email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

4.5. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate

Cuvinte cheie:

  • mijloace de reclama si publicitate

Cuantumul taxei se stabileste de catre fiecare consiliu local in a carui raza teritoriala se realizeaza publicitatea, in limitele prevazute de Codul fiscal si de hotararea Guvernului de indexare a impozitelor si taxelor locale.

In functie de mijloacele de reclama si publicitate pe care le folositi, taxa se determina diferentiat, astfel:

  • pentru serviciile de reclama si publicitate, cu exceptia celor realizate prin mijloacele de informare in masa scrise si audiovizuale, taxa se stabileste prin aplicarea cotei procentuale cuprinse intre 1% si 3%, inclusiv, la valoarea serviciilor, respectiv la orice plata obtinuta sau care urmeaza a fi obtinut` pentru serviciile de reclama si publicitate, cu exceptia taxei pe valoarea adaugata;
  • pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, taxa se stabileste prin inmultirea numarului de metri patrati sau a fractiunii de metru patrat a suprafatei afisajului pentru reclama sau publicitate cu suma stabilita de fiecare consiliu local, in functie de locul amplasarii, astfel:
  • in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica. Firma instalata la locul in care o persoana deruleaza o activitate economica este asimilata afisului;

– in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate.

Suprafata pentru care se datoreaza taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate este determinata de dreptunghiul imaginar in care se inscriu toate elemen tele ce compun afisul, panoul sau firma, dupa caz. Fractiunile de mp se rotunjesc la un mp, prin adaos.

1. Domnul Dumitru Stoica este expert contabil si isi desfasoara activitatea intr-un apartament situat in str. Fantanica nr. 1. La intrarea in bloc are instalata o placuta cu date de identificare cu dimensiunea de 0,30 x 0,20 m, pentru care datoreaza o taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, astfel:

  • 0,30 m x 0,20 m = 0,06 mp
  • 0,06 mp x 214.000 lei/mp = 12.840 lei
  • unde 214.000 lei/mp/an – nivelul taxei stabilit prin hotarare a consiliului local.

2. Consiliul de administratie al societatii comerciale FRUCTO PRODUCT S.A. a hotarat incheierea a doua contracte pentru reclama si publicitate, si anume:

– un contract incheiat cu agentia de publicitate CENTRAL MEDIA S.R.L. care urmeaza sa difuzeze fluturasi cu mesaj publicitar la domiciliul potentialilor clienti in luna ianuarie 2005, in valoare de 30 milioane lei, exclusiv T.V.A.;

– un contract incheiat cu S.C. MEDIA INVESTMENTS S.A. in valoare de 80 milioane lei, exclusiv T.V.A., prin care aceasta din urma se obliga sa realizeze afise publicitare si sa le expuna pe 4 panouri dreptunghiulare cu dimensiunile de 5,00 m lungime si 3,50 m latime, pe care le detine la intrarea in oras. Contractul prevede expunerea afiselor in perioada februarie – iunie 2005.

In aceasta situatie, contractele incheiate de S.C. FRUCTO PRODUCT S.A., in calitate de beneficiar al serviciilor de reclama si publicitate, trebuie sa cuprinda si precizari exprese cu privire la taxa pentru serviciile de reclama si publicitate, respectiv:

– in contractul incheiat cu S.C. CENTRAL MEDIA S.R.L., cuantumul taxei este de 30.000.000 lei x 2% = 600.000 lei, unde 2% este cota procentuala a taxei stabilite de consiliul local in a carui raza teritoriala de competenta isi are sediul S.C. FRUCTO PRODUCT S.A.;

– in contractul incheiat cu S.C. MEDIA INVESTMENTS S.A., cuantumul taxei se calculeaza, de asemenea, la valoarea contractului, respectiv 80.000.000 lei x 1,5% = 1.200.000 lei, unde 1,5% este cota procentuala a taxei stabilite de consiliul local in a carui raza teritoriala se afla amplasate panourile de afisaj.

Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate inscrisa in cele doua contracte va fi virata la bugetele locale de catre cele doua societati autorizate sa presteze servicii de reclama si publicitate.

3. Societatea comerciala EXPO MEDIA S.A. detine in orasul A un numar de trei panouri publicitare, cu dimensiune de 5,5 m x 2,5 m fiecare. Doua panouri sunt amplasate pe domeniul public al orasului, iar celalalt este situat pe proprietatea dlui Vasile Costeniuc.

Incepand cu luna aprilie 2005, cele trei panouri sunt inchiriate pana la sfarsitul anului unei alte societati

S.C. AMIGO CONSTRUCT S.R.L. pentru o chirie lunara de 1.500.000 lei/panou, pentru a fi utilizate in scopuri publicitare ale acestei din urma societati.

Intr-o atare situatie, utilizatorul final S.C. AMIGO CONSTRUCT S.R.L. va datora taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, calculata astfel:

– suprafata -5,5 m x 2,5 m =13,75 mp

– taxa/panou – 13,75 mp x 161.000 lei/mp = 2.213.750 lei, unde 161.000 lei/mp reprezinta taxa stabilita de consiliul local al orasului A pentru structuri de afisaj nesituate la locul derularii activitatii economice

– taxa totala anuala – 3 panouri x 2.213.750 lei/panou = 6.641.250 lei

– taxa datorata, aferenta perioadei aprilie – decembrie 2005: 6.641.250 lei : 365 zile x 275 zile de utilizare = 5.003.682 lei.

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 27 Februarie 2006

Votati articolul "4.5. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X