Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Inregistrarea in contabilitate a tichetelor de masa

Inregistrarea in contabilitate a tichetelor de masa


Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018

Vezi detalii


Tichetele de masa sunt bonuri valorice care, conform reglementarilor in vigoare, se pot acorda salariatilor din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar, precum si din cadrul unitatilor cooperatiste si al celorlalte persoane juridice sau fizice care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca, denumite angajatori. Acestea sunt folosite de catre salariati ca instrumente de plata in centrele alimentare si sunt suportate integral pe costuri de catre angajatori.

Reglementari in domeniul acordarii tichetelor de masa:

· Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu modificarile si completarile ulterioare;

· Hotararea Guvernului nr. 5/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conform art. 11 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, „Angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea si nu pot considera utilizat mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucrata din luna pentru care s-a efectuat distribuirea.”

Potrivit reglementarilor in vigoare, nu se considera zile lucrate perioadele in care salariatii:

- isi efectueaza concediul de odihna;

- sunt delegati sau detasati in afara localitatii in care isi au locul permanent de munca si primesc indemnizatie zilnica sau lunara de delegare sau de detasare;

- se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca;

- sunt absenti de la locul de munca ori se afla in alte situatii stabilite de angajator impreuna cu organizatiile sindicale sau, dupa caz, cu reprezentantii salariatilor.

Totodata angajatorii au obligatia sa organizeze evidente proprii, potrivit formularelor cuprinse in anexele nr. 1, 1a) si 1b) la Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.

Aten tie!

In ceea ce priveste valoarea unui tichet de masa, incepand cu luna martie 2008 aceasta s-a majorat la nivelul de 7,88 lei, conform prevederilor Ordinului ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse nr. 64/31.01.2008.

Reflectarea in contabilitate a operatiunilor privind acordarea tichetelor de masa se efectueaza cu respectarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

Din punct de vedere fiscal, trebuie avute in vedere prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Exemplu

Societatea ALFA, al carei obiect de activitate consta in productia de bunuri electrocasnice, acorda lunar tichete de masa salariatilor sai.

Tichetele se achizitioneaza de la o unitate specializata in emiterea de tichete de masa, in baza contractului incheiat intre cele doua societati, si se distribuie salariatilor in ultima decada a fiecarei luni pentru luna urmatoare.

In data de 27 noiembrie 2007 societatea a achizitionat tichete de masa, in vederea distribuirii acestora catre salariati. Necesarul estimat pentru luna decembrie 2007 a fost de 250 tichete.

Valoarea totala a facturii a fost de 2.782 lei, din care:

- valoarea totala nominala a tichetelor de masa achizitionate:1.890 lei

(250 tichete x 7,56 lei/tichet)

- costul imprimatelor (tichete de masa): 750 lei

- T.V.A. deductibila, aferenta costului imprimatelor 142 lei

(750 lei x 19%)

Societatea a acordat efectiv 230 tichete, in valoare totala de 1.739 lei.

In contabilitatea societatii ALFA (angajator) se vor efectua urmatoarele inregistrari contabile.

a) achizitionarea tichetelor de masa de la unitatea emitenta:

% = 401 „Furnizori” 2.782

5328 „Alte valori” 1.890

 

628 „Alte cheltuieli cu serviciile 750
executate de terti”

4426 „T.V.A. deductibila” 142

b) achitarea facturii reprezentand contravaloarea tichetelor de masa achizitionate:

401 = 5121 2.782

„Furnizori” „Conturi la banci in lei”

c) includerea pe cheltuieli a contravalorii tichetelor de masa acordate salariatilor:

642 = 5328 1.739

„Cheltuieli cu tichetele de masa „Alte valori” (230 buc. x 7,56 lei/buc.)

acordate salariatilor”

d) returnarea catre emitent a tichetelor de masa nefolosite:

461 „Debitori diversi” = 5328 „Alte valori” 151,2

Concomitent se incaseaza contravaloarea tichetelor de masa de la emitent:

5121 = 461 151,2

„Conturi la banci in lei” „Debitori diversi”

 

Aten tie!

In cazul in care s-ar fi acordat salariatilor 250 de tichete de masa, iar la finalul lunii 20 erau neutilizate de catre salariati, acestia aveau obligatia returnarii lor catre angajator, angajatorul returnandu-le emitentului. Inregistrarile contabile in cazul returnarii tichetelor de masa de catre salariati ar fi fost urmatoarele:

e) restituirea de catre salariati a tichetelor de masa nefolosite:

5328

„Alte valori”

= 7588

„Alte venituri din exploatare”

151,2

f) returnarea catre emitent a tichetelor de masa nefolosite:

461

„Debitori diversi”

= 5328

„Alte valori”

151,2

Si , concomitent:

5121

„Conturi la banci in lei”

