Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Aspecte privind componenta si depunerea situatiilor financiare anuale individuale aferente exercitiului financiar 2008

situatii financiaredepunereexercitiu financiarcontabilitate

In ceea ce priveste intocmirea setului de situatii financiare, trebuie cunoscute prevederile Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, persoanele juridice care la data bilantului depasesc limitele a 2 dintre cele 3 criterii de marime specificate de ordin, intocmesc situatii financiare anuale care cuprind 5 componente, si anume:

  • bilant;
  • cont de profit si pierdere;
  • situatia modificarilor capitalului propriu;
  • situatia fluxurilor de trezorerie;
  • note explicative la situatiile financiare anuale.

Criteriile de marime reglementate sunt:

  • total active: 3.650.000 euro;
  • cifra de afaceri neta: 7.300.000 euro;
  • numar mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.

Daca la data bilantului nu sunt depasite limitele la 2 dintre cele 3 criterii de marime prevazute mai sus, atunci entitatile intocmesc situatii financiare anuale simplificate, care cuprind 3 componente, si anume:

  • bilant prescurtat;
  • cont de profit si pierdere;
  • note explicative la situatiile financiare anuale simplificate.

Optional, acestea pot intocmi situatia modificarilor capitalului propriu si/sau situatia fluxurilor de trezorerie.

Intocmirea de situatii financiare anuale cu 5 componente se face numai daca, in 2 exercitii financiare consecutive se depasesc limitele a 2 dintre cele 3 criterii de marime. Prin 2 exercitii financiare consecutive se intelege anul precedent pentru care se intocmesc situatiile financiare anuale si anul curent. Spre exemplu, pentru situatiile financiare ale anului 2008, doi ani consecutivi inseamna anul 2007 (pe baza limitelor criteriilor de marime raportate) si anul 2008 (pe baza limitelor criteriilor de marime estimate).

De asemenea, persoanele juridice, care in anul precedent 2007 au intocmit situatii financiare anuale cu 5 componente pentru ca la situatiile financiare ale anului 2006 au indeplinit criteriile de marime, vor intocmi situatii financiare anuale simplificate in anul 2008, numai daca in 2 exercitii financiare consecutive, respectiv anul 2007 si anul 2008, nu depasesc limitele a 2 dintre cele 3 criterii de marime prezentate mai sus.

Alte situatii ar mai putea fi:

  • Daca o entitate in anul 2007 a intocmit situatii financiare anuale simplificate, in anul 2008 va intocmi situatiile financiare anuale cu 5 componente, numai daca depaseste limitele a 2 dintre cele 3 criterii de marime, in ultimele 2 exercitii financiare consecutive, adica anul 2007 si anul 2008.
  • De asemenea, o entitate care in anul 2007 a intocmit situatiile financiare anuale cu 3 componente va intocmi in anul 2008 situatii financiare anuale simplificate, numai daca, in ultimele 2 exercitii consecutive (2007-2008) nu depaseste limitele a 2 dintre cele 3 criterii de marime.

Potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, situatiile financiare anuale trebuie insotite de o declaratie scrisa de asumare a raspunderii conducerii persoanei juridice pentru intocmirea situatiilor financiare anuale in conformitate cu Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene.


Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator

Vezi detalii




Entitatile ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata, asa cum aceasta este definita de legislatia in vigoare privind piata de capital, vor intocmi situatii financiare anuale cu 5 componente.

Fac obiectul auditului financiar situatiile financiare anuale cu 5 componente si situatiile financiare anuale intocmite de entitatile de interes public, astfel cum sunt definite potrivit legii.

Situatiile financiare anuale simplificate cu 3 componente sunt verificate potrivit legii.

In ceea ce priveste activitatea desfasurata de subunitati fara personalitate juridica, se disting urmatoarele situatii:

  • Subunitatile fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, organizeaza si conduc contabilitatea proprie la nivel de balanta de verificare, fara a intocmi situatii financiare.
  • Activitatea subunitatilor fara personalitate juridica, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania si desfasoara activitate in strainatate, se include in situatiile financiare ale persoanei juridice romane si se raporteaza pe teritoriul Romaniei, potrivit reglementarilor contabile nationale.
  • Sediile permanente, care reprezinta subunitati fara personalitate juridica ce apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate, din punct de vedere contabil au obligatia intocmirii situatiilor financiare anuale si a raportarilor periodice conform prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • Persoanele desemnate ca reprezentant/imputernicit fiscal, potrivit Codului fiscal si Codului de procedura fiscala, tin contabilitatea proprie in functie de statutul lor de persoane fizice sau juridice, dupa caz. In cazul in care sunt persoane juridice, acestea intocmesc situatii financiare anuale si raportari contabile periodice, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
  • In cazul asocierilor in participatie incheiate intre o persoana juridica romana si o persoana juridica straina, contabilitatea se tine de catre persoana juridica romana, care raspunde potrivit legii.

Cu privire la publicarea situatiilor financiare anuale, potrivit art. 35 alin.(1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele juridice care organizeaza contabilitatea in partida dubla trebuie sa publice, potrivit prevederilor legale, situatiile financiare anuale. Fac obiectul publicarii situatiile financiare anuale, raportul administratorilor si raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz. Aceste prevederi se aplica si sucursalelor inregistrate in Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, precum si societatilor-mama care intocmesc situatii financiare anuale consolidate.

In ceea ce priveste termenele pentru intocmirea situatiilor financiare anuale aferente exercitiului financiar 2007, in conformitate cu prevederile art. 36 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, acestea sunt urmatoarele:

  • pentru societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar;
  • pentru celelalte persoane prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar.
    Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la unitatile teritoriale ale Ministerului Economiei si Finantelor sunt:
    * 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, pentru societatile comerciale, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare cu exceptia societatilor comerciale;
    * 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar, pentru celelalte persoane prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991.

Totusi pentru exercitiile financiare ale anilor 2007 si 2008, legislatia contabila (art. II din Legea nr. 259/2007) amana exceptia valabila pentru societatile comerciale in ceea ce priveste termenul de depunere, astfel pana in 2009 si societatile comerciale vor depune la organele teritoriale ale Ministerului Economiei si Finantelor situatii financiare anuale la 150 de zile.

Persoanele care de la constituire nu au desfasurat activitate, cu exceptia societatilor comerciale, precum si cele aflate in lichidare, potrivit legii, vor depune o declaratie in acest sens, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar, la unitatile teritoriale ale Ministerului Economiei si Finantelor.

Situatiile financiare anuale trebuie aprobate de adunarea generala a actionarilor. In acest sens, potrivit art. 111 din Legea societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, adunarea generala ordinara se intruneste cel putin o data pe an, in cel mult 5 luni de la incheierea exercitiului financiar.

In afara de dezbaterea altor probleme inscrise la ordinea de zi, adunarea generala este obligata printre altele sa discute, sa aprobe sau sa modifice situatiile financiare anuale, pe baza rapoartelor prezentate de consiliul de administratie, respectiv de directorat si de consiliul de supraveghere, de cenzori sau, dupa caz, de auditorul financiar, si sa fixeze dividendul.

Conform art. 185 din Legea societatilor comerciale nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul de administratie, respectiv directoratul, este obligat ca, in termen de 15 zile de la data adunarii generale, sa depuna la registrul comertului copii pe suport hartie si in forma electronica sau numai in forma electronica, avand atasata o semnatura electronica extinsa, ale situatiilor financiare anuale, insotite de raportul lor, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, precum si de procesul-verbal al adunarii generale, in conditiile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Cu privire la reflectarea in contabilitate a operatiunilor de inchidere a exercitiului financiar acestea se prezinta astfel:

a) Din profitul net obtinut in anul de raportare (2008) se prezinta in bilant numai constituirea de rezerve legale si de rezerve constituite in baza unor acte normative.

                       129           =              %                     1061
         Repartizarea profitului       Rezerve legale          1068 
             Alte rezerve

Astfel, in bilantul anului 2008, contul 121 Profit sau pierdere prezinta sold creditor sau debitor, reprezentand profitul sau pierderea perioadei, iar 129 Repartizarea profitului, sold debitor, reprezentand profitul repartizat la rezerve.

Propunerea de repartizare a profitului se prezinta in notele explicative la situatiile financiare anuale.

b) In exercitiul financiar urmator (anul 2009)

La inceputul anului se inchid conturile 121 Profit sau pierdere si 129 Repartizarea profitului si se trece profitul ramas nerepartizat pe seama rezultatului reportat.

                    121                  =                       %             
             Profit sau pierdere                           129
                                                       Repartizarea profitului

                                                                    1171
                                                   Rezultatul reportat reprezentand

                                                            profitul nerepartizat sau

                                                          pierderea  neacoperita

Dupa aprobarea situatiilor financiare anuale de catre adunarea generala a actionarilor, in exercitiul financiar urmator se inregistreaza repartizarea profitului pe destinatiile aprobate, cum ar fi:

                        1171              =                                     %
Rezultatul reportat reprezentand profitul nerepartizat            1171 
    sau pierderea neacoperita                              Rezultatul reportat

                                           reprezentand profitul nerepartizat sau

                                   pierderea neacoperita/ pierderi din anii anteriori

                                                                                       1068
                                                                                Alte rezerve

                                                                                         457 
                                                                         Dividende de plata

Profitul nerepartizat ramane in soldul creditor al contului 1171 Rezultatul reportat reprezentand profitul nerepartizat sau pierderea neacoperita.


Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
situatii financiaredepunereexercitiu financiarcontabilitate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 August 2009


Votati articolul "Aspecte privind componenta si depunerea situatiilor financiare anuale individuale aferente exercitiului financiar 2008":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

In ce consta avizul pe Dosarul de inventariere ?

Intrebare: Buna seara !

Va rog sa ma sfatuiti cum se procedeaza in urmatoarea situatie:

Dosarul complet de inventariere a fost inaintat de catre
presedintele comisiei de bunuri culturale
consilierului juridic al institutiei publice.

Conducatorul /directorul institutiei va aproba Procesul-verbal final
de inventariere, in urma avizului contabilului sef si al consilierului juridic
ai institutiei publice.

Ce va trebui sa faca, consilierul juridic ?

- sa-si puna doar semnatura ? pe care din documentele Dosarului ?
sau sa-i faca o Adresa oficiala presedintelui comisiei de inventariere ?
Sau sa se adreseze, in scris, in mod direct, directorului
si sa-i aduca la cunostinta ca ....?

- sa spuna ca toate etapele prevazute de lege
pentru inventariere au fost respectate sau nu
si sa semneze ?

- daca nu au fost respectate unele etape,
sa intoarca dosarul presedintelui comisiei de inventariere ?

- in ce consta acel aviz al consilierului juridic ?
Ce va trebui sa ii scrie consilierul juridic
presedintelui comisiei de inventariere ?

- daca a fost constatata lipsa unui bun cultural
in gestiunea comuna a 3 salariati ai institutiei,
ce va trebui sa faca consilierul juridic ?
Sa-i ceara presedintelui comisiei de inventariere sau contabilului sef al institutiei
ca unul din acestia sa aduca la cunostinta directorului acest fapt si
sa ceara sa se inregistreze in contabilitate acea lipsa /acel prejudiciu
si sa-i notifice pe cei 3 salariati vinovati ?



Raspuns: Consilierul juridic trebuie sa avizeze raportul de inventariere din punct de vedere juridic, cu...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 August 2009 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Grile fiscale pentru examenul din 2018: Consultant fiscal certificat!

    • UPDATE in 24 septembrie. ATENTIE! Au aparut noutati in ceea ce priveste examenul de consultant fiscal. In Monitorul Oficial nr. 806 din 20 septembrie 2018 a fost publicata Hotararea Camerei Consultantilor fiscali nr. 7 privind sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2018. Examenul se va sustine in municipiul Bucuresti in data de 4 n...» citeste mai departe aici

  • Detii o casa de marcat electronica? Iata cate formulare trebuie depuse la ANAF!

    • Daca detii o casa de marcat, atunci trebuie sa fii la curent cu lista de formulare pe care trebuie sa le completezi si sa le transmiti catre ANAF. Acestea sunt opt la numar in prezent, realizate in functie de diferite situatii.   Va reamintim cele doua termene pana la care operatorii economici trebuie sa achizitioneze case de marcat cu jurmal electronic sunt 1 septembrie 2018 (contribuabili mari si mijlocii) si  1 noiembrie...» citeste mai departe aici

  • Legislatie comert online. Lista completa cu aspectele contabile si fiscale

    • Comertul online castiga din ce in ce mai mult teren in detrimentul celui traditional. Tot mai multi romani isi fac cumparaturile in mediul online, asa ca nu este de mirare ca magazinele online sunt pe val in aceasta perioada. Comerciantii care au afaceri online incep sa se bucure de multe avantaje, insa vinderea produselor pe internet ridica si multe semne de intrebare, mai ales celor care nu au experienta in domeniu. Asadar, vom dezbate mai jos cazul unei societati...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Finantelor ofera ajutor de stat pentru crearea de noi locuri de munca

    • Ministerul Finantelor Publice finanteaza marile investitii din sectoarele de activitate de varf si dezvoltarea regionala, astfel ca din 10 septembrie accepta cereri pentru ajutor de stat in limita a 614 milioane de lei, buget alocat pentru 2018, anunta institutia printr-un comunicat de presa. Pana acum au fost depuse 32 de cereri pentru investitii in valoare totala de 3,8 mld lei, care ar urma sa creeze 5.242 de locuri de munca si pentru care ajutorul de stat solicitat se ridic...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!