Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Cum va fi modificat Codul de Procedura Fiscala? Iata documentul pe care lucreaza MFP-ul!

Cum va fi modificat Codul de Procedura Fiscala? Iata documentul pe care lucreaza MFP-ul!
codul de procedura fiscalamfpmediu de afaceriantifrauda

V-am informat intr-un articol anterior ca ministrul de Finante Publice, Eugen Teodorovici, a anuntat, marti seara, ca in prezent se realizeaza o analiza comparativa pe Codul Fiscal si pe Codul de Procedura Fiscala in vederea aplicarii unui noi cadru fiscal incepand cu data de 1 ianuarie 2019.
 

Echipa MFP a inceput sa lucreze la aceste modificari inca de luna trecuta. Pana la finalul lunii mai, organizatiile si mediul de afaceri au avut o data limita in care puteau sa trimita propunerile de modificare. De atunci, conform MFP, au fost intalniri pana joia trecuta. La prima dezbatere a participat si ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, anunta hotnews.ro.


Subiectele abordate la prima intalnire, potrivit MFP, au avut ca tema principala modul de elaborare a modificarilor legislative, respectiv rescrierea Codului fiscal si a Codului de procedura fiscala sau doar elaborarea unui proiect de lege de modificare si completare, interactiunea cu OUG 79/2017 ca act normativ care se afla inca in dezbatere parlamentara si modul in care modificarile si completarile se vor raporta la acest act normativ, modificari privind casele de marcat, prezentarea unor propuneri privind legislatia secundara in paralel cu cele privind legislatia primara si altele.

Deocamdata se mai lucreaza asupra acestui proiect. Propunerile finale (variantele oficiale) vor fi publicate in luna septembrie.
 

Consultati propunerile mediului de afaceri pe Codul de procedura fiscala aici. >>
 


Iata cateva modificari propuse de mediul de afaceri!

 

Urmatoarele modificari sunt extrase din documentul asupra caruia lucreaza echipa MFP in prezent.


Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii



Camera Consultantilor Fiscali (CCF) a trimis catre MFP o propunere ce prevede stabilirea unui regim fiscal clar pe zona de criptomonede, avand in vedere ca au fost mai multe dileme in ultima perioada.

„In termen de cel mult 3 zile de la incetarea motivului suspendarii sau la implinirea perioadei de suspendare prevazuta la alin. (2) sau (3), organul de inspectie emite o decizie de incetare a suspendarii care se comunica contribuabilului/platitorului odata cu reinceperea inspectiei fiscale. Data reinceperii inspectiei fiscale este data incetarii suspendarii.”, este una dintre propunerile facute de CCF.

La art. 128, reformularea alin. (1) - (2)
 (1) Prin exceptie de la prevederile art. 118 alin. (3), conducatorul organului de inspectie fiscala poate decide reverificarea unor tipuri de obligatii fiscale pentru o anumita perioada impozabila, la propunerea organului de inspectie desemnat cu efectuarea inspectiei sau la cererea contribuabilului, daca sunt indeplinite urmatoarele conditii cumulative:
a) dupa incheierea inspectiei fiscale apar date suplimentare care erau necunoscute organului de inspectie fiscala sau, dupa caz, contribuabilului, la data efectuarii inspectiei fiscale;
b) datele suplimentare influenteaza rezultatele inspectiei incheiate.

Inca o propunere vizeaza calea de atac a contestatiei, care reprezinta mijlocul procesual prin intermediul caruia un contribuabil poate critica in fata organului de solutionare neindeplinirea unor obligatii de catre echipa de inspectie fiscala cu ocazia efectuarii unei inspectii fiscale.


CDR propune modificarea alin. 2 si 4:
(2) Refacerea inspectiei fiscale trebuie sa respecte strict perioadele fiscale, precum si considerentele deciziei de solutionare a contestatiei care au condus la desfiintare, astfel cum acestea sunt mentionate in decizie. In toate cazurile, refacerea inspectiei fiscale nu poate afecta beneficiile anterior recunoscute contribuabilului.

De asemenea, se propune completarea art. 130 dupa cum urmeaza:

”(11) Contribuabilul/Platitorul trebuie informat despre implicarea in cadrul inspectiei a altor specialisti ANAF care nu sunt membrii ai echipei de inspectie si, in mod subsecvent, de constatările acestor specialisti, acordandu-i-se posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere in conditiile alin. 5.”

Camera Consultantilor fiscali propune si completarea art. 130 din Codul de procedura fiscala in sensul introducerii unui nou alineat, alin. (6), cu urmatorul continut:

Daca contribuabilul verificat refuza sau impiedica prin orice mijloace si pe orice cale prezenta organelor fiscale pentru prezentarea notificarii privind data si ora stabilirii discutiei finale, in sediul sau social sau la domiciliul sau fiscal, dupa caz, si nici nu notifica organului fiscal de inspectie faptul ca renunta la acest drept, potrivit legii, atunci se vor considera de drept si de facto indeplinite conditiile prevazute la alin. (4) si (5), caz in care organul de inspectie fiscala va face mentiune speciala in cuprinsul Raportului de inspectie fiscala, asupra faptului ca in acest caz contribuabilul desi avea cunostinta despre constatarile fiscale ale verificarii sale, refuza discutia finala si nu prezinta in cauza nici punctul sau de vedere asupra constatarilor fiscale si nici declaratia finala ce trebuie sa o completeze la incheierea inspectiei fiscale respective."

