Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Raspuns ANAF: TOT ce trebuie sa stii despre inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual

Raspuns ANAF: TOT ce trebuie sa stii despre inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual
anafspatiul privat virtualcontribuabili

ANAF a sustinut pe 14 martie o sesiune de asistenta online cu tema “Inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual", pe pagina de Facebook a institutiei. Asadar, daca aveti nelamuriri in ceea ce priveste acest subiect actual, cititi in randurile urmatoare ce raspunsuri au oferit reprezentantii ANAF contribuabililor.


Inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual


1. Intrebare: Se renunta la formularul C800? La ce am acces pe SPV daca nu depun C800?

Raspuns ANAF

Formularul C800 a fost o metoda tranzitorie de inregistrare in SPV. Incepand cu 8 martie 2018 pentru inregistrarea persoanelor juridice, a altor entitati fara personalitate juridica, a reprezentantilor, precum si a imputernicitilor in Spatiul privat virtual se utilizeaza formularul online, disponibil pe website-ul A.N.A.F la urmatorul linkhttps://www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp

2. Intrebare: Din SPV pot lista note de compensare TVA? Nu am gasit nicaieri la sectiunea Solicitari-eliberare documente.

Raspuns ANAF

Notele de compensare a TVA nu fac parte din categoria documentelor si informatiilor comunicate prin intermediul Spatiului Privat Virtual, prevazute la art. 24 din O.M.F.P. nr. 660/2017 privind aprobarea procedurii de comunicare prin mijloace electronice de transmitere la distanta intre Ministerul Finantelor Publice/organul fiscal central si persoanele fizice, persoanele juridice si alte entitati fara personalitate juridica.


Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii




Intrucat solicitarea dumneavoastra nu a vizat Inregistrarea persoanelor juridice in SPV, va informam pentru a beneficia de indrumare si asistenta va sta la dispozitie Call Center-ul ANAF la numarul de telefon 031.403.91.60 sau formularul de contact de pe website-ul ANAF, disponibil prin link-ulhttps://www.anaf.ro/asistpublic/.


3. Intrebare: Pot depune decl 150 si accesul SPV in acelasi timp, sa nu fac doua drumuri la ghiseu? Sau e obligatoriu sa depun prima data decl 150 si apoi sa revin la ghiseu cu decl pt accesare SPV?

Raspuns ANAF

Utilizarea SPV prin imputernicit sau prin reprezentantul desemnat este posibila daca indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) imputernicirea sau mandatul de reprezentare este generala/general pentru toate operatiunile din SPV;
b) imputernicirea sau mandatul de reprezentare contine acordul cu privire la accesul la informatiile referitoare la istoricul actiunilor anterioare din SPV al persoanei reprezentate;
c) sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV.


4. Intrebare: Firmele inregistrate anul trecut cu formularul C800 mai necesita sa treaca prin noua procedura pentru a avea acces la toate informatiile din SPV?

Raspuns ANAF

In situatia in care sunteti deja inregistrat in SPV nu mai este necesar sa efectuati alte demersuri pentru a avea acces la acest serviciu.


5. Intrebare: PFA-urile din ce sectiune se inregistreaza, Persoane Fizice sau Persoane Juridice?


Raspuns ANAF

Persoanele fizice care desfasoara activitate ca Persoana Fizica Autorizata au posibilitatea inregistrarii in Spatiul Privat Virtual atat la sectiunea persoane fizice (inregistrare in SPV utilizand Codul numeric personal, in vederea vizualizarii situatiei fiscale pe CNP) cat si la sectiunea persoane juridice si alte entitati fara personalitate juridica, inregistrare in SPV utilizand Codul de identificare fiscala al PFA-ului, in vederea vizualizarii situatiei fiscale pe cod fiscal al PFA-ului.


6. Intrebare: Pentru detinatorul de certificat cu calitatea de administrator, care este documentul pe care il depune? Statutul firmei?

Raspuns ANAF

In cazul prezentat de dumneavoastra se va depune documentul care atesta calitatea de administrator (poate fi statutul firmei sau alt document).


7. Intrebare: Pentru anularea accesului fostului contabil la C800 trebuie completat un document de revocare? Sau din moment ce C800 nu mai exista e clar ca nu mai are acces la dosarul fiscal al firmei?

Raspuns ANAF

In acest caz trebuie completata de catre reprezentantul legal al firmei o cerere de revocare a imputernicirii sau a desemnarii ca utilizator SPV.

Sursa: Facebook.com

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafspatiul privat virtualcontribuabili

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Martie 2018


Votati articolul "Raspuns ANAF: TOT ce trebuie sa stii despre inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual":
Rating:

Nota: 3.3 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Declaratie 205 pentru dividende

Intrebare: Buna ziua!

Asociatii unei firme au ridicat dividende pentru anii precedenti si firma a declarat in decl. 100 si platit impozitul aferent conform legislatiei in vigoare.

Intrebare:

Firma trebuie sa depuna decl. 205 pentru aceste dividende avand in vedere ca asociatii firmei sunt pensionari?

Multumesc!

Raspuns: Vor plati impozit ca toata lumea, doar veniturile din pensii fac exceptie, pentru ca sunt...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Martie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Cedare autoturisme – atentie la valoarea deductibila la calculul impozitului pe profit

    • Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 211/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, ...» citeste mai departe aici

  • Split TVA. Cum se face transferul sumelor din contul de TVA?

    • Dezbatem mai jos un studiu de caz ce are ca tema principala procedura prin care se face transferul sumelor din contul de TVA. Pentru a clarifica situatia, luam drept exemplu o societate care aplica split TVA si care deschide cont special de TVA. Pana sa incaseze de la clienti, firma alimenteaza contul cu 5.000 lei pentru plata TVA...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de bunuri de la furnizori din Uniunea Europeana – achizitie intracomunitara sau import?

    • In vederea stabilirii obligatiilor in materie de TVA, incadrarea achizitiilor de bunuri efectuate de la parteneri din Uniunea Europeana se efectueaza in functie de ”traseul marfurilor” si nu de statul in care este stabilit furnizorul, cum este in cazul serviciilor. O achizitie de bunuri de la un furnizor stabilit in Uniunea Europeana, avand un cod valid de TVA in statul membru in care este stabilit, nu reprezinta o achizitie intracomunitara daca bunurile nu sunt transportate dintr...» citeste mai departe aici

  • Registrul Comertului si-a schimbat programul de lucru pentru urmatoarele doua saptamani

    • Ca urmare a recuperarii datelor 16 si 17 august 2018 stabilite ca fiind zile libere pentru salariatii din sectorul public prin HG nr. 595/2018, Registrul Comertului va fi deschis in urmatoarele doua zile de sambata, adica in zilele de 25 august si de 1 septembrie. Potrivit unui anunt facut pe site-ul institutiei, programul de lucru cu publicul al Ofic...» citeste mai departe aici

  • Firme nou infiintate: 2017 vs. 2018

    • In perioada 1.01-30.06.2018 numarul de firme noi infiintate a fost de 71.473,  cu 9.81% mai mic fata de aceeasi perioada a anului 2017, conform informatiilor oficiale ale Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Raportat la aceeasi perioada (1.01-30.06.2017), in anul 2017, numarul firmelor nou infiintate s-a aflat pe un trend ascendent, ajungand la 79.251,  crescand cu 31,23% mai mult fata de aceeasi perioada a anului 2016....» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X