Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Teste ceccar

Contabilitatea avansurilor de trezorerie

CONTABILITATEA AVANSURILOR DE TREZORERIE

Contabilitatea avansurilor de trezorerie este parte componenta a contabilitatii trezoreriei ce asigura evidenta existentei si miscarii actiunilor detinute la entitatile afiliate, altor investitii pe termen scurt, disponibilitatilor in conturi la banci/casierie, creditelor bancare pe termen scurt si altor valori de trezorerie.

Orice societatea din Romania este obligata in baza Legii 31/1990 a societatilor comerciale sa aiba POLITICI SI PROCEDURI CONTABILE, aprobate si avizate de consiliul de administratie! Prin urmare, in cadrul acestora trebuie sa prevederi cu privire la avansurile de trezorerie: care este valoarea de recunoastere in contabilitatea, care este fluxul documentelor, care este procedura de decontare a avansurilor de trezorerie etc. Atentie! Termenul de decontare al unui avans de trezorerie este stabilit in cadrul firmei, prin decizie interna si se mentioneaza obligatoriu in procedurile contabile ale societatii!!!

Reguli de baza in cadrul contabilitatii avansurilor de trezorerie

1. ACORDAREA AVANSULUI DE TREZORERIE, CARE URMEAZA CONFORM PROCEDURILOR INTERNE SA FIE DECONTAT IN 20 DE ZILE

542.PersoanaX = 5311/5121 1000ron

Nota: Termenul de 20 de zile este luat intamplator! A nu se intelege ca un avans trebuie decontat in 20 de zile!!!! Fiecare societatea are dreptul de a-si stabili un nr. de zile in care avansul de trezorerie poate fi decontat!!

2. DECONTAREA PARTIALA A AVANSULUI IN TERMENUL LEGAL DE 20 DE ZILE

6% = 542.PersoanaX 700ron

3.IN ACEST MOMENT AU TRECUT CELE 20 DE ZILE IN CARE PERSOANA X AR FI TREBUIT SA DECONTEZE AVANSUL.

Prin urmare, acum ne putem regasi in una din urmatoarele ipostaze:

a) PersoanaX este angajat al societatii, speta in care vom face urmatoarea inregistrare contabile


Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015

Vezi detalii


4282PersoanaX =542.PersoanaX 300 ron

b) PersoanaX este nu angajat al societatii, speta in care vom face urmatoarea inregistrare contabile

461PersoanaX=542.PersoanaX 300 ron

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei:


Votati articolul "Contabilitatea avansurilor de trezorerie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Atributii jurist, recomandari sau aprobare /neaprobare - PV /comisie ?

Intrebare: La sfarsitul fiecarui an, in orice institutie publica
se face Inventarierea anuala.

- Ce atributii are consilierul juridic
in legatura cu efectuarea inventarierii,
valorificarea si PV /comisiei de inventariere ?
- Juristul este obligat sa dea lamuriri
comisiei de invenatariere ?
- Juristul trebuie sa semneze, impreuna cu contabilul sef,
PV-ul /comisiei de inventariere sau /si
valorificarea acestuia ?

- Ce trebuie sa faca, cf. Ordinului Nr. 2388 /2010
pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii patrimoniului ?
Sa indrume presedintele comisiei de inventariere
cum sa rezolve anumite probleme, cu lipsurile sau /si plusurile de inventar
sau doar sa semneze ca este de acord sau nu cu propunerile facute ?

Raspuns: Juristul trebuie sa verifice daca procedura este corecta, constituirea comisiei si la finalizarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Februarie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X