email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Controlul pentru aplicarea GDPR: cum se vor efectua investigatiile?

Controlul pentru aplicarea GDPR: cum se vor efectua investigatiile?
gdprdate personalesanctiuni

UPDATE in 24 noiembrie 2018. Decizia nr. 161/2018 privind aprobarea Procedurii de efectuare a investigatiilor a fost publicata in Monitorul Oficial Partea I, nr. 892, intrand in vigoare de la data publicarii. Ce trebuie retinut este faptul ca investigatiile se pot face din oficiu ori dupa ce au fost primite plangeri de la persoanele fizice, cu informare prealabila sau inopinat.

 

DE RETINUT!

In situatia in care reprezentantul legal al entitatii controlate nu este prezent in timpul efectuarii investigatiei, acesta are obligatia de a desemna in scris sau de a imputernici o persoana/persoane care sa reprezinte entitatea controlata.

In situatia in care personalul de control este impiedicat in orice mod in exercitarea atributiilor, ANSPDCP poate solicita autorizarea judiciara, data prin incheiere de catre presedintele Curtii de Apel Bucuresti sau de catre un judecator delegat de acesta, in conditiile legii.

In toate situatiile investigatia nu poate incepe inainte de ora 8,00 si nu poate continua dupa ora 18,00 si trebuie efectuata in prezenta persoanei la care se efectueaza investigatia sau a reprezentantului sau. Investigatia poate continua si dupa ora 18,00 numai cu acordul persoanei la care se efectueaza aceasta sau a reprezentantului sau.
 

 

*********

Intrarea in vigoare a regulamentului GDPR va aduce in curand si controalele institutiei desemnate sa efectueze investigatiile referitoare la protectia datelor – ANSPDCP. Procedura de efectuare a controlului a fost publicata de curand pentru dezbatere.


In indeplinirea atributiilor stabilite prin lege, Autoritatea nationala de supraveghere a elaborat si supune atentiei proiectul unei noi DECIZII privind aprobarea procedurii de efectuare a investigatiilor.



Fata de textul proiectului acestei decizii cu caracter normativ pot fi transmise opinii in termen de 10 zile de la afisarea prezentului anunt, in conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, republicata
.”, dupa cum anunta institutia intr-un comunicat de presa publicat pe site-ul institutiei.


Consultati DECIZIA privind aprobarea procedurii de efectuare a investigatiilor. >>


Investigatiile se pot efectua:

 a) din oficiu;

 b) la plangere;
 

Art. 3 – Investigatiile din oficiu se pot efectua:

a) la propunerea compartimentelor cu atributii de control ale ANSPDCP;
 b) la propunerea presedintelui sau vicepresedintelui ANSPDCP, printr-o rezolutie scrisa;
c) la propunerea celorlalte compartimente din cadrul ANSPDCP;
d) ca urmare a transmiterii notificarilor de incalcare a securitatii datelor cu caracter personal;
e) pentru verificarea unor date si informatii cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, obtinute de catre ANSPDCP din alte surse decat cele care fac obiectul unor plangeri, inclusiv pe baza sesizarilor sau a informatiilor primite de la o alta autoritate de supraveghere sau de la o alta autoritate publica;
f) in vederea cooperarii internationale precum si cu celelalte autoritati de supraveghere din statele membre, in domeniul protectiei datelor cu caracter personal, inclusiv in cadrul operatiunilor comune si acordarii de asistenta reciproca;

Propunerea de efectuare a unei investigatii din oficiu se face printr-o nota motivata care cuprinde entitatea supusa investigatiei, avizata de seful ierarhic si aprobata de presedintele ANSPDCP.

(2) In cazul plangerilor, efectuarea investigatiilor pentru solutionarea acestora se aproba prin rezolutia scrisa a presedintelui ANSPDCP care poate delega aceasta atributie sefului compartimentului de specialitate.

Investigatiile din oficiu se declanseaza potrivit prevederilor legale aplicabile, in conformitate cu conditiile prevazute de prezenta procedura si se efectueaza pentru verificarea unor date si informatii cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, obtinute de catre ANSPDCP din orice surse, altele decat cele care fac obiectul unor plangeri. Datele si informatiile pot fi culese din corespondenta primita de ANSPDCP, massmedia, accesarea retelei de Internet, din documentele de constatare intocmite in urma efectuarii altor investigatii sau alte documente de la nivelul ANSPDCP, din activitatile de cooperare cu entitati de drept public sau privat ori cu autoritati de supraveghere din strainatate, precum si din alte surse. 2 (2) Investigatiile din oficiu se pot efectua si sub forma de audituri privind protectia datelor.

