Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Inregistrarea in contabilitate a tichetelor de masa

Inregistrarea in contabilitate a tichetelor de masa

Tichetele de masa sunt bonuri valorice care, conform reglementarilor in vigoare, se pot acorda salariatilor din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar, precum si din cadrul unitatilor cooperatiste si al celorlalte persoane juridice sau fizice care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca, denumite angajatori. Acestea sunt folosite de catre salariati ca instrumente de plata in centrele alimentare si sunt suportate integral pe costuri de catre angajatori.

Reglementari in domeniul acordarii tichetelor de masa:

· Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu modificarile si completarile ulterioare;

· Hotararea Guvernului nr. 5/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conform art. 11 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, „Angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea si nu pot considera utilizat mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucrata din luna pentru care s-a efectuat distribuirea.”

Potrivit reglementarilor in vigoare, nu se considera zile lucrate perioadele in care salariatii:

- isi efectueaza concediul de odihna;

- sunt delegati sau detasati in afara localitatii in care isi au locul permanent de munca si primesc indemnizatie zilnica sau lunara de delegare sau de detasare;

- se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca;


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii


- sunt absenti de la locul de munca ori se afla in alte situatii stabilite de angajator impreuna cu organizatiile sindicale sau, dupa caz, cu reprezentantii salariatilor.

Totodata angajatorii au obligatia sa organizeze evidente proprii, potrivit formularelor cuprinse in anexele nr. 1, 1a) si 1b) la Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.

Aten tie!

In ceea ce priveste valoarea unui tichet de masa, incepand cu luna martie 2008 aceasta s-a majorat la nivelul de 7,88 lei, conform prevederilor Ordinului ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse nr. 64/31.01.2008.

Reflectarea in contabilitate a operatiunilor privind acordarea tichetelor de masa se efectueaza cu respectarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

Din punct de vedere fiscal, trebuie avute in vedere prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Exemplu

Societatea ALFA, al carei obiect de activitate consta in productia de bunuri electrocasnice, acorda lunar tichete de masa salariatilor sai.

Tichetele se achizitioneaza de la o unitate specializata in emiterea de tichete de masa, in baza contractului incheiat intre cele doua societati, si se distribuie salariatilor in ultima decada a fiecarei luni pentru luna urmatoare.

In data de 27 noiembrie 2007 societatea a achizitionat tichete de masa, in vederea distribuirii acestora catre salariati. Necesarul estimat pentru luna decembrie 2007 a fost de 250 tichete.

Valoarea totala a facturii a fost de 2.782 lei, din care:

- valoarea totala nominala a tichetelor de masa achizitionate:1.890 lei

(250 tichete x 7,56 lei/tichet)

- costul imprimatelor (tichete de masa): 750 lei

- T.V.A. deductibila, aferenta costului imprimatelor 142 lei

(750 lei x 19%)

Societatea a acordat efectiv 230 tichete, in valoare totala de 1.739 lei.

In contabilitatea societatii ALFA (angajator) se vor efectua urmatoarele inregistrari contabile.

a) achizitionarea tichetelor de masa de la unitatea emitenta:

% = 401 „Furnizori” 2.782

5328 „Alte valori” 1.890

 

628 „Alte cheltuieli cu serviciile 750
executate de terti”

4426 „T.V.A. deductibila” 142

b) achitarea facturii reprezentand contravaloarea tichetelor de masa achizitionate:

401 = 5121 2.782

„Furnizori” „Conturi la banci in lei”

c) includerea pe cheltuieli a contravalorii tichetelor de masa acordate salariatilor:

642 = 5328 1.739

„Cheltuieli cu tichetele de masa „Alte valori” (230 buc. x 7,56 lei/buc.)

acordate salariatilor”

d) returnarea catre emitent a tichetelor de masa nefolosite:

461 „Debitori diversi” = 5328 „Alte valori” 151,2

Concomitent se incaseaza contravaloarea tichetelor de masa de la emitent:

5121 = 461 151,2

„Conturi la banci in lei” „Debitori diversi”

 

Aten tie!

