Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Casa de marcat electronica pusa in functiune. Ce obligatii declarative sunt?

Casa de marcat electronica pusa in functiune. Ce obligatii declarative sunt?
case de marcat electroniceanafcertificat digital

1 septembrie a fost desemnat drept termen limita pentru dotarea firmelor mari si mijlocii cu case de marcat electronice. Chiar daca a intrat in vigoare Hotararea Guvernului prin care firmele sunt iertate la prima abatere in caz ca nu respecta termenul de dotare, totusi situatia nu poate fi amanata la nesfarsit.


Insa astazi vom face referire la cazul in care o casa de marcat electronica a fost pusa in functiune. Unul dintre consultantii nostri fiscali ne va lamuri ce obligatii declarative sunt in plus fata de cele de pana acum.


Casa de marcat electronica pusa in functiune: raspunsul specialistului

Potrivit prevederilor art. 3 indice 1 alin. (4) din OUG nr. 28/1999, in vederea realizarii supravegherii si monitorizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici prevazuti la art. 1 alin. (1) au obligatia de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Daca societatea este incadrata in categoria contribuabililor mari sau mijlocii aceasta trebuie sa utilizeze noile case de marcat cu jurnal electronic incepand cu 01 septembrie 2018, iar daca societatea este incadrata la contribuabili mici, aceasta trebuie sa utilizeze noile case de marcat cu jurnal electronic incepand cu 01 noiembrie 2018.

Prin OPANAF nr. 627/2018 a fost publicata procedura de transmitere a datelor exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal.

Potrivit prevederilor art. 1 din acest ordin, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala datele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenţa a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit prevederilor din ordin, in vederea indeplinirii acestei obligatii fisierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern.

Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se transmite la ANAF prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul ANAF.


Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii


 Astfel, in situatia in care sunteti in categoria contribuabililor mijlocii,pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica - septembrie)  in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele respective enumerate in anexa 11 (datele din bonul fiscal, datele din raportul fiscal de inchidere zilnica, informatii referitoare la inchiderea/deschiderea aparatelor etc), aveti obligatia trasmiterii fisierelor prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

 


Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Elena Garofil – consultant fiscal.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcat electroniceanafcertificat digital

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Septembrie 2018


Votati articolul "Casa de marcat electronica pusa in functiune. Ce obligatii declarative sunt?":
Rating:

Nota: 4.17 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contract de prestari servicii - se va imputa plata ?

Intrebare: Buna ziua !

- o problema cu care se confrunta multe institutii publice
care nu are personal angajat suficient:

- institutia noastra publica a incheiat la inceputul anului 2016
cu o persoana fizica un Contract de prestari servicii constand
in executarea unor lucrari de curatenie curte ( maturat, greblat, ...).
- colegul de la Achizitii publice mi-a spus ca:
- trebuie reziliat Contractul pentru ca intre timp
legislatia s-a modificat,
s-a schimbat Codul fiscal si
a aparut Legea 98 /Achizitii publice + Norme,
si de aceea:
- trebuie sa existe in prealabil un Referat de solicitare a unor asemenea servicii,
- toate asemenea tipuri de contracte trebuie facute doar pentru 1 luna de zile,
iar la sfarsitul fiecarei luni trebuie Proces verbal de receptie
- si apoi sa se faca plata,
pentru ca altfel va fi o plata nelegala si se va imputa.

Va rugam din suflet sa ne spuneti daca este corect ce a spus colegul de la Achizitii publice si sa ne dati un sfat cum trebuie procedat.

Raspuns: In caz ca aveti contractul in derulare, acesta poate inceta de drept la implinirea termenului, daca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Septembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!