Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Fisiere pentru case de marcat. Cum se va face transmitere electronica la ANAF?

Fisiere pentru case de marcat. Cum se va face transmitere electronica la ANAF?
monitorul oficialcase de marcatanaf

Va reamintim ca, in data de 31 mai 2018, a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 454 OUG nr. 44/2018 Ordonanta de urgenta privind unele masuri referitoare la aplicarea unor dispozitii si prelungirea unui termen prevazute de OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, precum si pentru completarea OUG 64/2007 privind datoria publica.


Potrivit acestui act, contribuabili mari si mijlocii sunt obligtati sa utilizezenoile case de marcatincepand cu data de 1 septembrie 2018, n timp ce contribuabilii mici vor fi obligați sa le foloseasca incepand cu data de 1 noiembrie 2018.


Conform OPANAF 627/2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin.(1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului 479/2003 catre ANAF trebuie sa transmitem lunar datele pana in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate. Datele exportate de pe casa de marcat pe un mediu de stocare extern vor fi transmise prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul ANAF, fisierele cu date urmand a fi validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se vor comunica organului fiscal prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Luam drept exemplu o firma care face parte din categoria contribuabililor mijlocii pentru incadrarea in termenul de schimbare (1 septembrie). Aceasta a inceput procedura de schimbare a AMEF si deja a pus in functiune in luna iulie cateva case de marcat care corespund cerintelor trecand prin toate fazele premergatoare (inregistrare in registru, fiscalizare, depunere declaratii) si urmeaza sa depuna declaratia cu tranzactiile efectuate pana la data de 20 august 2018.

Vom afla de la expert daca declaratia se va depune la nivel centralizat pentru toate fisierele xml generate de toate AMEF sau va fi necesara cate o declaratie pentru fiecare casa de marcat.

Fisiere pentru case de marcat: raspunsul specialistului

Asa cum reiese din OPANAF 627/2018 fisierele XML respective, cu datele prevazute de legislatia in vigoare (spre exemplu, cele din bonul fiscal etc.) sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern, sunt validate si atasate unui fisier pdf, care este semnat cu certificat digital calificat si se comunica organului fiscal lunar, pana la data de 20 a lunii pentru luna anterioara, prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

Conform art. III alin. 1 si art. IV din HG 804/2017 aceste noi reguli de transmitere a datelor se vor aplica incepand cu data de 1 august 2018 pana la data implementarii Sistemului informatic informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (cu alte cuvinte, primele fisiere vor trebui depuse pentru luna august 2018, cu termen de depunere 20 septembrie 2018).


Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari
Ghid GDPR pentru asociatiile de proprietari

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii



Programul de validare si de generare a acestui fisier pdf nu este disponibil deocamdata la sectiunea “descarcare declaratii” din portalul ANAF (sunt disponibile doar programele pentru formularele C801 - Cerere de atribuire a numarului unic de identificare din aplicatia informatica a ANAF, F4101 - Formulare utilizate pentru declararea in etapa pre-operationalizare a Registrului Aparatelor de Marcat Electronice Fiscale si F4102 - Formular pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) instalate), motiv pentru care trebuie urmarite actualizarile acestei sectiuni. Pana la aparitia programului nu se poate sti cum anume se va depune declaratia, dar apreciem ca ea se va depune centralizat pentru toate fisierele xml generate de aparatele de marcat electronice fiscale detinute de un operator economic.


Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Constanta Popa – Economist.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monitorul oficialcase de marcatanaf

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Iulie 2018


Votati articolul "Fisiere pentru case de marcat. Cum se va face transmitere electronica la ANAF?":
Rating:

Nota: 4 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Evidenta contabila cu tigla metalica

Intrebare: Buna ziua, o firma X primeste pe factura de la Bilka in valoare de 12000 lei cu tigla metalica si toate accesoriile necesare construirii unui acoperis de 100mp . Firma X face un contract cu o persoana fizica pentru acest acoperis estimand o valoare totala de 20000 lei. Mentionez ca firma X nu asigura construirea lui, doar furnizeaza materialele necesare ( tigla si accesorii ). Intrebarea mea este :procedez corect daca receptia o fac pe contul 371 ( marfuri) considerand un act de comert pentru care firma X intocmeste factura persoanei fizice pe aceste materiale? Consider ca nu pot sa ii facturez " acoperis" 1 buc * 20000 lei si sa anexez un desfasurator cu materialele componente. Asta ar insemna sa le fac receptia pe contul 3021 sau 3028 si sa le dau in consum. Daca le facturez ca marfa pot sa fac 2 facturi a cate 10000 lei fiecare in zile diferite cu chitante sau bon fiscal? Stiu ca sunt lucruri atat de simple dar cateodata patronii acestor firme doresc sa intocmesti evidenta contabila dupa cum considera dansii ca este mai usor ( sau ca si concurenta procedeaza la fel ). Va multumesc tare mult. O primavara frumoasa tuturor doamnelor si domnisoarelor .

Raspuns: Pentru cazul prezentat, se va factura acoperisul ca marfa diferenta fiind inregistrata ca venit. In...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Iulie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X