Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Diferente de marfuri constatate la inventariere

diferente marfuriinventariere

Diferente de marfuri constatate la inventariere

 

Art. 21, alin. 4, lit. c din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal „ cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu s-au incheiat contracte de asigurare , precum si TVA aferenta” reprezinta cheltuieli nedeductibile fiscal.

Va propunem un studiu de caz din care cu ajutorul inregistrarilor si reglementarilor contabile sa aveti posibilitatea extragerii informatiilor de care dumneavoastra aveti nevoie pentru clarificarea si intelegerea deplina a acestei teme.

Din practica contabila va putem spune ca sunt putini cei care se straduiesc sa faca inregistrarile asa cum trebuie, motiv pentru care venim in sprijinul celor care stiu si mai ales a acelor care doresc sa stie.

Sa se inregistreze in contabilitate diferentele constatate la inventarierea marfurilor efectuata la sfarsitul exercitiului financiar 200N, daca situatia faptica este redata de lista de inventariere, iar situatia scriptica este urmatoarea:

  • Cantar = 11 bucati
  • Telefon = 18 bucati

Cota medie de rabat calculata la sfarsitul perioadei este de 20%. Marfurile sunt inregistrate la pretul de vanzare cu amanuntul.

Valoarea de inventar a marfurilor este: Cantar = 1.400 lei

Telefon = 310 lei

                                          LISTA DE INVENTARIERE

 

Data 31.12 200N


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii


 

Nr.

crt.

Denumirea bunurilor inventariate

Cod

U/M

Cant.

Pret unitar de inregistrare in contabilitate

Val.

contabila

Val.

de inventar

Deprecierea

Valoarea

Moitvul

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1.

cantar

28

buc

10

1.500

15.000

14.000

1.000

Red

pret

2.

telefon

17

buc

20

300

6.000

6.000

 

 

 

 

Daca valoarea de inventar este mai mare decat valoarea contabila, in listele de inventariere se inscrie valoarea contabila.

a) Inregistrarea minusului de inventar la articolul,,Cantar,,

· Minus de inventar = (cantitati faptice –cantitati scriptice) x pretul de inregistrare in contabilitate = (10 -11) x.1.500 = 1500,00 lei ;

· TVA neexigibila aferenta marfurilor lipsa: 1.500 * 19 :119 = 2390,00 lei;

· Adaosul comercial aferent marfurilor lipsa: (1.500 - 239) x 20% = 252,20 lei

· Costul de achizitie al marfurilor lipsa la inventar: 1.500 - 239 - 252,20 = 1.008,80 lei;

 

                   607                    =             371                                            1.008,80 lei
Cheltuieli privind marfurile                     Marfuri

 

                   378                     =             371                                               252,20 lei
 Diferente de pret la marfuri                  Marfuri
                  4428                    =             371                                               239,00 lei
         TVA neexigibila                         Marfuri

b) Imputarea catre vanzator a minusului de inventar:

 

                  4282                     =               7581                                       1261,00 lei
Alte creante in legatura              Venituri din despagubiri,
       cu personalul                        amenzi si penalitati
                  4282                     =                   4427                                    239,00 lei
  Alte creante in legatura                       TVA colectata
           cu personalul

c) Retinerea debitului pe statul de salarii :

                   421                     =                   4282                                 1.500,00 lei
Personal – salarii datorate               Alte creante in legatura
                                                           cu personalul

 

In cazul in care minusul de inventar este neimputabil si nu s-au incheiat contracte de asigurare, se calculeaza TVA aferenta costului de achizitie al marfurilor in minus, care se include in cheltuieli nedeductibile fiscal :1.008,80 x19% =192,00 lei .

                 635                       =                     4427                                  192,00 lei
  Cheltuieli privind impozite,                    TVA colectata
taxe si varsaminte asimilate

d) Inregistrarea deprecierii marfurilor cu 1.000 lei, ca urmare a scaderii pretului, sub forma unei ajustari pentru depreciere:

 

                  6814                     =                      397                                  192,00 lei
  Cheltuieli de exploatare               Ajustari pentru deprecierea
  privind ajustarile pentru                             marfurilor
deprecierea activelor circulante

e) Inregistrarea plusului de inventar la articolul,, Telefon,,

· Plus de inventar: (20 - 18) * 300 = 600,00 lei

· TVA neexigibila aferenta plusului de inventar: 300 * 19 :119 = 96,00 lei

· Adaosul comercial aferent marfurilor in plus: ( 600 - 96) x 20% = 100,80 lei

· Costul de achizitie al marfurilor in plus: 600 - 96 -100,80 = 403,20 lei

               371                =                   607                                               403,20 lei
            Marfuri                  Cheltuieli privind marfurile
 
             371                =                    378                                               100,80 lei
           Marfuri                  Diferente de pret privind marfurile
 
            371                 =                     4427                                               96,00 lei
         Marfuri                              TVA nexigibila

 

Pentru a se evita creditarea conturilor de cheltuieli, va recomandam inversarea formulei contabile si scrierea sumelor cu semnul „-”.

Diferentele valorice in plus, dintre valoarea de inventar (310 x 20 = 6.200 lei ) si valoarea contabila (300 x 20 = 6.000 lei ) a marfurilor constatate faptic la inventariere nu se inregistreaza in contabilitate, conform unuia dintre principiile contabilitatii si anume principul prudentei.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Iunie 2008


Votati articolul "Diferente de marfuri constatate la inventariere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Refacturare cheltuieli intracomunitare

Intrebare: O societate platitoare de TVA inchiriaza autovehiculele altei firme din Romania pentru a efectua transport intracomunitar.
Prima societate achizitioneaza carburant din spatiu intracomunitar, pe baza de card carburant DKV . Urmeza sa refactureze aceasta cheltuiala cu carburant catre societatea ce utilizeaza de fapt mijloacele de transport .

Intrebarea este: daca se refacureaza carburantul cu TVA sau fara TVA , asa cum primeste situatiile de la DKV?
Va multumesc.

Raspuns: Va multumesc pentru raspuns, am optat si eu pentru acest raspuns , dar o a doua parere era necesara....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: co*****
As avea si eu o intrebare. La noi la magazin sa facut un inventar general, la acest inventar din neatentie sa omis un produs, dupa inventar sa specificat ca acest produs este fizic in magazin insa nu a fost trecut scriptic. Este corect sa fim obligati sa platim acest produs si acest produs sa fie reintrodus in gestiune. deci in principiu sa se ia bani de 2 ori pe el ?
Data adaugarii: 16-Iun-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X