email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Casa de marcat electronica. Care sunt procedura de inregistrare, termenul de utilizare si sanctiunile

Casa de marcat electronica. Care sunt procedura de inregistrare, termenul de utilizare si sanctiunile
case de marcatcomert cu ridicatasanctiunianaf

Introducerea noilor case de marcat electronice a starnit numeroase reactii in randul operatorilor economici. De la procedura de inregistrare pana la sanctiunile care se vor da, exista multe neclaritati.


Analizam cazul unei societati care are drept activitate principala codul CAEN 4671 "Comert cu ridicata al combustibililor solizi, lichizi si gazosi si al produselor derivate", iar in acest domeniu, nicio alta entitate (PECO), nu au fost inca omologate casele de marcat pentru statiile de carburanti.

Vom afla de la expert daca s-a amanat termenul intrarii in vigoare a obligativitatii utilizarii acestor case de marcat pentru benzinarii.  Ce sanctiuni risca firma in cazul in care vor fi controale in acest sens?


Casa de marcat electronica: iata raspunsul specialistului!


In vederea utilizarii casei de marcat cu jurnal electronic va trebui depus electronic la ANAF "Formularul pentru inregistrarea aparatelor de marcat electronice fiscale produse, importate sau achizitionate intracomunitar si a aparatelor de marcat electronice fiscale adaptate pentru a corespunde prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale care au obtinut avizul tehnic favorabil" („F4101").
 
Aceasta declaratie se depune in termen de 5 zile de la achizitioanrea unei case de marcat electronice fiscale sau in 3 zile – daca este vorba de o casa de marcat electronica adaptata, cu mentiunea ca aceste case de marcat trebuie sa fi obtinut avizul tehnic favorabil prevazut la art. 78 (1) lit. b) din Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999.

La  art. 60 si 61 din Normele metodologice de aplicare a OG 28/1999 se prevad etapele pentru fiscalizarea aparatelor electronice fiscale, astfel:


- utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin.(1) din ordonanta de urgenta solicita Directiei generale regionale a finantelor publice, iar, in cazul contribuabililor prevazuti la alin. (2), Directiei generale de administrare a marilor contribuabili, in a carei raza se va instala aparatul, pe baza de cerere, conform modelului prezentat in anexa nr. 6, atribuirea numarului de ordine din registrul prevazut la alin. (1).

- Directiile generale regionale ale finantelor publice sau Directia generala de administrare a marilor contribuabili, dupa caz, au obligatia ca, in termen de 2 zile de la data primirii cererii,sa comunice utilizatorului numarul de ordine atribuit pentru fiecare aparat.
 

Cererea de atribuire a numarului de ordine din registrul va fi insotita de urmatoarele documente:

a) copia facturii si a documentului de plata care atesta achizitionarea aparatului de marcat electronic fiscal, copia contractului de vanzare-cumparare cu plata in rate sau, dupa caz, copia contractului de leasing financiar incheiat cu clauza expresa privind asumarea obligatiei partilor ca la expirarea contractului de leasing se transfera utilizatorului dreptul de proprietate asupra aparatului;

b) copia procesului-verbal de sigilare a memoriei fiscale si a aparatului de marcat electronic fiscal;

 c) declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind adresa de la locul unde va fi instalat aparatul de marcat electronic fiscal sau, dupa caz, declaratia privind desfasurarea activitatii in regim ambulant ori in regim de taxi, insotita de certificatul constatator eliberat de oficiul registrului comertului, privind deschiderea punctului de lucru;

d) declaratia pe propria raspundere a utilizatorului privind numarul de inmatriculare al autovehiculului pe care se va instala aparatul de marcat electronic fiscal, insotita de copia autorizatiei taxi, in cazul activitatii de taximetrie.
 
Directiile generale regionale ale finantelor publice sau Directia generala de administrare a marilor contribuabili, dupa caz, pot solicita utilizatorilor aparatelor de marcat electronice fiscale si alte documente necesare verificarii modului de indeplinire a conditiilor pentru atribuirea numarului de ordine din Registrul de evidenta a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate in judet sau in municipiul Bucuresti.

Dupa emiterea certificatului de atribuire a numarului unic se trece la fiscalizarea casei de marcat. Numarul unic de identificare astfel atribuit si comunicat utilizatorului este inscris de catre tehnicianul de service in memoria fiscala a aparatului de marcat electronic fiscal la instalarea acestuia, astfel:

Potrivit prevederilor de la art. 103 din acelasi act normativ:

- la instalarea aparatului de marcat electronic fiscal la utilizator, tehnicianul de service noteaza in cartea de interventii datele sale de identificare, ultimul numar al raportului de inchidere zilnica rezultat la sfarsitul operatiunilor de proba si de initiere a operatorului care va utiliza aparatul si de asemenea inregistreaza si arhiveaza in dosarul de asistenta tehnica al aparatului toate documentele emise in legatura cu instalarea aparatului.

- bonurile emise in timpul operatiunilor de proba si de initiere, precum si rapoartele de inchidere zilnica emise in faza de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal poarta inscriptia «proba» si se pastreaza de utilizator.

- instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se face de catre tehnicianul de service al distribuitorului autorizat sau al unitatii acreditate din reteaua acestuia, dupa caz, care va verifica integritatea sigiliului fiscal si datele inscrise in bonul fiscal.

- instalarea aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatilor cu caracter ambulant se face la sediul/domiciliul fiscal al utilizatorului, iar, in cazul celor destinate activitatii de taximetrie, la sediul distribuitorului autorizat sau al unitaţii acreditate pentru service, dupa caz.
 
 Dupa instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se intocmeste «Declaratia de instalare a aparatelor de marcat electronice fiscale», denumita in continuare declaratie, conform modelului prezentat in anexa nr. 10, in patru exemplare, semnata de utilizatorul aparatului de marcat electronic fiscal si de tehnicianul de service care a efectuat instalarea.

Un exemplar al declaratiei se transmite de catre utilizator, a doua zi, organului fiscal competent, care il preia in vederea luarii acestuia in evidenta.

Un exemplar al declaratiei ramane la utilizator, iar doua exemplare la unitatea de service.
 
Unitatea de service acreditata trimite un exemplar al declaratiei distribuitorului autorizat,a doua zi dupa instalare.

Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (1) din ordonanta de urgenta care desfa�oara activitati cu caracter ambulant, precum si cei care desfasoara activitati de taximetrie depun declaratia de instalare la organul fiscal competent.
 
La art.105 se mentioneaza ca,dupa instalarea aparatului de marcat electronic fiscal, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale, cu exceptia taximetristilor, prezinta organului fiscal competent cartea de interventii a aparatului si registrul special.

Organul fiscal competent inscrie in cartea de interventii numarul de pagini, aplicand stampila, si vizeaza registrul special pe ultima pagina.


 

Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - Consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcatcomert cu ridicatasanctiunianaf


Data aparitiei: 21 August 2018

Votati articolul "Casa de marcat electronica. Care sunt procedura de inregistrare, termenul de utilizare si sanctiunile":
Rating:

Nota: 3.78 din 5 din 18 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X