Investigatiile pot fi efectuate cu instiintarea entitatii controlate sau se pot desfasura inopinat, fara anuntarea in prealabil in scris a entitatii controlate.

 In cazurile in care investigatia este efectuata cu instiintarea entitatii controlate, aceasta se efectueaza incepand cu data si ora anuntate de ANSPDCP.

 ANSPDCP poate amana sau suspenda efectuarea investigatiei, inclusiv la solicitarea entitatii controlate, pentru motive justificate.

Investigatiile pot fi efectuate pe teren, la sediul autoritatii ori in scris. Modalitatea de efectuare a unei investigatii la sediul autoritatii ori in scris se stabileste de catre seful ierarhic/inlocuitorul acestuia prin rezolutie scrisa.

In cazul investigatiilor la autoritatile/organismele publice, aplicarea masurilor corective, inclusiv a sanctiunilor, se face cu respectarea reglementarilor legale in vigoare, specifice acestora.

Investigatiile pe teren constau in verificari efectuate la sediul/domiciliul/punctul de lucru sau alte locatii unde isi desfasoara activitatea entitatea controlata sau locatii care au legatura cu prelucrarea in cauza, dupa caz.

In cadrul investigatiilor efectuate pe teren, personalul de control al ANSPDCP desfasoara urmatoarele activitati:

a) deplasarea la sediul/domiciliul/punctul de lucru sau alte locatii unde isi desfasoara activitatea entitatea controlata;
b) prezentarea legitimatiei de control reprezentantilor entitatii controlate, care vor asigura participarea persoanelor competente sa dea relatii/informatii in domeniul controlat. Persoanele desemnate de entitatea controlata/responsabilul pentru protectia datelor participa la efectuarea controlului, prin furnizarea informatiilor si a documentelor solicitate de catre echipa de control si semneaza actele de control incheiate;
c) solicitarea inregistrarii ordinului de deplasare si a imputernicirii, daca este cazul;
d) inscrierea in registrul de control al entitatii controlate, a datelor prevazute la art. 3 alin. (2) din Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, daca este cazul;
e) prezentarea obiectivelor investigatiei;
f) verificarea tuturor aspectelor care au legatura cu obiectul investigatiei prin solicitarea oricaror informatii legate de obiectivele controlului;
g) verificarea oricarui document, echipament, mijloc sau suport de stocare a datelor necesare desfasurarii investigatiei;
h) ridicarea documentelor, in copie certificata de catre entitatea controlata, sau a inregistrarilor relevante care au legatura cu obiectul controlului si anexarea acestora la procesul-verbal;
i) intocmirea procesului-verbal de constatare/sanctionare contraventionala, prin evidentierea situatiilor prezentate de entitatea controlata, a declaratiilor reprezentantilor acesteia si a constatarilor proprii si aplicarea de sanctiuni contraventionale sau a altor tipuri de masuri corective, dupa caz;
j) completarea instiintarii de plata din procesul-verbal de constatare/sanctionare contraventionala, in cazul aplicarii de amenzi atunci cand cuantumul acestora nu depaseste echivalentul in lei al sumei de 300.000 euro.

k) formularea masurilor corective aplicate si a recomandarilor necesare pentru remedierea deficientelor constatate, dupa caz;

l) inmanarea/comunicarea catre contravenient, a copiei procesului-verbal de constatare/sanctionare contraventionala.

In urma efectuarii investigatiilor, pe langa aplicarea sanctiunilor contraventionale prevazute de lege, ANSPDCP poate dispune masuri corective si poate formula recomandari.

 

Consultati tot textul procedurii de efectuare a investigatiilor aici. >>


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
gdprdate personalesanctiuni


Data aparitiei: 04 Iulie 2018
Ultima actualizare: 24 Octombrie 2018

Votati articolul "Controlul pentru aplicarea GDPR: cum se vor efectua investigatiile?":
Rating:

Nota: 3.8 din 5 din 5 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X