Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

3.2. Restituirea impozitului

Cuvinte cheie:

  • certificatul de atestare

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.


PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii


Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

 

In cazul cand in Romania, din varii motive (spre exemplu, neprezentarea in termen a certificatului de rezidenta fiscala), s-au facut retineri de impozit ce depasesc prevederile din conventiile de evitare a dublei impuneri, suma impozitului retinut in plus poate fi restituita la cererea persoanei nerezidente in calitate de beneficiar de dividende.

Cererea de restituire va fi depusa la persoana juridica romana platitoare de dividende, in termenul de prescriptie de 5 ani prevazut de Codul de procedura fiscala si va fi verificata de organul fiscal teritorial in a carui raza teritoriala se afla sediul platitorului de venit rezident roman. Pe baza verificarilor intreprinse, rambursarea impozitului se va face prin intermediul rezidentului roman platitor al venitului.

Restituirea impozitului platit in plus fata de sarcina fiscala rezultata din aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri, coroborat cu legislatia interna, dupa caz, se efectueaza independent de situatia obligatiilor fiscale ale contribuabilului rezident roman, platitor al venitului catre nerezident, obligat potrivit legii sa faca stopajul la sursa.

Exemple:

1. Societatea comerciala PANON

IA EXIM S.R.L. a achitat in data de 20 iunie 2006 dividendele din profitul net al anului 2005, repartizate conform hotararii generale a asociatilor din data de 15 martie 2006.

Dividendele brute in suma de 500.000 lei (RON) s-au repartizat intre asociati, proportional cu cota de participare a acestora la capitalul social, astfel:

  1. – asociatului Victor Kovacs din Romania 25%: 125.000 lei
  2. – asociatului S.C. PRO COMPUTERS din Ungaria 50%: 250.000 lei
  3. – asociatului S.C. HELENIC COM din Grecia 20%: 100.000 lei
  4. – asociatului S.C. OMNIA din Germania 5%: 25.000 lei

Firmele straine au prezentat certificate de rezidenta fiscala din care reiese ca sunt rezidente ale celor trei state in anul 2006 si ca li se aplica prevederile conventiilor de evitare a dublei impuneri incheiate de aceste state cu Romania.

S.C. PANONIA EXIM S.R.L. a calculat, a retinut si a virat impozitul pe dividende aferent dividendelor achitate in data de 20 iunie 2006, astfel:

  • asociatului Victor Kovacs impozit 125.000 x 16% = 20.000 lei
  • asociatului S.C. PRO COMPUTERS impozit 250.000 x 5% = 12.500 lei
  • asociatului S.C. HELENIC COM impozit 100.000 x 10% = 10.000 lei
  • asociatului S.C. OMNIA impozit 25.000 x 10% = 2.500 lei

Pentru societatea PRO COMPUTERS, cota de impozit pe dividende, de 5%, este cea prevazuta in Conventia de evitare a dublei impuneri dintre Romania si Ungaria, deoarece societatea ungara detine mai mult de 40% din capitalul societatii romanesti.

Societatea OMNIA din Germania nu beneficiaza de cota redusa prevazuta de Conventia de evitare a dublei impuneri dintre Romania si Germania deoarece nu este indeplinita conditia stipulata in conventie (societatea detine mai putin de 10% din capitalul societatii romanesti).

In cazul acestei societati, ca si in cazul societatii HELENIC COM din Grecia, se aplica cota de impozit pe dividende mai favorabila prevazuta de Codul fiscal (cota de 10%, aplicabila persoanelor juridice romane), si nu cotele de 15%, respectiv 20%, prevazute in cele doua conventii de evitare a dublei impuneri.

Aplicarea cotei de impozit mai favorabila are la baza principiul nediscriminarii stipulat atat in fiecare conventie de evitare a dublei impuneri, cat si de art. 118 alin. (2) din Codul fiscal. Potrivit acestui principiu, nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant nici unei impozitari, diferite sau mai impovaratoare decat impozitarea la care sunt sau pot fi supusi nationalii celuilalt stat aflati in aceeasi situatie.

2. Adunarea generala a asociatilor societatii CROWN IMPEX S.R.L. a hotarat in data de 7 aprilie 2005 repartizarea din profitul net aferent anului 2004 a sumei de 1.400.000.000 lei vechi (ROL) pentru dividende. Dividendele sunt distribuite asociatilor, astfel:

– asociatului Eugen Aldea, cetatean roman 45%: 630.000.000 lei vechi (ROL)

– asociatului Iovan Zizici, cet`tean croat 45%: 630.000.000 lei vechi (ROL)

– asociatului S.C. MOEFIN INDUSTRY din Croatia 10%: 140.000.000 lei vechi (ROL).
Societatea a achitat dividendele in data de 11 iulie 2005 prin virament in conturi deschise la banci din

Romania, inclusiv pentru cetateanul si firma din Croatia. Concomitent a retinut si a virat impozitul pe dividende, astfel:

– pentru asociatul Eugen Aldea: 63.000 lei noi x 10% = 6.300 lei noi (RON)

– pentru asociatul Iovan Zizici: 63.000 lei noi x 5% = 3.150 lei noi (RON)

– pentru asociatul MOEFIN INDUSTRY: 14.000 lei noi x 5% = 700 lei noi (RON).

In data de 12 octombrie 2005, organul de inspectie fiscala a constatat, in urma unui control efectuat la cererea societatii, ca aceasta detine certificat de rezidenta fiscala numai pentru firma croata, nu si pentru asociatul Iovan Zizici.