Totodata, se cere completarea cadrului legal privind desfasurarea controlului antifrauda, prin introducerea unor noi articole, astfel:

Art. 1371 Dreptul contribuabilului/platitorului de a fi instiintat
La inceperea controlului operativ si inopinat, contribuabilul/platitorul supus controlului antifrauda are dreptul de a fi instiintat cu privire la actiunea care urmeaza sa se desfasoare. In acest scop, inspectorul antifrauda desemnat cu efectuarea controlului, inmaneaza contribuabilului/platitorului un aviz de control care cuprinde temeiul juridic si obiectul controlului antifrauda.

Art. 1372 Rezultatele controlului antifrauda

(1) La finalizarea controlului operativ si inopinat se incheie proces-verbal de control/act de control, in conditiile legii. Un exemplar al procesului-verbal de control/actului de control se comunica contribuabilului/platitorului.

(2) Procesul-verbal/actul de control prevazut la alin. (1) constituie mijloc de proba in sensul art. 55, inclusiv in situatia in care in continutul sau sunt prezentate consecintele fiscale ale neregulilor constatate.

(3) Contribuabilul/Platitorul isi poate exprima punctul de vedere fata de constatarile mentionate in procesul-verbal/actul de control in termen de 5 zile lucratoare de la comunicare.

(4) Constatarile consemnate in procesul-verbal/actul de control prevazut la alin. (1) pot fi luate in considerare in analiza de risc efectuata de organul fiscal in scopul selectarii contribuabililor/platitorilor pentru inspectia fiscala.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul de procedura fiscalamfpmediu de afaceriantifrauda

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Iulie 2018


Votati articolul "Cum va fi modificat Codul de Procedura Fiscala? Iata documentul pe care lucreaza MFP-ul!":
Rating:

Nota: 2.75 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP,

Intrebare: comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP, refuz viza, ... ?

Va rog sa ma ajutati si sa imi dati un sfat cum
se poate rezolva urmatoarea problema:

- directorul institutiei a emis o Decizie de numire comisie receptie lucrari.
- juristul a refuzat sa semneze Decizia intrucat
in Decizie trebuiau trecuti ca membri salariati specialisti ai altor institutii,
insa acele institutii nu au trimis nici un raspuns
cu persoanele pe care le trimite la institutia noastra
si care le reprezinta.
- comunicarea persoanelor de la alte institutii
s-a facut doar telefonic,
urmand a ni se trimite si un Raspuns scris
la Adresele noastre.
- receptia s-a facut.
- Adresele institutiilor au ajuns la institutia noastra
dupa efectuarea receptiei.
- colega care pune viza CFP a spus ca
pentru a putea face plata
este necesara si viza juristului pe acea Decizie.
Colega a cerut directorului sa decida cine avizeaza din partea compartimentului juridic,
deoarece aceasta conditie face parte din
modul de efectuare a CFP
si a acordarii vizei CFP.
Colega a mai spus ca
pentru a se putea face plata conform Contractului
incheiat cu executantul de lucrari
si pentru a nu suporta penalitati de intarziere,
compartimentul financiar-contabil nu isi asuma
aceste penalitati cauzate de
intarzierea comunicarii vizelor /certificarilor legale.
- juristul a spus ca directorul si-a asumat singur raspunderea
cand a emis acea Decizie,
ca i-a facut cunoscut motivul refuzului de a semna acea Decizie
si ca dupa 2 saptamani,
dupa ce au venit Raspunsurile de confirmare
de la celelalte institutii
nu o poate semna retroactiv.
Juristul i-a mai spus ca
odata ce au venit si adresele,
toate viciile de procedură au fost acoperite.

Va rog mult de tot sa imi spuneti daca:
1.- viza juristului este obligatorie
pentru a se putea pune viza CFP si
pentru a se putea face plata ?
Dar daca juristul este in Concediul de odihna,
este singurul jurist din institutie
si nu este nici un alt salariat care sa il inlocuiasca
si sa semneze actele in locul lui,
acest lucru ar insemna ca
nu s-ar mai face plati
daca nu ar exista viza juristului pe documente ?
2. - daca pentru a se face plata,
directorul poate sa-si asume singur situatia,
fara a mai fi necesara viza juristului ?
pentru ca juristul refuzase sa semneze acea Decizie ...
3. - directorul a cerut juristului
sa spuna care sunt motivele de refuz, in scris,
pentru a trimite Raspunsul cu refuzul de viza la Consiliul Judetean
in vederea rezolvarii situatiei.
Ce s-ar dispune ?
Decizia este nelegala ?
Se poate face plata si fara viza juristului ?
Directorul isi poate asuma raspunderea
pentru emiterea Deciziei,
pentru a se putea face plata ?
Contabilul si salariata care pune viza CFP
daca refuza sa faca plata,
directorul poate dispune singur plata ?

Raspuns: Receptia fara constituirea comisiei de receptie, sau numirea comisiei ulterior efectuarii receptiei...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Iulie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X