email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Consecintele efectuarii unor tranzactii cu parteneri inactivi fiscal. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

Consecintele efectuarii unor tranzactii cu parteneri inactivi fiscal. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
codul de procedura fiscalatvaimpozit profit

Conform Codului de procedura fiscala persoanele juridice sau orice entitate fara personalitate juridica sunt declarate inactive daca se afla in una dintre urmatoarele situatii:

    •  nu isi indeplinesc, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
    • se sustrag controalelor efectuate de organul fiscal central prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
    • organul fiscal central constatata ca nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
    • inactivitatea temporara inscrisa la registrul comertului;
    • durata de functionare a societatii este expirata;
    • societatea nu mai are organe statutare;
    • durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata.
 

Situatiile cel mai des intalnite pentru care societatile sunt declarate inactive sunt expirarea detinerii spatiului cu destinatia de sediu social, inactivitate temporara si neindeplinirea obligatiilor declarative pe parcursul unui semestru calendaristic.


Daca sunt inregistrate in scopuri de TVA persoanele declarate inactive isi pierd si codul de TVA – acesta fiind anulat din oficiu de catre organele fiscale.

Codul fiscal prevede o serie de limitari in privinta deductibilitatii cheltuielilor si taxei pe valoare adaugata aferenta achizitiilor atat pentru persoanele declarate inactive cat si pentru beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati conform Codului de procedura fiscala.

Astfel, beneficiarii care achizitioneaza bunuri si/sau servicii de la persoane impozabile stabilite in Romania, dupa inscrierea acestora ca inactivi in Registrul contribuabililor inactivi/reactivati nu beneficiaza de dreptul de deducere a cheltuielilor si a taxei pe valoarea adaugata aferente achizitiilor respective. Sunt exceptate de la aceste limitari achizitiile de bunuri efectuate in cadrul procedurii de executare silita si/sau a achizitiilor de bunuri/servicii de la persoane impozabile aflate in procedura falimentului potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.

Pentru a nu avea probleme cu deductibilitatea cheltuielilor si a taxei pe valoare adaugata entitatile trebuie sa isi verifice furnizorii in Registrul contribuabililor/platitorilor inactivi/reactivati. Acest registru poate fi accesat pe site-ul A.N.A.F.  https://www.anaf.ro/inactivi/

In cazul in care furnizorii/prestatorii sunt reactivati si isi reiau codul de TVA conform art. 316 alin. (12) beneficiarii care au achizitionat bunuri si/sau servicii in perioada in care furnizorul/prestatorul a avut codul de inregistrare in scopuri de TVA anulat isi exercita dreptul de deducere a TVA pentru achizitiile respective, pe baza facturilor emise de furnizor/prestator dupa inregistrarea in scopuri de TVA, prin inscrierea taxei in primul decont de TVA depus dupa inregistrarea furnizorului/prestatorului sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.

In ceea ce priveste exercitarea dreptului de deducere a cheltuielilor la determinarea rezultatului fiscal, se va proceda dupa cum urmeaza:

    1. Daca inactivitatea si reactivarea furnizorului, potrivit Codului de procedura fiscala, sunt declarate in acelasi an fiscal, beneficiarul va lua in calcul cheltuielile respective la determinarea rezultatului fiscal, potrivit regulilor instituite de Codul fiscal - Titlul II – Impozit pe profit, incepand cu trimestrul reactivarii furnizorului.

    2. Daca inactivitatea, respectiv reactivarea furnizorului sunt declarate in ani fiscali diferiti, beneficiarul va lua in calcul cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul/anii precedent/precedenti celui in care se declara reactivarea, pentru determinarea rezultatului fiscal, potrivit regulilor instituite de Codul fiscal - Titlul II – Impozit pe profit, prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera acestea si depunerea unei declaratii rectificative in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala, iar cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul declararii reactivarii vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, incepand cu trimestrul declararii reactivarii.


de Irina Dumitrescu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


Evitati o amenda de pana la 5.000 de lei!
Folositi cel mai bun ghid de inventariere a patrimoniului, conform Codului fiscal!

 In Manualul de Inventariere gasiti:

  •     noile proceduri de inventariere, pas cu pas
  •     setul complet de documente pe care trebuie sa le intocmiti
  •     exemple de inventariere pentru productie, agricultura, turism, constructii etc.
  •     modul in care se realizeaza procedura de inventariere in SAGA
  •     modul in care se face inventarierea pentru situatiile financiare interimare.
...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
codul de procedura fiscalatvaimpozit profit


Data aparitiei: 31 Iulie 2018
Ultima actualizare: 14 August 2018

Votati articolul "Consecintele efectuarii unor tranzactii cu parteneri inactivi fiscal. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu":
Rating:

Nota: 3.43 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X