email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

2.9. Infractiuni si pedepse, contraventii si sanctiuni

Cuvinte cheie:

  • revocarea autorizatiei
  • anularea autorizatiei

In baza titlului IX1 din Ordonanta Guvernului nr. 83/2004, aprobata prin Legea nr. 494/2004, aplicabila de la 1 ianuarie 2005, constituie infractiuni urmatoarele fapte:

INFRACTIUNE

SANCTIUNE

Producerea de produse accizabile ce intra sub incidenta sistemului de antrepozitare fiscala, in afara unui antrepozit fiscal autorizat de catre autoritatea fiscala competenta

Se pedepseste cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani.

Achizitionarea de alcool etilic si de distilate de la alti furnizori decat antrepozitarii autorizati pentru productie sau importatorii autorizati de astfel de produse

Se pedepseste cu inchisoare de la 1 an la 3 ani. Dupa constatarea faptei, organul de control competent dispune oprirea activitatii, sigilarea instalatiei si inainteaza actul de control autoritatii fiscale care a emis autorizatia, cu propunerea de suspendare a autorizatiei de antrepozit fiscal.

Utilizarea alcoolului brut, alcoolului etilic de sinteza si a alcoolului tehnic ca materie prima pentru fabricarea bauturilor alcoolice de orice fel

Se pedepseste cu inchisoare de la 1 an la 3 ani. Dupa constatarea faptei, organul de control competent dispune oprirea activitatii, sigilarea instalatiei si inainteaza actul de control autoritatii fiscale care a emis autorizatia, cu propunerea de suspendare a autorizatiei de antrepozit fiscal.

Achizitionarea de uleiuri minerale rezultate din prelucrarea titeiului sau a altor materii prime, care provin pe circuitul economic de la alti furnizori decat antrepozitarii autorizati pentru productie sau importatori autorizati

Se pedepseste cu inchisoare de la 1 an la 3 ani; Dupa constatarea faptei, organul de control competent dispune oprirea activitatii, sigilarea instalatiei si inainteaza actul de control autoritatii fiscale care a emis autorizatia, cu propunerea de suspendare a autorizatiei de antrepozit fiscal.

Livrarea de uleiuri minerale de catre antrepozitarii autorizati pentru productie fara prezentarea de catre cumparator, persoana juridica, a documentului de plata care sa ateste virarea la bugetul de stat a valorii accizelor aferente cantitatii ce urmeaza a fi facturata

Se pedepseste cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani. Dupa constatarea faptei, organul de control competent dispune oprirea activitatii, sigilarea instalatiei si inainteaza actul de control autoritatii fiscale care a emis autorizatia, cu propunerea de suspendare a autorizatiei de antrepozit fiscal.

Comercializarea uleiurilor minerale neaccizabile, rezultate din prelucrarea titeiului sau a altor mate-rii prime, care au punctul de inflamabilitate sub 850C, altfel decat direct catre utilizatorii finali, care folosesc aceste produse in scop industrial

Se pedepseste cu inchisoare de la 1 an la 3 ani. Dupa constatarea faptei, organul de control competent dispune oprirea activitatii, sigilarea instalatiei si inainteaza actul de control autoritatii fiscale care a emis autorizatia, cu propunerea de suspendare a autorizatiei de antrepozit fiscal.

Marcarea cu marcaje false a produselor accizabile supuse marcarii ori detinerea in antrepozitul fiscal a produselor marcate in acest fel

Se pedepseste cu inchisoare de la 2 ani la 7 ani. Dupa constatarea faptei, organul de control competent dispune oprirea activitatii, sigilarea instalatiei si inainteaza actul de control autoritatii fiscale care a emis autorizatia, cu propunerea de suspendare a autorizatiei de antrepozit fiscal.

Impiedicarea sub orice forma a organului de control de a efectua verificari inopinate in antrepozitele fiscale

Se pedepseste cu inchisoare de la 1 an la 3 ani. Dupa constatarea faptei, organul de control competent dispune oprirea activitatii, sigilarea instalatiei si inainteaza actul de control autoritatii fiscale care a emis autorizatia, cu propunerea de suspendare a autorizatiei de antrepozit fiscal.

Livrarea reziduurilor de uleiuri minerale catre alti clienti decat antrepozitele fiscale de productie autorizate sa le colecteze si sa le prelucreze, ori fara viza reprezentantului organului fiscal teritorial aplicata pe documentul de livrare

Se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani.

Achizitionarea de catre antrepozitele fiscale de productie a reziduurilor de uleiuri minerale de la alti furnizori decat unitatile care le obtin din exploatare ori fara viza reprezentantului organului fiscal teritorial aplicata pe documentul de livrare.

Se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani. Dupa constatarea faptei, organul de control competent dispune oprirea activitatii, sigilarea instalatiei si inainteaza actul de control autoritatii fiscale care a emis autorizatia, cu propunerea de suspendare a autorizatei de antrepozit fiscal

In baza art. 190 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, constituie contraventii urmatoarele fapte:

CONTRAVENTIE

SANCTIUNE

Producerea de produse accizabile ce intra sub incidenta sistemului de antrepozitare fiscala, in afara unui antrepozit fiscal autorizat de catre autoritatea fiscala competenta

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei. Conduce la confiscarea produselor, iar in situatia in care acestea au fost vandute, confiscarea sumelor rezultate din aceasta vanzare.

Detinerea de produse accizabile in afara regimului suspensiv, care nu au fost introduse in sistemul de accizare

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.00 lei la 1.000.000.000 lei. Conduce la confiscarea produselor, iar in situatia in care acestea au fost vandute, confiscarea sumelor rezultate din aceasta vanzare.

Neanuntarea autoritatii fiscale competente, in termenul legal, despre modificarile aduse datelor initiale avute in vedere la eliberarea autorizatiei

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei.

Detinerea in afara antrepozitului fiscal sau comercializarea pe teritoriul Romaniei a produselor accizabile supuse marcarii, fara a fi marcate sau marcate necorespunzator ori cu marcaje false

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei. Conduce la confiscarea produselor, iar in situatia in care acestea au fost vandute, confiscarea sumelor rezultate din aceasta vanzare. Atrage revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal sau, dupa caz, oprirea activitatii, pe o perioada de 1-3 luni. Cererea pentru o noua autorizatie poate fi depusa numai dupa o perioada de cel putin 6 luni de la data revocarii.

Nerespectarea programului de lucru al antrepozitului fiscal, asa cum a fost aprobat de autoritatea fiscala competenta

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei. Atrage revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal sau, dupa caz, oprirea activitatii, pe o perioada de 1-3 luni. Cererea pentru o noua autorizatie poate fi depusa numai dupa o perioada de cel putin 6 luni de la data revocarii.

Practicarea, de catre producatori sau de catre importatori, de preturi de vanzare mai mici decat costurile ocazionate de producerea sau importul produselor accizabile vandute, la care se adauga acciza si taxa pe valoarea adaugata

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei.

Neinscrierea distincta in facturi a valorii accizelor sau a impozitului la titeiul si gazele naturale din productia interna, in cazurile prevazute de lege

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei.

Neutilizarea documentelor fiscale prevazute de titlul VII din Codul fiscal

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei;

Neefectuarea, prin unitati bancare, a decontarilor intre furnizori si cumparatori, ca persoane juridice, de produse accizabile

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei.

Amplasarea mijloacelor de masurare a productiei si a concentratiei de alcool si distilate in alte locuri decat cele prevazute expres in titlul VIII din Codul fiscal sau deteriorarea sigiliilor aplicate de catre supraveghetorul fiscal si nesesizarea organului fiscal in cazul deteriorarii lor

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei. Atrage revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal sau, dupa caz, oprirea activitatii, pe o perioada de 1-3 luni. Cererea pentru o noua autorizatie poate fi depusa numai dupa o perioada de cel putin 6 luni de la data revocarii.

Nesolicitarea desemnarii supraveghetorului fiscal in vederea desigilarii cisternelor sau recipientelor in care se transporta alcoolul si distilatele in vrac

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei.

Transportul de alcool etilic si de distilate, efectuat prin cisterne sau recipiente care nu poarta sigiliile supraveghetorului fiscal, au sigilii deteriorate sau nu sunt insotite de documentul de insotire prevazut la titlul VII din Codul fiscal

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei. Conduce la confiscarea produselor, iar in situatia in care acestea au fost vandute, confiscarea sumelor rezultate din aceasta vanzare. Se confisca cisternele, recipientele si mijloacele de transport utilizate in transportul alcoolului etilic si al distilatelor.

Fabricarea de alcool sanitar de catre alte persoane decat antrepozitarii autorizati pentru productie de alcool etilic

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei. Conduce la confiscarea produselor, iar in situatia in care acestea au fost vandute, confiscarea sumelor rezultate din aceasta vanzare. Atrage revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal sau, dupa caz, oprirea activitatii pe o perioada de 1-3 luni. Cererea pentru o noua autorizatie poate fi depusa numai dupa o perioada de cel putin 6 luni de la data revocarii.

