Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Reglementari contabile privind taxa verde

Care este codul legal prin care taxa verde trebuie evidentiata separat in contabilitate si factura? Este o taxa fixa sau este o taxa in euro la cursul zilei?

Pentru gestionarea deseurilor de echipamente electrice si electronice, producatorii (importatori, producatori) au cele mai multe responsabilitati, conform legislatiei in vigoare.

Organizatia colectiva ECO TIC, una dintre organizatiile care a preluat responsabilitatile producatorilor de IT &C, isi demareaza activitatea de gestionare a echipamentelor de deseuri de echipamente electrice si electronice (DEEE) prin aplicarea unui timbru verde de 7 RON pentru fiecare produs IT&C.

Acesta inseamna ca toti membrii acestei organizatii vor adauga produselor proprii acest timbru verde, care va arata cat costa reciclarea produsului respectiv. Aceasta taxa nu este impusa de stat si nu este obligatorie decat pentru cei care au ales-o, respectiv membrii unei organizatii colective sau chiar producatori care au ales sa isi gestioneze in regim propriu deseurile de echipamente electrice si electronice.

Acestia isi stabilesc costurile de reciclare si adauga la costurile produsului si aceasta „taxa verde”/„timbru verde”. Aceasta contributie a fost instituita ca urmare a demararii sistemului gestionarii colectarii si reciclarii DEEE, conform Directivei europene EC/96/2002 si a HG nr. 448/2005.

Pe site-ul acestei organizatii, respectiv se regasesc raspunsuri la o serie de intrebari legate de „timbrul verde”.

Carei legislatii se supune timbrul verde?

Timbrul verde este un mod de finantare al procesului de gestiune al DEEE, adoptat de asociatia ECO TIC respectand H.G. nr. 448/ 2005 si Directiva Europeana 2002/96/CE, cu aprobarea comisiei de autorizare guvernamentala, care a acordat ECO TIC licenta de operare 001/2007.
Cum trebuie facturat timbrul verde?

Timbrul verde se factureaza ca pozitie separata pe factura si este purtator de TVA. Prin exceptie, in special pentru vanzarile catre clientii finali, timbrul verde poate fi inclus in pretul total al produsului, cu mentionarea in factura a acestui fapt.

Hotararea de guvern nr. 448/2005 prevede la articolul 8:

Costurile de colectare, tratare si eliminare nepoluanta nu se evidentiaza separat la momentul vanzarii de noi produse.


Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal

Vezi detalii

Noul Cod Fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit
Noul Cod Fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit

Vezi detalii

Cartea Verde a Fiscalitatii: rezolva problemele fiscal-contabile
Cartea Verde a Fiscalitatii: rezolva problemele fiscal-contabile

Vezi detalii


Totusi Hotararea de guvern nr. 448/2005 nu face decat sa legifereze obligatia operatorilor economici responsabili de a gestiona si finanta colectarea si reciclarea DEEE, fie in mod individual, fie prin intermediul unor organizatii colective, fara a institui in mod clar aceasta taxa: „timbru verde” in valoare de 7 RON/produs.

Din acest motiv, „timbrul verde” ar trebui prezentat separat atat pe factura, cat si in contabilitate, deoarece el nu poate fi considerat un element de cost in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 1.752/2005, care mentioneaza in cadrul articolului 54 (1):

54. - 1) Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

Aplicarea timbrului verde este modalitatea aleasa de Asociatia ECOTIC de a finanta procesul de colectare si reciclare DEEE, fara a reprezenta astfel o taxa reglementata expres de statul roman.

Din aces motiv, ar fi mai prudent ca aceasta suma sa fie reflectata printr-un cont intermediar de genul „447 Fonduri speciale – taxe si varsaminte asimilate”, avand in vedere si modalitatea de colectare si ulterior transfer catre ECOTIC, asa cum sunt prezentate pe site-ul organizatiei:

Ce raportari trebuie facute catre asociatia ECOTIC ?

In vederea colectarii timbrului verde, firmele asociate in ECOTIC transmit la sfarsitul fiecarui trimestru calendaristic numarul total de echipamente purtatoare de timbru verde produse/importate si vandute in respectivul trimestru. Firma de contabilitate aflata sub contract cu ECO TIC factureaza pe baza acestor raportari contravaloarea timbrului verde colectat de fiecare membru; confidentialitatea acestor date este garantata prin contractul existent intre firma de contabilitate si ECOTIC.

Periodic, la intervalele cerute de ANPM, fiecare membru transmite catre ECOTIC pe baza unui tabel de raportare conform anexelor din OMMD 1223/2005 numarul de unitati produse/ importate si vandute in respectiva perioada, ECO TIC intocmind raportarea catre ANPM prin totalizarea datelor la nivelul intregii asociatii.

Modalitatea propusa de reflectare in contabilitate, avand in vedere cele enuntate mai sus, este:

1. Cazul 1 – Cazul unui importator de marfa - echipamente IT

a. Importul de echipamente IT:

371 = 401 1.000 RON
„Marfuri” „Furnizori” 

4426 = 4427 190 RON
„TVA deductibila” „TVA colectata”

b. Vanzarea echipamentelor IT marfa:

4111 = % 1.436 RON
„Clienti” 707 1.200 RON
„Venituri din vanzarea marfurilor”
447 7 RON
„Fonduri speciale - taxe si varsaminte asimilate”
4427 229 RON 
„TVA colectata”

c. Descarcarea gestiunii cu marfa vanduta:

607 = 371 1.000 RON
„Cheltuieli privind marfurile” „Marfuri”

d. Facturarea sumei aferente timbrului verde de catre ECOTIC:

% = 401 8 RON
„Furnizori”
447 7 RON
„Fonduri speciale – taxe si varsaminte asimilate”
4426 1 RON
„TVA deductibila “

2. Cazul 2 – Cazul unui producator de echipamente IT

a. Vanzarea echipamentelor IT produse finite:

4111 = % 1.436 RON
„Clienti” 701 1.200 RON
„Venituri din vanzarea produselor finite”
447 7 RON
„Fonduri speciale – taxe si varsaminte asimilate”

4427 229 RON
„TVA colectata”

b. Descarcarea gestiunii cu produsele vandute:

711 = 345 1.000 RON
„Variatia stocurilor” „Produse finite”

c. Facturarea sumei aferente timbrului verde de catre ECOTIC:

% = 401 8 RON
„Furnizori”
447 7 RON
„Fonduri speciale –taxe si varsaminte asimilate” 
4426 1 RON
„TVA deductibila “

Cazul 3 – Cazul unui distribuitor de echipamente IT marfa

a. Achizitia de echipamente IT, de catre un distribuitor:

% = 401 1.198 RON 
371 „Furnizori” 1.000 RON
„Marfuri”
447
„Fonduri speciale – taxe si varsaminte asimilate” 7 RON
4426 191 RON
„TVA deductibila”

b. Achitarea facturii de la furnizor:

401 = 5121 1.198 RON
„Furnizori” „Conturi la banci in lei”

c. Vanzarea marfurilor - echipamente IT:

4111 = % 1.436 RON
„Clienti” 707 1.200 RON
„Venituri din vanzarea marfurilor”
447 7 RON
„Fonduri speciale - taxe si varsaminte asimilate”
4427 229 RON
„TVA colectata”

d. Descarcarea gestiunii cu marfa vanduta:

607 = 371 1.000 RON
„Cheltuieli privind marfurile” „Marfuri”

e. Deoarece distribuitorul achizitioneaza deja echipamentele IT cu timbrul verde aplicat, el nu face decat sa factureze mai departe aceasta valoare pentru a o recupera, deci nu se pune problema de a fi facturat de catre ECOTIC.

Retailerii sunt obligati sa aplice timbrul verde?

Conform prevederilor legale, asa cum sunt redate si in cadrul site-ului ECOTIC:

Timbrul verde este facturat de producatori/importatori (indiferent de originea comunitara sau nu a echipamentului) la vanzarea catre clientul persoana juridica sau fizica. In diferitele etape ale lantului comercial, agentii economici platesc timbrul verde catre furnizor si il recupereaza ca valoare prin facturare catre client. Timbrul verde colectat in acest fel de producatori/ importatori este virat catre ECOTIC care dispune astfel de resursele necesare finantarii procesului de gestionare a DEEE. In consecinta, retailerii, chiar daca nu sunt membrii ECOTIC ( legislatia nu impune nici o obligatie de afiliere sau autogestionare a DEEE pentru retaileri) platesc doar timbrul verde facturat de furnizori si il refactureaza clientilor. In cazul in care retailerul achizitioneaza EEE de la un furnizor care nu i-a facturat timbrul verde, e indicat ca aceasta situatie sa fie sesizata asociatiei pentru clarificare.

4) Producatorii sau tertii care actioneaza in numele lor sunt obligati sa organizeze colectarea, valorificarea si reciclarea DEEE, pentru a indeplini obligatiile prevazute la art. 5 alin. (13) si la art. 7 alin. (1), in una dintre urmatoarele modalitati:

a) individual, utilizand propriile resurse;
b) transferarea acestor responsabilitati, pe baza de contract, catre operatorul economic legal constituit, denumit in continuare organizatie colectiva, autorizata in acest scop de Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 24 August 2009


Votati articolul "Reglementari contabile privind taxa verde":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozitarea drepturilor de autor

Intrebare: Cum se impoziteaza drepturile de autor? Doar cu 16%?

Raspuns: Potrivit art.52, alin.(2), lit.a) din Codul fiscal , cu modificarile si completarile ulterioare, in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 24 August 2009 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Lipsa CNP de pe factura emisa persoanelor fizice si cerinte Declaratia 394. Ce sanctiuni risca societatea?

    • Stabilim mai jos daca este obligatoriu ca pe factura sa fie inscris CNP-ul clientului persoana fizica, cu mentiunea ca, potrivit Codului fiscal, nu se stipuleaza expres aceasta cerinta, insa in Declaratia 394 lit. d) CNP-ul este cerinta de completare pentru clientul persoana fizica. Vom vedea astfel cum procedam in cazul in care clientul nu vrea sa comunice CNP-ul, iar societatea emite factura fara data respectiva, precum si ce sanctiuni pot fi aplicate societatii care a livr...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere versus PFA. Alegerea corecta in 2016? Contabilii au decis!

    • "Microintreprindere versus PFA" reprezinta cea mai noua lucrare de specialitate pe care expertii in domeniul fiscal-contabil au lansat-o. Ea explica, in cazul fiecarui tip de entitate economica, ce este de facut, pentru ca fiecare sa ia decizia corecta in ceea ce-l priveste, in situatia lui personala! Fiindca in asemenea momente, generalitatile nu sunt valabile! ...» citeste mai departe aici

  • Cum ajungi pe lista rusinii intocmita de ANAF

    • Va informam ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 78/03.02.2016, a fost publicat OPANAF 558/2016 prin care se stabileste procedura de publicare a listei debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante. Ordinul este dat in aplicarea art. 162 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala.In vederea descurajarii acumularii de arierate bugetare de catre contribuabili, organele fiscale centrale publica pe pagina de internet proprie a ANAF lista debitorilor care inr...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum procedam privind impozitarea in 2016?

    • Stabilim mai jos cota de impozitare a dividendelor pe care urmeaza sa le primeasca asociatul societatii in 2016, precum si modul in care vom gestiona profitul aferent anilor 2014 si 2015. Profitul este in contul 117, urmand sa fie repartizat in anul 2016. Potrivit art. 133 alin.(8) din Legea 227/2015 privind noul Cod fiscal, care a intrat in vigoare  incepand cu data de  01.01.2016, cota de impozit pe dividende este 5% si se aplica asupra veniturilor din dividende distribu...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer

    • Va reamintim, prin cele ce urmeaza, ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 74/02.02.2016 a fost publicat OPANAF nr. 422/2016 prin care se stabilesc conditiile intocmirii dosarului preturilor de transfer in cazul desfasurarii de tranzactii intre persoane afiliate. Ordinul este dat in aplicarea art. 108 (2) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, prin care se precizeaza urmatoarele: La solicitarea organului fiscal central competent contribuabilul/platitoru...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Administratorii au dreptul la diurna neimpozabila incepand cu data de 1 ianuarie 2016

    • In temeiul art. 76 alin. (2) lit. o) din Codul fiscal aprobat prin Legea 227/2015, regulile de impunere proprii veniturilor din salarii se aplica si remuneratiei administratorilor societatilor. Remuneratia administratorilor este impozabila in mod similar veniturilor de natura salariala, iar entitatea care le plateste are obligatia retinerii si platii impozitului pe salarii in cota de 16%, aplicabila asupra bazei de calcul determinate in conform...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X