Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Recuperarea si valorificarea deseurilor


Recuperarea si valorificarea deseurilor

Fondul pentru mediu este un instrument economico - financiar destinat sustinerii si realizarii proiectelor prioritare pentru protectie a mediului, in conformitate cu normele si standardele de mediu in vigoare.

Fondul pentru mediu este un fond public, extrabugetar, iar veniturile acestuia sunt venituri publice, ce fac parte din bugetul general consolidat.

Studiu de caz

In exemplul de mai jos veti vedea cum puteti rezolva problema deseurilor aparute in urma procesului de producetie a materialelor feroase.

Din procesul de productie rezulta materiale recuperabile (deseuri de metale feroase) evaluate la suma de 400 lei. Ulterior acestea se vand cu pretul de 500 lei plus TVA, incasarea facandu-se in numerar.

1.La societatea detinatoare de deseuri

  • receptia produselor reziduale:

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii


346 = 711 400 lei
Produse reziduale Variatia stocurilor

  • valorificarea produselor reziduale prin vanzare, cu evidentierea distincta in factura a cotei de 3% reprezentand fondul pentru mediu (500 x 3% : 100):

4111 = 703 500 lei
Clienti Venituri din vanzarea 
produselor reziduale (inclusiv cota de 3%)

In cazul livrarilor de deseuri , furnizori inscriu pe facturi mentiunea ,,taxare inversa” potrivit art. 160 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

,,Bunurile si serviciile pentru livrarea sau prestarea carora se aplica masurile de simplificare sunt:

a) deseurile si materiile prime secundare, rezultate din valorificarea acestora, astfel cum sunt definite de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, republicata, cu modificarile ulteriare;”

  • descarcarea gestiunii de produsele reziduale vandute:

711 = 346 400 lei
Variatia stocurilor Produse reziduale

  • incasarea in numerar a facturii cu produsele reziduale vandute, mai putin cota de 3% care se inregistreaza la cheltuieli cu alte taxe:

5311 = 4111 485 lei
Casa in lei Clienti

635 = 4111 15 lei
Cheltuieli cu alte impozite, Clienti 
taxe si varsaminte asimilate

2. La societatea colectoare de deseuri

  • achizitionarea deseurilor:

346 = 401 500 lei
Produse reziduale Furnizori

4426 = 4427 95 lei
TVA deductibila TVA colectata

  • inregistrarea fondului de mediu, retinut prin stopaj la sursa:

401 = 447 15 lei
Furnizori Fonduri speciale – taxe si
varsaminte asimilate

  • achitarea facturii emise de entitatea detinatoare de deseuri

401 = 5311 485 lei
Furnizori Casa in lei

  • varsarea prin banca a fondului pentru mediu:

447 = 5121 15 lei
Fonduri speciale – taxe si Conturi la banci in lei
varsaminte asimilate

Potrivit Legii nr. 73/2000 privind Fondul de mediu publicata in M. Of . nr. 207/11.05.2000 si a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 publicata in M. Of nr. 1193/30.12.2005 cu modificarile si completarile ulterioare se constituie o contributie de 3% din veniturile realizate din vanzarea deseurilor feroase si neferoase de catre detinatorii de astfel de deseuri.

Sumele se retin prin stopaj la sursa de catre operatorii economici colectori autorizati, care au obligatia sa le vireze la Administratia Fondului pentru mediu pana la data de 25 ale lunii urmatoare, data pana la care trebuie depusa si o declaratie privind fondul de mediu.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro. In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Iunie 2009


Votati articolul "Recuperarea si valorificarea deseurilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Avansul unei achizitii intracomunitare.

Intrebare: Buna ziua,
va rog sa-mi precizati daca avansul cu factura al unei achizitii intracomunitare(triunghiulare), care se va concretiza peste 2 luni, trebuie declarat in 300, 390 si declaratia intrastat in luna in care l-am achitat ? sau in luna in care primesc factura finala (peste 2 luni) ? Declaratia intrastat o depun lunar pentru alte achizitii.
Multumesc.

Raspuns: Sunt platitor de tva trimestrial si incepind cu 16.07.2014 m-am intregistrat in registrul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Iunie 2009 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce se schimba in domeniul CASS si TVA in 2015, potrivit noului Cod fiscal

    • Noul Cod fiscal aprobat la jumatatea saptamanii de Guvern aduce modificari in toate ariile din domeniul fiscal si influenteaza semnificativ unele categorii de contribuabili. In cuprinsul acestui articol, discutam insa cum se modifica prin noul Cod fiscal aspectele care tin de contributia de asigurari sociale de sanatate (CASS) si precizam astfel ca se elimina exceptia prin care se stabileste ca persoanele fizice care realizeaza venituri din drepturi de propr...» citeste mai departe aici

  • Top 5 noutati ale saptamanii si modificarile din Codul fiscal. Retrospectiva Contabilul.ro

    • Daca la 23 martie inca mai vorbeam despre Codul fiscal care "urma sa fie aprobat", iata ca pana la finalul saptamanii am avut ocazia nu doar de a vedea ca noul cod a fost aprobat de Guvern, dar si de a scrie mai multe articole pe aceasta tema. Consideram utile informatiile referitoare la modificarile aprobate de Guvern astfel ca am analizat pe segmente unele dintre cele mai importante schimbari. In primul rand, am discutat despre cum se modifica impozitul pe prof...» citeste mai departe aici

  • Reglementarile contabile in partida simpla prevazute de OMFP nr.170/2015

    • Regasiti mai jos aspectele privind reglementarile contabile in partida simpla prevazute de OMFP 170/2015 in vigoare cu 1 martie 2015. Va reamintim ca incepand cu data de 1 martie se abroga: - Ordinul MFP 1040/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal; - Normele spe...» citeste mai departe aici

  • Decizie de impunere. Care e modalitatea corecta de calcul?

    • In cazul urmator, facem referire la un PFA care a primit de la Administratie Fiscala la care apartine Decizia de impunere privind platile anticipate cu titlul de impozit pe venit si contributii de asigurari sociale de sanatate aferent anului 2015 in felul urmator: -Venit brut estimat: 24000 lei; -Chelt.deductibile: 14600 lei; -Venit net estimat: 9400 lei; -Plati anticipate cu titlu de impozit: 1504 lei; -Total plati anticipate cu titlu de CASS: 517 l...» citeste mai departe aici

  • Activitate de comert prin internet. Cum stabilim obligatia de a avea casa de marcat pentru un PFA?

    •   Stabilim, prin cele ce urmeaza, daca un PFA infiintat recent cu obiect de activitate comert prin internet cod CAEN 4791 are obligatia de a avea casa de marcat.  Art.1 alin.(1) din OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, actualizata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede urmatoarele:   "Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe cladiri, pe teren sau pe masini se plateste pana la 31 martie

    • Nu uitati ca prima rata a impozitelor locale se achita pana la 31 martie a.c,, fiind vorba in concret de impozitul pe cladiri, impozitul pe teren si taxa asupra mijloacelor de transport. Termenul stabilit pentru prima transa este de 31 martie, in vreme ce a doua transa trebuie platita pana la 30 septembrie. In cazul in care achitati impozitele datorate pana la 31 martie, beneficiati de o reducere de pana la 10%, stabilita prin hotarare a consiliului local,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X