Comercializarea in vrac, pe piata interna, a alcoolului sanitar

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei. Conduce la confiscarea produselor, iar in situatia in care acestea au fost vandute, confiscarea sumelor rezultate din aceasta vanzare. Atrage revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal sau, dupa caz, oprirea activitatii, pe o perioada de 1-3 luni. Cererea pentru o noua autorizatie poate fi depusa numai dupa o perioada de cel putin 6 luni de la data revocarii.

Circulatia si comercializarea in vrac a alcoolului etilic rafinat si a distilatelor in alte scopuri decat cele expres prevazute in titlul VIII din Codul fiscal

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei. Conduce la confiscarea produselor, iar in situatia in care acestea au fost vandute, confiscarea sumelor rezultate din aceasta vanzare. Atrage revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal sau, dupa caz, oprirea activitatii, pe o perioada de 1-3 luni. Cererea pentru o noua autorizatie poate fi depusa numai dupa o perioada de cel putin 6 luni de la data revocarii.

Neevidentierea corecta in registrul special a cantitatilor de alcool si distilate importate in vrac

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei.

Neevidentierea la organele fiscale teritoriale a situ-atiilor privind modul de valorificare a alcoolului si distilatelor

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei.

Nesolicitarea organului fiscal teritorial in vederea desigilarii instalatiilor de fabricatie, precum si nee-videntierea in registrul destinat acestui scop a informatiilor privind capacitatile reale de distilare, data si ora sigilarii si desigilarii cazanelor sau a celorlalte instalatii de fabricatie a tuicii si a rachiuri-lor de fructe

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei.

Comercializarea, la preturi mai mari decat preturile maxime de vanzare cu amanuntul declarate, a produselor pentru care s-au stabilit astfel de preturi

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei.

Comercializarea produselor ce nu se regasesc in listele cuprinzand preturile maxime de vanzare cu amanuntul declarate de catre agentii economici producatori si importatori

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei.

Refuzul agentilor economici de a distruge, in conditiile prevazute de lege, cantitatile de produse din tutun confiscate

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei.

Folosirea conductelor mobile, a furtunurilor elastice sau a altor conducte de acest fel, utilizarea rezervoarelor necalibrate, precum si amplasarea inaintea contoarelor a unor canele sau robinete prin care se pot extrage cantitati de alcool sau distilate necontorizate

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei. Atrage revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal sau, dupa caz, oprirea activitatii, pe o perioada de 1-3 luni. Cererea pentru o noua autorizatie poate fi depusa numai dupa o perioada de cel putin 6 luni de la data revocarii.

Comercializarea in vrac si utilizarea ca materie prima, pentru fabricarea bauturilor alcoolice, a alcoolului etilic si a distilatelor cu concentratia alcoolica sub 96,0% in volum

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei.

Comercializarea, prin pompele statiilor de distributie, a altor uleiuri minerale decat cele din categoria gazelor petroliere lichefiate, benzinelor si motorinelor auto, precum si a petrolului lampant, care corespund standardelor nationale de calitate

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei. Conduce la confiscarea produselor, iar in situatia in care acestea au fost vandute, confiscarea sumelor rezultate din aceasta vanzare. Atrage revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal sau, dupa caz, oprirea activitatii, pe o perioada de 1-3 luni. Cererea pentru o noua autorizatie poate fi depusa numai dupa o perioada de cel putin 6 luni de la data revocarii.

Functionarea instalatiilor de producere alcool etilic sau distilate, in afara programului de lucru aprobat de Comisia de autorizare a antrepozitelor fiscale din cadrul Ministerului Finantelor Publice

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei. Conduce la confiscarea produselor, iar in situatia in care acestea au fost vandute, confiscarea sumelor rezultate din aceasta vanzare. Atrage revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal sau, dupa caz, oprirea activitatii, pe o perioada de 1-3 luni. Cererea pentru o noua autorizatie poate fi depusa numai dupa o perioada de cel putin 6 luni de la data revocarii.

Producerea sau comercializarea produselor accizabile intr-un antrepozit fiscal in perioada in care autorizatia a fost revocata sau anulata, iar comisia de autorizare nu a emis autorizatie speciala pentru valorificarea stocurilor de produse

Se sanctioneaza cu amenda de la 200.000.000 lei la 1.000.000.000 lei. Conduce la confiscarea produselor, iar in situatia in care acestea au fost vandute, confiscarea sumelor rezultate din aceasta vanzare. Atrage revocarea autorizatiei de antrepozit fiscal sau, dupa caz, oprirea activitatii, pe o perioada de 1-3 luni. Cererea pentru o noua autoriztie poate fi depusa numai dupa o perioada de cel putin 6 luni de la data revocarii.

