email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Casa de marcat electronica pusa in functiune. Ce obligatii declarative sunt?

Casa de marcat electronica pusa in functiune. Ce obligatii declarative sunt?
case de marcat electroniceanafcertificat digital

1 septembrie a fost desemnat drept termen limita pentru dotarea firmelor mari si mijlocii cu case de marcat electronice. Chiar daca a intrat in vigoare Hotararea Guvernului prin care firmele sunt iertate la prima abatere in caz ca nu respecta termenul de dotare, totusi situatia nu poate fi amanata la nesfarsit.


Insa astazi vom face referire la cazul in care o casa de marcat electronica a fost pusa in functiune. Unul dintre consultantii nostri fiscali ne va lamuri ce obligatii declarative sunt in plus fata de cele de pana acum.


Casa de marcat electronica pusa in functiune: raspunsul specialistului

Potrivit prevederilor art. 3 indice 1 alin. (4) din OUG nr. 28/1999, in vederea realizarii supravegherii si monitorizarii aparatelor de marcat electronice fiscale, operatorii economici prevazuti la art. 1 alin. (1) au obligatia de a asigura conectarea la distanta a aparatelor de marcat electronice fiscale, in vederea transmiterii de date fiscale catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

Daca societatea este incadrata in categoria contribuabililor mari sau mijlocii aceasta trebuie sa utilizeze noile case de marcat cu jurnal electronic incepand cu 01 septembrie 2018, iar daca societatea este incadrata la contribuabili mici, aceasta trebuie sa utilizeze noile case de marcat cu jurnal electronic incepand cu 01 noiembrie 2018.

Prin OPANAF nr. 627/2018 a fost publicata procedura de transmitere a datelor exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal.

Potrivit prevederilor art. 1 din acest ordin, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumiti in continuare utilizatori, au obligatia sa transmita Agentiei Nationale de Administrare Fiscala datele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a) sau art. 3 alin. (2) lit. a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si c) din anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenţa a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit prevederilor din ordin, in vederea indeplinirii acestei obligatii fisierele semnate folosind certificatul digital al aparatului de marcat electronic fiscal, sunt exportate de pe aparatul de marcat electronic fiscal pe un mediu de stocare extern.



Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, fisierele sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se transmite la ANAF prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul ANAF.

 Astfel, in situatia in care sunteti in categoria contribuabililor mijlocii,pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare (luna calendaristica - septembrie)  in care aparatele de marcat electronice fiscale au fost utilizate pentru generarea oricareia dintre datele respective enumerate in anexa 11 (datele din bonul fiscal, datele din raportul fiscal de inchidere zilnica, informatii referitoare la inchiderea/deschiderea aparatelor etc), aveti obligatia trasmiterii fisierelor prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

 


Raspuns oferit pe portalcodulfiscal.ro de Elena Garofil – consultant fiscal.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
case de marcat electroniceanafcertificat digital


Data aparitiei: 11 Septembrie 2018

Votati articolul "Casa de marcat electronica pusa in functiune. Ce obligatii declarative sunt?":
Rating:

Nota: 3.65 din 5 din 13 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X