Atentie, Contabili!
Cititi si descoperiti toate noutatile fiscale care va afecteaza activitatea!
Descarcati gratuit Raportul Special -
"Codul Fiscal: noile Proceduri Contabile modificate in 2014"

Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
ANGEL ACCOUNTING SERVICES SRL
Satu Mare
Societate membra CECCAR, oferim servicii complete ...
1 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDERSSEN CONSULTING GROUP
Bucuresti
Anderssen Consulting este o firma de consultanta c...
Vezi firme de audit Contabili particulari
3 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
ANDREEA SUCIU
Cluj Napoca
Expert contabil, PFA, ofer seriozitate si profesio...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Contabilitate Reglementari contabile privind taxa verde


Reglementari contabile privind taxa verde

Cuvinte cheie: taxa verde, reglementari contabile, contabilitate


Care este codul legal prin care taxa verde trebuie evidentiata separat in contabilitate si factura? Este o taxa fixa sau este o taxa in euro la cursul zilei?

Pentru gestionarea deseurilor de echipamente electrice si electronice, producatorii (importatori, producatori) au cele mai multe responsabilitati, conform legislatiei in vigoare.

Organizatia colectiva ECO TIC, una dintre organizatiile care a preluat responsabilitatile producatorilor de IT &C, isi demareaza activitatea de gestionare a echipamentelor de deseuri de echipamente electrice si electronice (DEEE) prin aplicarea unui timbru verde de 7 RON pentru fiecare produs IT&C.

Acesta inseamna ca toti membrii acestei organizatii vor adauga produselor proprii acest timbru verde, care va arata cat costa reciclarea produsului respectiv. Aceasta taxa nu este impusa de stat si nu este obligatorie decat pentru cei care au ales-o, respectiv membrii unei organizatii colective sau chiar producatori care au ales sa isi gestioneze in regim propriu deseurile de echipamente electrice si electronice.

Acestia isi stabilesc costurile de reciclare si adauga la costurile produsului si aceasta „taxa verde”/„timbru verde”. Aceasta contributie a fost instituita ca urmare a demararii sistemului gestionarii colectarii si reciclarii DEEE, conform Directivei europene EC/96/2002 si a HG nr. 448/2005.

Pe site-ul acestei organizatii, respectiv se regasesc raspunsuri la o serie de intrebari legate de „timbrul verde”.

Carei legislatii se supune timbrul verde?

Timbrul verde este un mod de finantare al procesului de gestiune al DEEE, adoptat de asociatia ECO TIC respectand H.G. nr. 448/ 2005 si Directiva Europeana 2002/96/CE, cu aprobarea comisiei de autorizare guvernamentala, care a acordat ECO TIC licenta de operare 001/2007.
Cum trebuie facturat timbrul verde?

Timbrul verde se factureaza ca pozitie separata pe factura si este purtator de TVA. Prin exceptie, in special pentru vanzarile catre clientii finali, timbrul verde poate fi inclus in pretul total al produsului, cu mentionarea in factura a acestui fapt.

Hotararea de guvern nr. 448/2005 prevede la articolul 8:

Costurile de colectare, tratare si eliminare nepoluanta nu se evidentiaza separat la momentul vanzarii de noi produse.

Totusi Hotararea de guvern nr. 448/2005 nu face decat sa legifereze obligatia operatorilor economici responsabili de a gestiona si finanta colectarea si reciclarea DEEE, fie in mod individual, fie prin intermediul unor organizatii colective, fara a institui in mod clar aceasta taxa: „timbru verde” in valoare de 7 RON/produs.

Din acest motiv, „timbrul verde” ar trebui prezentat separat atat pe factura, cat si in contabilitate, deoarece el nu poate fi considerat un element de cost in conformitate cu prevederile Ordinului nr. 1.752/2005, care mentioneaza in cadrul articolului 54 (1):

54. - 1) Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

Aplicarea timbrului verde este modalitatea aleasa de Asociatia ECOTIC de a finanta procesul de colectare si reciclare DEEE, fara a reprezenta astfel o taxa reglementata expres de statul roman.

Din aces motiv, ar fi mai prudent ca aceasta suma sa fie reflectata printr-un cont intermediar de genul „447 Fonduri speciale – taxe si varsaminte asimilate”, avand in vedere si modalitatea de colectare si ulterior transfer catre ECOTIC, asa cum sunt prezentate pe site-ul organizatiei:

Ce raportari trebuie facute catre asociatia ECOTIC ?

In vederea colectarii timbrului verde, firmele asociate in ECOTIC transmit la sfarsitul fiecarui trimestru calendaristic numarul total de echipamente purtatoare de timbru verde produse/importate si vandute in respectivul trimestru. Firma de contabilitate aflata sub contract cu ECO TIC factureaza pe baza acestor raportari contravaloarea timbrului verde colectat de fiecare membru; confidentialitatea acestor date este garantata prin contractul existent intre firma de contabilitate si ECOTIC.

Periodic, la intervalele cerute de ANPM, fiecare membru transmite catre ECOTIC pe baza unui tabel de raportare conform anexelor din OMMD 1223/2005 numarul de unitati produse/ importate si vandute in respectiva perioada, ECO TIC intocmind raportarea catre ANPM prin totalizarea datelor la nivelul intregii asociatii.

Modalitatea propusa de reflectare in contabilitate, avand in vedere cele enuntate mai sus, este:

1. Cazul 1 – Cazul unui importator de marfa - echipamente IT

a. Importul de echipamente IT:

              371         =            401                  1.000 RON
            „Marfuri”              „Furnizori” 

             4426        =             4427                   190 RON
    „TVA deductibila”            „TVA colectata”

b. Vanzarea echipamentelor IT marfa:

            4111         =               %                    1.436 RON
            „Clienti”                    707                   1.200 RON
                       „Venituri din vanzarea marfurilor”
                                           447                        7 RON
                     „Fonduri speciale - taxe si varsaminte asimilate”
                                            4427                   229 RON 
                                    „TVA colectata”

c. Descarcarea gestiunii cu marfa vanduta:

                607             =             371               1.000 RON
   „Cheltuieli privind marfurile”      „Marfuri”

d. Facturarea sumei aferente timbrului verde de catre ECOTIC:

                  %             =              401                    8 RON
                                              „Furnizori”
                 447                                                    7 RON
 „Fonduri speciale – taxe si varsaminte asimilate”
                4426                                                   1 RON
        „TVA deductibila “

2. Cazul 2 – Cazul unui producator de echipamente IT

a. Vanzarea echipamentelor IT produse finite:

                 4111           =              %                1.436 RON
                „Clienti”                        701              1.200 RON
                         „Venituri din vanzarea produselor finite”
                                                   447                   7 RON
                   „Fonduri speciale – taxe si varsaminte asimilate”

                                                   4427                229 RON
                                           „TVA colectata”

b. Descarcarea gestiunii cu produsele vandute:

                  711           =           345                  1.000 RON


Circulara Contabilului Roman
Circulara Contabilului Roman

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice
Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice

Vezi detalii



      „Variatia stocurilor”       „Produse finite”

c. Facturarea sumei aferente timbrului verde de catre ECOTIC:

                   %             =             401                      8 RON
                                            „Furnizori”
                   447                                                    7 RON
   „Fonduri speciale –taxe si varsaminte asimilate” 
                 4426                                                    1 RON
        „TVA deductibila “

Cazul 3 – Cazul unui distribuitor de echipamente IT marfa

a. Achizitia de echipamente IT, de catre un distribuitor:

                     %            =             401                1.198 RON 
                    371                     „Furnizori”            1.000 RON
                „Marfuri”
                    447
   „Fonduri speciale – taxe si varsaminte asimilate”           7 RON
                   4426                                                 191 RON
           „TVA deductibila”

b. Achitarea facturii de la furnizor:

                   401          =          5121                       1.198 RON
              „Furnizori”        „Conturi la banci in lei”

c. Vanzarea marfurilor - echipamente IT:

                  4111         =            %                         1.436 RON
                „Clienti”                    707                       1.200 RON
                           „Venituri din vanzarea marfurilor”
                                              447                             7 RON
              „Fonduri speciale - taxe si varsaminte asimilate”
                                             4427                          229 RON
                                    „TVA colectata”

d. Descarcarea gestiunii cu marfa vanduta:

                    607        =               371                     1.000 RON
         „Cheltuieli privind marfurile”   „Marfuri”

e. Deoarece distribuitorul achizitioneaza deja echipamentele IT cu timbrul verde aplicat, el nu face decat sa factureze mai departe aceasta valoare pentru a o recupera, deci nu se pune problema de a fi facturat de catre ECOTIC.

Retailerii sunt obligati sa aplice timbrul verde?

Conform prevederilor legale, asa cum sunt redate si in cadrul site-ului ECOTIC:

Timbrul verde este facturat de producatori/importatori (indiferent de originea comunitara sau nu a echipamentului) la vanzarea catre clientul persoana juridica sau fizica. In diferitele etape ale lantului comercial, agentii economici platesc timbrul verde catre furnizor si il recupereaza ca valoare prin facturare catre client. Timbrul verde colectat in acest fel de producatori/ importatori este virat catre ECOTIC care dispune astfel de resursele necesare finantarii procesului de gestionare a DEEE. In consecinta, retailerii, chiar daca nu sunt membrii ECOTIC ( legislatia nu impune nici o obligatie de afiliere sau autogestionare a DEEE pentru retaileri) platesc doar timbrul verde facturat de furnizori si il refactureaza clientilor. In cazul in care retailerul achizitioneaza EEE de la un furnizor care nu i-a facturat timbrul verde, e indicat ca aceasta situatie sa fie sesizata asociatiei pentru clarificare.

4) Producatorii sau tertii care actioneaza in numele lor sunt obligati sa organizeze colectarea, valorificarea si reciclarea DEEE, pentru a indeplini obligatiile prevazute la art. 5 alin. (13) si la art. 7 alin. (1), in una dintre urmatoarele modalitati:

a) individual, utilizand propriile resurse;
b) transferarea acestor responsabilitati, pe baza de contract, catre operatorul economic legal constituit, denumit in continuare organizatie colectiva, autorizata in acest scop de Ministerul Mediului si Gospodaririi Apelor.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 24 August 2009

Votati articolul "Reglementari contabile privind taxa verde":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

delegatie

Intrebare: Asociata firmei,care e si director vanzari a plecat intr-o delegatie in ungaria de joi si s-a intors luni.A plecat pentru o idee de afaceri,de a achizitiona marfa noua,si a adus 2 facturi de acolo.<br /> In delegatie a mers cu masina personala si a stat cazata la niste prieteni,evident ca am si bonuri de benzina.<br /> Problemele de servici le-a rezolvat vineri,a stat la prieteni si in weekend.<br /> Cum procedez cu diurna?Nu am decat bonuri de benzina si facturile de achizitie.

Raspuns: Aveti in vedere prevederile HG nr. 1860/2006 privind drepturile ºi obligaþiile personalul... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la taxa verde


» Comert cu electrocasnice. Timbru verde si inregistrari contabile

» Reglementari contabile privind taxa verde


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: noile Proceduri Contabile modificate in 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la reglementari contabile, contabilitate,


» Subtilitati si fineturi: Tot ce nu stiai despre cheltuielile deductibile si nedeductibile!

» Tranformare, modernizare cladire sau reparatie curenta. Cum tratam fiscal?

» Reevaluare cladire. Diferenta dintre amortizarea contabila si cea fiscala constituie element similar venitului?

Vezi toate articolele referitoare la reglementari contabile (216)

» Aspecte contabile de care tinem cont la vanzarea unui teren si a unei cladiri catre asociat unic

» Societate care presteaza servicii unei persoane fizice nerezidente. Ce conditii se impun?

» Top Fiscalitate: Serviciul de consultanta 24/24, 7 zile din 7, pentru afaceri mereu pe plus!

Vezi toate articolele referitoare la contabilitate (3222)

Alte articole publicate in data de 24 August 2009






Top cautari





© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI