Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Stiri si analize economice

Diferente de marfuri constatate la inventariere

Diferente de marfuri constatate la inventariere

Art. 21, alin. 4, lit. c din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal „ cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu s-au incheiat contracte de asigurare , precum si TVA aferenta” reprezinta cheltuieli nedeductibile fiscal.

Va propunem un studiu de caz din care cu ajutorul inregistrarilor si reglementarilor contabile sa aveti posibilitatea extragerii informatiilor de care dumneavoastra aveti nevoie pentru clarificarea si intelegerea deplina a acestei teme.

Din practica contabila va putem spune ca sunt putini cei care se straduiesc sa faca inregistrarile asa cum trebuie, motiv pentru care venim in sprijinul celor care stiu si mai ales a acelor care doresc sa stie.

Sa se inregistreze in contabilitate diferentele constatate la inventarierea marfurilor efectuata la sfarsitul exercitiului financiar 200N, daca situatia faptica este redata de lista de inventariere, iar situatia scriptica este urmatoarea:

  • Cantar = 11 bucati
  • Telefon = 18 bucati

Cota medie de rabat calculata la sfarsitul perioadei este de 20%. Marfurile sunt inregistrate la pretul de vanzare cu amanuntul.

Valoarea de inventar a marfurilor este: Cantar = 1.400 lei

Telefon = 310 lei

LISTA DE INVENTARIERE

Data 31.12 200N


Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii


Nr.

crt.

Denumirea bunurilor inventariate

Cod

U/M

Cant.

Pret unitar de inregistrare in contabilitate

Val.

contabila

Val.

de inventar

Deprecierea

Valoarea

Moitvul

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1.

cantar

28

buc

10

1.500

15.000

14.000

1.000

Red

pret

2.

telefon

17

buc

20

300

6.000

6.000

Daca valoarea de inventar este mai mare decat valoarea contabila, in listele de inventariere se inscrie valoarea contabila.

a) Inregistrarea minusului de inventar la articolul,,Cantar,,

· Minus de inventar = (cantitati faptice –cantitati scriptice) x pretul de inregistrare in contabilitate = (10 -11) x.1.500 = 1500,00 lei ;

· TVA neexigibila aferenta marfurilor lipsa: 1.500 * 19 :119 = 2390,00 lei;

· Adaosul comercial aferent marfurilor lipsa: (1.500 - 239) x 20% = 252,20 lei

· Costul de achizitie al marfurilor lipsa la inventar: 1.500 - 239 - 252,20 = 1.008,80 lei;

607 =3711.008,80 lei
Cheltuieli privind marfurileMarfuri

378 =371252,20 lei
 Diferente de pret la marfuriMarfuri
4428 =371239,00 lei
TVA neexigibilaMarfuri

b) Imputarea catre vanzator a minusului de inventar:

4282 =7581 1261,00 lei
Alte creante in legaturaVenituri din despagubiri,
cu personalulamenzi si penalitati
4282 =4427239,00 lei
Alte creante in legaturaTVA colectata
cu personalul

c) Retinerea debitului pe statul de salarii :

421 =42821.500,00 lei
Personal – salarii datorateAlte creante in legatura
cu personalul

In cazul in care minusul de inventar este neimputabil si nu s-au incheiat contracte de asigurare, se calculeaza TVA aferenta costului de achizitie al marfurilor in minus, care se include in cheltuieli nedeductibile fiscal :1.008,80 x19% =192,00 lei .

635 =4427192,00 lei
Cheltuieli privind impozite,TVA colectata
taxe si varsaminte asimilate

d) Inregistrarea deprecierii marfurilor cu 1.000 lei, ca urmare a scaderii pretului, sub forma unei ajustari pentru depreciere:

6814 =397192,00 lei
Cheltuieli de exploatareAjustari pentru deprecierea
privind ajustarile pentrumarfurilor
deprecierea activelor circulante

e) Inregistrarea plusului de inventar la articolul,, Telefon,,

· Plus de inventar: (20 - 18) * 300 = 600,00 lei

· TVA neexigibila aferenta plusului de inventar: 300 * 19 :119 = 96,00 lei

· Adaosul comercial aferent marfurilor in plus: ( 600 - 96) x 20% = 100,80 lei

· Costul de achizitie al marfurilor in plus: 600 - 96 -100,80 = 403,20 lei

371 =607403,20 lei
MarfuriCheltuieli privind marfurile
371 =378100,80 lei
MarfuriDiferente de pret privind marfurile
371 =442796,00 lei
MarfuriTVA nexigibila

Pentru a se evita creditarea conturilor de cheltuieli, va recomandam inversarea formulei contabile si scrierea sumelor cu semnul „-”.

Diferentele valorice in plus, dintre valoarea de inventar (310 x 20 = 6.200 lei ) si valoarea contabila (300 x 20 = 6.000 lei ) a marfurilor constatate faptic la inventariere nu se inregistreaza in contabilitate, conform unuia dintre principiile contabilitatii si anume principul prudentei.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Iunie 2008


Votati articolul "Diferente de marfuri constatate la inventariere":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozite si taxe locale

Intrebare: As vrea sa stiu si eu daca exista vreo exceptie de la
,,art286(5) Comercianţii a caror activitate se desfasoara potrivit Clasificarii activitatilor din economia nationala - CAEN, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 656/1997, cu modificarile ulterioare, in clasa 5530 - restaurante si 5540 baruri, datoreaza bugetului local al comunei, orasului sau municipiului, dupa caz, in a carui raza administrativ teritoriala se afla amplasata unitatea sau standul de comercializare, o taxa pentru eliberarea/vizarea anuala a autorizatiei privind desfasurarea activitatii de alimentatie publica, stabilita de catre consiliile locale in suma de pana la 3.615 lei. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta taxa se stabileste de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti si se face venit la bugetul local al sectorului in a carui raza teritoriala se afla amplasata unitatea sau standul de comercializare.,,
Avand in vedere ca profitul meu este foarte mic si cei de la primarie imi percep o taxa anuala de 500lei?

Raspuns: Nu exista prevederi legale in acest sens.Trebuie sa vorbiti direct cu Primarul respectiv ca sa ii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 5 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: co*****
As avea si eu o intrebare. La noi la magazin sa facut un inventar general, la acest inventar din neatentie sa omis un produs, dupa inventar sa specificat ca acest produs este fizic in magazin insa nu a fost trecut scriptic. Este corect sa fim obligati sa platim acest produs si acest produs sa fie reintrodus in gestiune. deci in principiu sa se ia bani de 2 ori pe el ?
Data adaugarii: 16-Iun-2011
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Descarcati Declaratia 112. Ultima versiune 3.0.5 din 26 Ian 2015

    • Va informam ca Declaratia 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate a fost actualizata in data de 26 ianuarie 2015 ajungand la versiunea 3.0.5. Declaratia 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate ...» citeste mai departe aici

  • In atentia contribuabililor persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente. Formularul 600

    •   Potrivit prevederilor art. 296^21 alin. (1) lit. a) - e) din Titlul IX^2 "Contributii sociale obligatorii" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au calitatea de contribuabili la sistemul public de pensii: - intreprinzatorii titulari ai unei intreprinderi individuale; - membrii intreprinderii familiale; - persoanele cu statut de persoana fizica autorizata sa desfasoare a...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 220 se depune pana la 2 februarie

    • Declaratia 220 se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, provenind din: a) activitati independente; b) cedarea folosintei bunurilor, cu exceptia veniturilor din arenda; c) activitati agricole impuse in sistem real; d) silvicultura si piscicultura. Formularul se utilizeaza pentru declararea veniturilor si...» citeste mai departe aici

  • Noutati despre Codul fiscal, legea redeventelor si legea minelor. Saptamana viitoare incep discutiile

    • Noi informatii referitoare la Codul fiscal si noul Cod de procedura fiscala au fost aduse in discutie saptamana aceasta, fiind anuntate noi dezbateri si o prima lectura, in cursul lunii februarie, in cadrul Parlamentului, potrivit declaratiilor facute de premierul Victor Ponta. In acelasi timp, in afara de prioritatile Guvernului legate de cele doua coduri, vor fi anuntate si intentiile referitoare la Legea redeventelor si a Legea Minelor. Mai exact, premierul Pont...» citeste mai departe aici

  • Inchiriere bun imobil si TVA. Ce declaratii se depun?

    • In randurile urmatoare, facem referire la societatea A care realizeaza venituri din inchirierea unui bun imobil si care, pana in prezent, a optat pentru regimul de taxare, aceasta fiind singura activitate a firmei. Totodata, achizitiile sunt numai pentru aceasta activitate. Din anul 2015 intentioneaza sa opteze pentru regimul de scutire de taxa a activitatii de inchiriere. Stabilim ce presupune acest lucru din punct de vedere al declaratiilor care trebuie depuse si al inregistrarii ...» citeste mai departe aici

  • Declararea dividendelor din strainatate. Cum impozitam?

    • Stabilim cum si unde se impoziteaza dividendele incasate de catre o persoana fizica romana de la o societatea comerciala dintr-un stat non-membru, precum si ce obligatii declarative si de plata are persoana fizica din Romania. Dividendele se impoziteaza prin retinere la sursa (se scad din suma de primit de pf romana) - deci in Congo - la momentul platii acestora. Pentru ca nu  avem o conventie de evitare a dublei impuneri intre Republica Democratica Congo si Romania, ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
X