email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bilant de lichidare. Cum se procedeaza in cazul unei societati fara activitate?

Bilant de lichidare. Cum se procedeaza in cazul unei societati fara activitate?
declaratia 010anafbilant

Prezentam astazi cazul unei societati care nu a avut activitate niciodata. Suma de 200 lei reprezentacapitalul social si nu a fost transferata intr-un cont curent. Exista de la Registrul Comertului o rezolutie din luna mai prin care se admite cererea si, conform hotararii asociatului unic, dispune inregistrarea cu privire la dizolvare si lichidare si publicarea in Monitorul Oficial.

Vom afla in randurile urmatoare de la expert raspunsuri la urmatoarele intrebari.

1. Care sunt inregistrarile pentru situatia financiara de lichidare si repartizare a activului?;

2.  Societatea are un certificat de atestare fiscala la zi de unde nu rezulta niciun fel de obligatie restanta. In acest caz, formularul S1039 se depune in luna mai insotit doar de declaratia de inactivitate si apoi inca o data dupa radiere?
 

Bilant de lichidare in cazul unei societati fara activitate: raspunsul specialistului


Singura inregistrare pe care o aveti este de restituire capital social, astfel incat soldurile sa fie zero.

In situatia mentionata, in  afara capitalului social,  nu aveti  ce sa repartizati.
 

In mod normal etapele sunt:

- Intocmirea bilantului inainte de efectuarea partajului;


- Efectuarea partajului capitalului propriu (activului net);
- Intocmirea bilantului de lichidare (toate conturile au solduri zero).

In situatila mentionata aveti in creditul contului 1012 suma de 200 de lei iar in debitul contului 5311 suma de  200 de lei.|

Inregistrarile contabile pentru soldare ar fi retragerea capitalului social  prin formula contabila:


1012=456  200 lei si
456=5311 200 lei.
 
Avand in vedere ca pentru societatile care nu au desfasurat activitate  de la constituire, aflate in proces de lichidare, legea nu prevede un tratament special, depuneti  Bilantul de lichidare formularul S1039, in care se bifeaza prima casuta “SITUATII FINANCIARE ANUALE INTOCMITE IN VEDEREA EFECTUARII OPERATIUNILOR DE FUZIUNE, DIVIZARE SAU LICHIDARE CONF. ART. 28 SI 36 ALIN. (4) DIN LEGEA CONTABILITATII NR.82/ 1991”, la care se anexeaza, raportul administratorului, notele explicative si hotararea asociatilor de aprobare a bilantului de lichidare), acesta se depune doar la ANAF. Bilantul este insotit de Raportul de lichidare care in situatia dvs. descrie modul in care se distribuie capitalul asociatilor prin articolul contabil mentionat mai sus.
 
Documentul contabil final care se intocmeste si se depune atat la ANAF, cat si la ONRC este bilantul de radiere (pe zero).

 Trebuie intocmit bilantul de radiere pe zero, care presupune completarea formularului S1039, in care s-a bifat casuta a doua “SITUATII FINANCIARE INTOCMITE DUPA TERMINAREA LICHIDARII CONF. ART. 263 SI 268 DIN LEGEA 31/ 1990” si caruia i se anexeaza o arhiva zip care contine toate elementele constitutive ale unor situatii financiare, hotararea AGA de aprobare a radierii si a situatiilor financiare de radiere, raportul administratorului de radiere, notele explicative de radiere si declaratia conform art. 30 in care se specifica faptul ca situatiile financiare sunt intocmite in vederea radierii si ca societatea se radiaza.

Dupa radierea societatii, depuneti declaratia 010 la ANAF completand data radierii in cartusul VI pentru a va asigura ca incetati sa mai fiti subiect de drept fiscal.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
declaratia 010anafbilant


Data aparitiei: 20 Iulie 2018

Votati articolul "Bilant de lichidare. Cum se procedeaza in cazul unei societati fara activitate?":
Rating:

Nota: 4.07 din 5 din 43 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X