Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Transfer bunuri din patrimoniul personal in cel al PFA. Cum se procedeaza?

Transfer bunuri din patrimoniul personal in cel al PFA. Cum se procedeaza?
case marcat electronicepfaneplatitor tvavanzari online

In studiul de caz prezentat mai jos avem drept subiect principal un PFA nou infiintat, neplatitor de TVA, care are ca obiect de activitate comertul online cu sabloane pentru mobila. Exista doua dileme in acest caz:

1. Poate in vreun mod sa transfere niste sabloane utilizate de pe persoana fizica (proprietarul PFA-ului) pe PFA pentru a le vinde ulterior cu factura? (acest transfer nu se intampla in mod regulat, doar o singura data).

2. Pentru inceput, pentru ca site-ul propriu inca nu este finalizat, sabloanele se vand prin intermediul site-urilor specializate de vanzari online. Coletele se trimit in tara prin firme de curierat, iar banii se incaseaza in cont colector, dar mai sunt si situatii in care intalnesti cumparatorul si acesta iti plateste cash. Este suficienta chitanta in acest caz? Sau este necesara achizitia unei case de marcat?

Iata raspunsul specialistului!

1. Persoana fizica poate transfera din patrimoniul personal in patrimoniul afacerii sabloanele respective, insa aceasta operatiune trebuie efectuata la preturile practicate pe piata avand in vedere prevederile art. 11 alin. 4 din Codul fiscal si consemnata ca atare intr-un document justificativ, respectiv intr-un borderou de achizitie si o nota de intrare-receptie, avand in vedere prevederile pct. 6 din Normele generale de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile, aprobate prin OMFP nr. 2634/2015 coroborate cu pct. II.3 din Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla, aprobate prin OMFP nr. 170/2015.

2.Potrivit art. 1 alin. 1 din OUG 28/1999 operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. in cazul prezentat, vanzarea bunurilor nu se face prin corespondenta pentru a se aplica exceptia de la art. 2 lit. h din O.U.G. nr. 28/1999, ci direct, iar clientul achita in numerar contravaloarea bunului vandut, astfel ca este obligatorie achizitia casei de marcat.

De asemenea, conform art. 4 din Normele metodologice de aplicare a O.U.G. nr. 28/1999, aprobate prin HG nr. 479/2003 prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent sau sezonier. Nu intra in aceasta categorie livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate ocazional, direct catre populatie, de catre operatorii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul. Prin comert ocazional se intelege actele de comert cu caracter intamplator, efectuate pe durata limitata de timp cu ocazia unor targuri, saloane, sarbatori cu caracter laic, expozitii cu vanzare, precum si livrarile de bunuri catre proprii angajati pentru uzul propriu. insa, deoarece bunurile sunt vandute direct catre clienti persoane fizice in afara unor targuri, saloane, expozitii etc. nu se poate vorbi de caracterul ocazional al unor asemenea livrari (din punct de vedere al legislatiei caselor de marcat) si, in consecinta, livrarile de bunuri respective intra sub incidenta prevederilor art. 1 alin. 1 din O.U.G. nr. 28/1999, ceea ce atrage obligativitatea achizitiei si utilizarii casei de marcat.


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii


Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Constanta Popa – Consultant fiscal.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case marcat electronicepfaneplatitor tvavanzari online

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Aprilie 2018


Votati articolul "Transfer bunuri din patrimoniul personal in cel al PFA. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contabil, cum se stabileste prejudiciul de recuperat ?

Intrebare: Va rog mult de tot sa ma ajutati si sa imi spuneti
cum se stabileste prejudiciul suferit de partea civila,
in situatia in care judecatoarea a respins
Cererea de efectuare a Expertizie muzeale si a Expertizei contabile,
intrucat a considerat ca institutia ar cauta o incadrare mai grava a faptelor inculpatilor.

Expertiza muzeala a fost solicitata sa se stabileasca daca
bunurile culturale muzeale achizitionate au fost supraevaluate.

Comisiile de evaluare nu s-au intrunit efectiv,
au fost falsificate semnaturile persoanelor care chipurile ar fi facut parte din comisii,
unii membri au declarat ca au semnat actele pe strada si ca nu au participat la vreo evaluare,
Astfel, valoarea bunurilor achizitionate nu poate fi considerata ca reala.

Daca s-ar fi efectuat cele 2 expertize s-ar fi stabilit prejudiciul
ca fiind diferenta dintre valoarea contractelor si valoarea reala.

Insa, procurorul Parchetului a spus in instanta
ca se considera ca prejudiciul = valoarea contractelor,
contractele vor fi anulate,
partile vor fi puse in situatia anterioara.

Este corect stabilit prejudiciul ?
Ce sume sa ceara institutia ?
Fara acele Expertize, cum trebuie procedat ?

Raspuns: Nu am cuvinte sa va multumesc pentru tot ajutorul oferit ! Institutia va apela la unul din cele 2...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Aprilie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Casa de marcat electronica. Care sunt procedura de inregistrare, termenul de utilizare si sanctiunile

    • Introducerea noilor case de marcat electronice a starnit numeroase reactii in randul operatorilor economici. De la procedura de inregistrare pana la sanctiunile care se vor da, exista multe neclaritati. Analizam cazul unei societati care are drept activitate principala codul CAEN 4671 "Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si al produselor derivate", iar in acest domeniu, nicio alta entitate (PECO), nu au fost inca omologate casele de marc...» citeste mai departe aici

  • ATENTIE! 27 august este termenul limita pentru depunerea declaratiilor fiscale

    • Contribuabilii trebuie sa fie atenti la termenul de 27 august fiindca reprezinta data limita pentru depunerea mai multor declaratii fiscale importante.   Luni, 27 august 2018 este termenul limita pentru depunerea urmatoarele declaratii:   - formularului 097 " Notificare privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare";   - ...» citeste mai departe aici

  • ANAF – Modificarea procedurii privind inregistrarea operatorilor de produse energetice

    • In Monitorul Oficial nr. 700 din data de 10 august 2018 a fost publicat Ordinul Presedintelui ANAF nr. 1960 din data de 6 august 2018. Acesta reprezinta modificarea OPANAF nr. 1.849/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare a operatorilor economici care comercializeaza in sistem angro en detail produse energetice – benzine, motorine, petrol lampant, gaz petrolier lichefiat si biocombustibili, precum si aprobarea modelului si continutului unor formulare, precum si pentru modificar...» citeste mai departe aici

  • Declararea modificarilor ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala

    • Modificarile ulterioare ale datelor din declaratia de inregistrare fiscala trebuie aduse la cunostinta organului fiscal central, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni. Termenul de 15 zile este termenul general prevazut de Codul de procedura fiscala si se aplica atunci cand legislatia nu prevede un termen pentru declararea modificarilor. Exista situatii in care modificarile se declara la alte termene, expres prevazu...» citeste mai departe aici

  • REMINDER! Plata obligatiilor fiscale se efectueaza intr-un cont unic

    • Obligatiile fiscale datorate de contribuabili se platesc, incepand cu 1 iulie 2018, in contul unic 55.03 "Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire", deschis pe codul de identificare fiscala al contribuabililor la unitatile Trezoreriei Statului la care este arondat organul fiscal central competent pentru administrarea creantelor fiscale datorate de ace...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X