Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Obligatia utilizarii aparatelor fiscale de marcat. Exceptii

oug 28/1999legea 31/1990codul fiscal

 

Irina Dumitrescu, valabil la 27-Ian-2010


Intrebare: Care sunt exceptiile de la obligativitatea utilizarii casei de marcat fiscale in situatia persoanelor juridice (in ce domenii, persoanele juridice, care livreaza marfa catre persoane fizice, nu au obligativitatea utilizarii casei de marcat fiscale)?

Raspuns: Art. 1 alin.(1) din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede ca, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

In acest sens, art. 1 alin. (1) din Norma metodologica pentru aplicarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale,republicata, stabileste ca, prin agenti economici se intelege persoanele fizice si juridice, asociatiile familiale, precum si orice alte entitati care efectueaza cu plata, pe teritoriul Romaniei, inclusiv in punctele de control pentru trecerea frontierei de stat, livrari de bunuri cu amanuntul si/sau prestari de servicii direct catre populatie, cu exceptia institutiilor publice

De asemenea, art. 4 al acestei norme metodologice prevede ca prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent. Nu intra in aceasta categorie eventualele livrari de bunuri si prestari de servicii direct catre persoane fizice efectuate intamplator de catre agentii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul.

Din coroborarea dispozitiilor art.2 al  ordonantei mentionate cu dispozitiile art 9 – 16 ale Normei metodologice pentru aplicarea acesteia, rezulta ca, de la aceste prevederi sunt exceptate urmatoarele:
 
- comertul ocazional cu produse agricole autohtone efectuat de catre producatorii agricoli individuali detinatori de autorizatie in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate, livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate, precum si activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;

- serviciile de alimentatie publica efectuate in mijloace de transport public de calatori;

- vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;


Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii


Vanzarea de ziare si reviste in alte conditii decat prin distribuitori autorizati atrage neincadrarea acestor activitati in aceasta exceptie.
Prin distribuitori specializati se intelege agentii economici care comercializeaza exclusiv ziare si reviste.


- transportul public de calatori pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;

Activitatile de vanzare a biletelor de calatorie si a abonamentelor pentru transportul public de calatori, ca activitati anexe transportului, se incadreaza in aceasta exceptie.

- activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;

Aceste bonuri cu valoare fixa se tiparesc in conditiile prevazute de reglementarile in vigoare privind formularele tipizate cu regim special, comune pe economie, suma fixa perceputa de la client fiind pretiparita pe documentul eliberat acestuia.

Vanzarea de timbre fiscale, postale, judiciare, precum si de rovignete, carti postale sau altele asemenea, care se comercializeaza la valoarea nominala pretiparita pe acestea se incadreaza in aceasta exceptie.

De asemenea, intra sub incidenta acestor prevederi activitatile de parcare a autovehiculelor si jocurile de noroc numai in cazul in care se incaseaza de la clienti o suma fixa care este pretiparita pe biletul de acces si, respectiv, pe biletul sau produsul loteristic de participare la jocurile de noroc, eliberat clientului.

- activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora. Nu sunt exceptate activitatile de schimb valutar cu numerar si substitute de numerar pentru persoane fizice, altele decat operatiunile efectuate de punctele de schimb valutar din incinta institutiilor de credit, apartinand acestor institutii, precum si cele efectuate prin intermediul automatelor de schimb valutar;

Agentii economici care desfasoara activitati de amanetare sunt exceptati de obligatia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale pentru serviciile de creditare, inclusiv pentru comisionul aferent acestor servicii.  La vanzarea direct catre populatie a bunurilor amanetate, ca urmare a neachitarii imprumutului de catre deponentul bunului amanetat, se emite bon fiscal, cu exceptiile prevazute de lege.

Casele de schimb valutar apartinand persoanelor juridice autorizate sunt casele de schimb valutar organizate ca persoane juridice conform Legii 31/1990 privind societatile comerciale, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.066 din 17 noiembrie 2004, avand ca obiect unic de activitate schimbul valutar, autorizate de Banca Nationala a Romaniei.

- activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;
Intra sub incidenta acestor prevederi:

   a) profesiile libere sub toate formele de organizare, care nu implica crearea unei societati comerciale, desfasurate de catre notari, avocati, experti autorizati, medici, experti contabili, contabili autorizati, arhitecti, precum si de alte persoane fizice care presteaza servicii cu caracter profesional in domeniul stiintific, literar, artistic si educativ;
   b) activitatile economice desfasurate in mod independent, inclusiv prin practicarea unei meserii, de catre persoanele fizice autorizate potrivit legii, cu exceptia activitatilor de taximetrie auto pentru marfuri si persoane.

- vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;

- comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;

- serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;

- vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;

- furnizarea la domiciliul clientului a energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet;

- efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;

- serviciile medicale cu plata prestate la domiciliul sau la locul de munca al clientului;”

Prin urmare, operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie, cu caracter permanent, au obligatia sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale, cu exceptia situatiilor mai sus prezentate.

Acest articol este preluat din portalul Portal Contabilitate.ro , locul unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 27 Ianuarie 2010


Votati articolul "Obligatia utilizarii aparatelor fiscale de marcat. Exceptii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Registrul preturilor de transfer

Intrebare: Ordinul nr. 222 din 8 februarie 2008 al Ministerului Economiei si Finantelor stabileste, la art. 2 alin. 1, obligatia contribuabililor care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate de a intocmi "dosarul preturilor de transfer".
Intrebare:
Daca intre cele 2 societati exista doar un contract de comodat pentru un spatiu, se considera acesta tranzactie operatiune care face obiectul inscrierii in registrul preturilor de transfer?
Multumesc.

Raspuns: Buna ziua! Deja ma sperie aceasta legislatie atat de stufoasa si atat de incalcita! Si pe mine ma...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 27 Ianuarie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Schimbari procedurale pentru contribuabilii mijlocii de la 01 aprilie 2018

    • Prin Legea nr. 30/2018 publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 49 din 18/01/2018 au fost completate dispozitiile art. 30 din Codul de procedura fiscala. La acest articol se introduce un nou alineat care prevede ca administrarea obligatiilor fiscale datorate de contribuabilii mijlocii, inclusiv de sediile secundare ale acestora, se realizează de organul fiscal de la nivel judeţean sau al municipiului Bucuresti, dupa caz. Aceste pr...» citeste mai departe aici

  • Proiectul de amanare a termenului pentru declaratia 600. Iata ce motive invoca Guvernul!

    • Ministerul Finantelor a facut public proiectul de ordonanta de urgenta referitor la amanarea termenului de depunere a controversatei declaratii 600. Conform informatiilor prezentate in acest document, noul termen de depunere a declaratiei 600 va fi 1 martie 2018, nu 31 ianuarie, asa cum este in prezent. Conform unui articol anterior despre ...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Finantelor: Ne gandim sa nu mai fie necesara depunerea Declaratiei 600 ai plata sa se faca pe baza de CNP

    • Ministrul Finantelor, Ionut Misa, a declarat marti la Senat, ca regimul declararii veniturilor din activitati independente ar putea fi modificat astfel incat sa nu mai fie necesara depunerea Declaratiei 600, iar plata contributiilor sociale aferente sa se faca pe baza de CNP. „Ne gandim la posibilitatea ca persoanele vizate sa nu mai depuna Declaratia 600 si plata sa se faca pe baza de CNP (n.n.- Cod Numeric Personal)”, a declarat Ionut Misa la intrebarile legat...» citeste mai departe aici

  • Impozit pe venitul obtinut din tranzactii imobiliare. Cum se procedeaza?

    • In analiza de astazi dezbatem cazul unei persoane fizice inregistrata drept platitoare de TVA pentru tranzactii imobiliare. Intrebarea este daca aceasta plateste 3% impozit tranzactii, retinut de notar sau 10% impozit pe venit.   Iata raspunsul specialistului! Se face apel la dispozitiile art. 67 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, potrivit carora veniturile din activitati independ...» citeste mai departe aici

  • Buletin ANAF: acte normative cu incidenta fiscala in perioada 15-19 ianuarie 2018

    • ANAF a publicat lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala in perioada 15-19 ianuarie 2018, publicate in Monitorul Oficial. Mai jos puteti sa studiati cuprinsul numarului 4 (170) din 2018. 1. Legea nr.29/2018 privind anularea unor obligatii fiscale (M.Of. nr.52 din 18 ianuarie 2018);   2. Legea nr.30/2018 pentru completarea art.30 din Legea nr.207/2015 privind Codu...» citeste mai departe aici

  • ABC-ul investitiei la Bursa

    • Cu siguranta si voi ati ajuns la concluzia ca in prezent cel mai rau lucru care ti se poate intampla este sa fii neinformat. Cu atatea resurse in jurul nostru, nu poti sa-ti permiti sa spui „n-am stiut, n-am inteles, n-am aflat.” Stii acum cate ceva despre educatia financiara, despre imprumuturile in franci elvetieni, despre criza, Robor, despre imprumuturile online (krediti online), despre biroul de credit. Da...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X