Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Transfer bunuri din patrimoniul personal in cel al PFA. Cum se procedeaza?

Transfer bunuri din patrimoniul personal in cel al PFA. Cum se procedeaza?
case marcat electronicepfaneplatitor tvavanzari online

In studiul de caz prezentat mai jos avem drept subiect principal un PFA nou infiintat, neplatitor de TVA, care are ca obiect de activitate comertul online cu sabloane pentru mobila. Exista doua dileme in acest caz:

1. Poate in vreun mod sa transfere niste sabloane utilizate de pe persoana fizica (proprietarul PFA-ului) pe PFA pentru a le vinde ulterior cu factura? (acest transfer nu se intampla in mod regulat, doar o singura data).

2. Pentru inceput, pentru ca site-ul propriu inca nu este finalizat, sabloanele se vand prin intermediul site-urilor specializate de vanzari online. Coletele se trimit in tara prin firme de curierat, iar banii se incaseaza in cont colector, dar mai sunt si situatii in care intalnesti cumparatorul si acesta iti plateste cash. Este suficienta chitanta in acest caz? Sau este necesara achizitia unei case de marcat?

Iata raspunsul specialistului!

1. Persoana fizica poate transfera din patrimoniul personal in patrimoniul afacerii sabloanele respective, insa aceasta operatiune trebuie efectuata la preturile practicate pe piata avand in vedere prevederile art. 11 alin. 4 din Codul fiscal si consemnata ca atare intr-un document justificativ, respectiv intr-un borderou de achizitie si o nota de intrare-receptie, avand in vedere prevederile pct. 6 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP nr. 2634/2015 coroborate cu pct. II.3 din Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla, aprobate prin OMFP nr. 170/2015.

2.Potrivit art. 1 alin. 1 din OUG 28/1999 operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. in cazul prezentat, vanzarea bunurilor nu se face prin corespondenta pentru a se aplica exceptia de la art. 2 lit. h din O.U.G. nr. 28/1999, ci direct, iar clientul achita in numerar contravaloarea bunului vandut, astfel ca este obligatorie achizitia casei de marcat.

De asemenea, conform art. 4 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999, aprobate prin HG nr. 479/2003 prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent sau sezonier. Nu intra in aceasta categorie livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate ocazional, direct catre populatie, de catre operatorii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul. Prin comert ocazional se intelege actele de comert cu caracter intamplator, efectuate pe durata limitata de timp cu ocazia unor targuri, saloane, sarbatori cu caracter laic, expozitii cu vanzare, precum si livrarile de bunuri catre proprii angajati pentru uzul propriu. insa, deoarece bunurile sunt vandute direct catre clienti persoane fizice in afara unor targuri, saloane, expozitii etc. nu se poate vorbi de caracterul ocazional al unor asemenea livrari (din punct de vedere al legislatiei caselor de marcat) si, in consecinta, livrarile de bunuri respective intra sub incidenta prevederilor art. 1 alin. 1 din O.U.G. nr. 28/1999, ceea ce atrage obligativitatea achizitiei si utilizarii casei de marcat.


Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii


Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Constanta Popa – Consultant fiscal.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case marcat electronicepfaneplatitor tvavanzari online

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Aprilie 2018


Votati articolul "Transfer bunuri din patrimoniul personal in cel al PFA. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturare avans clienti persoane fizice

Intrebare: Buna ziua
Am o societate neplatitoare tva .
La luarea comenzi clientul plateste un avans
Cum sa facturez clientului persoana fizica avansul ?
Mentionez ca lucrez cu persoane fizice si dau bon cu factura.
Multumesc

Raspuns: Pentru avans perceput clientului se face factura de avans si se scoate bon de casa pentru valoarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Aprilie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • UPDATE Plafonul de incadrare in categoria microintreprinderilor si plafonul de inregistrare in scopuri de TVA au suferit recent modificari. **** Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde contribuabililor: cum se completeaza Declaratia unica 212?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut, in data de 18 aprilie, o sesiune de asistenta online cu tema “Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018". Cititi in randurile urmatoare ce neclaratitati au contribuabilii in ceea ce priveste completarea formularului 212 si ce raspunsuri au oferit specialistii de la Directia Generala ...» citeste mai departe aici

  • Romanii vor primi notificari de la ANAF privind redirectionarea a 2% din impozitul anual

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va trimite romanilor notificari referitoare optiunea de redirectionare a sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, anunta manager.ro. Prin Ordinul nr. 1003/2018, intrat in vigoare in data de 11 aprilie, a fost aprobat...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat noile norme de aplicare ale Codului fiscal. Iata modificarile!

    • Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat proiectul de hotarare, in data de 19 aprilie, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.   Acest proiect cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul ...» citeste mai departe aici

  • Dividende platite la persoana fizica nerezidenta. Ce se calculeaza?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul FIscal. In a doua parte a acestuia, participantii au putut adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR.   Iata mai jos una ...» citeste mai departe aici

  • Contract de franciza. Care este tratamentul contabil si fiscal?

    • In analiza de astazi, prezentam o firma care are un contract de franciza incepand cu data de 1 februarie 2018.  Beneficiarul va plati francizorului drepturi de autor la fiecare doua luni si in primele 15 zile din luna, care urmeaza dupa perioada de doua luni, un procent de 3% din sumele totale brute incasate pentru prestarea serviciilor, sume incasate in cele doua luni anterioare. Intrebarea este ce declaratii se depun din punct de vedere fiscal pentru acest contract de franciza ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile