Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Legea 70/2015

Diferente de marfuri constatate la inventariere

Diferente de marfuri constatate la inventariere

Art. 21, alin. 4, lit. c din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal „ cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu s-au incheiat contracte de asigurare , precum si TVA aferenta” reprezinta cheltuieli nedeductibile fiscal.

Va propunem un studiu de caz din care cu ajutorul inregistrarilor si reglementarilor contabile sa aveti posibilitatea extragerii informatiilor de care dumneavoastra aveti nevoie pentru clarificarea si intelegerea deplina a acestei teme.

Din practica contabila va putem spune ca sunt putini cei care se straduiesc sa faca inregistrarile asa cum trebuie, motiv pentru care venim in sprijinul celor care stiu si mai ales a acelor care doresc sa stie.

Sa se inregistreze in contabilitate diferentele constatate la inventarierea marfurilor efectuata la sfarsitul exercitiului financiar 200N, daca situatia faptica este redata de lista de inventariere, iar situatia scriptica este urmatoarea:

  • Cantar = 11 bucati
  • Telefon = 18 bucati

Cota medie de rabat calculata la sfarsitul perioadei este de 20%. Marfurile sunt inregistrate la pretul de vanzare cu amanuntul.

Valoarea de inventar a marfurilor este: Cantar = 1.400 lei

Telefon = 310 lei

LISTA DE INVENTARIERE

Data 31.12 200N


Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale
Lista completa a tuturor contraventiilor si infractiunilor fiscale

Vezi detalii


Nr.

crt.

Denumirea bunurilor inventariate

Cod

U/M

Cant.

Pret unitar de inregistrare in contabilitate

Val.

contabila

Val.

de inventar

Deprecierea

Valoarea

Moitvul

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1.

cantar

28

buc

10

1.500

15.000

14.000

1.000

Red

pret

2.

telefon

17

buc

20

300

6.000

6.000

Daca valoarea de inventar este mai mare decat valoarea contabila, in listele de inventariere se inscrie valoarea contabila.

a) Inregistrarea minusului de inventar la articolul,,Cantar,,

· Minus de inventar = (cantitati faptice –cantitati scriptice) x pretul de inregistrare in contabilitate = (10 -11) x.1.500 = 1500,00 lei ;

· TVA neexigibila aferenta marfurilor lipsa: 1.500 * 19 :119 = 2390,00 lei;

· Adaosul comercial aferent marfurilor lipsa: (1.500 - 239) x 20% = 252,20 lei

· Costul de achizitie al marfurilor lipsa la inventar: 1.500 - 239 - 252,20 = 1.008,80 lei;

607 = 371 1.008,80 lei
Cheltuieli privind marfurile Marfuri

378 = 371 252,20 lei
 Diferente de pret la marfuri Marfuri
4428 = 371 239,00 lei
TVA neexigibila Marfuri

b) Imputarea catre vanzator a minusului de inventar:

4282 = 7581  1261,00 lei
Alte creante in legatura Venituri din despagubiri,
cu personalul amenzi si penalitati
4282 = 4427 239,00 lei
Alte creante in legatura TVA colectata
cu personalul

c) Retinerea debitului pe statul de salarii :

421 = 4282 1.500,00 lei
Personal – salarii datorate Alte creante in legatura
cu personalul

In cazul in care minusul de inventar este neimputabil si nu s-au incheiat contracte de asigurare, se calculeaza TVA aferenta costului de achizitie al marfurilor in minus, care se include in cheltuieli nedeductibile fiscal :1.008,80 x19% =192,00 lei .

635 = 4427 192,00 lei
Cheltuieli privind impozite, TVA colectata
taxe si varsaminte asimilate

d) Inregistrarea deprecierii marfurilor cu 1.000 lei, ca urmare a scaderii pretului, sub forma unei ajustari pentru depreciere:

6814 = 397 192,00 lei
Cheltuieli de exploatare Ajustari pentru deprecierea
privind ajustarile pentru marfurilor
deprecierea activelor circulante

e) Inregistrarea plusului de inventar la articolul,, Telefon,,

· Plus de inventar: (20 - 18) * 300 = 600,00 lei

· TVA neexigibila aferenta plusului de inventar: 300 * 19 :119 = 96,00 lei

· Adaosul comercial aferent marfurilor in plus: ( 600 - 96) x 20% = 100,80 lei

· Costul de achizitie al marfurilor in plus: 600 - 96 -100,80 = 403,20 lei

371 = 607 403,20 lei
Marfuri Cheltuieli privind marfurile
371 = 378 100,80 lei
Marfuri Diferente de pret privind marfurile
371 = 4427 96,00 lei
Marfuri TVA nexigibila

Pentru a se evita creditarea conturilor de cheltuieli, va recomandam inversarea formulei contabile si scrierea sumelor cu semnul „-”.

Diferentele valorice in plus, dintre valoarea de inventar (310 x 20 = 6.200 lei ) si valoarea contabila (300 x 20 = 6.000 lei ) a marfurilor constatate faptic la inventariere nu se inregistreaza in contabilitate, conform unuia dintre principiile contabilitatii si anume principul prudentei.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Iunie 2008


Votati articolul "Diferente de marfuri constatate la inventariere":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Persoanele cu atributii in angajarea, ordonantarea .....

Intrebare: Buna seara !
Va rog frumos sa imi spuneti

1. - care sunt persoanele cu atributii in angajarea, ordonantarea si efectuarea platilor
din cadrul unei institutii publice ?

2. - Ce prevederi legale reglementeaza
obligatiile si raspunderea respectivelor persoane ?

Raspuns: Conform legii, inseamna ca pentru angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: co*****
As avea si eu o intrebare. La noi la magazin sa facut un inventar general, la acest inventar din neatentie sa omis un produs, dupa inventar sa specificat ca acest produs este fizic in magazin insa nu a fost trecut scriptic. Este corect sa fim obligati sa platim acest produs si acest produs sa fie reintrodus in gestiune. deci in principiu sa se ia bani de 2 ori pe el ?
Data adaugarii: 16-Iun-2011
Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
Stiri si analize economice
SATI
X