Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Monografie privind scoaterea din functiune a mijloacelor fixe neamortizate

monografii contabile mijloace fixe

*******************************************************************



100% siguranta in c o n t a b i l i t a t e cu Revista Romana de Monografii Contabile!

...clic aici


*******************************************************************

Monografie privind scoaterea din functiune a mijloacelor fixe neamortizate

Ieşirea mijloacelor fixe din patrimoniu se poate efectua in urmatoarele moduri:


Examenul de Consultant fiscal 2017. Grile si temeiuri legale
Examenul de Consultant fiscal 2017. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii

Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017

Vezi detalii



  • prin scoaterea din funcţiune;
  • prin vanzare;
  • prin donaţie;
  • prin aport in natura la capitalul altor entitaţi economice;
  • prin lipsa la inventar.

Conform art. 24, alin . (15) din Codul fiscal: Caştigurile sau pierderile rezultate din vanzarea sau din scoaterea din funcţiune a mijloacelor fixe se calculeaza pe baza valorii fiscale a acestora, care reprezinta valoarea fiscala de intrare a mijloacelor fixe, diminuata cu amortizarea fiscala.

Din punct de vedere fiscal, pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. Caştigurile sau pierderile rezultate din scoaterea din funcţiune a acestor mijloace fixe se calculeaza pe baza valorii fiscale a acestora, care reprezinta valoarea fiscala de intrare a mijloacelor fixe, diminuata cu amortizarea fiscala.

Prin normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile şi completarile ulterioare avem urmatoarele prevederi privind deductibilitatea valorii ramase neamortizate:

(15) Pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila şi orice reevaluare contabila a acestora. Caştigurile sau pierderile rezultate din vanzarea sau din scoaterea din funcţiune a acestor mijloace fixe se calculeaza pe baza valorii fiscale a acestora, care reprezinta valoarea fiscala de intrare a mijloacelor fixe, diminuata cu amortizarea fiscala. Pentru mijloacele fixe cu valoarea contabila evidenţiata in sold la 31 decembrie 2003, amortizarea se calculeaza in baza valorii ramase neamortizate, pe durata normala de utilizare ramasa, folosindu-se metodele de amortizare aplicate pana la aceasta data. Valoarea ramasa neamortizata, in cazul mijloacelor fixe amortizabile vandute, este deductibila la calculul profitului impozabil in situaţia in care acestea sunt valorificate prin unitaţi specializate sau prin licitaţie organizata potrivit legii.

Norme metodologice:

715. In categoria unitaţilor specializate, conform art. 24 alin. (15) din Codul fiscal, se incadreaza persoanele juridice care, potrivit obiectului de activitate, intermediaza instrainarea de proprietaţi imobiliare şi a altor mijloace fixe, departamentele specializate aflate in structura organizatorica a contribuabililor şi alte unitaţi cu activitaţi similare.

Prin valoarea fiscala ramasa neamortizata, in cazul mijloacelor fixe amortizabile vandute, se inţelege diferenţa dintre valoarea de intrare fiscala şi valoarea amortizarii fiscale, din care se scad sumele rezultate in urma valorificarii acestora.

Pentru determinarea valorii ramase neamortizate, in cazul mijloacelor fixe cu valoare contabila evidenţiata in sold la 31 decembrie 2003, in valoarea de intrare fiscala se includ şi reevaluarile efectuate, potrivit legii, pana la acea data.

716. In aplicarea prevederilor art. 24 alin. (15) din Codul fiscal, cheltuielile inregistrate ca urmare a casarii unui mijloc fix cu valoarea de intrare incomplet amortizata sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile.

Prin casarea unui mijloc fix se inţelege operaţia de scoatere din funcţiune a activului respectiv, urmata de dezmembrarea acestuia şi valorificarea parţilor componente rezultate, prin vanzare sau prin folosirea in activitatea curenta a contribuabilului.

In continuare sunt prezentate monografiile in fiecare caz:

EXEMPLU

  1. Ieşirea mijloacelor fixe amortizate parţial prin casare şi recuperare de materiale

Societatea X are o utilitara ce nu mai corespunde standardelor şi se doreşte casarea acesteia. Valoarea de intrare 3.600 lei, perioada de amortizare 6 ani, perioada ramasa de amortizat 12 luni.

a) Scoatere din evidenţa mijloc fix – valoarea amortizata:

2813

„Cheltuieli privind activele cedate şi alte operaţii de capital”

=

2133

Mijloace de transport

3.000

b) Inregistrarea cheltuielilor ocazionate de casarea mijloacelor fixe – valoarea neamortizata:

6583

„Cheltuieli privind activele cedate”

=

2133

Mijloace de transport

600

c) Inregistrarea ansamblurilor, subansamblurilor, pieselor şi materialelor rezultate din dezmembrarea mijloacelor fixe:

3024

„Piese de schimb”

=

7583

„Venituri din vanzarea activelor şi alte operaţii de capital”

1.000

2. Ieşirea mijlocului fix din gestiune prin vanzare

a) Vanzarea mijlocului fix:

411

„Clienţi”

=

%

1.190

7583

„Venituri din vanzarea activelor şi alte operatii de capital”

1.000

4427

„TVA colectata”

190

b) Scoaterea din evidenţa a mijlocului fix:

%

=

2133

„Mijloace de transport”

3.600

2813

„Amortizarea instalaţiilor, mijloacelor de transport, animalelor şi plantaţiilor”

3.000

6583

„Cheltuieli privind activele

cedate şi alte operaţii de capital”

600

3. Ieşirea mijloacelor fixe prin donaţie

6582

„Donaţii şi subvenţii acordate”

=

2133

„Mijloace de transport”

600

Daca s-a depaşit cota legala admisa pentru donaţii si subvenţii, se inregistreaza TVA colectata.

635

„Cheltuieli cu alte impozite, taxe şi varsaminte asimilate”

=

4427

„TVA colectata”

114

4. Ieşirea mijloacelor fixe prin aport in natura la capitalul altor entitaţi economice

%

=

2133

„Mijloace de transport”

3.600

2813

„Amortizarea instalaţiilor, mijloacelor de transport, animalelor şi plantaţiilor”

3.000

261/262/263

„Titluri de participare”

600

In cazul in care bunul adus ca aport la capital este evaluat la o valoare mai mare decat diferenţa dintre valoarea bunului şi valoarea amortizata (de exemplu 1.000 lei faţa de 600 lei), aceasta se evidenţiaza astfel:

261/262/263

„Titluri de participare”

=

1043 „Prime de aport”

400

5. Ieşirea mijloacelor fixe prin lipsuri la inventar

Atunci cand lipsa la inventar nu se imputa, ieşirea este o simpla scoatere din gestiune conform notelor prezentate anterior.

In cazul imputarii:

%

=

2133

„Mijloace de transport”

3.600

2813

„Amortizarea instalaţiilor, mijloacelor de transport, animalelor şi plantaţiilor”

3.000

6583

„Cheltuieli privind activele

cedate şi alte operaţii de capital”

600

Imputarea lipsei de inventar şi colectarea TVA-ului aferent:

4282

„Alte creanţe in legatura cu personalul”

=

%

1.190

7583

„Venituri din vanzarea activelor şi alte operaţii de capital”

1.000

4427

„TVA colectata”

190

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Octombrie 2009


Votati articolul "Monografie privind scoaterea din functiune a mijloacelor fixe neamortizate":
Rating:

Nota: 4.88 din 5 din 4 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cu ce data facturez corect - ajutor

Intrebare: Buna ziua. Ma ocup cu online marketing - promovez firme internationale, si primesc comision pe baza de performanta.

1) Va dau un exemplu:

septembrie 2016 - Aduc 100 clienti. Pentru fiecare client adus, primesc $1.
Firma ma plateste doar in Noiembrie, dupa ce vede cati cllienti au ramas dintre cei 100. (cateodata clientii cer banii inapoi, sau nu platesc etc).

Deci raman sa zicem 80 clienti. Si eu primesc $80 in noiembrie.

Conform legii "persoana impozabilă are obligația de a emite o factură cel târziu până în cea de-a 15-a zi a lunii următoare celei în care ia naștere faptul generator al taxei".

Asta inseamna ca eu ar trebui sa facturez in Octombrie pentru cei 100 clienti, chiar daca eu primesc banii in Noiembrie si suma va fi probabil mai mica?

Nu pot factura in Noiembrie dupa ce am primit banii? Dca da, va rog sa-mi spuneti si unde scrie asta in codul fiscal?
Clientul meu nu are nevoie de factura.

==============

2) Daca prestez servicii de exemplu: Septembrie, Octombrie, Noiembrie 2016. Pot include toate serviciile pe o singura factura ca sa nu mai emit o factura separata de fiecare data? Si pe factura scriu

"Servicii Septembrie, Octombrie, Noiembrie 2016".
Sau sunt obligat sa emit factura in max 15 zile in fiecare luna?


Raspuns: Codul fiscal va precizeaza taxele si situatiile fiscale. Incheierea unui contract pentru prestarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Octombrie 2009 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Specializarea in domeniul contabil reprezinta cheia pentru a genera crestere si profit. Cum sa ne recuperam succesul din trecut

    • Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi. In ultimii ani, din ...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Erori contabile semnificative din anii precedenti. Ce ne sfatuieste specialistul privind depunerea D 101?

    • Avem mai jos situatia in care in luna aprilie 2017 s-a constatat ca in anii precedenti (2014 si 2015) s-au intocmit eronat note contabile (in loc sa se diminueze contul de cheltuiala s-a diminuat contul 409). S-a intocmit nota de reglare in 2017 prin contul 1174 rezultat reportat din corectarea erorilor contabile. Conform art. 19 Cod fiscal pct. 3 lit a), erorile se corecteaza prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera si depunerea de declaratii rectificative. Av...» citeste mai departe aici

  • Recuperare pierdere microintreprindere. Cum se va proceda?

    • In cazul urmator, avem o societate de tip microintreprindere care a inregistrat pierdere si care intra pe impozit pe profit. Se recupereaza pierderea din perioada in care a fost micro 2015-2016 microintreprindere. Stabilim daca in 2017 microintreprindrea trece la profit prin declaratia 101 aferenta pierderii fiscale din ani precedenti (0 sau 1000 lei). Conform art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din pro...» citeste mai departe aici

  • Livrare apartamente. Ce regim TVA aplicam?

    • In cazul urmator, avem o societate comerciala inregistrata in scopuri de TVA in Romania care livreaza catre o alta persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA in Romania apartamente dintr-un bloc nou construit, inclusiv locuri de parcare. Stabilim astfel daca pentru vanzarea de mai sus se aplica taxarea inversa sau se colecteaza 19% TVA. Prima analiza pe care trebuie sa o parcurgeti este de a stabili daca imobilele sunt considerate constructii noi. Aceasta deoarece art. 292 ali...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X