Constatarea si sanctionarea faptelor ce constituie contraventie se fac de personalul de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice si al unitatilor teritoriale ale acestuia.

In cazul aplicarii sanctiunii amenzii, contribuabilul are posibilitatea sa achite in termen de 48 de ore jumatate din minimul sumei stabilita cu titlu de amenda.

In afara masurilor coercitive mentionate mai sus ce pot fi luate de autoritatile competente in vederea respectarii dispozitiilor legale privind regimul accizelor, Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile aduse prin Ordonanta Guvernului nr. 83/2004, aprobata prin Legea nr. 494/2004, prevede si posibilitatea ca autoritatea fiscala competenta sa revoce, sa anuleze sau sa suspende autorizatia pentru un antrepozit fiscal, in urmatoarele situatii:

  • autoritatea fiscala competenta revoca autorizatia pentru un antrepozit fiscal, in urmatoarele situatii:

a) daca antrepozitarul, persoana fizica autorizata:

– a fost condamnat printr-o hotarare judecatoreasca definitiva in Romania sau revocarea intr-un stat strain, pentru evaziune fiscala, abuz de incredere, fals, uz de fals, autorizatiei inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita;

– desfasoara o activitate ce este in situatie de faliment sau lichidare;

b) in cazul antrepozitarului autorizat, persoana juridica, daca:

– se afla in procedura de faliment sau de lichidare;

– oricare dintre administratorii persoanei juridice a fost condamnat printr-o hotarare judecatoreasca definitiva in Romania sau intr-un stat strain, pentru evaziune fiscala, abuz de incredere, fals, uz de fals, inselaciune, delapidare, marturie mincinoasa, dare sau luare de mita;

– pe durata unei perioade continue de minimum 6 luni, cantitatea de produse accizabile depozitata in antrepozitul fiscal este mai mica decat cantitatea pentru care suma accizelor potentiale este de 5.000 de euro, respectiv de 50.000 de euro pentru bauturile alcoolice supuse marcarii, cantitati diferentiate conform prevederilor din normele metodologice de aplicare a prevederilor din Codul fiscal referitoare la accize;

  • autoritatea fiscala competenta anuleaza autorizatia pentru un antrepozit fiscal, atunci cand i-au fost oferite informatii inexacte sau incomplete in legatura cu autorizarea antrepozitului fiscal, precum si in cazul in care s-a pronuntat o hotarare definitiva si irevocabila pentru savarirea unor infractiuni la regimul produselor accizabile; autorizatiei
  • autoritatea fiscala competenta revoca sau anuleaza autorizatia pentru un antrepozit fiscal, daca antrepozitarul autorizat nu respecta oricare din cerintele sau obligatiile prevazute de lege, ce revin societatii in calitate de antrepozitar autorizat;

IMPORTANT:

In cazul in care autoritatea fiscala competenta hotaraste suspendarea, revocarea sau anularea autorizatiei de antrepozit fiscal, trimite catre detinatorul autorizatiei o notificare cu privire la decizia luata. Antrepozitarul autorizat, poate contesta aceasta decizie, potrivit legislatiei in vigoare.

Decizia de suspendare, revocare sau anulare a autorizatiei de antrepozit fiscal isi produce efecte de la data comunicarii, insa daca antrepozitarul autorizat o contesta, efectul deciziei se suspenda.

PROBLEME SPECIFICE

1. Incepand cu data de 1 ianuarie 2005, a fost instituita acciza minima pentru tigarete. Conform prevederilor legii, acciza minima reprezinta suma dintre acciza specifica si acciza procentuala si nu poate fi mai mica de 19,92 euro/1.000 de tigarete.

In aceste conditii, pentru sortimentele de tigarete pentru care nivelul accizei este mai mic decat 19,92 euro/1.000 de bucati se va plati acciza la nivelul de 19,92 euro/1.000 de tigarete.

Exemplu:

Nivelul accizei pentru tigarete este 9,10 euro/1.000 buc. + 30% din pretul maxim de vanzare cu amanuntul declarat de agentul economic producator nou importator de tigarete.

– Pretul unui pachet de „Marasesti“ este 12.000 ROL.

