Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2017

3.1. Obiectul impunerii - Impozitul pe cladiri

Cuvinte cheie:

  • locuinte
  • locuinte dezafectate
  • anexe
  • constructii gospodaresti
  • cladiri fara autorizatie
  • constructii industriale
  • cladiri care nu intra sub incidenta impozitelor si taxelor locale
  • constructii speciale .

IMPORTANT:

Datorati impozite pentru cladirile pe care le aveti in proprietate, indiferent de locul unde sunt situate si de destinatia lor, atat pentru cladirile aflate in functiune, cat si pentru cele in rezerva sau conservare ori amortizate integral.


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


Prin cladire se intelege orice constructie care serveste la adapostirea de oameni, de animale, de obiecte, de produse, de materiale, de instalatii si de altele asemenea.

In categoria cladirilor supuse impunerii se includ:

  • constructiile cu destinatia de locuinta, respectiv unitatile construite formate din una sau mai multe camere de locuit, indiferent unde sunt situate, la acelasi nivel sau la niveluri diferite, inclusiv la subsol sau la mezanin, prevazute, dupa caz, cu dependinte si/sau alte spatii de deservire;
  • constructiile cu destinatia de locuinta, dezafectate si utilizate pentru desfasurarea locuinte de profesii libere, de activitati comerciale sau in orice alte scopuri;
  • constructiile-anexe situate in afara corpului principal de cladire, cum sunt: bucatariile, camarile, pivnitele, grajdurile, magaziile, garajele si altele asemenea;
  • constructiile gospodaresti, cum sunt: patulele, hambarele pentru cereale, surele, fanariile, remizele, soproanele si altele asemenea;
  • cladirile care au fost executate fara autorizatie de constructie, situatie in care declaratia de impunere, procesele-verbale de impunere si instiintarile de plata nu constituie elementele constitutive ale certificatului de urbanism, autorizatiei de cladiri fara construire sau ale titlului de proprietate, dupa caz, iar declararea cladirilor in autorizatie vederea impunerii nu exonereaza persoana in cauza de aplicarea sanctiunilor legale pentru incalcarea disciplinei in constructii;
  • constructiile cu destinatie industriala, agricola, comerciala, de prestari de servicii, constructii administrativa etc.;
  • orice alte constructii care au elementele constitutive ale cladirii.

ATENTIE!

Nu sunt supuse impozitului pe cladiri categoriile de constructii mentionate la art. 250 alin. (1) din


Nu sunt impozitate:

  • cladirile proprietate a statului, a unitatilor administrativ-teritoriale sau a oricaror institutii publice (Parlamentul, Administratia prezidentiala, Guvernul, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte autoritati publice, institutii publice autonome, unitatile administrativ-teritoriale, precum si institutiile si serviciile publice din subordinea acestora, indiferent de modul de finantare a acestora), cu exceptia incintelor folosite pentru activitati economice;
  • cladirile care, potrivit legii, sunt clasate ca monumente istorice, indiferent de titu-
  • larul dreptului de proprietate sau de administrare, precum si de folosinta acestora;
  • cladirile care, prin destinatie, constituie lacasuri de cult, apartinand cultelor religioase recunoscute oficial in Romania, si partile lor componente locale (respectiv biserici, case de rugaciuni si anexele acestora, inclusiv casele parohiale cu dependintele acestora), cu exceptia incintelor acestora folosite pentru activitati economice;
  • cladirile institutiilor de invatamant preuniversitar si universitar, autorizate provizoriu sau acreditate, cu exceptia incintelor acestora folosite pentru activitati economice;
  • cladirile unitatilor sanitare de interes national care nu au trecut in patrimoniul autoritatilor locale;
  • cladirile aflate in domeniul public al statului si in administrarea Regiei Autonome „Administratia Patrimoniului Protocolului de Stat“, cu exceptia incintelor care sunt folosite pentru activitati economice, precum si cele din domeniul privat al statului si administrate de regie;
  • constructiile si amenajarile funerare din cimitire, crematorii;
  • cladirile sau constructiile din parcurile industriale, stiintifice si tehnologice, potrivit legii;
  • cladirile trecute in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale in lipsa de mostenitori legali sau testamentari;
  • constructiile speciale.

IMPORTANT:

Constructiile speciale sunt acele constructii care nu sunt realizate sub forma de incinta sau care sunt realizate sub forma de incinta, dar nu sunt destinate desfasurarii unei activitati.

Sunt considerate constructii speciale:

– sonde de titei, gaze, sare;

– platforme de foraj marin;

– centrale hidroelectrice, termoelectrice, nuclearoelectrice, statii de transformare si de conexiuni, precum si cladirile si constructiile speciale anexe ale acestora, posturi de transformare, retele aeriene de transport si distributie a energiei electrice si stalpii aferenti acestora, cabluri subterane de transport, instalatii electrice de forta;

– canalizatii si retele de telecomunicatii subterane si aeriene;

– cai de rulare, de incinta sau exterioare;

– galerii subterane, planuri inclinate subterane si rampe de put;

– puturi de mina;

– cosuri de fum;

– turnuri de racire;

– baraje si constructii accesorii;

– diguri, constructii-anexe si contoane pentru interventii la apararea impotriva inundatiilor;

– constructii hidrometrice, oceanografice si hidrometeorologice, hidrotehnice, de imbunatatiri funciare, porturi, canale navigabile cu ecluzele si statiile de pompare aferente canalelor; constructii

– poduri, viaducte, apeducte si tuneluri; speciale

– retele si conducte pentru transportul sau distributia apei, produselor petroliere, gazelor si lichidelor industriale, retele si conducte de termoficare si retele de canalizare;

– terasamente;

– cheiuri;

– platforme betonate;

– imprejmuiri;

– instalatii tehnologice, rezervoare si bazine pentru depozitare;

– altele de natura similara stabilite prin hotarare a consiliului local.

Exemple

  • In cazul unei centrale termoelectrice, se datoreaza impozit pe cladiri numai pentru cladirile administrative sau alte cladiri asemanatoare care nu sunt anexe ale cladirii propriu-zise a centralei.
  • Daca o persoana fizica are in proprietate o cladire care este inscrisa in Lista monumentelor istorice si o inchiriaza pentru a fi folosita in scopuri economice, atunci acea persoana nu datoreaza impozit pentru cladirea in cauza.
  • O parte din parterul cladirii apartinand Universitatii TERRA MEDIA, autorizata provizoriu, este folosita permanent pentru inchirierea in vederea organizarii de simpozioane, sedinte, consfatuiri, conferinte, congrese, cursuri in domeniul pregatirii profesionale si altele asemenea.

Pentru aceasta parte de cladire, utilizata in scopuri economice, universitatea datoreaza impozit pe cladire.

IMPORTANT:

Daca sunteti proprietarul unor constructii speciale pentru a se aplica scutirea la plata impozitului pe cladiri pentru aceste constructii, va sfatuim sa procedati in modul urmator:

1. Identificati in evidenta dvs. conatbila acele constructii speciale care coincid cu cele mentionate expres la lit. (a)-(s) ale pct. 11 din art.250 alin(1) din Codul Fiscal. Pentru aceste constructii speciale nu aveti nevoie de avizul consiliilor locale, ele fiind scutit de impozit direct prin lege.

2. Pentru constructiile speciale, altele decat cele mentionate expres la lit. (a)-(s) ale pct. 11 din art. 250 alin. (1) din codul fiscal si de natura similara cu acestea, adresati-va consiliului local pentru avizarea incadrarii constructiilor in cauza in lista constructiilor speciale care nu se supun impozitului pe cladiri.

In acest sens, este obligatoriu sa depuneti Cererea pentru avizarea constructiilor speciale in scopul scutirii de la plata impozitului pe cladiri, model ITL-023, la compartimentele de specialitate ale autoritatilor administratiel publice locale pe a caror raza administrativ-teritoriala se afla constructiile speciale.

In cerere se prezinta detaliat elementele de identificare ale constructiilor speciale pentru care solicita aprobarea consiliului local/Consiliului General al Municipiului Bucuresti (denumirea, adresa unde sunt situate, numarul de inventar etc.), insotita de declaratia pe propria raspundere a semnatarului cererii, sub sanctiunile prevazute de legea penala pentru nedeclararea corespunzatoare adevarului, ca acele constructii speciale nu intrunesc elementele constitutive ale cladirii pentru care se datoreaza impozitul pe cladiri.

IMPORTANT:

Prin hotararile adoptate de catre consiliile locale/ Consiliul General al Municipiului Bucuresti se mentioneaza nominal contribuabilii care au depus cereri, constructiile avizate ca fiind de natura similara constructiilor speciale neimpozabile , precum si cazurile de cereri respinse.

Constructiile care au fost avizate, prin hotarare, ca fiind de natura similara constructiilor speciale neimpozabile, precum si cazurile de cereri respinse.

Constructiile care au fost avizate, prin hotarare, ca fiind de natura similara constructiilor speciale sunt scutite de impozit pe cladiri pe durata existentei constructiei, incepand cu data d eintai a lunii urmatoare celei in care a fost adoptata hotararea de aprobare, pana cand intervin alte modificari.

In cazul in care la constructia avizata ca fiind de natura similara constructiilor speciale sunt scutite de impozit pe cladiri pe intervin modificari ulterioare datei deounerii cererii, sunteti obligat ca in termen de 30 de zile calendaristice de la data aparitiei modificarii sa depuneti fie o noua cerere, urmand procedura initiala, fie o declaratie fiscala, daca acea constructie nu mai este similara constructiilor speciale.

4. Daca hotararea consiliului local va este nefavorabila, cererea dvs. de avizare a constructiei speciale respective fiind respinsa, puteti ataca hotararea la instanta de contencios administrativ competenta, in conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ.

5. Anual, in luna ianuarie, pentru constructiile speciale avizate pe care le aveti in proprietate la data de 31 decembrie a anului fiscal precedent, sunteti obligat sa depuneti, la compartimentele de specialitate ale autoritatilor administratiei publice locale in a caror raza se afla constructiile speciale in cauza, o declaratie pe propria raspundere ca la acele constructiei speciale nu au intervenit modificari de natura sa conduca la datorarea impozitului pe cladiri, fara nici o alta aprobare/ avizare din partea consiliilor locale/ Consiliului General al Municipiului Bucuresti. In aceasta declaratie, in mod obligatoriu, veti mentiona hotararea autoritatii deliberative prin care constructiile care au fost avizate sunt considerate ca fiind de natura similara constructiilor speciale.

ATENTIE!

Pentru a beneficia, incepand cu anul 2005, de neimpozitarea constructiilor speciale avizate de autoritatile deliberative in anul 2003 pentru anul 2004, pe toata durata existentei constructiei, pana cand intervin alte modificari, cererea de avizare trebuia depusa pana cel mai tarziu la data de 30 aprilie 2004 (anterior intrarii in vigoare a Codului fiscal, constructiile de natura similara constructiilor speciale se avizau anual).

Exemplu:

Societatea comerciala LUNA PARC S.A. are in proprietate un bazin de inot descoperit, situat in zona C a municipiului Bucuresti si inregistrat in contabilitate ca o constructie speciala cu valoarea de inventar de 1.500.000.000 lei.

Bazinul este achizitionat in luna aprilie 2004, iar pentru acest bazin societatea va depune o cerere de avizare, model ITL-023 deoarece bazinul de inot nu este o constructie realizata sub form de incinta, care sa serveasca la adapostirea de oameni, de animale, de obiecte, de produse, de materiale, de instalatii si de altele asemenea.

Daca cererea de avizare este aprobata prin hotarare a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, atunci societatea nu va plati impozit pe cladiri pentru bazinul de inot incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost adoptata hotararea de aprobare, pana cand intervin alte modificari.

IMPORTANT:
Daca achizitionati un activ care are in competenta sa si constructii speciale, este bine ca in documentele de achizitie sa defalcati valoarea activului pe componente.

In acest fel, pentru constructiile speciale de natura celor mentionate expres la expres la lit.(a)-(s) ale pct.11 din art. 250 alin.(1) din Codul fiscal beneficiati de scutire de la plata impozitului pe cladiri, iar pentru constructiile speciale de natura similara puteti solicita avizul consiliilor locale in acest sens.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Februarie 2006


Votati articolul "3.1. Obiectul impunerii - Impozitul pe cladiri":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Factura de achizitii

Intrebare: La o factura de achizitii intracomunitare din Germania in valoare de 8400 euro pot sa emit doua chitante in numerar?

Raspuns: Pentru valuta nu exista plafon. Vezi Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Februarie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: user
Am o intrebare am cumparat o cladire fostu ireb si are 105 ani vechime trebuue sa platesc impozit
Data adaugarii: 06-Mai-2016
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Impozitele valabile in 2018: dividende, dobanzi, chirii

    • Incepand cu 2018 discutam despre noile forme de impozitare, influentate semnificativ de schimbarile de ultima ora din domeniul fiscal din acest an.  Odata cu OUG 79/2017 au fost aduse unele dintre cele mai mari modificari din acest an, schimbari care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2018.  Vorbim, in primul rand, de transferul contributiilor sociale de la angajator la angajat, schimbare care a pus pe jar toti angajatorii din Romania, obligati totodata si...» citeste mai departe aici

  • De ce ar putea fi mai avantajos sa devii PFA din 2018

    • Veniturile din activitati independente nu au fost ferite de noile modificari fiscale care, in unele cazuri, vor duce la scaderi ale castigului net.  Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 79/2017 a adus astfel modificari importante in domeniul impozitului pe venit si al contributiilor sociale. Claudia Sofianu, Partener EY Romania, a explicat recent, pentru Startupcafe.ro, in ce fel...» citeste mai departe aici

  • Formularul 108. Cine are obligatia depunerii? Analiza zilei

    • Prin OANAF 3391/2017 publicat in MOF 966 din 06.12.2017 a fost aprobat modelul si continutului formularului 108 "Declaratie privind impozitul pe reprezentanta".  Declaratia se va depune incepand cu 1 ianuarie 2018 pentru declararea obligatiilor fiscale aferente anului 2018. Declaratia privind impozitul pe reprezentanta se completeaza si se depune de catre reprezentanta unei/unor persoane juridice straine, autorizata sa functioneze in Romania, potrivit legii. ...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse Legii 95/2006. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii a fost recent modificata prin OUG 86/2017 publicata in MOf nr. 974 din 07/12/2017. Printre altele, modificarile vizeaza corelarea prevederilor Legii 95/2006 cu schimbarile aduse Codului fiscal de la 01 ianuarie 2018 privind contributiile de asigurari sociale de sanatate, precum si corelarea/completarea prevederilor privind documentele prin care se atesta calitatea de asigurat.  Astfel, incepand ...» citeste mai departe aici

  • Ghidul pentru negocierea contractelor colective de munca, lansat oficial

    • Ministerul Consultarii Publice si Dialogului Social va prezinta principalii pasi de urmat pentru demararea si incheierea procesului de negociere a contractelor colective de munca. In perioada 20 noiembrie - 20 decembrie 2017, angajatorii trebuie sa initieze negocierea contractelor colective de munca pentru punerea in aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.79/2017 privind modificarea Codului Fiscal. Atentie! O propunere de ultima ora ar putea rasturna intreaga situatie:&nbs...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou acordate cu ocazia Craciunului. Ce conditii trebuie sa respecte firma?

    • Prin cele de mai jos, va prezentam conditiile pe care trebuie sa le respecte societatile care acorda tichete cadou in perioada sarbatorilor de iarna. Astfel, o societate doreste sa acorde tichete cadou in valoare de 300 lei pentru toti salariatii indiferent daca au copii in intretinere sau nu au. Pentru copii minori ai salariatilor se acorda cadouri in valoare de 100 lei. Tinand seama de art. 76 alin. (4) lit a si art. 142 lit. b) din Codul fiscal, vom vedea daca este corect sa se impoziteze ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X