email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce cheltuieli avem voie sa contabilizam in baza contractului de inchiriere?

Bine v-am gasit,

    Editorial                                                                                                        

Ce cheltuieli avem voie sa contabilizam in baza contractului de inchiriere?

Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale de genul cladiri, masini, utililaje, instalatii, utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea firmei care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii. Prin urmare legea romaneasca ne permite sa esalonam sau nu cheltuielile efectuate in baza unui contract de inchirie.

De asemenea, se supun, amortizarii investitiile efectuate la imobilizarile corporale luate cu chirie, pe durata contractului de inchiriere. Asadar, cheltuielile de amenajare, intretinere, reparatie efectuate asupra unui bun inchiriat se pot esalona pe perioada contractuala.

Desi legea permite chiriasului sa suporte toate cheltuielile care pot aparea pe parcurs cu bunul inchiriat, sfatul meu este sa aveti prevazut in contract o clauza cu referire la aceste aspecte! Nu uitati ca paza buna trece primejdia rea!

La expirarea contractului de inchiriere, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii. In functie de clauzele cuprinse in contractul de inchiriere, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare.

Avand in vedere ca se apropie 31 ianuarie 2008, reamintim tuturor persoanelor fizice ca pot opta pentru impozitarea in sistem real. Ce inseamna aceasta optiune? Ce implicatii fiscale are? Cum se calculeaza? Care este procedura fiscala cu privire la optiunea in sistem real?

Pentru mai multe detalii apasati aici

Ec. Maria Badoi

    Stirile zilei                                                                                                    

Guvern: Proprietarii de masini ar putea cere rambursarea unei parti din taxa auto

Procedura de recuperare a taxei auto va fi reglementata, probabil, si prin normele de aplicare a noilor valori, iar statul nu va introduce bariere administrative pentru a impiedica proprietarii de masini sa solicite restituirea unei parti din sumele achitate, a declarat seful DAE, Adrian Ciocanea...

Lazea: BNR face eforturi pentru a se adopta euro in 2014

Banca centrala va lua toate masurile necesare pentru ca Romania sa poata adera la zona euro in 2014. In acest sens, BNR ar putea interveni pe piata valutara si ar putea recurge la marirea dobanzii cheie si chiar a nivelului rezervelor minime obligatorii, a spus Valentin Lazea, economistul sef al BNR...

Caderea leului ridica preturile masinilor

Deprecierea monedei nationale fata de euro se rasfrange si asupra vanzarilor de autoturisme, pentru ca majoritatea acestora sunt importate in moneda unica europeana. Comercializarea de autovehicule a fost mai mereu o afacere profitabila, indiferent de marca expusa in vitrina. Totusi, vanzarile masive din ultimii doi ani incep sa devina o amintire frumoasa, deoarece cursul valutar influentezeaza negativ aceasta activitate economica...

O zi minunata!

NOUTATI din Legislatia Contabila

NOU! Sistemul e-Factura a devenit obligatoriu!


 Ce aveti de facut pentru a respecta legea?

Raspunsurile exacte va sunt oferite de reputatul consultant fiscal Ionut Jinga. Acesta va explica in detaliu procedurile de urmat si toate subtilitatile utilizarii celor 2 instrumente intr-o lucrare “fierbinte” in contextul actual - e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni.

In lucrarea e-FACTURA. e-TRANSPORT 2024. Noutati, Obligatii, sanctiuni sunt prezentate cele mai delicate intrebari ale contribuabililor privind sistemele e-Factura si e-Transport, inclusiv intrebari din sectiunea specializata de pe site-ul ANAF!

...Vezi AICI detalii complete <<


Data aparitiei: 28 Ianuarie 2008

Votati articolul "Ce cheltuieli avem voie sa contabilizam in baza contractului de inchiriere?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X