email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?

Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?
gdprdate personaledpo

Odata cu intrarea in vigoare a GDPR (regulamentul general privind protectia datelor), desemnarea unui DPO (ofiterul de protectia datelor) a devenit o prioritate in orice companie. Aceasta regula se poate gestiona la nivel intern, prin numirea unui angajat, sau se poate apela la serviciul unei firme de consultanta. In unele cazuri, a fost necesara chiar numirea unei echipe DPO, dupa cum vom afla din cazul dezbatut mai jos.


Luam drept exemplu o firma in care nu a fost numit un singur DPO, ci s-a hotarat numirea prin decizie a directorului general a unei comisii de supraveghere a datelor cu caracter personal.  Ce atributii are aceasta comisie, conform GDPR, vom afla in continuare.


Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor: raspunsul specialistului


Conform recomandarilor Grupului de Lucru art. 29, in functie de dimensiunea si structura organizatiei, ar putea fi necesar sa se constituie o echipa DPO (DPO si personalul acestuia). In astfel de cazuri, structura interna a echipei, precum si sarcinile si responsabilitatile fiecaruia dintre membrii acesteia, ar trebui sa fie redactate in mod clar la nivel intern. In viziunea GL art. 29 comisia desemnata ar trebui sa aiba responsabilitati de natura a ajuta/sprijini DPO in indeplinirea sarcinilor proprii.

Desigur ca este posibil ca aceasta comisie sa aiba mult mai multe sarcini si responsabilitati stabilite la nivelul fiecarei entitati, in functie de necesitati. Apreciem ca in situatia de fapt expusa o echipa (indiferent de denumire) care lucreaza pentru o institutie in materia protectiei datelor cu caracter personal ar putea indeplini sarcinile unui DPO ca echipa, sub responsabilitatea (DPO).

In plus, avand in vedere ca DPO este responsabil de o serie de sarcini, operatorul trebuie sa se asigure ca un DPO, cu ajutorul unei echipe, daca este necesar, poate indeplini aceste sarcini in mod eficient. Spre exemplu, DPO, cu ajutorul unei echipe, daca este necesar, trebuie sa fie in masura sa comunice in mod eficient cu persoanele vizate si sa coopereze cu autoritatea de supraveghere. In exemplul expus, tot DPO va fi cel care va indeplini rolul de punct de contact cu autoritatea, insa, in functie de eventualele solicitari/dispozitii ale autoritatii este permis ca pentru indeplinirea lor DPO sa fie sprijinit/ajutat de o echipa desemnata in acest sens.

 

 

Raspuns oferit pe portalprotectiadatelor.ro de Andreea COMAN - Avocat SAVESCU & ASOCIATII.


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Legea nr. 296/2023: Atentie la modificarile fiscale pentru PFA!


PFA/Intreprindere Individuala/Intreprindere Familiala - Legislatia se modifica!

Atentie la NOUTATILE din Codul Fiscal!
Taxele pentru PFA sunt luate la tinta!

Fii mereu informat cu cele mai noi modificari din lege

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
gdprdate personaledpo


Data aparitiei: 13 Iunie 2018

Votati articolul "Desemnarea unui ofiter pentru protectia datelor. Cum se procedeaza?":
Rating:

Nota: 2.63 din 5 din 4 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X