Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Ingrijorator! 28.787 de firme au fost radiate pana la data de 30 aprilie

Ingrijorator! 28.787 de firme au fost radiate pana la data de 30 aprilie
radieresocietate comercialacomert cu ridicata

Situatia firmelor din Romania devine ingrijoratoare. In primele 4 luni ale anului 2018 au fost radiate 28.787 firme. Potrivit statisticilor oferite de Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), numarul firmelor radiate a crescut cu 4,91% in comparatie cu primele 4 luni ale anului 2017.

*Radierea unei firme este modalitatea legala simpla de dizolvare si lichidare a societatii. Dizolvarea persoanei juridice este prima faza a procesului de incetare a existentei societatii aplicabila in situatiile prevazute de lege.

Cele mai multe radieri au fost inregistrate in Bucuresti – 4.309 firme (cu 2,75% mai putine fata de primele patru luni din 2017) si in urmatoarele judete: Cluj – 1.223 (minus 9,94%), Iasi – 1.171 (minus 1,18%) si Timis – 1.159 (plus 24,62%).

In coada listei, cele mai putine radieri au fost inregistrate in judetele Ialomita – 197 (cu 19,39% mai multe fata de perioada similara din 2017), Covasna – 205 (minus 16.67%) si Calarasi – 239 (minus 19,26%).


Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii




Referitor la domeniul de activitate al societatilor, cele mai multe radieri au fost inregistrate in comertul cu ridicata si cu amanuntul, repararea autovehiculelor si motocicletelor – 7.518 (plus 9,13% comparativ cu primele patru luni ale anului 2017), agricultura, silvicultura si pescuit – 3.834 (plus 33,96%) si activitati profesionale, stiintifice si tehnice – 2.453 (plus 20,5%).

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
radieresocietate comercialacomert cu ridicata

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Iunie 2018


Votati articolul "Ingrijorator! 28.787 de firme au fost radiate pana la data de 30 aprilie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Achizitie si plata nelegale ? inadmisibila ? avize ? conditii ?

Intrebare: 1. - achizitia de catre un muzeu judetean a unui un bun cultural
de la o persoana fizica - este nelegala si inadmisibila ?
2. - plata pentru un bun cultural achizitionat - de la o persoana fizica
este nelegala ?
3. - avize ?
4. - conditii ?

- cf. Legii nr. 182/2000 privind protejarea patrimoniului cultural national mobil, republicata 2008:

art.. 35 din
(1) Vanzarea publica a bunurilor culturale mobile aflate in proprietate privata sau intermedierea vanzarii se efectueaza numai prin operatori economici autorizati, cu respectarea prevederilor prezentei legi.

Art. 36
(1) Bunurile culturale mobile, proprietate a persoanelor fizice sau juridice de drept privat, clasate in tezaur, pot face obiectul unei vanzari publice numai in conditiile exercitarii dreptului de preemptiune de catre statul roman, prin Ministerul Culturii si Cultelor, si cu respectarea dispozitiilor art. 35 alin. (7).
(2) Serviciile publice deconcentrate ale Ministerului Culturii si Cultelor sunt obligate sa transmita Ministerului Culturii si Cultelor, in termen de 3 zile de la primirea comunicarii scrise a operatorului economic autorizat, inregistrarea privind punerea in vanzare a unui bun cultural mobil clasat in tezaur.
(3) Termenul de exercitare a dreptului de preemptiune al statului este de maximum 30 de zile, calculat de la data inregistrarii comunicarii prevazute la alin. (2), iar valoarea de achizitionare este cea negociata cu vanzatorul sau cu operatorul economic autorizat ori cea rezultata din licitatia publica.
(4) Ministerul Culturii si Cultelor va prevedea in bugetul propriu sumele necesare destinate exercitarii dreptului de preemptiune.
(5) Nerespectarea dispozitiilor alin. (1) atrage nulitatea absoluta a vanzarii.

Avand in vedere prevederile legale de mai sus,
5. - cum se poate face diferenta intre
un bun cultural obisnuit si
un bun cultural de tezaur ?
6. - o persoana fizica mai poate vinde, in mod direct,
un bun cultural ( care nu face parte din categoria tezaur )
unei institutii publice
sau este inadmisibila o asemenea vanzare ?
Ar fi interzisa de lege si
ar fi o vanzare anulata ?
7.- cum poate face dovada proprietatii asupra unui bun cultural
o persoana fizica, daca vrea sa-l vanda unei institutii publice ?
8. - cum garanteaza si cu ce anume garanteaza
o persoana fizica faptul ca
acel bun cultural pe care vrea sa-l vanda unei institutii publice
este bunul sau, este proprietarul bunului ?
9. - pentru vinderea unui bun cultural obisnuit
de catre o persoana fizica neautorizata,
sunt necesare in prealabil anumite avize ?
( din partea Directiei de cultural /judet sau
din partea Ministerului Culturii ) ?
10. - inainte de a fi vandut un bun cultural obisnuit
este nevoie sau nu de o Expertiza muzeala
pentru evaluarea bunului,
adica pentru stabilirea pretului de pornire a vanzarii ?


Raspuns: Acea evaluare a bunurilor 1. - se face inainte de trimiterea spre aprobare a Listei cu bunurile si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Iunie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X