In cazul in care s-ar fi acordat salariatilor 250 de tichete de masa, iar la finalul lunii 20 erau neutilizate de catre salariati, acestia aveau obligatia returnarii lor catre angajator, angajatorul returnandu-le emitentului. Inregistrarile contabile in cazul returnarii tichetelor de masa de catre salariati ar fi fost urmatoarele:

e) restituirea de catre salariati a tichetelor de masa nefolosite:

5328

„Alte valori”

= 7588

„Alte venituri din exploatare”

151,2

f) returnarea catre emitent a tichetelor de masa nefolosite:

461

„Debitori diversi”

= 5328

„Alte valori”

151,2

Si , concomitent:

5121

„Conturi la banci in lei”

= 461

„Debitori diversi”

151,2

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Aprilie 2008


Votati articolul "Inregistrarea in contabilitate a tichetelor de masa":
Rating:

Nota: 4.6 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Microintreprindere,probleme legate de deducerea cheltuielilor

Intrebare: Buna seara,

Sunt noua in acest domeniu si am cateva nelamuriri pentru care sper sa primesc raspunsuri de la d-voastra.
1.o microintreprindere, platitoare de TVA, cum isi va inregistra cheltuielile cu combustibilul, piese de schimb si alte cheltuieli? Stiu ca la calculul impozitului pe venit nu se iau in considerare cheltuielile dar,in rest?Se inregistreaza ca la o firma platitoare de impozit pe profit???

2.societatea are un buldoexcavator cu care presteaza servicii de sapare santuri,fundatii,etc.Alimentarea acestuia se face pe baza de bon fiscal...TVA-ul este deductibil 100% in acest caz???Trebuie mentionat pe bonul fiscal altceva in afara de CUI-ul firmei???
Trebuie emis vreun act justificativ,gen faie de parcurs sau ceva???

3.pe langa buldoexcavator societatea are si o masina folosita atat in folosul firmei (deplasarea la pct.de lucru) cat si in interes personal.In acest caz cheluielile cu combustibilul,piesele de schimb,etc sunt deductibile in proportie de 50%???
Imi puteti spune, va rog, care ar fi inregistrarea contabila a unui bon de combustibil in valoare de 100 lei cu TVA inclus???

Multumesc

Raspuns: Cheltuielile sunt inregistrate ca deductibile sau nedeductibile conform incadrarii cheltuielii si a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Aprilie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • MFP aduce noi precizari referitoare la taxa de solidaritate

    • In legatura cu solicitarile aparute in mass media referitoare la contributia de solidaritate sociala, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari: Contributia pentru solidaritate sociala (taxa de solidaritate - n.r.) nu este o taxa noua, ci o contributie sociala corelata cu masura privind reducerea numarului contributiilor sociale si cu necesitatea asigurarii prestatiilor sociale de care beneficiaza salariatii in conformitate cu principiile care st...» citeste mai departe aici

  • Obligatia platii TVA in cazul importului de bunuri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pentru importurile de bunuri TVA se datoreaza in statul in care are loc importul. Pentru importurile de bunuri care au locul in Romania obligatia platii TVA este a importatorului.  Importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este: a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta...» citeste mai departe aici

  • Florin Jianu: Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri

    • Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri, in special a IMM-urilor, apreciaza presedintele Consiliul National pentru intreprinderile Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Conform comunicatului oficial citat de Agerpres, odata cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2% platita de angajator, toti angajatorii sunt trecuti automat in clasa de risc cel mai ridicat, in privinta producerii riscului de accidente de m...» citeste mai departe aici

  • Stocuri lipsa la inventar, neimputabile si asigurate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In cazul urmator, subiectul analizei noastre il reprezinta o societate in cadrul careia in urma inventarului s-a constatat minus in gestiune (stocuri-produse finite) pe care managementul il cosidera neimputabil. Compania are incheiate contracte de asigurare pentru toate stocurile la nivelul maxim al stocului.  Prin cele ce urmeaza, vom vedea daca acest minus de inventar este o cheltuiala deductibila asa cum prevede art. 25 pct. 4 lit c) din Codul fiscal. Iata r...» citeste mai departe aici

  • Doua acte normative privind actele fiscale, modificate de ANAF

    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile