Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Diferente de marfuri constatate la inventariere

Diferente de marfuri constatate la inventariere

Art. 21, alin. 4, lit. c din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal „ cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu s-au incheiat contracte de asigurare , precum si TVA aferenta” reprezinta cheltuieli nedeductibile fiscal.

Va propunem un studiu de caz din care cu ajutorul inregistrarilor si reglementarilor contabile sa aveti posibilitatea extragerii informatiilor de care dumneavoastra aveti nevoie pentru clarificarea si intelegerea deplina a acestei teme.

Din practica contabila va putem spune ca sunt putini cei care se straduiesc sa faca inregistrarile asa cum trebuie, motiv pentru care venim in sprijinul celor care stiu si mai ales a acelor care doresc sa stie.

Sa se inregistreze in contabilitate diferentele constatate la inventarierea marfurilor efectuata la sfarsitul exercitiului financiar 200N, daca situatia faptica este redata de lista de inventariere, iar situatia scriptica este urmatoarea:

  • Cantar = 11 bucati
  • Telefon = 18 bucati

Cota medie de rabat calculata la sfarsitul perioadei este de 20%. Marfurile sunt inregistrate la pretul de vanzare cu amanuntul.

Valoarea de inventar a marfurilor este: Cantar = 1.400 lei

Telefon = 310 lei

LISTA DE INVENTARIERE

Data 31.12 200N


Totul despre documentele de contabilitate primara
Totul despre documentele de contabilitate primara

Vezi detalii

Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016

Vezi detalii

Adio, contraventii auto -  ghid practic pentru companii
Adio, contraventii auto - ghid practic pentru companii

Vezi detalii


Nr.

crt.

Denumirea bunurilor inventariate

Cod

U/M

Cant.

Pret unitar de inregistrare in contabilitate

Val.

contabila

Val.

de inventar

Deprecierea

Valoarea

Moitvul

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1.

cantar

28

buc

10

1.500

15.000

14.000

1.000

Red

pret

2.

telefon

17

buc

20

300

6.000

6.000

Daca valoarea de inventar este mai mare decat valoarea contabila, in listele de inventariere se inscrie valoarea contabila.

a) Inregistrarea minusului de inventar la articolul,,Cantar,,

· Minus de inventar = (cantitati faptice –cantitati scriptice) x pretul de inregistrare in contabilitate = (10 -11) x.1.500 = 1500,00 lei ;

· TVA neexigibila aferenta marfurilor lipsa: 1.500 * 19 :119 = 2390,00 lei;

· Adaosul comercial aferent marfurilor lipsa: (1.500 - 239) x 20% = 252,20 lei

· Costul de achizitie al marfurilor lipsa la inventar: 1.500 - 239 - 252,20 = 1.008,80 lei;

607 = 371 1.008,80 lei
Cheltuieli privind marfurile Marfuri

378 = 371 252,20 lei
 Diferente de pret la marfuri Marfuri
4428 = 371 239,00 lei
TVA neexigibila Marfuri

b) Imputarea catre vanzator a minusului de inventar:

4282 = 7581  1261,00 lei
Alte creante in legatura Venituri din despagubiri,
cu personalul amenzi si penalitati
4282 = 4427 239,00 lei
Alte creante in legatura TVA colectata
cu personalul

c) Retinerea debitului pe statul de salarii :

421 = 4282 1.500,00 lei
Personal – salarii datorate Alte creante in legatura
cu personalul

In cazul in care minusul de inventar este neimputabil si nu s-au incheiat contracte de asigurare, se calculeaza TVA aferenta costului de achizitie al marfurilor in minus, care se include in cheltuieli nedeductibile fiscal :1.008,80 x19% =192,00 lei .

635 = 4427 192,00 lei
Cheltuieli privind impozite, TVA colectata
taxe si varsaminte asimilate

d) Inregistrarea deprecierii marfurilor cu 1.000 lei, ca urmare a scaderii pretului, sub forma unei ajustari pentru depreciere:

6814 = 397 192,00 lei
Cheltuieli de exploatare Ajustari pentru deprecierea
privind ajustarile pentru marfurilor
deprecierea activelor circulante

e) Inregistrarea plusului de inventar la articolul,, Telefon,,

· Plus de inventar: (20 - 18) * 300 = 600,00 lei

· TVA neexigibila aferenta plusului de inventar: 300 * 19 :119 = 96,00 lei

· Adaosul comercial aferent marfurilor in plus: ( 600 - 96) x 20% = 100,80 lei

· Costul de achizitie al marfurilor in plus: 600 - 96 -100,80 = 403,20 lei

371 = 607 403,20 lei
Marfuri Cheltuieli privind marfurile
371 = 378 100,80 lei
Marfuri Diferente de pret privind marfurile
371 = 4427 96,00 lei
Marfuri TVA nexigibila

Pentru a se evita creditarea conturilor de cheltuieli, va recomandam inversarea formulei contabile si scrierea sumelor cu semnul „-”.

Diferentele valorice in plus, dintre valoarea de inventar (310 x 20 = 6.200 lei ) si valoarea contabila (300 x 20 = 6.000 lei ) a marfurilor constatate faptic la inventariere nu se inregistreaza in contabilitate, conform unuia dintre principiile contabilitatii si anume principul prudentei.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Iunie 2008


Votati articolul "Diferente de marfuri constatate la inventariere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Contributie CAS din dividende

Intrebare: de ce CJAS nu a comunicat acest lucru in timp util( la sfarsit de an cum face ANAF-ul) si vine acum dupa 4-5 ani cu somatiile de plata care includ penalizari si majorari care nu sunt tocmai mici. Ce procent s-a aplicat si la ce suma (venitul minim pe economie sau la nivelul divid.)

Raspuns: poate contabilul m-a anuntat ca trebuie sa platesc impozit pe dividente(desi au mai fost impozitate)...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: co*****
As avea si eu o intrebare. La noi la magazin sa facut un inventar general, la acest inventar din neatentie sa omis un produs, dupa inventar sa specificat ca acest produs este fizic in magazin insa nu a fost trecut scriptic. Este corect sa fim obligati sa platim acest produs si acest produs sa fie reintrodus in gestiune. deci in principiu sa se ia bani de 2 ori pe el ?
Data adaugarii: 16-Iun-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Dreptul persoanelor impozabile de a deduce taxa pe valoare adaugata aferenta achizitiilor efectuate

    • Persoanele impozabile au dreptul la deducerea taxei achitate sau datorate pentru bunurile/serviciile achizitionate in conditiile reglementate de art. 297-303 din Codul fiscal aprobat prin Legea 227/2015, acesta fiind un principiu fundamental al sistemului de TVA. Acest drept se exercita imediat pentru totalitatea taxei aplicate operatiunilor efectuate in amonte. Dreptul de deducere face parte integranta din mecanismul TVA si, in principiu, nu poate fi limitat. Daca se stabile...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Factoringul in 2016

    • Datorita limitarilor actuale impuse creditarii clasice, in principal ca urmare a devalorizarii garantiilor imobiliare, operatiunea de factoring poate fi o alternativa pentru acele firme care au sume semnificative de incasat din furnizarea de bunuri si servicii, si care doresc sa aiba finantari rapide a activitatii. In general, bancile sunt promotoarele activitatii de factoring - banca detine mare parte din capitalul social al societatii de factoring si tot ea ii fur...» citeste mai departe aici

  • Ce masuri a pregatit ANAF pentru Declaratia 088 in varianta simplificata?

    • Asa cum v-am anuntat si cu alte ocazii, mai multe modificari au fost anuntate in ultimele trei luni pentru Formularul 088. Declaratia a suferit deja unele modificari la cererea mediului de afaceri, insa autoritatile au anuntat recent noi simplificari. Comisia de taiat hartii a reprezentat unul dintre principalele instrumente care au sprijinit mediul de afaceri sa transmita concretizat modificarile pe care si le doresc cel mai mult pentru simplificarea birocratiei, iar o reducer...» citeste mai departe aici

  • Conditii pentru infiintarea unui sediu secundar. Ce tratament fiscal se aplica?

    • In analiza de mai jos, discutam despre cazul in care actionarul unic al unui salon de infrumusetare care are deja inregistrat un punct de lucru cu peste cinci salariati la Administratia Financiara la scara A a unui bloc pentru care are incheiat un contract de inchiriere intentioneaza sa achizitioneze un apartament la scara B a aceluiasi bloc. Care sunt formalitatile de indeplinit pentru ca in apartamentul care va fi achizitionat sa functioneze tot ca salon de infrumusetare: 1...» citeste mai departe aici

  • Scoatere evidenta creante neincasate cedate. Ce implicatii apar privind impozitul pe profit?

    • In analiza de mai jos, subiectul nostru il reprezinta o societate institutie financiara nebancara care acorda credite catre persoane fizice. Institutia vinde portofoliul restant peste 90 zile catre o firma de recuperare creante care se va ocupa de recuperare sau le va da in executare. Pretul de vanzare este 20% din valoarea portofoliului si este inregistrat ca un venit impozabil. In calculul creantelor s-au luat atat ratele restante, cat si cele viitoare. Elementele viitoare inregis...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X