Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Monografie: Contract de leasing financiar

 

Nicolae Nina, valabil la 27-Ian-2010

Intrebare: Monografie completa a unui contract de leasing financiar cu precizarea expresa a monedei de inregistrare in contabilitate a mijlocului fix ,atat a contractului, cat si a facturilor de rate. Exista posibilitatea operarii acestora si a contractului si a facturilor, atat in euro, cat si in ron?

Specificati care sunt conturile din balanta care trebuie reevaluata la 31.12.N?

Raspuns: Se presupune ca, o entitate incheie in data de 15.01.2010 un contract de leasing pe o perioada de trei ani pentru achizitia unui echipament tehnologic in valoare de 360.000 lei.
Principalele clauze contractuale sunt:
- Avans 10.000 lei;
- Scadente trimestriale pe data de 25 a ultimei luni din trimestru;
- Durata contractului 3 ani;
- Rata dobanzii 14 % pe an;
- Se platesc transe egale in suma de 37.000 lei fiecare, mai putin ultima rata in valoare de 3.712 lei, valoare la care se efectueaza transferul dreptului de proprietate si care nu contine dobanda;
- Fiecare transa este formata din dobanda si rambursare de principal (cota parte din valoarea activului) conform graficului.


Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii



- Valoarea reziduala 3.712 lei este insotita de transferul dreptului de proprietate;
- Durata de utilizare economica a activului este 5 ani.

GRAFICUL DE RAMBURSARE CALCULAT DE LOCATOR

Sold initial dobanda rata principal Sold final

1 2=1x14%x3/12 3 4=3-2 5=1-4


360000.00 12600.00 37000.00 24400.00 335600.00
335600.00 11746.00 37000.00 25254.00 310346.00
310346.00 10862.11 37000.00 26137.89 284208.11
284208.11 9947.28 37000.00 27052.72 257155.39
257155.39 9000.44 37000.00 27999.56 229155.83
229155.83 8020.45 37000.00 28979.55 200176.29
200176.29 7006.17 37000.00 29993.83 170182.46
170182.46 5956.39 37000.00 31043.61 139138.84
1391380.84 4869.86 37000.00 32130.14 107008.70
107008.70 3745.30 37000.00 33254.70 73754.01
73754.01 2581.39 37000.00 34418.61 39335.40
39335.40 1376.74 37000.00 35623.26 3712.14
3712.14 3712.14 3712.14 0.00

total 87712 447712 360000


Inregistrarile contabile efectuate de locator pe durata de leasing
- Inregistrarea activului la valoarea capitalului de rambursat:
213 = 167 360.000 lei
In situatia in care contractul este exprimat in valuta inregistrarea se face de regula la pret CIP, conform contractului de leasing.
- Evidentierea dobanzii aferente contractului de leasing in cont extrabilantier:
Debit cont 8051 87.712 lei
- Inregistrarea primei facturi pentru rata scadenta:
% = 404 41.636 lei
167 24.400 lei
666 12.600 lei
4426 4.636 lei
- Extracontabil, diminuarea dobanzii de plata cu suma de 12.600 lei;
Credit cont 8051 12.600 lei
- Achitarea facturii:
404 = 5121 41.636 lei
- Primirea facturii pentru a doua rata in suma totala de 41.798 lei:

% = 404 41.798 lei
167 25.254 lei
666 11.746 lei
4426 4.798 lei
- Extracontabil, diminuarea dobanzii de plata cu suma de 11.746 lei;
Credit cont 8051 11.746 lei
- Plata celei de a doua rata
404 = 5121 41.798 lei
In mod similar se inregistreaza toate operatiile pana la sfarsitul perioadei inclusiv contractele exprimate intr-o alta valuta.
La plata ultimei rate, locatarul achita valoarea reziduala si obtine dreptul de proprietate juridica asupra activului respectiv.
- Primirea facturii de la societatea de leasing pentru valoarea reziduala:
% = 404 4.417 lei
167 3.712 lei
4426 705 lei
- Achitarea facturii catre societatea de leasing:
404 = 5121 4.417 lei
In cazul leasingului financiar, locatarul este cel care inregistreaza amortizarea activului.
Pentru activele achizitionate prin contracte de leasing financiar, stiind ca se transfera dreptul de proprietate, se aplica aceleasi proceduri de amortizare stabilite la celelalte active similare existente in entitate (durata de utilizare economica, metoda de amortizare).
In exemplul de mai sus:
- Valoarea amortizabila 360.000 lei
- Durata de utilizare economica 5 ani (60 luni)
- Amortizarea lunara in valoare de 6.000 lei (360.000 lei/60 luni)
- Inregistrarea amortizarii lunare
6811 = 281 6.000 lei


Conform Legii 82/1991 cu modificarile si completarile ulterioare:
Art. 3. - (1) Contabilitatea se tine in limba romana si in moneda nationala.
(2) Contabilitatea operatiunilor efectuate in valuta se tine atat in moneda nationala, cat si in valuta, potrivit reglementarilor elaborate in acest sens.

Evaluarea la bilant a creantelor si a datoriilor exprimate in valuta si a celor cu decontare in lei in functie de cursul unei valute se face la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei, valabil la data incheierii exercitiului financiar. In scopul prezentarii in bilant, valoarea creantelor, astfel evaluate, se diminueaza cu ajustarile pentru pierdere de valoare.

Pentru creantele si datoriile, exprimate in lei, a caror decontare se face in functie de cursul unei valute, eventualele diferente favorabile sau nefavorabile, care rezulta din evaluarea acestora se inregistreaza la alte venituri sau alte cheltuieli financiare, dupa caz.
In cazul dumneavoastra va trebui sa evaluati contul 167 in situatia in care finantarea contractului este in valuta. In situatia in care este vorba despre un leasing financiar extern va trebui sa evaluati si contul 404.

Acest articol este preluat din portalul
Portal Contabilitate.ro , locul unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 Ianuarie 2010


Votati articolul "Monografie: Contract de leasing financiar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Lipsa in Inventar, pagube gestionar, raspundere, recuperare.....

Intrebare: Buna ziua !

Va rog foarte mult sa ma ajutati sa descalcesc urmatoarele probleme:

- daca se constata o lipsa in gestiunea unui salariat,

1. - cum se stabileste raspunderea salariatului ?
- adica, cum va raspunde salariatul ?
Adica:
- in ce situatie salariatul va raspunde material ?
- cand salariatul va raspunde penal ?..., disciplinar, civil,....
- ce face diferenta intre acele situatii de raspundere ?

2.- cand se considera ca o paguba = o fapta este /constituie infractiune ?
- de la ce suma - prejudiciu, angajatorul trebuie sa faca Plangere penala
impotriva salariatului - gestionar ?
- Plangerea penala unde se face ? Se sesizeaza Politia economica sau ...?

3.- daca salariatul gestionar este vinovat de lipsa in gestiune,
directorul este obligat sa il inlocuiasca cu un alt gestionar ?
- Ce va face cu gestionarul vinovat ?
Ii va schimba locul de munca sau ii va desface Contractul de munca ?

4.- Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- angajamentul scris constituie titlu executoriu.
Acest Angajament scris se da de salariat la sediul angajatorului ?
sau se da la un Notariat ? ( pt. a nu se acuza de influente, presiuni,...).
- Ce ar trebui scris in acel Angajament ?

5. - Atunci, daca gestionarul nu plateste, conform Angajamentului,
ce poate sa faca angajatorul ?

6.- Tot in Leg.22/1969, actualizata, spune ca:
- Articolul 33
În vederea despăgubirii institutiei publice pentru pagubele cauzate în gestiune, care nu se pot acoperi din garantia în numerar,
se vor lua măsuri de asigurare şi urmărire asupra oricăror bunuri apartinind gestionarului, potrivit dispoziţiilor legale cu privire la executarea silita a creanţelor banesti ale instituţiilor publice împotriva persoanelor fizice.
- Insa, in cazul de fata, angajatorul nu i-a oprit nici o garantie gestionarului.
- Cum trebuie sa se procedeze in acest caz ?
- Ce s-ar putea executa silit ?
- Angajatorul va trebui sa se ceara unui Executor judecatoresc
executarea silita a bunurilor gestionarului ?
- Se va pune sechestru pe bunurile gestionarului ?
- Cine va face acest lucru ? Executorul ?

Raspuns: Fiind vorba despre un gestionar in a carui gestiune s-au gasit lipsuri, este vorba despre o...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Ianuarie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Legislatia pentru PFA s-a modificat (din nou) in 2017

    • Modificari multe si importante pentru PFA-uri in 2017, care se aplica incepand cu 15 ianuarie. Schimbari prinvind Contractul de Munca, codurile CAEN, sediul profesional sau punctele de lucru sunt printre cele mai interesante. Atentie mare si la numarul de activitati incluse in obiectul de activitate, care trebuie modificate conform noii legi. Legea nr. 182 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor eco...» citeste mai departe aici

  • De la 1 februarie 2017 dispare impozitul pentru vanzarea proprietatilor imobiliare sub 450.000 lei

    • La 6.01.2017 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 16, Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 3 (OUG 3/2017) pentru modificarea si completarea Legii 227/2015 privind Codul fiscal. Printre modificarile aduse de acest act normativ, e important sa retineti schimbarea adusa articolului 111, alin. (1) care a fost modificat si are urmatorul cuprins: "La transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prn acte juridic...» citeste mai departe aici

  • A crescut increderea in profesionistii contabili la inceputul lunii ianuarie 2017

    • Asa cum exista nenumarate rapoarte cu privire la increderea in liderii unei tari, in puterea de guvernare sau intr-o forma anume de organizare, tot asa se aplica unele instrumente care masoara increderea oamenilor intr-o anumita profesie sau instutie care se adreseaza cetatenilor. Stim deja ca profesia contabila se distinge fata de celelalte profesii, printre altele, prin asumarea responsabilitatii fata de interesul public, fata de toate partile interesate in activitatile desfasurat...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii

    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum ...» citeste mai departe aici

  • Tichete cadou nedistribuite. Cum facem inregistrarile contabile?

    • Am ales ca subiect al analizei noastre o firma care in luna decembrie a anului trecut a achizitionat tichete cadou care s-au distribuit salariatilor in proportie de 80%, restul de 20% urmand a se distribui in cursul anului 2017 cu alte ocazii. Din punct de vedere contabil si fiscal, vom vedea cum va inregistra firma  aceste tichete nedistribuite si daca pot fi lasate in contul 5328 pana cand se vor distribui. De asemenea, stabilim daca se pot considera neimpozabile ti...» citeste mai departe aici

  • Seminarul membrilor de onoare ai Academiei de stiinte si Tehnici Contabile si Financiare

    • CECCAR a anuntat recent ca va avea loc in luna ianuarie a.c. un eveniment exceptional: Seminarul membrilor de onoare ai Academiei de Stiinte si Tehnici Contabile si Financiare din Franta. Astfel, asa cum aminteste aceeasi sursa, Academia de stiinte si Tehnici Contabile si Financiare din Franta va organiza in data de 25 ianuarie 2017 Seminarul membrilor de onoare care il va avea ca invitat special pe domnul Jean-Marc SAUVE, Presedintele Consiliului de Stat. Presedintele Con...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X