Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Inregistrarea in contabilitate a tichetelor de masa

Inregistrarea in contabilitate a tichetelor de masa

Tichetele de masa sunt bonuri valorice care, conform reglementarilor in vigoare, se pot acorda salariatilor din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar, precum si din cadrul unitatilor cooperatiste si al celorlalte persoane juridice sau fizice care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca, denumite angajatori. Acestea sunt folosite de catre salariati ca instrumente de plata in centrele alimentare si sunt suportate integral pe costuri de catre angajatori.

Reglementari in domeniul acordarii tichetelor de masa:

· Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu modificarile si completarile ulterioare;

· Hotararea Guvernului nr. 5/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conform art. 11 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, „Angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea si nu pot considera utilizat mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucrata din luna pentru care s-a efectuat distribuirea.”

Potrivit reglementarilor in vigoare, nu se considera zile lucrate perioadele in care salariatii:

- isi efectueaza concediul de odihna;

- sunt delegati sau detasati in afara localitatii in care isi au locul permanent de munca si primesc indemnizatie zilnica sau lunara de delegare sau de detasare;

- se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca;


PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii


- sunt absenti de la locul de munca ori se afla in alte situatii stabilite de angajator impreuna cu organizatiile sindicale sau, dupa caz, cu reprezentantii salariatilor.

Totodata angajatorii au obligatia sa organizeze evidente proprii, potrivit formularelor cuprinse in anexele nr. 1, 1a) si 1b) la Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.

Aten tie!

In ceea ce priveste valoarea unui tichet de masa, incepand cu luna martie 2008 aceasta s-a majorat la nivelul de 7,88 lei, conform prevederilor Ordinului ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse nr. 64/31.01.2008.

Reflectarea in contabilitate a operatiunilor privind acordarea tichetelor de masa se efectueaza cu respectarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

Din punct de vedere fiscal, trebuie avute in vedere prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Exemplu

Societatea ALFA, al carei obiect de activitate consta in productia de bunuri electrocasnice, acorda lunar tichete de masa salariatilor sai.

Tichetele se achizitioneaza de la o unitate specializata in emiterea de tichete de masa, in baza contractului incheiat intre cele doua societati, si se distribuie salariatilor in ultima decada a fiecarei luni pentru luna urmatoare.

In data de 27 noiembrie 2007 societatea a achizitionat tichete de masa, in vederea distribuirii acestora catre salariati. Necesarul estimat pentru luna decembrie 2007 a fost de 250 tichete.

Valoarea totala a facturii a fost de 2.782 lei, din care:

- valoarea totala nominala a tichetelor de masa achizitionate:1.890 lei

(250 tichete x 7,56 lei/tichet)

- costul imprimatelor (tichete de masa): 750 lei

- T.V.A. deductibila, aferenta costului imprimatelor 142 lei

(750 lei x 19%)

Societatea a acordat efectiv 230 tichete, in valoare totala de 1.739 lei.

In contabilitatea societatii ALFA (angajator) se vor efectua urmatoarele inregistrari contabile.

a) achizitionarea tichetelor de masa de la unitatea emitenta:

% = 401 „Furnizori” 2.782

5328 „Alte valori” 1.890

 

628 „Alte cheltuieli cu serviciile 750
executate de terti”

4426 „T.V.A. deductibila” 142

b) achitarea facturii reprezentand contravaloarea tichetelor de masa achizitionate:

401 = 5121 2.782

„Furnizori” „Conturi la banci in lei”

c) includerea pe cheltuieli a contravalorii tichetelor de masa acordate salariatilor:

642 = 5328 1.739

„Cheltuieli cu tichetele de masa „Alte valori” (230 buc. x 7,56 lei/buc.)

acordate salariatilor”

d) returnarea catre emitent a tichetelor de masa nefolosite:

461 „Debitori diversi” = 5328 „Alte valori” 151,2

Concomitent se incaseaza contravaloarea tichetelor de masa de la emitent:

5121 = 461 151,2

„Conturi la banci in lei” „Debitori diversi”

 

Aten tie!

In cazul in care s-ar fi acordat salariatilor 250 de tichete de masa, iar la finalul lunii 20 erau neutilizate de catre salariati, acestia aveau obligatia returnarii lor catre angajator, angajatorul returnandu-le emitentului. Inregistrarile contabile in cazul returnarii tichetelor de masa de catre salariati ar fi fost urmatoarele:

e) restituirea de catre salariati a tichetelor de masa nefolosite:

5328

„Alte valori”

= 7588

„Alte venituri din exploatare”

151,2

f) returnarea catre emitent a tichetelor de masa nefolosite:

461

„Debitori diversi”

= 5328

„Alte valori”

151,2

Si , concomitent:

5121

„Conturi la banci in lei”

= 461

„Debitori diversi”

151,2

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Aprilie 2008


Votati articolul "Inregistrarea in contabilitate a tichetelor de masa":
Rating:

Nota: 4.6 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Concedii medicale

Intrebare: Am o firma cu foarte multi salariati ....si cu foarte multe medicale lunar...Intrebarea mea este urmatoarea....
Trebuie sa fac cerere pentru rambursarea fiecarei persoane in parte ..nu pot compensa suma ..fiind vorba de o firma mult prea mare...
Multumesc!

Raspuns: Sumele care se platesc asiguratilor, suportate din bugetul FNUASS, se retin din contributiile pentru...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Aprilie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

  • Livrare apartamente. Ce regim TVA aplicam?

    • In cazul urmator, avem o societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania care livreaza catre o alta persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA in Romania apartamente dintr-un bloc nou construit, inclusiv locuri de parcare. Stabilim astfel daca pentru vanzarea de mai sus se aplica taxarea inversa sau se colecteaza 19% TVA. Prima analiza pe care trebuie sa o parcurgeti este de a stabili daca imobilele sunt considerate constructii noi. Aceasta deoarece art. 292 ali...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X