– Curs euro = 36.050 ROL (trimestrul II 2005)

– Acciza aferenta unui pachet de tigarete „Marasesti“ = (9,10 x 36.050) / 50 + 12.000 x 30% = 6.561 +

3.600 = 11.061 ROL

– Acciza minima = 19,92 x 36050 / 50 = 14.362,3 ROL

In acest caz, pentru care acciza aferenta unui pachet de tigarete cu pretul de 12.000 ROL care este mai mica decat cea aferenta accizei minime, se va datora acciza de 14.362,3 ROL/pachet.

2. Agentii economici distribuitori si comercianti angro de bauturi alcoolice si de produse din tutun au obligatia de a se inregistra, la autoritatea fiscala teritoriala, ca platitori de impozite si taxe. Pentru a fi inregistrati, agentii economici respective trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

- sa detina spatii de depozitare corespunzatoare in proprietate, cu chirie, contract de
comodat sau cu orice alt titlu legal;
- activitatea de comercializare si distributie angro a bauturilor alcoolice sau a
produselor din tutun sa fie inscrisa in obiectul de activitate al societatii, conform
Clasificarii CAEN.

Agentii economici respectivi, care livreaza aceste produse, au obligativitatea de a insoti transportul de copii ale certificatului de marca al producatorului, care sa demonstreze ca marca ii apartine.

IMPORTANT:

Pentru bauturile alcoolice pentru care producatorii detin certificate de marca sau adeverinte eliberate de OSIM, livrarile vor fi insotite de o copie a acestor documente.

In cazul vinurilor, livrarile vor fi insotite de o copie a buletinului de analiza fizico-chimica si caracteristici organoleptice, eliberat de laboratoare autorizate.

Pentru bauturile alcoolice realizate sub licenta, livrarile vor fi insotite de un document care sa ateste dreptul producatorului de a utiliza marca, respectiv un contract de licenta, cesiune, consimtamantul scris al titularului marcii sau declaratia producatorului referitoare la fabricarea sub licenta a sortimentelor respective.

3. Incepand cu 1 aprilie 2005, prin intrarea in vigoare a O.G. nr. 24/2005 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, a fost introdusa acciza pentru electricitate.

Acciza pentru electricitate este diferentiata, in functie de scopul in care este utilizata, in doua categorii:

 a) pentru electricitatea utilizata in scop comercial, nivelul accizei este de 0,14 euro/MWh;

 b) pentru electricitatea utilizata in scop necomercial, nivelul accizei este de 0,30 euro/MWh.

Accizele datorate pentru electricitate se calculeaza dupa formula:

A = Q x K x R,

unde:

A = cuantumul accizei

Q = cantitatea de energie electrica activa exprimata in MWhK (acciza unitara

prevazuta la art. 176 alin. 17 si 18 din Codul fiscal)

R = cursul de schimb leu/euro.

ATENTIE!

In cazul electricitatii, obligatia de a se autoriza ca antrepozitari revine numai agentilor economici care furnizeaza energie electrica direct catre consumatorii finali, pentru obtinerea autorizatiei agentii economici respectivi urmand sa anexeze documentatiei prevazute de lege si copia licentei de furnizare a energiei electrice, emisa de Autoritatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei.

Acciza devine exigibila la momentul facturarii energiei electrice furnizate catre consumatorii finali, nivelul acesteia fiind diferentiat in functie de scopul in care electricitatea este utilizata.

IMPORTANT:

Nu este considerat fapt generator de accize consumul de electricitate destinat productiei de electricitate, productiei combinate de energie electrica si energie termica, precum si consumul utilizat pentru mentinerea capacitatii de a produce electricitate.

In ceea ce priveste termenul de plata al accizelor pentru electricitate, potrivit prevederilor art. 212 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, accizele se platesc la bugetul de stat pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care aceasta devine exigibila.

Incadrarea activitatilor la scop comercial sau necomercial este redata la pct. 51 din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, punct introdus prin H.G. nr. 610/2005.

Utilizarea in scop comercial reprezinta utilizarea energiei electrice de catre agentii economici producatori, comercianti si furnizori de bunuri si servicii – in calitate de consumatori finali – in vederea desfasurarii activitatii proprii.

Utilizarea in scop necomercial reprezinta orice utilizare de catre consumatorii finali, in alt scop decat scopul comercial.

In cazul electricitatii, antrepozitarul autorizat pentru furnizarea energiei electrice catre consumatorul final nu are obligatia constituirii garantiei.

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 20 Februarie 2006

Votati articolul "2.9. Infractiuni si pedepse, contraventii si sanctiuni":
Rating:

Nota: 3.21 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X