Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Diferente de marfuri constatate la inventariere

diferente marfuriinventariere

Diferente de marfuri constatate la inventariere

Art. 21, alin. 4, lit. c din Legea 571/2003 privind Codul Fiscal „ cheltuielile privind bunurile de natura stocurilor sau a activelor corporale constatate lipsa din gestiune ori degradate, neimputabile, pentru care nu s-au incheiat contracte de asigurare , precum si TVA aferenta” reprezinta cheltuieli nedeductibile fiscal.

Va propunem un studiu de caz din care cu ajutorul inregistrarilor si reglementarilor contabile sa aveti posibilitatea extragerii informatiilor de care dumneavoastra aveti nevoie pentru clarificarea si intelegerea deplina a acestei teme.

Din practica contabila va putem spune ca sunt putini cei care se straduiesc sa faca inregistrarile asa cum trebuie, motiv pentru care venim in sprijinul celor care stiu si mai ales a acelor care doresc sa stie.

Sa se inregistreze in contabilitate diferentele constatate la inventarierea marfurilor efectuata la sfarsitul exercitiului financiar 200N, daca situatia faptica este redata de lista de inventariere, iar situatia scriptica este urmatoarea:

  • Cantar = 11 bucati
  • Telefon = 18 bucati

Cota medie de rabat calculata la sfarsitul perioadei este de 20%. Marfurile sunt inregistrate la pretul de vanzare cu amanuntul.

Valoarea de inventar a marfurilor este: Cantar = 1.400 lei

Telefon = 310 lei

LISTA DE INVENTARIERE

Data 31.12 200N


 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii


Nr.

crt.

Denumirea bunurilor inventariate

Cod

U/M

Cant.

Pret unitar de inregistrare in contabilitate

Val.

contabila

Val.

de inventar

Deprecierea

Valoarea

Moitvul

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

1.

cantar

28

buc

10

1.500

15.000

14.000

1.000

Red

pret

2.

telefon

17

buc

20

300

6.000

6.000

Daca valoarea de inventar este mai mare decat valoarea contabila, in listele de inventariere se inscrie valoarea contabila.

a) Inregistrarea minusului de inventar la articolul,,Cantar,,

· Minus de inventar = (cantitati faptice –cantitati scriptice) x pretul de inregistrare in contabilitate = (10 -11) x.1.500 = 1500,00 lei ;

· TVA neexigibila aferenta marfurilor lipsa: 1.500 * 19 :119 = 2390,00 lei;

· Adaosul comercial aferent marfurilor lipsa: (1.500 - 239) x 20% = 252,20 lei

· Costul de achizitie al marfurilor lipsa la inventar: 1.500 - 239 - 252,20 = 1.008,80 lei;

607 = 371 1.008,80 lei
Cheltuieli privind marfurile Marfuri

378 = 371 252,20 lei
 Diferente de pret la marfuri Marfuri
4428 = 371 239,00 lei
TVA neexigibila Marfuri

b) Imputarea catre vanzator a minusului de inventar:

4282 = 7581  1261,00 lei
Alte creante in legatura Venituri din despagubiri,
cu personalul amenzi si penalitati
4282 = 4427 239,00 lei
Alte creante in legatura TVA colectata
cu personalul

c) Retinerea debitului pe statul de salarii :

421 = 4282 1.500,00 lei
Personal – salarii datorate Alte creante in legatura
cu personalul

In cazul in care minusul de inventar este neimputabil si nu s-au incheiat contracte de asigurare, se calculeaza TVA aferenta costului de achizitie al marfurilor in minus, care se include in cheltuieli nedeductibile fiscal :1.008,80 x19% =192,00 lei .

635 = 4427 192,00 lei
Cheltuieli privind impozite, TVA colectata
taxe si varsaminte asimilate

d) Inregistrarea deprecierii marfurilor cu 1.000 lei, ca urmare a scaderii pretului, sub forma unei ajustari pentru depreciere:

6814 = 397 192,00 lei
Cheltuieli de exploatare Ajustari pentru deprecierea
privind ajustarile pentru marfurilor
deprecierea activelor circulante

e) Inregistrarea plusului de inventar la articolul,, Telefon,,

· Plus de inventar: (20 - 18) * 300 = 600,00 lei

· TVA neexigibila aferenta plusului de inventar: 300 * 19 :119 = 96,00 lei

· Adaosul comercial aferent marfurilor in plus: ( 600 - 96) x 20% = 100,80 lei

· Costul de achizitie al marfurilor in plus: 600 - 96 -100,80 = 403,20 lei

371 = 607 403,20 lei
Marfuri Cheltuieli privind marfurile
371 = 378 100,80 lei
Marfuri Diferente de pret privind marfurile
371 = 4427 96,00 lei
Marfuri TVA nexigibila

Pentru a se evita creditarea conturilor de cheltuieli, va recomandam inversarea formulei contabile si scrierea sumelor cu semnul „-”.

Diferentele valorice in plus, dintre valoarea de inventar (310 x 20 = 6.200 lei ) si valoarea contabila (300 x 20 = 6.000 lei ) a marfurilor constatate faptic la inventariere nu se inregistreaza in contabilitate, conform unuia dintre principiile contabilitatii si anume principul prudentei.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Iunie 2008


Votati articolul "Diferente de marfuri constatate la inventariere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Obligatii solicitant - in caz de neincheiere Contract de achizitie ?

Intrebare: - o institutie publica intentioneaza sa achizitioneze servicii de asistenta si reprezentare juridica in vederea apararii intereselor intr-un proces
aflat pe rolul unei instante judecatoresti
- institutia a trimis o Cerere de oferte catre barouri, case de avocatura, ...
- a primit o singura Oferta de pret
- institutia ierarhic superioara, ordonatorul principal de credite
nu a acceptat sa aloce bani pt. un asemenea Contract

- ce trebuie sa faca instituita in acest caz ?
- sa trimita Raspuns doar ofertantului
sau tuturor celor carora le-a facut adrese
ca nu se va mai incheia un asemenea Contract ?
- ce repercursiuni /sanctiuni sunt posibile ?
Ofertantii pot da in judecata ?

Raspuns: In cazul in care nu aveti bani alocati pentru o asemenea actiune, trebuie sa le comunicati celor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: co*****
As avea si eu o intrebare. La noi la magazin sa facut un inventar general, la acest inventar din neatentie sa omis un produs, dupa inventar sa specificat ca acest produs este fizic in magazin insa nu a fost trecut scriptic. Este corect sa fim obligati sa platim acest produs si acest produs sa fie reintrodus in gestiune. deci in principiu sa se ia bani de 2 ori pe el ?
Data adaugarii: 16-Iun-2011
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Inchiderea exercitiului financiar. Atentie la rezerva legala!

    • Obligatia de a constitui rezerva legala este prevazuta de Legea societatilor 31/1990. Potrivit art. 183 din aceasta lege, din profitul societatii se va prelua, in fiecare an, cel putin 5% pentru formarea fondului de rezerva, pana ce acesta va atinge minimum a cincea parte din capitalul social. Daca fondul de rezerva, dupa constituire, s-a micsorat din orice cauza, va fi completat, cu respectarea acestor prevederi. De asemenea, se include in fondul de rezerva, chiar daca acesta ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Clauzele INCOTERMS

    • INCOTERMS este prescurtarea de la INternational COmmercial TERMS, adica Clauze de Comert International. Ele au aparut dintr-o nevoie de simplificare si standardizare a procedurilor legate de vanzarea marfurilor - in orice contract trebuie stabilite modalitatile de livrare a marfurilor, modul cum se transfera riscurile intre vanzator si cumparator si felul in care se repartizeaza cheltuielile aferente transportului. Indeplinirea acestor cerin...» citeste mai departe aici

  • 31 martie - termen de plata pentru impozitele si taxele locale

    • Vineri - 31 martie 2017 - este primul termen pentru plata impozitelor si taxelor locale, respectiv impozitul si taxa pe cladiri, impozitul si taxa pe teren si impozitul pe mijloacele de transport. In ceea ce priveste impozitul pe cladiri, atat persoanele fizice cat si persoanele juridice care au obligatii de plata trebuie sa achite impozitul in doua rate egale, pana la datele de 31 martie si 30 septembrie, inclusiv. Impozitele pe teren si mijloacele d...» citeste mai departe aici

  • Criterii de stabilire a rezidentei persoanei fizice. Cum va proceda corect un nerezident?

    • Pentru a nu incalca legea in ce priveste stabilirea rezidentei fiscale, exista mai multe etape obligatorii pe care va trebui sa le parcurgeti. In raspunsul de mai jos, analiza ofera in mod detaliat procedura in vigoare si pasii pe care trebuie sa ii urmati. Astfel, in analiza de mai jos, pornim de la urmatoarea situatie: "Administratorul societatii, cetatean strain si nerezident pana in data de 30.09.2016, se inregistreaza incepand cu 01.10.2016 cu drept de rezidenta pe teritor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X