email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raspuns ANAF: ce trebuie sa stiti despre inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual

Raspuns ANAF: ce trebuie sa stiti despre inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual
anafspvpersoane juridicecertificat digital

ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) a organizat la finalul lunii august o sesiune de asistenta online pe pagina de Facebook a institutiei. Tema acesteia a fost “Inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual", subiect ce prezinta in continuare pentru contribuabili numeroase neintelegeri.
 

Gasiti in randurile urmatoare cele mai utile intrebari adresate de catre contribuabili si raspunsul specialistilor ANAF.


Inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual: raspunsul specialistilor ANAF


1. Intrebare: Ce documente sunt necesare pentru inregistrarea in SPV a unei societati infiintata in Iulie 2018 avand doar actionari si administratori cu cetatenie turca?


Raspuns ANAF

Inregistrarea ca utilizator SPV a unei persoane juridice se poate face printr-o persoana fizica ce detine un certificat digital calificat si care are calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit al respectivei persoane juridice. Cererea de inregistrare ca utilizator SPV pentru persoanele care au calitatea de reprezentant legal, reprezentant desemnat sau imputernicit se face prin intermediul aplicatiilor informatice dedicate, pe site-ul web al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (https://www.anaf.ro/InregPersFiziceP.../formularjuridice.jsp).
Documentele care trebuie atasate la cererea de inregistrare sunt:

- actul de identitate al reprezentantului legal/reprezentantului desemnat/imputernicitului;


- documentele din care sa rezulte calitatea de reprezentant legal/reprezentant desemnat/imputernicit a respectivei persoane;
- documentul de confirmare pentru certificatul digital calificat detinut.


2. Intrebare: Ce intelegeti prin documente din care sa rezulte calitatea de imuternicit/reprezentant legal?


Raspuns ANAF

Documentul din care reiese calitatea de reprezentant legal poate fi actul de constituire al societatii. Calitatea de imputernicit se dovedeste prin actul de imputernicire, care poate fi in forma autentica sau sub semnatura privata.

Utilizarea SPV prin imputernicit sau prin reprezentantul desemnat este posibila daca indeplineste, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) imputernicirea sau mandatul de reprezentare este generala/general pentru toate operatiunile din SPV;
b) imputernicirea sau mandatul de reprezentare contine acordul cu privire la accesul la informatiile referitoare la istoricul actiunilor anterioare din SPV al persoanei reprezentate;
c) sunt acceptati termenii si conditiile de utilizare a SPV.

Imputernicirea depusa odata cu formularul 150 a fost o imputernicire limitata doar pentru depunerea on-line a declaratiilor fiscale.
 

3. Intrebare: Cum se pot scoate din contul SPV contractele de prestari servicii care au fost reziliate?


Raspuns ANAF


Posibilitatea de renuntare la SPV poate fi accesata in SPV, la sectiunea ,,Editare profil.”

 
4. Intrebare: Am facut inregistrarea in spatiul privat atat pentru persoana fizica (pe CNP), cat si pe PFI (pe codul fiscal de TVA) in scopul de a putea transmite declaratiile 300 si 394 prin SPV. Totusi, nu am reusit sa le trimit prin SPV pt ca nu le puteam incarca. Cum se poate remedia problema?


Raspuns ANAF


In acest moment declaratiile 300 si 394 nu se pot depune prin intermediul serviciului Spatiul Privat Virtual. Aceste declaratii se pot depune doar prin intermediul portalului e-guvernare.


de Ghinea Viorica

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
anafspvpersoane juridicecertificat digital


Data aparitiei: 03 Septembrie 2018

Votati articolul "Raspuns ANAF: ce trebuie sa stiti despre inregistrarea persoanelor juridice in Spatiul Privat Virtual":
Rating:

Nota: 3.58 din 5 din 19 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X