= 461

„Debitori diversi”

151,2

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Aprilie 2008


Votati articolul "Inregistrarea in contabilitate a tichetelor de masa":
Rating:

Nota: 4.6 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Functionarea unei Persoane Fizice Autorizate

Intrebare: Buna ziua,

Am nevoie de clarificarea urmatoarelor aspecte privind functionarea unei PFA:
1. factura se poate emite in format electronic cu semnatura electronica?; legea impune utilizarea unui model anume, ori obligatiile se refera doar la inscrierea datelor PFA-ului (care sunt aceste date care se mentioneaza obligatoriu pe factura)?;
2. PFA emite si chitanta, bon fiscal? Exista modele prestabilite ori pot fi generate prin programe electronice? In ce situatii se emit chitante, bonuri fiscale? Se tine si casa zilnic?
3. in ce registru se tine contabilitatea in partida simpla? Exista un model, cerinte? Ori care sunt rubricile obligatorii, care se inscriu?
4. Care sunt registrele obligatorii pe care trebuie sa detina o PFA? De unde se procureaza acestea? Se si inregistreaza la fisc in prealabil?
5. Care sunt declaratiile, care se depun obligatoriu de o PFA si in ce termen?
6. Daca o PFA nu realizeaza venituri deloc, tot are obligatia sa plateasca contributiile obligatorii: CASS, CAS?
7. Care sunt cheltuielile deductibile de o PFA?
8. In cazul in care PFA lucreaza pe un laptop, dar acest echipament de lucru nu este proprietatea formei juridice, se poate face un contract de imprumut intre persoana fizica si PFA, iar in aceasta situatie cheltuielile aferente laptopului, inclusiv consumabilele pot fi considerate cheltuieli deductibile?
9. In cazul in care PFA inchiriaza spatiu de la persoana fizica (aceeasi persoana ca si PFA) poate deduce cheltuielile de consum (energie electrica, gaze, apa, etc.)? Prin contractul de imprumut trebuie sa se stabileasca cota parte pe care inchiriaza? Exista o limita legislativa, cat poate sa fie aceasta cota parte?
10. Daca PFA nu are angajati, are obligatii de SSM-SU privind sediul formei juridice? Este nevoie sa cumpere stingator, sa afiseze plan de evacuare, ori sunt valabile cele pentru bloc?
11. Ce alte obligatii are o PFA sin punctul de vedere al legislatiei fiscale, protectiei muncii?
12. Ce inseamna calcularea impozitului pe venit in sistem real sau sistem normat? Care forma este mai convenabila pentru o PFA?
13. O PFA poate solicita fonduri europene, ori participa la programe nationale de facilitati fiscale?
14. Cu ce frecventa se plateste impozitul pe venit? Plata contributiilor si impozitului pe venit pot fi efectuate electronic, ori este nevoie de deplasare la fisc?
15. Daca o PFA alege sa plateasca si contributia pentru concedii si indemnizatii (FNUASS) poate beneficia de indemnizatia concediului pentru crestere copil in conditiile legii, concedii medicale?

Va multumesc anticipat pentru raspuns.
Cu stima,
NA



Raspuns: Stimate domnule Condurache, Multumesc frumos pentru raspunsul promt si complet. Va doresc o zi...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Aprilie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Comert cu ridicata. Registru de casa si casa de marcat. Care sunt obligatiile punctului de lucru?

    • Analiza de azi se opreste asupra cazului unei societati care face comert cu ridicata la unul dintre punctele sale de lucru. Prin urmare, ceea ce ne dorim sa identificam este in ce masura se aplica obligatia ca punctul de lucru sa fie dotat cu registru de casa, inclusiv in cazul in care se face comer...» citeste mai departe aici

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Nota de receptie si constatare de diferente (Cod 14-3-1A)

    • Cititi in randurile urmatoare tot ce trebuie sa stiti despre nota de receptie si constarea de diferente (NIR)!   Nota de receptie si constatare de diferente (NIR) serveste ca: - document pentru receptia bunurilor aprovizionate; - document justificativ pentru incarcare in gestiune; - document justificativ de inregistrare in contabilitate.   Nota de receptie si constatare de diferente se f...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • O fetita de 6 ani a primit o somatie de plata de la Casa de Asigurari. Ce raspunde ANAF

    • O femeie, in varsta de 24 de ani, din localitatea Vanatori spune ca a primit o somatie de plata, pe numele fiicei sale de 6 ani. Aceasta era atentionata in privinta achitarii unei datorii catre Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Iasi, ce ar reprezenta contravaloarea spitalizarii celei mici in anul 2015. Mirela Strungaru, mama copilei in varsta de 6 ani, spune ca “Nu este o suma mare de platit. Sunt doar 35 de lei. Nu am nimic impotriva sa ii achit. Nu inteleg ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile