Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!

Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!
split tvacontabilitatecase marcat electronicebon fiscal 2018

Comertul online sau ecommerce a continuat sa creasca tot mai mult in Romania in ultimii ani, avand in vedere ca interesul romanilor pentru cumparaturile la distanta devine din ce in ce mai mare. Desi acest tip de activitate poate parea simplu, fara provocari mari, adevarul este ca implica multa atentie in ceea ce priveste contabilitatea, gestiunea si nu numai. Fie ca esti proprietarul ori administratorul unui magazin online, cu siguranta te-ai confruntat cu una dintre problemele de mai jos. Conform specialistului, iata la ce solutii poti sa apelezi atunci cand te lovesti de aceste obstacole contabile!


1. Magazinele online trebuie sa utilizeze casa de marcat electronica?

Conform datelor prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin H.G. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, folosirea caselor de marcat electronice este impusa tuturor agentilor economici care incaseaza contravaloarea produselor vandute sau a serviciilor prestate prin numerar, carduri bancare sau substitute de numerar (tichete de masa, tichete cadou sau vouchere de cumparaturi).


Societatile vor fi exceptate de la folosirea casei de marcat doar daca livrarea produselor vandute nu se efectueaza de catre agentul economic, ci printr-o firma de curierat.

Potrivit legestart.ro, incasarea produselor vandute se poate realiza prin intermediul sistemelor de plata electronice cu decontare ulterioara, prin deconturi ramburs primite de la firmele de curierat sau prin incasari directe prin ordin de plata.

Totul depinde de modalitatea prin care clientul primeste produsele comandate. Daca acestea au fost livrate printr-o firma de curierat, este suficienta emitearea unei facturi fiscale. In schimb, daca clientul urmeaza sa isi ridice produsele de la un punct de lucru al societatii, atunci emiterea bonului fiscal este olbigatorie. Iar factura fiscala poate fi emisa doar daca clientul cere acest lucru.

2. De ce apar apar decalaje intre facturile emise si incasarea acestora?


De regula, apar decalaje in procesul de urmarire a incasarilor din deconturile ramburs primite de la firmele de curierat. De ce se intampla acest lucru? Fiindca termenele sunt uneori prea lungi intre decontarea tranzactiilor.

3. Cum se procedeaza in cazul politicii de retur?


Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii



Returul de produse este una dintre cele mai intalnite probleme de contabilitate pentru un magazin online. Acesta presupune emiterea unei facturi de stornare cu valoarea initiala a produsului vandut si returnarea sumelor incasate. Daca pentru produsele vandute a fost emis un bon fiscal, clientul este obligat sa restituie bonul pe care societatea il va anula dupa aceea. Un caz important il reprezinta magazinele online care aplica sistemul split TVA fiindca pot acea probleme cu returul. In cazul in care clientii returneaza produsele, societatile se pot afla in situatia de a acoperi din fonduri proprii valoarea TVA (transferata in contul dedicat TVA) ori in situatia de a astepta aprobarea ANAF pentru transferul banilor din contul de TVA in contul consumatorului, potrivit sursei citate mai sus.

Trei reguli pentru usurarea activitatii din cadrul unui magazin online

• intocmirea documentelor de la intrarea marfurilor in gestiune pana la vanzarea lor catre clienti;

• transmiterea informatiilor catre departamentul financiar;

• proceduri pentru evidenta clientilor.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
split tvacontabilitatecase marcat electronicebon fiscal 2018

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 20 Martie 2018


Votati articolul "Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturi dpdv TVA

Intrebare: Am urmatoarea situatie:
Firma A din Franta vinde marfa firmei B din Italia care vinde mai departe marfa firmei C din Romania. Firma C din Romania are inchiriat un spatiu pentru depozitare la o firma D din Romania.
Marfa circula direct de la firma A din Franta la firma D din Romania, asa cum s-a stabilit in contractul de vanzare dintre firma A din Franta si firma B din Italia. Pe CMR apare stampila firmei D din Romania intrucat la depozitul acesteia s-a primit marfa, urmand ca firma C din Romania sa o ridice de aici.
Facturile circula asa: A - B (vanzare), B - C (vanzare), D - C (inchiriere depozit).
Cum trebuie intocmite facturile pt. fiecare d.p.d.v. al tva?
A mai avut cineva aceasta situatie?

Raspuns: Multumesc frumos pentru raspuns. Mai am totusi o nelamurire si anume: cum dovedeste firma C din...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 20 Martie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • UPDATE Plafonul de incadrare in categoria microintreprinderilor si plafonul de inregistrare in scopuri de TVA au suferit recent modificari. **** Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde contribuabililor: cum se completeaza Declaratia unica 212?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut, in data de 18 aprilie, o sesiune de asistenta online cu tema “Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018". Cititi in randurile urmatoare ce neclaratitati au contribuabilii in ceea ce priveste completarea formularului 212 si ce raspunsuri au oferit specialistii de la Directia Generala ...» citeste mai departe aici

  • Romanii vor primi notificari de la ANAF privind redirectionarea a 2% din impozitul anual

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va trimite romanilor notificari referitoare optiunea de redirectionare a sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, anunta manager.ro. Prin Ordinul nr. 1003/2018, intrat in vigoare in data de 11 aprilie, a fost aprobat...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat noile norme de aplicare ale Codului fiscal. Iata modificarile!

    • Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat proiectul de hotarare, in data de 19 aprilie, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.   Acest proiect cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul ...» citeste mai departe aici

  • Dividende platite la persoana fizica nerezidenta. Ce se calculeaza?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul FIscal. In a doua parte a acestuia, participantii au putut adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR.   Iata mai jos una ...» citeste mai departe aici

  • Contract de franciza. Care este tratamentul contabil si fiscal?

    • In analiza de astazi, prezentam o firma care are un contract de franciza incepand cu data de 1 februarie 2018.  Beneficiarul va plati francizorului drepturi de autor la fiecare doua luni si in primele 15 zile din luna, care urmeaza dupa perioada de doua luni, un procent de 3% din sumele totale brute incasate pentru prestarea serviciilor, sume incasate in cele doua luni anterioare. Intrebarea este ce declaratii se depun din punct de vedere fiscal pentru acest contract de franciza ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile