Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Obligatia utilizarii aparatelor fiscale de marcat. Exceptii

oug 28/1999legea 31/1990codul fiscal

 

Irina Dumitrescu, valabil la 27-Ian-2010


Intrebare: Care sunt exceptiile de la obligativitatea utilizarii casei de marcat fiscale in situatia persoanelor juridice (in ce domenii, persoanele juridice, care livreaza marfa catre persoane fizice, nu au obligativitatea utilizarii casei de marcat fiscale)?

Raspuns: Art. 1 alin.(1) din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

In acest sens, art. 1 alin. (1) din Norma metodologica pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,republicata, stabileste ca, prin agenti economici se intelege persoanele fizice si juridice, asociatiile familiale, precum si orice alte entitati care efectueaza cu plata, pe teritoriul Romaniei, inclusiv in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, livrari de bunuri cu amanuntul si/sau prestari de servicii direct catre populatie, cu exceptia institutiilor publice

De asemenea, art. 4 al acestei norme metodologice prevede ca prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent. Nu intra in aceasta categorie eventualele livrari de bunuri si prestari de servicii direct catre persoane fizice efectuate intamplator de catre agentii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul.

Din coroborarea dispozitiilor art.2 al  ordonantei mentionate cu dispozitiile art 9 – 16 ale Normei metodologice pentru aplicarea acesteia, rezulta ca, de la aceste prevederi sunt exceptate urmatoarele:
 
- comertul ocazional cu produse agricole autohtone efectuat de catre producatorii agricoli individuali detinatori de autorizatie in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate, livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate, precum si activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;

- serviciile de alimentatie publica efectuate in mijloace de transport public de calatori;

- vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;


Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii


Vanzarea de ziare si reviste in alte conditii decat prin distribuitori autorizati atrage neincadrarea acestor activitati in aceasta exceptie.
Prin distribuitori specializati se intelege agentii economici care comercializeaza exclusiv ziare si reviste.


- transportul public de calatori pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;

Activitatile de vanzare a biletelor de calatorie si a abonamentelor pentru transportul public de calatori, ca activitati anexe transportului, se incadreaza in aceasta exceptie.

- activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;

Aceste bonuri cu valoare fixa se tiparesc in conditiile prevazute de reglementarile in vigoare privind formularele tipizate cu regim special, comune pe economie, suma fixa perceputa de la client fiind pretiparita pe documentul eliberat acestuia.

Vanzarea de timbre fiscale, postale, judiciare, precum si de rovignete, carti postale sau altele asemenea, care se comercializeaza la valoarea nominala pretiparita pe acestea se incadreaza in aceasta exceptie.

De asemenea, intra sub incidenta acestor prevederi activitatile de parcare a autovehiculelor si jocurile de noroc numai in cazul in care se incaseaza de la clienti o suma fixa care este pretiparita pe biletul de acces si, respectiv, pe biletul sau produsul loteristic de participare la jocurile de noroc, eliberat clientului.

- activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activitatile de schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decat operatiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta institutiilor de credit, apartinand acestor institutii, precum si cele efectuate prin intermediul automatelor de schimb valutar;

Agentii economici care desfasoara activitati de amanetare sunt exceptati de obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale pentru serviciile de creditare, inclusiv pentru comisionul aferent acestor servicii.  La vanzarea direct catre populatie a bunurilor amanetate, ca urmare a neachitarii imprumutului de catre deponentul bunului amanetat, se emite bon fiscal, cu exceptiile prevazute de lege.

Casele de schimb valutar apartinand persoanelor juridice autorizate sunt casele de schimb valutar organizate ca persoane juridice conform Legii 31/1990 privind societatile comerciale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004, avand ca obiect unic de activitate schimbul valutar, autorizate de Banca Nationala a Romaniei.

- activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;
Intra sub incidenta acestor prevederi:

   a) profesiile libere sub toate formele de organizare, care nu implica crearea unei societati comerciale, desfasurate de catre notari, avocati, experti autorizati, medici, experti contabili, contabili autorizati, arhitecti, precum si de alte persoane fizice care presteaza servicii cu caracter profesional in domeniul stiintific, literar, artistic si educativ;
   b) activitatile economice desfasurate in mod independent, inclusiv prin practicarea unei meserii, de catre persoanele fizice autorizate potrivit legii, cu exceptia activitatilor de taximetrie auto pentru marfuri si persoane.

- vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;

- comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;

- serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;

- vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;

- furnizarea la domiciliul clientului a energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet;

- efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;

- serviciile medicale cu plata prestate la domiciliul sau la locul de munca al clientului;”

Prin urmare, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie, cu caracter permanent, au obligatia sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale, cu exceptia situatiilor mai sus prezentate.

Acest articol este preluat din portalul Portal Contabilitate.ro , locul unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
oug 28/1999legea 31/1990codul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Ianuarie 2010


Votati articolul "Obligatia utilizarii aparatelor fiscale de marcat. Exceptii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Facturare firma neplatitoare de TVA Romania catre firma platitoare TVA Danemarca

Intrebare: Buna ziua.Am o societate comerciala neplatitoare de TVA care factureaza serviicii consultanta in domeniul IT catre o firma platitoare de Tva din Danemarca. Va rog sa imi spuneti daca pot sa ma inscriu in ROI daca nu sunt neplatitor de TVA si cum voi emite factura catre firma din Danemarka din punct de vedere al TVA. Va multumesc

Raspuns: In calitate de membra a UE, Danemarca se supune regulilor fiscale ale comunitatii, in consecinta,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Ianuarie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X