email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?

Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?
gdprdate personaledpo

Odata cu intrarea in vigoare a GDPR (regulamentul general privind protectia datelor), desemnarea unui DPO (ofiterul de protectia datelor) a devenit o prioritate in orice companie. Aceasta regula se poate gestiona la nivel intern, prin numirea unui angajat, sau se poate apela la serviciul unei firme de consultanta. In unele cazuri, a fost necesara chiar numirea unei echipe DPO, dupa cum vom afla din cazul dezbatut mai jos.


Luam drept exemplu o firma in care nu a fost numit un singur DPO, ci s-a hotarat numirea prin decizie a directorului general a unei comisii de supraveghere a datelor cu caracter personal.  Ce atributii are aceasta comisie, conform GDPR, vom afla in continuare.


Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor: raspunsul specialistului


Conform recomandarilor Grupului de Lucru art. 29, in functie de dimensiunea si structura organizatiei, ar putea fi necesar sa se constituie o echipa DPO (DPO si personalul acestuia). In astfel de cazuri, structura interna a echipei, precum si sarcinile si responsabilitatile fiecaruia dintre membrii acesteia, ar trebui sa fie redactate in mod clar la nivel intern. In viziunea GL art. 29 comisia desemnata ar trebui sa aiba responsabilitati de natura a ajuta/sprijini DPO in indeplinirea sarcinilor proprii.

Desigur ca este posibil ca aceasta comisie sa aiba mult mai multe sarcini si responsabilitati stabilite la nivelul fiecarei entitati, in functie de necesitati. Apreciem ca in situatia de fapt expusa o echipa (indiferent de denumire) care lucreaza pentru o institutie in materia protectiei datelor cu caracter personal ar putea indeplini sarcinile unui DPO ca echipa, sub responsabilitatea (DPO).

In plus, avand in vedere ca DPO este responsabil de o serie de sarcini, operatorul trebuie sa se asigure ca un DPO, cu ajutorul unei echipe, daca este necesar, poate indeplini aceste sarcini in mod eficient. Spre exemplu, DPO, cu ajutorul unei echipe, daca este necesar, trebuie sa fie in masura sa comunice in mod eficient cu persoanele vizate si sa coopereze cu autoritatea de supraveghere. In exemplul expus, tot DPO va fi cel care va indeplini rolul de punct de contact cu autoritatea, insa, in functie de eventualele solicitari/dispozitii ale autoritatii este permis ca pentru indeplinirea lor DPO sa fie sprijinit/ajutat de o echipa desemnata in acest sens.

 

 

Raspuns oferit pe portalprotectiadatelor.ro de Andreea COMAN - Avocat SAVESCU & ASOCIATII.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
gdprdate personaledpo


Data aparitiei: 13 Iunie 2018

Votati articolul "Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 2.63 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X