email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea punctelor de lucru

punct de lucru


INREGISTRAREA PUNCTELOR DE LUCRU

In stransa legatura cu obligatiile angajatorilor privind calculul, retinerea si plata impozitului pe veniturile din salarii se afla si obligatiile decurgand din organizarea punctelor de lucru.

Potrivit art. 32 alin. (7) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, platitorii de impozite si taxe care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajati pentru respectivul punct de lucru sunt obligati sa solicite inregistrarea fiscala a acestora, ca platitori de impozit pe venituri din salarii, la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla punctul de lucru.

Solicitarea se face in termen de 15 zile de la data infiintarii, pentru punctele de lucru
nou-infiintate.

De asemenea, este stabilita obligatia organizarii evidentei contabile la nivelul punctului de lucru in ceea ce priveste modul de determinare, retinere si plata a impozitului pe venitul din salarii si implicit obligatia efectuarii platii impozitului de catre acesta la trezoreria pe raza caruia este organizat.

O serie de alte dispozitii cuprinse in Codul de procedura fiscala vin sa confirme obligatiile fiscale privind punctele de lucru. Mai intai trebuie sa mentionam prevederile art. 26 alin. (2) care stabilesc calitatea de platitor de obligatii fiscale in sarcina sediilor secundare numai pentru impozitul pe veniturile din salarii, prin derogare de la regula potrivit careia platitor este persoana juridica.

In acelasi timp, in sfera competentei organelor fiscale, art. 34 din Codul de procedura fiscala stabileste competenta administrarii obligatiilor fiscale in sarcina organului in a carui raza teritoriala se afla situate sediile secundare.

Nu in ultimul rand, trebuie mentionat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 262/2007 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor.

Astfel, in cuprinsul instructiunilor de completare a „Declaratiei de inregistrare fiscala / Declaratiei de mentiuni pentru sediile secundare“, cod 060, este detaliata procedura de inregistrare a sediilor secundare.

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
punct de lucru


Data aparitiei: 28 Noiembrie 2007

Votati articolul "Inregistrarea punctelor de lucru":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X