Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Cum scapi de obligatia de a plati un consultant fiscal

consultant fiscal

 

Internetul a ajuns o piedica in monopolul consultantilor fiscali, carora statul le-a dat pe mana, prin lege, afaceri de zeci de milioane de euro.

Din 2010, toate declaratiile privind impozitul pe profit depuse de firme trebuie sa fie certificate de un consultant fiscal, potrivit modificarilor aduse in 2007 la codul de procedura fiscala. La 660.000 de firme platitoare de impozit, cei 2.000 de consultanti fiscali ar putea avea venituri de 31 de milioane de euro pe an, in conditiile unui tarif de 200 de lei pentru avizarea unei declaratii.

Insa, cand a introdus obligatia certificarii de catre consultantii fiscali, legiuitorii de la ANAF au pierdut din vedere un lucru: declaratiile se pot depune si online.
Depunerea online- portita pentru ocolirea legii

Daca hartia suporta orice - in speta orice numar de semnaturi si stampile inventate de birocrati-, documentele electronice nu suporta decat o singura semnatura electronica. Prin urmare, este aproape imposibil din punct de vedere tehnic ca declaratiile online depuse la Fisc sa fie avizate de consultanti. Pentru depunerea online, se completeaza un formular PDF-editabil si se adauga o semnatura electronica - a celui mandatat de contribuabil sa depuna declaratiile fiscale.

Prin urmare, Fiscul are de ales in 2010 intre a permite depunerea electronica a declaratiilor, caz in care s-ar incalca obligatiile privind obtinerea unui aviz de la consultantii fiscali si anularea sistemului de depunere online a declaratiilor fiscale. Astfel, ar arunca Romania cu trei ani in urma - din punct de vedere al procedurilor administrative si ar incalca un alt act normativ, privind implementarea sistemului electronic national (HG 862/2009).

Reprezentantii ANAF nu au putut, nici dupa trei zile, sa formuleze un punct de vedere oficial la o solicitare capital.ro privind depunerea electronica si avizul consultantilor.

Angajatii de la call-centerul pentru asistenta contribuabilului din cadrul ANAF sustin insa ca: “intr-adevar, declaratiile trebuie sa aiba avizul consultantului fiscal, ceea ce nu se intampla in varianta online, dar, pe de alta parte, sistemul functioneaza in continuare”. Acestia ne-au sugerat sa urmarim legislatia in domeniu, deoarece ar trebui sa apara modificari care sa reglementeze incompatibilitatea dintre depunerea electronica a declaratiilor si obligativitatea unui aviz de la consultanti. “Dar pana acum nu s-a auzit nimic”, a mai spus o angajata de la Asistenta Contribuabililor.

Scapari legislative- amenzi doar pentru autoritati

Daca vor opta pentru depunerea online a declaratiilor, firmele ar putea sa economiseasca intre 200 si 500 de lei, cat sunt onorariile consultantilor fiscali pentru avizarea declaratiilor. In cazul contribuabililor care nu au certificarea de consultantii fiscali, nu sunt prevazute sanctiuni. Singura posibilitate coercitiva este ca angajatii de la administratia financiara sa nu primeasca documentele, caz in care s-ar aplica amenzile pentru nedepunerea declaratiilor).

In varianta in care s-ar inchide sistemul de depunere electronica a declaratiilor s-ar incalca prevederile unei hotarari de guvern privind informatizarea administratiei.


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende

Vezi detalii

 Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor

Vezi detalii


“Institutiile si autoritatile administratiei publice prevazute in anexa nr. 2 au obligatia de a accepta declaratiile depuse de catre orice contribuabil prin Sistemul Electronic National, ca singura modalitate legala de transmitere in format electronic a acestora”, se arata in HG 862/2009. In anexa 2, apare si Ministerul Finatelor, cu declaratia privind impozitul pe profit. Actul normativ citat prevede si sanctiuni pentru institutiile publice care nu se conformeaza: amenzi intre 5.000 si 10.000 de lei.

Reamintim ca, din 2010, toate firmele (cu exceptia micro-intreprinderilor) sunt obligate sa obtina avizul unui consultant fiscal pe declaratia 101 privind impozitul pe profit, afererenta rezultatelor financiare din 2009. Termenul de depunere a declaratiei este 15 aprilie pentru majoritatea firmelor. Exista si exceptii: termen limita pe 15 februarie in cazul ONG-urilor si al firmelor care au finalizat inchiderea exercitiului.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 21 Decembrie 2009


Votati articolul "Cum scapi de obligatia de a plati un consultant fiscal":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Transfer al unui bun - intre 2 institutii publice

Intrebare: Buna dimineata !
Va rog mult sa ma ajutati cu
un Model de Proces verbal de transfer al unui bun ( tablou )
intre institutia noastra si muzeul judetean.
Peste tot gasesc doar informatii despre un transfer in cazul unor casari.
In cazul de fata nu este vorba de nici o casare, ci
pur si simplu o predare a unui bun si o scoatere definitiva din inventarul institutiei noastre.

1. Ce acte sunt necesare ?
2. Proces verbal de transfer trebuie vizat sau /si aprobat
de ordonatorul principal de credite ( Consiliul Judetean ) ?
3. Ce acte se fac ulterior predarii ?

Raspuns: Va rog mult sa ma ajutati cu un Model de Proces verbal de transfer al unui bun ( tablou ).... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 21 Decembrie 2009 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
Stiri si analize economice
SATI
X