Deoarece pentru persoana fizica straina nu s-a facut dovada ca este rezidenta a Croatiei, organul de control a procedat la stabilirea diferentei de impozit pe dividende, precum si a dobanzilor si penalitatilor de intarziere aferente, astfel:

– dividendele nete virate persoanei fizice straine = 63.000 – 3.250 = 59.850 lei noi (RON)

impozit pe dividende datorat = 59.850 x 15/100-15 = 10.562 lei noi (RON)

impozit pe dividende achitat = 63.000 x 5% = 3.150 lei noi (RON)

– diferenta impozit pe dividende de plata = 10.562 – 3.150 = 7.412 lei noi (RON)

– scadenta obligatiei de plata = 25 august 2005

– dobanzi de intarziere aferente = 7.412 x 6 zile (26 august 2005 – 31 august 2005) x 0,06% + 7.412 x 40 zile (1 septembrie 2005 – 10 octombrie 2005) x 0,05% = 175 lei noi (RON)

– penalitati de intarziere aferente = 7.412 x 3 luni x 0,6% = 133 lei noi (RON).

Societatea achita in aceeasi zi diferenta de impozit pe dividende si dobanzile si penalitatile de intarziere aferente, pe care le inregistreaza in contabilitate, astfel:

635 „Cheltuieli cu alte impozite, = 446 „Alte impozite,                      7.412 lei noi (RON)

taxe si varsaminte asimilate”               taxe si varsaminte asimilate“

6581 „Despagubiri, amenzi     = 4481 „Alte datorii fata de                   308 lei noi (RON)

     si penalitati“                                  bugetul statului"

 

%                                          = 5311 „Casa in lei “                       7.720 lei noi (RON)   

 

  446 „Alte impozite,                                                                    7412 lei noi (RON)    

4481 „Alte datorii fata de                                                                308 lei noi (RON).

bugetul statului“

Observatie: Diferenta de impozit pe dividende a fost inregistrata in cheltuielile societatii platitoare de dividende, deoarece beneficiarilor li se achitasera toate dividendele cuvenite, soldul contului 457 „Dividende de plata” fiind zero.

Diferenta de impozit pe dividende a fost inregistrata in cheltuielile societatii platitoare de dividende, deoarece beneficiarilor li se achitasera toate dividendele cuvenite, soldul contului 457 „Dividende de plata” fiind zero.

Cheltuielile cu diferenta de impozit pe dividende, ca si cheltuielile provenind din dobanzile si penalitatile de intarziere sunt nedeductibile la calculul profitului impozabil, conform art. 21 alin. (4) lit. a) si b) din Codul fiscal.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 Februarie 2006


Votati articolul "3.2. Restituirea impozitului":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cazare extern

Intrebare: Buna ziua!
Potrivit H.G. nr. 518/1995, la art.12. este prevazut: "sumele cheltuite pentru care nu s-au eliberat documente justificative se pot justifica aceste sume pe baza unei declaratii pe propria raspundere"
Intrebare: daca eu nu am document justificativ pentru cazare, pot sa folosesc declaratia pe propria raspndere ca document justificativ, pot folosi acele limite de cazare sa-i dau angajatului contavaloarea "cazarii"?

Art 11,alin 1 prevede ca pentru cheltuielile neprevazute pot sa-i acord in limita unei sume de pana la 50% din totalul diurnei si al plafonului de cazare.
Aceasta suma de pana la 50% este deductibila?

Va multumesc!

Raspuns: Daca se poate un raspuns!... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 Februarie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale 2018: fiti la curent cu noile modificari!

    • UPDATE Plafonul de incadrare in categoria microintreprinderilor si plafonul de inregistrare in scopuri de TVA au suferit recent modificari. **** Data de 1 ianuarie 2018 a adus multe schimbari de ordin fiscal, unele cu care nu este usor sa tineti pasul, mai ales daca nu va informati din timp. Printre aceste modificari importante se numara si plafoanele fiscale pentru anul 2018. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF raspunde contribuabililor: cum se completeaza Declaratia unica 212?

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut, in data de 18 aprilie, o sesiune de asistenta online cu tema “Completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018". Cititi in randurile urmatoare ce neclaratitati au contribuabilii in ceea ce priveste completarea formularului 212 si ce raspunsuri au oferit specialistii de la Directia Generala ...» citeste mai departe aici

  • Romanii vor primi notificari de la ANAF privind redirectionarea a 2% din impozitul anual

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) va trimite romanilor notificari referitoare optiunea de redirectionare a sumei reprezentand pana la 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii si din pensii, anunta manager.ro. Prin Ordinul nr. 1003/2018, intrat in vigoare in data de 11 aprilie, a fost aprobat...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat noile norme de aplicare ale Codului fiscal. Iata modificarile!

    • Pe site-ul MFP (Ministerul Finantelor Publice) a fost publicat proiectul de hotarare, in data de 19 aprilie, pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016.   Acest proiect cuprinde prevederi referitoare la impozitul pe profit, impozitul pe veniturile microintreprinderilor, impozitul ...» citeste mai departe aici

  • Dividende platite la persoana fizica nerezidenta. Ce se calculeaza?

    • In data de 17 aprilie a avut loc seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul FIscal. In a doua parte a acestuia, participantii au putut adresa intrebari lectorului Olga Crevelescu: - Expert Contabil - Membru CECCAR.   Iata mai jos una ...» citeste mai departe aici

  • Contract de franciza. Care este tratamentul contabil si fiscal?

    • In analiza de astazi, prezentam o firma care are un contract de franciza incepand cu data de 1 februarie 2018.  Beneficiarul va plati francizorului drepturi de autor la fiecare doua luni si in primele 15 zile din luna, care urmeaza dupa perioada de doua luni, un procent de 3% din sumele totale brute incasate pentru prestarea serviciilor, sume incasate in cele doua luni anterioare. Intrebarea este ce declaratii se depun din punct de vedere fiscal pentru acest contract de franciza ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile