Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!

Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!
split tvacontabilitatecase marcat electronicebon fiscal 2018

Comertul online sau ecommerce a continuat sa creasca tot mai mult in Romania in ultimii ani, avand in vedere ca interesul romanilor pentru cumparaturile la distanta devine din ce in ce mai mare. Desi acest tip de activitate poate parea simplu, fara provocari mari, adevarul este ca implica multa atentie in ceea ce priveste contabilitatea, gestiunea si nu numai. Fie ca esti proprietarul ori administratorul unui magazin online, cu siguranta te-ai confruntat cu una dintre problemele de mai jos. Conform specialistului, iata la ce solutii poti sa apelezi atunci cand te lovesti de aceste obstacole contabile!


1. Magazinele online trebuie sa utilizeze casa de marcat electronica?

Conform datelor prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin H.G. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, folosirea caselor de marcat electronice este impusa tuturor agentilor economici care incaseaza contravaloarea produselor vandute sau a serviciilor prestate prin numerar, carduri bancare sau substitute de numerar (tichete de masa, tichete cadou sau vouchere de cumparaturi).


Societatile vor fi exceptate de la folosirea casei de marcat doar daca livrarea produselor vandute nu se efectueaza de catre agentul economic, ci printr-o firma de curierat.

Potrivit legestart.ro, incasarea produselor vandute se poate realiza prin intermediul sistemelor de plata electronice cu decontare ulterioara, prin deconturi ramburs primite de la firmele de curierat sau prin incasari directe prin ordin de plata.

Totul depinde de modalitatea prin care clientul primeste produsele comandate. Daca acestea au fost livrate printr-o firma de curierat, este suficienta emitearea unei facturi fiscale. In schimb, daca clientul urmeaza sa isi ridice produsele de la un punct de lucru al societatii, atunci emiterea bonului fiscal este olbigatorie. Iar factura fiscala poate fi emisa doar daca clientul cere acest lucru.

2. De ce apar apar decalaje intre facturile emise si incasarea acestora?


De regula, apar decalaje in procesul de urmarire a incasarilor din deconturile ramburs primite de la firmele de curierat. De ce se intampla acest lucru? Fiindca termenele sunt uneori prea lungi intre decontarea tranzactiilor.

3. Cum se procedeaza in cazul politicii de retur?


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii



Returul de produse este una dintre cele mai intalnite probleme de contabilitate pentru un magazin online. Acesta presupune emiterea unei facturi de stornare cu valoarea initiala a produsului vandut si returnarea sumelor incasate. Daca pentru produsele vandute a fost emis un bon fiscal, clientul este obligat sa restituie bonul pe care societatea il va anula dupa aceea. Un caz important il reprezinta magazinele online care aplica sistemul split TVA fiindca pot acea probleme cu returul. In cazul in care clientii returneaza produsele, societatile se pot afla in situatia de a acoperi din fonduri proprii valoarea TVA (transferata in contul dedicat TVA) ori in situatia de a astepta aprobarea ANAF pentru transferul banilor din contul de TVA in contul consumatorului, potrivit sursei citate mai sus.

Trei reguli pentru usurarea activitatii din cadrul unui magazin online

• intocmirea documentelor de la intrarea marfurilor in gestiune pana la vanzarea lor catre clienti;

• transmiterea informatiilor catre departamentul financiar;

• proceduri pentru evidenta clientilor.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
split tvacontabilitatecase marcat electronicebon fiscal 2018

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Mai 2018


Votati articolul "Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Retinere contributie asigurari sociale

Intrebare: In anul 2012, am incasat drept ajutoare la trecerea in rezerva (pensionare pe caz de boala) conform art. 20 din Lg.284/2010, suma bruta de ......... lei.
Din suma bruta s-a retinut urmatoarele:
- contributia individuala de asigurari sociale 10,5 %;
- contributia pentru asigurari de sanatate 5,5 %;
- impozit 16 %.
Unii din colegi s-au adresat instantelor de judecata pentru recuperarea sumei retinute ca si contributie individuala de asigurari sociale.
Vin cu rugamintea la specialistii dumneavoastra de a-mi da un raspuns corect in sensul legalitatii retinerii acestei contributii.
Va multumesc.

Raspuns: Conform prevederilor ART. 55 alin (4) lit.a) din codul fiscal urmatoarele sume nu sunt incluse in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Mai 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X