31 august 2019, in vederea asigurarii activitatilor de pregatire si exercitare a Presedintiei. In conformitate cu prevederile aceleiasi decizii, ministerele si institutiile subordonate vor prezenta in Guvern propunerile de modificari legislative necesare pentru crearea posturilor suplimentare, cu argumentarea acestora.

In vederea implementarii deciziei mai sus mentionate, Ministerul Finantelor Publice a initiat prezentul proiect de act normativ pentru completarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice. Cele 14 posturi suplimentare necesare consolidarii capacitatii Ministerului Finantelor Publice vor fi posturi de tip contractual, pe perioada determinata, pana la 31 august 2019. Personalul contractual va suplini o parte din activitatea desfasurata de catre persoanele din cadrul Ministerului Finantelor Publice relocate la Bruxelles pe perioada pregatirii si exercitarii Presedintiei Consiliul UE, respectiv din volumul de munca suplimentar pe care il presupune activitatea de pregatire si exercitare, inclusiv pentru activitati suport (logistica, traduceri etc) a Presedintiei Romaniei la Consiliul Uniunii Europene.

Posturile vor putea fi ocupate in conditiile legii si cu incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat anual Ministerului Finantelor Publice.


IV. Redistribuirea unui numar de 8 posturi de la Agentia Nationala de Administrare Fiscala pentru aparatul propriu al ministerului, in scopul acoperirii necesarului de personal suplimentar pentru implementarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare de catre Directia generala trezorerie si contabilitate publica.

V. Stabilirea numarului maxim de posturi al aparatului propriu al Ministerului Finantelor Publice la 1893 posturi, exclusiv demnitarii (7 posturi). Pana la 31 august 2019, numarul maxim de posturi (exclusiv demnitarii) se suplimenteaza cu 14 posturi de tip contractual, pe perioada determinata.

VI. Modificarea Anexei nr.1 „Structura organizatorica a Ministerului Finantelor Publice” ca urmare a infiintarii postului de secretar general adjunct, a modificarii denumirii Directiei de servicii interne in Directia de servicii interne si achizitii publice si a modificarii numarului maxim de posturi.

VII. In vederea armonizarii cu legislatia existenta, se impune abrogarea alin.(2) al art.2 si a alin.(3) al art.13, reformularea punctului 1091 de la alin.(1) al art.3, precum si modificarea Anexei nr.2 „Unitatile aflate in subordinea, in administrarea sau sub autoritatea Ministerului Finantelor Publice si societatile la care Ministerul Finantelor Publice exercita calitatea de reprezentant al statului ca actionar”, avand in vedere publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 95/2018 a Ordonantei de urgenta a guvernului nr. 1/2018 pentru aprobarea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, prin care „Comisia Nationala de Prognoza se organizeaza si functioneaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Secretariatului General al Guvernului si coordonarea prim-ministrului…..”.

Totodata, se impune modificarea Anexei nr.2, in sensul modificarii numarului maxim de posturi pentru Agentia Nationala de Administrare Fiscala de la 27.590 la 27.582 posturi. Cele 8 posturi vor fi distribuite in cadrul Directiei de metodologie contabila institutii publice din cadrul Directiei generale trezorerie si contabilitate publica in vederea implementarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2013 privind adoptarea unor masuri fiscal-bugetare pentru indeplinirea unor angajamente convenite cu organismele internationale, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.


IX. Modificarea Anexei nr. 3 in sensul completarii parcului auto cu 3 autoturisme, pentru indeplinirea in mod eficient a atributiilor specifice ale Unitatii centrale de armonizare pentru auditul public intern, Corpului de control si Directiei generale de inspectie economico-financiara, atributii care necesita, in mod constant deplasarea in teritoriu a personalului acestor structuri. In cursul anului 2017, 3 autoturisme vechi au fost retrase din parcul auto, fiind in stare de functionare si necesitand minime reparatii, motiv pentru care vor fi reintroduse in parcul auto si folosite de structurile anterior mentionate pentru desfasurarea activitatilor specifice.

• Unitatea centrala de armonizare pentru auditul public intern contribuie la realizarea atributiei ministerului prevazuta la art. 3 alin. (1) pct.82, respectiv elaboreaza strategia si cadrul normativ general, coordoneaza si evalueaza activitatea de audit public intern la nivel national, efectueaza misiuni de audit public intern de interes national cu implicatii multisectoriale. De asemenea, Unitatea centrala de armonizare pentru auditul public intern indeplineste rolul de Autoritate de Audit pentru Mecanismele Financiare Spatiul Economic European (SEE) si Norvegian conform Memorandumurilor de intelegere precum si pentru Programul de cooperare Romano-Elvetian, beneficiarii proiectelor finantate din fonduri nerambursabile asigurate prin aceste mecanisme fiind entitati care au sediul pe intreg teritoriul Romaniei.
• Corpul de control contribuie la realizarea atributiei ministerului prevazuta la art. 3 alin. (1) pct.106, respectiv realizeaza activitati de inspectie pentru activitatea proprie a ministerului, precum si la unitatile aflate in subordinea sau sub autoritatea ministerului.
• Directia generala de inspectie economico-financiara contribuie la realizarea atributiei ministerului prevazuta la art. 3 alin. (1) pct.104 si 105 , respectiv exercita, prin organele sale de specialitate, activitatea de inspectie economico-financiara la operatorii economici si la institutiile publice si, respectiv, realizeaza activitati de inspectie privind constatarea neregulilor si stabilirea creantelor bugetare aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora in care exista cazuri de incompatibilitate la nivelul structurilor de control organizate in interiorul autoritatii cu competente in gestionarea fondurilor europene ori la solicitarea autoritatii de certificare, cand aceasta constata ca structurile de control organizate in interiorul autoritatii cu competente in gestionarea fondurilor europene nu au investigat in mod corespunzator constatarile cu implicatii financiare sau cu posibile implicatii financiare din rapoartele sale de verificare. Pentru desfasurarea in bune conditii a acestor activitati specifice, sunt necesare in mod constant deplasari ale personalului pe intreg teritoriul tarii.

Totodata, se impune modificarea notei de subsol nr. 2 din anexa, in sensul „2. Autoturismele din parcul auto al aparatului propriu al ministerului pot fi conduse si de demnitari sau de alte categorii de salariati, nominalizati prin ordin al ministrului finantelor publice”.

De asemenea, in vederea alocarii unui autoturism pentru deservirea secretarului general adjunct este necesara suplimentarea numarului de autoturisme prevazute pentru parcul auto demnitari, inalti functionari publici si asimilati ai acestora de la 9 autoturisme la 10 autoturisme.

B. Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala:

I. Stabilirea numarului maxim de posturi pentru aparatul propriu al Agentiei si structurile subordonate la 27.582, inclusiv presedintele, vicepresedintii si posturile aferente cabinetelor demnitarilor, urmare redistribuirii propuse lit.A, pct.V.|


Consultati textul integral al notei de fundamentare aici. >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafmfphotarare de guvern

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Martie 2018


Votati articolul "Proiect HG: functionarea si organizarea MFP si ANAF":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturile pot fi o dovada de solicitare si pot impune plata lor ?

Intrebare: Buna ziua !
Va rog sa imi spuneti cum poate rezolva sora mea urmatoarea problema de serviciu:

Sora mea este contabil sef la un camin de fete.
In anul 2014 unitatea a avut o activitate in care fetele beneficiau de vizitari spatii turistice in diverse localitati, de masa si de cazare pe timpul vizitarilor, toate cheltuielile fiind decontate din sponsorizari.
In perioada de 1 luna cat directoarea unitatii a fost in concediul de odihna,
Directorul adjuncta dus la masa un numar de copii la o Pensiune.
Acesta nu a fost imputernicit sa faca acest lucru.
Nu a existat vreo comanda si nu s-a incheiat vreun Contract
in sensul ca unitatea sa suporte cval mesei
si nu s-a solicitat Pensiunii sa faca o sponsorizare cu masa copiilor.
In acea perioada nu s-au incheiat Contracte de sponsorizari cu diverse societati
in sensul asigurarii unor sume de bani
pentru plata mesei copiilor.

Practic, Directorul adjunct a procedat in acest mod
fara a exista bani din sponsorizari, ....

Pensiunea a emis Facturi catre unitate.
Masa copiilor nu a fost achitata.

Acum, Pensiunea a dat in judecata unitatea
pentru recuperarea sumelor /cheltuielilor facute
cu masa copiilor.

Intrebari:
1. ? daca nu exista nici un angajament scris / comanda / contract de prestari servicii,
adica nici un document contabil justificativ de solicitare a unui astfel de serviciu,
unitatea poate fi obligata de instanta
sa achite cheltuielile facute
cu masa copiilor ?
2. ? emiterea pur si simpla a unei facturi
poate obliga unitatea /pe cineva sa o plateasca,
desi nu exista nici un alt act /document / solicitare scrisa
din partea celeilalte parti ?
3. ? exista vreo baza legala, temei juridic
pentru emiterea de facturi si obligatia de plata ?
4. ? daca nu a existat nici o corespondenta scrisa /adrese de solicitare
din partea unitatii, nu a existat nici o intentie a conducerii unitatii = a directoarei
in sensul ca Pensiunea sa presteze o asemenea activitate
de servicre a mesei copiilor,
instanta va putea sa ii impute unitatii
o asemenea plata ?
5. - unitatea poate raspunde civil
odata ce Pensiunea si-a asumat prestarea de servicii pe incredere ?....
in baza cuvantului /solicitarii directorului adjunct ?
6. ? daca Directorul adjunct nu a fost imputernicit in sensul aratat,
daca acesta nu putea lua asemenea decizii in locul directoarei,
daca legea nu-i permite sa faca acest lucru
in lipsa sau peste directoare,
unitatea mai poate fi data in judecata ?
- unitatea ar putea invoca in fata instantei
exceptia lipsei calitatii procesuale pasive ?
- se poate spune ca
paguba a fost cauzata de fostul Director adjunct
si nu de unitate ?
7. - Pensiunea nu ar trebui sa se indrepte impotriva Directorului adjunct
cu o actiune civila pentru recuperare sume
sau cu o Plangere penala, de abuz in functie, .....?

Va rog frumos sa ma ajutati si cu alte sfaturi.

Raspuns: Din pacate directorul adjunct nu mai lucreaza la unitatea unde lucreaza sora mea.... 1. - Daca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Martie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificarile aduse de Legea nr. 111/2018. Cine beneficiaza de scutire pentru plata taxelor locale

    • In buletinul ANAF nr. 20 apar actele normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei. Dintre acestea face parte si Legea nr. 111/2018 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M.Of. nr. 422 din 17 mai 2018), dupa cum va informam intr-un articol anterior. Legea nr....» citeste mai departe aici

  • Florin Citu: Reapare contributia la angajator!

    • Senatorul PNL Florin Citu atrage atentia asupra unor informatii din proiectul de lege privind reglementarea pensiilor obligatorii administrate privat Pilonul II, potrivit unei postari facute de catre acesta pe contul de Facebook. In propunerea de proiect de lege apare contributia la angajator, care spune asa: "contributia angajatorului este egala cu a angajatului, in functie de marimea companiei. Deci dupa ce am avut transferul contributiilor, a fost asa-numita...» citeste mai departe aici

  • Ajustare TVA la obtinerea codului. Care este monografia contabila?

    • Ajustarea TVA-ului se poate dovedi o adevarata provocare atunci cand vine vorba despre realizarea monografiei contabile, in special in cazul obtinerii codului. Pentru a clarifica aceasta situatie, vom lua drept exemplu un studiu de caz ce are drept subiect principal o societate neplatitoare de TVA care a achizitionat in anul 2017 mijloace fixe de la o societate inregistrata in scopuri de TVA. Precizam ca mijloacele fixe au fost inregistrate in imobilizari la valoarea de achizitie ce...» citeste mai departe aici

  • Cum trebuie completata declaratia 112 in cazul concediului fara plata?

    • Completarea declaratiei 112 ridica unele semne de intrebare in randul contribuabililor care se confrunta cu concediul fara plata. Drept exemplu, luam cazul unei societati care are un singur angajat. Acesta a solicitat concediul fara plata pentru intreaga luna februarie 2018. A fost intocmita D112 pentru luna februarie 2018 unde, la rubrica ore suspendate in luna, a fost inscris 160, iar la rubrica ore lucrate efectiv in luna a fost inscris 0 (zero). Ca urmare a completarii declaratiei, la sec...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei unice de catre persoanele fizice care au domiciliul fiscal in localitatea in care nu exista ANAF

    • Persoanele fizice care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania sau/si din strainatate, care datoreaza impozit pe venit si contributii sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal, pot depune Declaratia unica la sediul primariilor din localitatea in care isi au domiciliul fiscal. In vederea completarii si/sau depunerii, precum si transmiterii declaratiei, persoanele fizice beneficiaza de indrumare si asistenta din partea persoan...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai 2018

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a publicat lista cu acte normative cu incidenta fiscala in perioada 14 – 18 mai.   Din buletinul nr. 20 fac parte 4 acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial al Romaniei.   Cititi in randurile urmatoare ce acte normative contine lista publicata de ANAF! 1. Ordinul comun al viceprim-ministrului, ministrului mediulu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile