Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Documente privind evidenta operativa a stocurilor

documenteevidenta operativa a stocurilorcontabilitate



Detinerea, cu orice titlu, de bunuri materiale si efectuarea de operatiuni economice cu acestea, fara ca ele sa fie inregistrate in contabilitate, constituie operatiuni interzise.

Trebuie sa procedati astfel incat sa aveti in vedere si sa va asigurati de:

  • receptionarea tuturor valorilor materiale intrate in entitate si inregistrarea acestora la locurile de depozitare (bunurile materiale primite pentru prelucrare, in custodie sau in consignatie se receptioneaza si se inregistreaza distinct ca intrari in gestiune, in conturi in afara bilantului);

– receptia transportului – pentru lipsurile constatate se intocmeste un process verbal de constatare, semnat de ambele parti.
– receptia cantitativa – efctuata de gestionar care intocmeste nota de receptie si constatare de diferente.

  • in situatia unor decalaje intre aprovizionarea si receptia bunurilor care se dovedesc a fi in mod cert in proprietatea entitatii, se procedeaza astfel:

– bunurile sosite fara factura se inregistreaza ca intrari in gestiune atat la locul de depozitare, cat si in contabilitate, pe baza receptiei si a documentelor insotitoare;
– bunurile sosite si nereceptionate se inregistreaza distinct in contabilitate ca intrari in gestiune;

  • in cazul unor decalaje intre vanzarea si livrarea bunurilor, acestea se inregistreaza ca iesiri din entitate, nemaifiind considerate in proprietatea entitatii, astfel:

– bunurile vandute si nelivrate se inregistreaza distinct in gestiune, iar in contabilitate in conturi in afara bilantului;
– bunurile livrate, dar nefacturate, se inregistreaza ca iesiri din gestiune atat la locurile de depozitare, cat si in contabilitate, pe baza documentelor care confirma iesirea din gestiune;

  • bunurile aprovizionate sau vandute cu clauze privind dreptul de proprietate se inregistreaza la intrari si, respectiv, la iesiri, atat in gestiune, cat si in contabilitate, potrivit contractelor incheiate.

Documentatia care sta la baza operatiunilor legate de stocuri, cuprinde in principal:

– documentul de evidenta operativa a magaziei sau depozitului – fisa de magazie;


Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii



– pentru eliberarea materialelor din magazie pentru consum: bonul de consum sau fisa limita de consum;
– pentru predarea la magazie a produselor obtinute din productie proprie si pentru tranzitarea materialelor de la un loc de depozitare la altul: bonul de predare –transfer – restituire;
– livrarea marfurilor si a produselor se face pe baza dispozitiei de livrare, avizului de insotire a marfii si/sau facturii fiscale.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
documenteevidenta operativa a stocurilorcontabilitate

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 07 Septembrie 2009


Votati articolul "Documente privind evidenta operativa a stocurilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Birou Executor Judecatoresc

Intrebare: Va rog sa-mi detaliati modul de organizare al evidentei contabile intr-un birou de executor judecatoresc - contabilitate in partida simpla. Ma intereseaza in principal aspecte legate de:
- contabilizarea cheltuielilor de executare - in cazul in care documentele justificative sunt emise pe numele biroului de executare, se vor inregistra in registrul de incasari si plati si sunt deductibile la calculul impozitului pe venit (cheltuiala se recupereaza prin facturare). Aceste cheltuieli le suporta fie creditorul fie debitorul.
- onorariul pentru executare. Creditorul plateste un avans care reprezinta o parte onorariu si o parte cheltuieli de executare. Daca executorul nu recupereaza debitul, creditorul este cel care suporta integral onorariul si cheltuielile de judecata (se factureaza tot catre creditor ).
Cum se procedeaza in cazul in care executorul recupereaza de la debitor intreaga suma (debit +dobanda legala+onorariu+cheltuieli de judecata )? Storneaza factura de avans emisa catre creditor si refactureaza totul catre debitor in momentul in care a incasat suma in contul de consemnare, repartizand apoi aceasta suma catre creditor si contul lui curent ?
- sumele reprezentand creanta incasata in contul de consemnare in numele creditorului si celelalte accesorii, trebuie inregistrate in registrul sau de incasari si plati, urmand ca la calculul impozitului sa fie excluse? Daca le incaseaza in numerar trebuie sa elibereze chitanta?

Raspuns: Buna ziua, Nu exista alte prevederi legale in ceea ce priveste Registrul Jurnal de incasari si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 07 Septembrie 2009 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!