email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea fiscala a persoanelor fizice autorizate, a intreprinderilor individuale si a intreprinderilor familiale care desfasoara activitati economice

persoane fizice autorizateintreprinderi familialeactivitati economice

Multumim Revistei Romane de Fiscalitate

 

dir. ex. Cristian Nicolae Stoina, D.G.F.P. – M.B.


Inregistrarea fiscala a persoanelor fizice autorizate, a intreprinderilor individuale si a intreprinderilor familiale care desfasoara activitati economice

A trecut si anul acesta, si cu bune, si cu rele... Inainte sa va zboare gandul la listuta de cadouri - ce, cui si in ce fel de punguta - haideti sa revedem modul de autorizare si inregistarea fiscala a persoanelor fizice autorizate, a intreprinderilor individuale si a intreprinderilor familiale. Modificarile intervenite  pe parcursul anului 2008  ne-au determinat sa consideram importante  toate aceste aspecte.

1. Accesul la activitatea economica, procedura de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii si regimul juridic al persoanelor fizice autorizate sa desfasoare activitati economice, precum si al intreprinderilor individuale si familiale sunt reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, de catre intreprinderile individuale si intreprinderile familiale (publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 328 din 25.04.2008).

De precizat este faptul ca aceasta ordonanta de urgenta nu se aplica profesiilor liberale, precum si acelor activitati economice a caror desfasurare este organizata si reglementata prin legi speciale.

De asemenea, nu se aplica acelor activitati economice pentru care legea a instituit un regim juridic special, anumite restrictii de desfasurare sau alte interdictii.

Activitatea economica este definita astfel: „activitatea agricola, industriala, comerciala, desfasurata pentru obtinerea unor bunuri sau servicii a caror valoare poate fi exprimata in bani si care sunt destinate vanzarii ori schimbului pe pietele organizate sau unor beneficiari determinati ori determinabili, in scopul obtinerii unui profit“.

Una din noutatile aduse prin acest act normativ este definirea intreprinderii individuale si inlocuirea asociatiei familiale cu intreprindere familiala, ambele fara personalitate juridica:

  • intreprindere individuala – intreprinderea economica, organizata de un intreprinzator persoana fizica;
  • intreprindere familiala – intreprinderea economica, organizata de un intreprinzator persoana fizica, impreuna cu familia sa.

O alta noutate o constituie faptul ca, potrivit acestui act normativ, intreprinzatorul persoana fizica, titular al intreprinderii individuale, poate angaja terte persoane cu contract individual de munca, inregistrat la inspectoratul teritorial de munca, in timp ce persoana fizica autorizata si intreprinderea familiala nu pot angaja terte persoane cu contract de munca.
Potrivit art. 3. alin. (1) din Legea nr.359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, incluzand si O.U.G. nr. 44/2008, „inmatricularea persoanelor fizice autorizate, a intreprinderilor individuale si a intreprinderilor familiale in registrul comertului si inregistrarea fiscala a acestora se fac pe baza rezolutiei directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, potrivit legii speciale, fara a fi necesara pronuntarea de catre judecatorul delegat a incheierii prevazute la art. 6 alin. (1) din Legea nr. 26/1990 privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.“

Daca, potrivit Legii nr. 300/2004, in cazul desfasurarii activitatii, „in contextul dreptului de stabilire, asociatia familiala se constituia din membrii de familie care au domiciliul sau resedinta in Romania“, potrivit O.U.G. nr. 44/2008, art. 3. alin. (1), „in temeiul dreptului la libera initiativa, al dreptului la libera asociere si al dreptului de stabilire, orice persoana fizica, cetatean roman sau cetatean al unui alt stat membru al Uniunii Europene ori al Spatiului Economic European, poate desfasura activitati economice pe teritoriul Romaniei, in conditiile prevazute de lege“.

2. Potrivit art. 46. din Codul fiscal, veniturile din activitati independente cuprind: veniturile comerciale, veniturile din profesii libere si veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.

Avand in vedere prevederile art. 81 alin. (1) din Codul fiscal, contribuabilii, precum si asociatiile fara personalitate juridica, care incep o activitate in cursul anului fiscal sunt obligati sa depuna la organul fiscal competent o declaratie referitoare la veniturile si cheltuielile estimate a se realiza pentru anul fiscal, in termen de 15 zile de la data producerii evenimentului. Fac exceptie de la aceasta prevedere contribuabilii care realizeaza venituri pentru care impozitul se percepe prin retinere la sursa.

De asemenea, contribuabilii care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor din patrimoniul personal au obligatia sa depuna o declaratie privind venitul estimat, in termen de 15 zile de la incheierea contractului intre parti.

Declaratia privind venitul estimat se depune odata cu inregistrarea la organul fiscal a contractului incheiat intre parti.

Veniturile platite pentru care platitorii au obligatia de a calcula, de a retine si de a vira impozit prin retinere la sursa, reprezentand plati anticipate (art. 52. alin. (1) din Codul fiscal) sunt:

  • venituri din drepturi de proprietate intelectuala;
  • venituri din vanzarea bunurilor in regim de consignatie;
  • venituri din activitati desfasurate in baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial;
  • venituri din activitati desfasurate in baza contractelor/conventiilor civile incheiate potrivit Codului civil, altele decat cele mentionate la art. 78 alin. (1) lit. e);
  • venituri din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara;
  • venitul obtinut de o persoana fizica dintr-o asociere cu o persoana juridica contribuabil, potrivit titlului IV, care nu genereaza o persoana juridica.

Contribuabilii care obtin venituri din activitati independente, pentru care platile anticipate se fac prin retinere la sursa de catre platitorii de venituri, au obligatia, in vederea inregistrarii, sa depuna la organul fiscal competent declaratia de inregistrare fiscala (Codul de procedura fiscala art. 72 alin. (5).

Trebuie precizat faptul ca, pentru veniturile asimilate salariilor, beneficiarii acestora nu au obligatia sa se inregistreze fiscal. Este vorba despre:

indemnizatia lunara bruta, precum si suma din profitul net, cuvenite administratorilor la companii/societati nationale, societati comerciale la care statul sau o autoritate a administratiei publice locale este actionar majoritar, precum si la regiile autonome;

  • indemnizatia lunara a asociatului unic, la nivelul valorii inscrise in declaratia de asigurari sociale;
  • indemnizatia administratorilor, precum si suma din profitul net cuvenite administratorilor societatilor comerciale potrivit actului constitutiv sau stabilite de adunarea generala a actionarilor;
  • orice alte sume sau avantaje de natura salariala ori asimilate salariilor.

Potrivit art. 152 alin. (2) din Legea nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, „remuneratia directorilor, obtinuta in temeiul contractului de mandat, este asimilata din punct de vedere fiscal veniturilor din salarii (...)“.

3. Inregistrarea fiscala a acestor contribuabili este reglementata de Codul de procedura fiscala, la art. 72 „Obligatia de inregistrare fiscala“.

In cazul persoanelor fizice, codul de identificare fiscala este:

  • pentru persoanele fizice, codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;
  • pentru persoanele fizice care nu detin cod numeric personal, numarul de identificare fiscala atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
  • pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, codul de inregistrare fiscala atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si se inregistreaza fiscal potrivit procedurii speciale in materie.

Declaratia de inregistrare fiscala se depune in termen de 30 de zile de la data eliberarii actului legal de functionare, data inceperii activitatii, data obtinerii primului venit sau dobandirii calitatii de angajator, in cazul persoanelor fizice.

Modelul si continutul formularelor de inregistrare fiscala sunt aprobate prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 262/2007:

a) Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice romane (020), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/2

Se completeaza si se depune de catre persoanele fizice romane, altele decat persoanele fizice romane care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii. Declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior (de exemplu: contract de inchiriere, drepturi de autor, conventii civile, contract de mandat).

Pentru contribuabilii care se inregistreaza direct sau prin imputernicit, organul fiscal competent este cel in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sau, in cazul depunerii declaratiei de mentiuni, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit.

b) Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice straine (030), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/3.

Se completeaza si se depune de catre persoanele fizice straine, altele decat persoanele fizice straine care desfasoara in mod independent activitati economice autorizate sau care exercita profesii libere cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii. Declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.

Pentru contribuabilii care se inregistreaza direct sau prin imputernicit, organul fiscal competent este cel in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul sau, in cazul depunerii declaratiei de mentiuni, organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla sursa de venit.

c) Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere (070), cod M.F.P. 14.13.01.10.11/5

Se completeaza si se depune de catre persoanele fizice romane sau straine care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, in conformitate cu prevederile legale, cu ocazia primei inregistrari fiscale, de regula cu ocazia infiintarii. Declaratia de mentiuni se completeaza ori de cate ori se modifica datele declarate anterior.

Pentru contribuabilii care se inregistreaza direct sau prin imputernicit, organul fiscal competent este cel in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul.

Declaratiile se depun direct sau prin imputernicit/reprezentant fiscal la registratura organului fiscal competent ori la posta, prin scrisoare recomandata, la termenele stabilite de legislatia in vigoare.

Pentru toti contribuabilii prezentati mai sus, care se inregistreaza prin reprezentant fiscal, organul fiscal competent este cel care administreaza persoana impozabila care are calitatea de reprezentant fiscal.

d) Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului (050), cod M.F.P. 14.13.04.16

Se completeaza si se depune in cazul in care domiciliul fiscal este diferit de domiciliul sau sediul social ori in cazul in care contribuabilul isi schimba domiciliul fiscal declarat anterior.

Cererea se depune direct sau prin imputernicit/reprezentant fiscal la registratura organului fiscal competent ori la posta, prin scrisoare recomandata, la termenele stabilite de legislatia in vigoare, si va fi insotita de documente care sa faca dovada detinerii sau ocuparii legale a spatiului pentru noul domiciliu fiscal.

Organul fiscal competent este organul fiscal in a carui raza teritoriala urmeaza a se stabili noul domiciliu fiscal al contribuabilului.

Domiciliul fiscal este reglementat de art. 32 din Codul de procedura fiscala, astfel:

  • pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;
  • pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.

Adresa unde locuiesc efectiv este adresa locuintei pe care o persoana o foloseste in mod continuu peste 183 de zile intr-un an calendaristic, intreruperile de scurta durata nefiind luate in considerare. Daca sederea are un scop exclusiv de vizita, concediu, tratament sau alte scopuri particulare asemanatoare si nu depaseste perioada unui an, nu se considera adresa unde locuiesc efectiv.

In cazul celorlalte creante fiscale ale bugetului general consolidat, prin domiciliu fiscal se intelege domiciliul reglementat, potrivit dreptului comun, sau sediul social inregistrat, potrivit legii.

Inregistrarea din punctul de vedere al TVA a persoanelor fizice
Potrivit art. 153 din Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare:
(1) Persoana impozabila care este stabilita in Romania, conform art. 1251 alin. (2) lit. b), si realizeaza sau intentioneaza sa realizeze o activitate economica ce implica operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA la organul fiscal competent, dupa cum urmeaza:

a) inainte de realizarea unor astfel de operatiuni, in urmatoarele cazuri:

1. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri care atinge sau depaseste plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), cu privire la regimul special de scutire pentru intreprinderile mici;

2. daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa;

b) daca in cursul unui an calendaristic atinge sau de-paseste plafonul de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a atins sau depasit acest plafon.

c) daca cifra de afaceri realizata in cursul unui an calendaristic este inferioara plafonului de scutire prevazut la art. 152 alin. (1), dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa.

(2) Prevederile alin. (1) se aplica si pentru persoana impozabila care:

a) efectueaza operatiuni in afara Romaniei care dau drept de deducere a taxei, conform art. 145 alin. (2) lit. b);

b) efectueaza operatiuni scutite de taxa si opteaza pentru taxarea acestora, conform art. 141 alin. (3).

(3) Prevederile alin. (1) nu sunt aplicabile persoanei tratate ca persoana impozabila numai pentru ca efectueaza ocazional livrari intracomunitare de mijloace de transport noi.

Norme metodologice:

66. (1) In cazul in care o persoana este obligata sa solicite inregistrarea in conditiile art. 153 alin. (1), (2), (4), (5) sau (7) din Codul fiscal, inregistrarea respectivei persoane se va considera valabila incepand cu:

a) data comunicarii certificatului de inregistrare, in cazurile prevazute la art. 153 alin. (1) lit. a) si, dupa caz, alin. (2), (4) sau (5) din Codul fiscal;

b) prima zi a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa, in cazurile prevazute la art. 153 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal;

c) prima zi a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila solicita inregistrarea in cazurile prevazute la art. 153 alin. (1) lit. b) si, dupa caz, la alin. (2) din Codul fiscal;

d) prima zi a lunii urmatoare celei in care s-a comunicat persoanei impozabile actul administrativ de inregistrare, in cazul prevazut la art. 153 alin. (7) din Codul fiscal.

(2) In aplicarea art. 153 alin. (1) din Codul fiscal, activitatea economica se considera ca fiind inceputa din momentul in care o persoana intentioneaza sa efectueze o astfel de activitate. Intentia persoanei trebuie apreciata in baza elementelor obiective, de exemplu, faptul ca aceasta incepe sa angajeze costuri si/sau sa faca investitii pregatitoare necesare initierii unei activitati economice. Incepand cu data de 1 ianuarie 2007, conform art. 153 din Codul fiscal, codul de inregistrare in scopuri de TVA, pentru persoanele fizice, este codul de inregistrare fiscala atribuit de organul fiscal competent, precedat de prefixul „RO“.

Persoanele fizice vor utiliza codul de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal, numai pentru operatiunile reglementate de titlul VI „Taxa pe valoarea adaugata“ din Codul fiscal si se inregistreaza prin depunerea formularului (020) „Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice romane“. Fac exceptie persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau care exercita profesii libere.

Data inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor fizice definite mai sus este, dupa caz:

  • data comunicarii certificatului de inregistrare in scopuri de TVA, daca aplica regimul normal de taxa de la inceperea activitatii;
  • prima zi a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila solicita inregistrarea in scopuri de TVA, ca urmare a depasirii plafonului de scutire sau prin optiune, ulterior inceperii activitatii.

In relatia cu organul fiscal, persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA utilizeaza:

  • codul de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit conform art. 153 din Codul fiscal, numai pentru declararea si plata taxei pe valoarea adaugata;
  • codul numeric personal, pentru celelalte impozite si taxe, inclusiv pentru impozitul pe venit.

4. Tinand cont de faptul ca, incepand cu anul 2008, o problema destul de discutata o constituie autorizarea, inregistrarea fiscala si inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor fizice care realizeaza venituri din vanzarea constructiilor si a terenurilor, consider ca se impun cateva precizari cu privire la aceasta operatiune:

Potrivit Codului comercial, faptele de comert sunt definite astfel:

„Cumpararile de produse sau marfuri spre a se revinde, fie in natura, fie dupa ce se vor fi lucrat sau pus in lucru, ori numai spre a se inchiria; asemenea si cumpararea spre a se revinde, de obligatiuni ale Statului sau alte titluri de credit circuland in comert“.

Avand in vedere definitia faptelor de comert (din Codul comercial) si a activitatii economice (O.U.G. nr. 44/2008), precum si prevederile pct. 66 alin. (2) din Normele metodologice de aplicare a Titlului VI din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin H.G. nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, atunci cand o persoana fizica cumpara spre revanzare sau angajeaza costuri pentru initierea unei activitati economice trebuie sa se autorizeze si sa se inregistreze fiscal.

Potrivit Codului de procedura fiscala, declaratia de inregistrare fiscala se depune in termen de 30 de zile de la data eliberarii actului legal de functionare, data inceperii activitatii, data obtinerii primului venit (...).

Din punctul de vedere al TVA, persoanele care realizeaza tranzactii imobiliare cu terenuri construibile si constructii noi, care au caracter de continuitate, trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA in conditiile prevazute la art. 152 din Codul fiscal sau inainte de inceperea activitatii economice, conform prevederilor art. 153 din Codul fiscal.

Desi prin Codul fiscal nu este definit caracterul de „continuitate“, construirea unui bloc de locuinte sau cu alte destinatii constituie o activitate economica, chiar daca vanzarea a fost efectuata printr-o singura tranzactie.

Potrivit Codului fiscal, pentru tranzactiile imobiliare efectuate ocazional persoanele fizice nu sunt obligate sa se inregistreze in scopuri de TVA.

Prin aceasta prezentare, am incercat sa venim in sprijinul persoanelor fizice care desfasoara activitati independente si care au aceleasi obligatii fiscale ca si persoanele juridice.

Acestea fiind spuse, va lasam sa va intoarceti la listuta dvs. de cadouri...

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
persoane fizice autorizateintreprinderi familialeactivitati economice


Data aparitiei: 10 Decembrie 2008

Votati articolul "Inregistrarea fiscala a persoanelor fizice autorizate, a intreprinderilor individuale si a intreprinderilor familiale care desfasoara activitati economice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X