Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

3.2. Restituirea impozitului

Cuvinte cheie:

  • certificatul de atestare

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.


Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii


Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

Exemple:

1. Societatea comerciala PANON

IA EXIM S.R.L. a achitat in data de 20 iunie 2006 dividendele din profitul net al anului 2005, repartizate conform hotararii generale a asociatilor din data de 15 martie 2006.

Dividendele brute in suma de 500.000 lei (RON) s-au repartizat intre asociati, proportional cu cota de participare a acestora la capitalul social, astfel:

  1. asociatului Victor Kovacs din Romania 25%: 125.000 lei
  2. asociatului S.C. PRO COMPUTERS din Ungaria 50%: 250.000 lei
  3. asociatului S.C. HELENIC COM din Grecia 20%: 100.000 lei
  4. asociatului S.C. OMNIA din Germania 5%: 25.000 lei

Firmele straine au prezentat certificate de rezidenta fiscala din care reiese ca sunt rezidente ale celor trei state in anul 2006 si ca li se aplica prevederile conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de aceste state cu Romania.

S.C. PANONIA EXIM S.R.L. a calculat, a retinut si a virat impozitul pe dividende aferent dividendelor achitate in data de 20 iunie 2006, astfel:

  • asociatului Victor Kovacs impozit 125.000 x 16% = 20.000 lei
  • asociatului S.C. PRO COMPUTERS impozit 250.000 x 5% = 12.500 lei
  • asociatului S.C. HELENIC COM impozit 100.000 x 10% = 10.000 lei
  • asociatului S.C. OMNIA impozit 25.000 x 10% = 2.500 lei

Pentru societatea PRO COMPUTERS, cota de impozit pe dividende, de 5%, este cea prevazuta in Conventia de evitare a dublei impuneri dintre Romania si Ungaria, deoarece societatea ungara detine mai mult de 40% din capitalul societatii romanesti.

Societatea OMNIA din Germania nu beneficiaza de cota redusa prevazuta de Conventia de evitare a dublei impuneri dintre Romania si Germania deoarece nu este indeplinita conditia stipulata in conventie (societatea detine mai putin de 10% din capitalul societatii romanesti).

In cazul acestei societati, ca si in cazul societatii HELENIC COM din Grecia, se aplica cota de impozit pe dividende mai favorabila prevazuta de Codul fiscal (cota de 10%, aplicabila persoanelor juridice romane), si nu cotele de 15%, respectiv 20%, prevazute in cele doua conventii de evitare a dublei impuneri.

Aplicarea cotei de impozit mai favorabila are la baza principiul nediscriminarii stipulat atat in fiecare conventie de evitare a dublei impuneri, cat si de art. 118 alin. (2) din Codul fiscal. Potrivit acestui principiu, nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant nici unei impozitari, diferite sau mai impovaratoare decat impozitarea la care sunt sau pot fi supusi nationalii celuilalt stat aflati in aceeasi situatie.

2. Adunarea generala a asociatilor societatii CROWN IMPEX S.R.L. a hotarat in data de 7 aprilie 2005 repartizarea din profitul net aferent anului 2004 a sumei de 1.400.000.000 lei vechi (ROL) pentru dividende. Dividendele sunt distribuite asociatilor, astfel:

asociatului Eugen Aldea, cetatean roman 45%: 630.000.000 lei vechi (ROL)

asociatului Iovan Zizici, cet`tean croat 45%: 630.000.000 lei vechi (ROL)

asociatului S.C. MOEFIN INDUSTRY din Croatia 10%: 140.000.000 lei vechi (ROL).
Societatea a achitat dividendele in data de 11 iulie 2005 prin virament in conturi deschise la banci din

Romania, inclusiv pentru cetateanul si firma din Croatia. Concomitent a retinut si a virat impozitul pe dividende, astfel:

pentru asociatul Eugen Aldea: 63.000 lei noi x 10% = 6.300 lei noi (RON)

pentru asociatul Iovan Zizici: 63.000 lei noi x 5% = 3.150 lei noi (RON)

pentru asociatul MOEFIN INDUSTRY: 14.000 lei noi x 5% = 700 lei noi (RON).

In data de 12 octombrie 2005, organul de inspectie fiscala a constatat, in urma unui control efectuat la cererea societatii, ca aceasta detine certificat de rezidenta fiscala numai pentru firma croata, nu si pentru asociatul Iovan Zizici.

Deoarece pentru persoana fizica straina nu s-a facut dovada ca este rezidenta a Croatiei, organul de control a procedat la stabilirea diferentei de impozit pe dividende, precum si a dobanzilor si penalitatilor de intarziere aferente, astfel:

dividendele nete virate persoanei fizice straine = 63.000 3.250 = 59.850 lei noi (RON)

impozit pe dividende datorat = 59.850 x 15/100-15 = 10.562 lei noi (RON)

impozit pe dividende achitat = 63.000 x 5% = 3.150 lei noi (RON)

diferenta impozit pe dividende de plata = 10.562 3.150 = 7.412 lei noi (RON)

scadenta obligatiei de plata = 25 august 2005

dobanzi de intarziere aferente = 7.412 x 6 zile (26 august 2005 31 august 2005) x 0,06% + 7.412 x 40 zile (1 septembrie 2005 10 octombrie 2005) x 0,05% = 175 lei noi (RON)

penalitati de intarziere aferente = 7.412 x 3 luni x 0,6% = 133 lei noi (RON).

Societatea achita in aceeasi zi diferenta de impozit pe dividende si dobanzile si penalitatile de intarziere aferente, pe care le inregistreaza in contabilitate, astfel:

635 Cheltuieli cu alte impozite, = 446 Alte impozite,                      7.412 lei noi (RON)

taxe si varsaminte asimilate               taxe si varsaminte asimilate

6581 Despagubiri, amenzi     = 4481 Alte datorii fata de                   308 lei noi (RON)

     si penalitati                                  bugetul statului"

 

%                                          = 5311 Casa in lei                        7.720 lei noi (RON)   

 

  446 Alte impozite,                                                                    7412 lei noi (RON)    

4481 Alte datorii fata de                                                                308 lei noi (RON).

bugetul statului

Observatie: Diferenta de impozit pe dividende a fost inregistrata in cheltuielile societatii platitoare de dividende, deoarece beneficiarilor li se achitasera toate dividendele cuvenite, soldul contului 457 Dividende de plata fiind zero.

Diferenta de impozit pe dividende a fost inregistrata in cheltuielile societatii platitoare de dividende, deoarece beneficiarilor li se achitasera toate dividendele cuvenite, soldul contului 457 Dividende de plata fiind zero.

Cheltuielile cu diferenta de impozit pe dividende, ca si cheltuielile provenind din dobanzile si penalitatile de intarziere sunt nedeductibile la calculul profitului impozabil, conform art. 21 alin. (4) lit. a) si b) din Codul fiscal.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Februarie 2006


Votati articolul "3.2. Restituirea impozitului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Subventia APIA venit economic?

Intrebare: Subventiile APIA, in cazul unei asociatii fara scop patrimonial, se asimileaza veniturilor din activitate economica, ele inregistrandu-se in contul 741?
Va multumesc.

Raspuns: Va multumesc f.f.f. mult, d-na T. Munteanu. O singura intrebare mai am (nu am gasit raspunsul in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Februarie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!