Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Seminarul National de Contabilitate - Cum obtinem amanarea impozitelor neachitate?

seminarcontabilitate

 

Miercuri, 3 februarie, va vom oferi detalii de la a doua zi a Seminarului National de Fiscalitate si Contabilitate

Rentrop&Straton organizeaza astazi si miercuri, 2-3 februarie, Primul Seminar National de Contabilitate si Fiscalitate din 2010. Evenimentul are loc la Hotelul Crown Plaza si la el vor participa peste 200 de reprezentanti ai firmelor cu rezonanta din peisajul fiscal romanesc, alaturi de reprezentanti ai ANAF, Ministerul de Finante si lectori specializati.

Seminarul Online de Fiscalitate si Contabilitate, 15 - 19 februarie
Toate noutatile
contabile le veti afla de la acest eveniment
Detalii Aici

Mai jos va vom tine la curent cu temele dezbatute de experti pe toata durata desfasurarii Seminarului National de Fiscalitate si Contabilitate.

A patra tema importanta a zilei la Seminarul National de Fiscalitate este Amanarea la Plata Obligatiilor Fiscale Neachitate

Prezinta Andrei Haas, Director, Directia Generala a Marilor Contribuabili, ANAF

XXI Amanarea la plata a obligatiilor fiscale neachitate la termen ca urmare a efectelor crizei economico-financiare

- Amanarea la plata se poate solicita pentru obligatii fiscale datorate si neachitate in ultima zi a lunii anterioare depunerii cererii
- Cererea se depune la organul fiscal competent si va cuprinde perioada pentru care se solicita amanarea (max. 6 luni)


Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018
Planul de Conturi general. Functiunea si corespondenta conturilor 2018

Vezi detalii

Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii

Vezi detalii



- Amanarea la plata se acorda unui contribuabil o singura data într-un an calendaristic
- Nivelul dobanzii pentru fiecare zi a perioadei de amanare este de 0,05%

Conditii pentru a beneficia de amanarea la plata
(trebuie indeplinite cumulativ la data depunerii cererii)

- Solicitantii au depus toate declaratiile fiscale
- Nu au inscrise fapte in cazierul fiscal
- Nu s-a stabilit raspunderea potrivit prevederilor Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei si/sau raspunderea solidara potrivit art. 27 si 28 din Codul de procedura fscala

Seminarul Online de Fiscalitate si Contabilitate, 15 - 19 februarie
Toate noutatile
contabile le veti afla de la acest eveniment
Detalii Aici

Garantii

- Contribuabilii vor constitui garantii sub forma scrisorii de garantie bancara si/sau vor oferi bunuri libere de orice sarcini
- Nivelul garantiilor: a) 20% din suma amanata la plata si dobanzile datorate pe perioada amanarii, daca amanarea se acorda pe o perioada de pana la 3 luni
b) 40% din suma amanata la plata si dobanzile datorate pe perioada amanarii, daca amanarea se acorda pe o perioada mai mare de 3 luni
- Valoarea garantiilor pentru amanarile in derulare se ajusteaza

Pierderea valabilitatii amanarilor

- In cazul in care contribuabilii nu isi achita, in cel mult 30 de zile de la scadenta, obligatiile cu termene de plata incepand cu data emiterii deciziei de amanare la plata
- In cazul in care contribuabilii nu constituie garantii
- Pierderea valabilitatii amanarii la plata atrage anularea acesteia, precum si inceperea sau continuarea executarii silite

******************************************************

A treia tema importanta a zilei la Seminarul National de Fiscalitate este Impozitul pe Profit


Seminarul Online de Fiscalitate si Contabilitate, 15 - 19 februarie
Toate noutatile
contabile le veti afla de la acest eveniment
Detalii Aici

XX Persoanele juridice europene

- Persoanele juridice europene sunt infiintate in baza Reglementarii Consiliului nr.2157/2001/CE privind statutul societatii europene(SE) si nr.1435/2003 privind statutul societatii cooperative europene;
- Reorganizare la scara comunitara;
- Modalitati de constituire: fuziune, holding, subscriere la actiunile unei SE; o societate si o filiala a sa reglementata de dreptul unui alt stat membru;
- Capital subscris minim 120000 euro;
- Sediul social al unei SE poate fi transferat intr-un alt stat membru, fara a determina dizolvarea acesteia si nici crearea unei noi persoane juridice.

XIX Plata anuala a impozitului pe profit

Contribuabilii au obligatia de a plati impozit pe profit anual, cu plati anticipate efectuate trimestrial;
platile anticipate, in contul impozitului pe profit anual sunt în suma de o patrime din impozitul pe profit datorat pentru anul precedent, actualizat cu indicele de inflatie (decembrie fata de luna decembrie a anului anterior), estimat cu ocazia elaborarii bugetului initial al anului pentru care se efectueaza platile anticipate;
Plata - pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare trimestrului ;
Impozitul pe profit pentru anul precedent, pe baza caruia se determina platile anticipate, este impozitul pe profit datorat conform declaratiei privind impozitul pe profit pentru anul precedent, fara a lua în calcul platile anticipate efectuate în acel an.

Contribuabilii care obtin venituri majoritar din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit anual, pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul

Seminarul Online de Fiscalitate si Contabilitate, 15 - 19 februarie
Toate noutatile
contabile le veti afla de la acest eveniment
Detalii Aici

XVIII Profit scutit reinvestit

Echipamente tehnologice grupa 2.1 puse in functiune
Limita maxima a scutirii = valoarea profitului contabil al perioadei si impozitul pe profit datorat
Echipamente tehnologice noi, in sensul ca nu au fost anterior utilizate;
Calcul: trimestrial -2009 sau anual – 2010
Pentru investitiile în curs, costurile efective de la 1.10.2009 –la data punerii în functiune, total sau partial, dar nu mai tarziu de 31.12.2010.
Obligatia de pastrare in patrimoniu - cel putin o perioada egala cu jumatate din durata normala de functionare;
Suma profitului pentru care s-a beneficiat de scutire va fi repartizata la rezerve;
Valoarea fiscala =costul de achizitie/costul de productie - suma profitului la care s-a aplicat scutirea

Modificari reglementate prin OUG nr.109/ 2009

Sunt venituri neimpozabile diferentele favorabile de valoare rezultate din evaluarea titlurilor de participare si a obligatiunilor;
Dobanzile, penalitatile contractuale datorate catre nerezidenti sunt deductibile;
In categoria cheltuielilor sociale sunt incluse si alte tipuri de cheltuieli efectuate in baza contractului colectiv de munca;
restrangerea bazei de calcul a provizionului de 1% pentru contribuabilii din domeniul exploatarii zacamintelor naturale;
Instituirea unei reguli de amortizare fiscala pentru “alte imobilizari necorporale recunoscute din punct de vedere contabil”;

***********************************************

A doua tema importanta care se discuta la Seminarul National de Fiscalitate este legata de Pachetul legislativ TVA

Prezinta expert TVA MFP: Pachetul TVA, un pachet legislativ care se aplica de la 1 ianuarie 2010.

Seminarul Online de Fiscalitate si Contabilitate, 15 - 19 februarie
Toate noutatile
contabile le veti afla de la acest eveniment
Detalii Aici

XVII Facturi de corectie dupa inspectia fiscala

Furnizorii/prestatorii care emit facturi de corectie dupa inspectia fiscala, vor inscrie aceste facturi in jurnalul pentru vanzari intr-o rubrica separata care vor fi preluate de asemenea intr-o rubrica separata din decontul de taxa, fara a avea obligatia sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inscrisa in respectivele facturi.
In cuprinsul acestor facturi furnizorii/prestatorii vor mentiona ca sunt emise dupa inspectia fiscala. Beneficiarii vor avea dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata inscrise in aceste facturi in limitele si in conditiile stabilite la art. 145 - 1471, taxa fiind inscrisa in rubricile din decontul de taxa aferente achizitiilor de bunuri si servicii. Emiterea facturilor de corectie nu poate depasi perioada prevazuta la art. 1471 alin. (2) din Codul fiscal.
Prevederile mai sus mentionate se aplica
- si pentru situatiile în care facturile de corectie se refera la perioade fiscale anterioare datei de 1 ianuarie 2010.
- si de catre micile intreprinderi care nu s-au inregistrat în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal la depasirea plafonului prevazut de art. 152 din Codul fiscal si organele de inspectie fiscala au stabilit diferente de taxa colectata de plata.

XVI. Facturi de corectie in timpul inspectiei fiscale

Organele de inspectie fiscala vor permite deducerea taxei pe valoarea adaugata in cazul in care documentele controlate aferente achizitiilor nu contin toate informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal sau/si acestea sunt incorecte, daca pe perioada desfasurarii inspectiei fiscale documentele respective vor fi corectate in conformitate cu art. 159 din Codul fiscal.
Daca furnizorul/prestatorul emite factura pentru a corecta anumite informatii obligatorii, care au fost omise sau înscrise eronat, dar care nu sunt de natura sa modifice baza de impozitare si/sau taxa aferenta operatiunilor, sau nu modifica regimul fiscal al operatiunii facturate initial, aceasta factura va fi atasata facturii initiale, fara sa genereze inregistrari in decontul de taxa al perioadei fiscale in care se opereaza corectia, nici la furnizor/prestator nici la beneficiar

XV. Modificari din Codul Fiscal: Scutiri la import

Expert TVA MFP: Conform art. 142 din Codul fiscal este scutit de taxa reimportul produselor rezultate din transformarea bunurilor exportate in afara Comunitatii in vederea acestei transformari. Scutirea se acorda pentru valoarea bunurilor in momentul exportului.

Pentru evitarea dublei impozitari, atunci cand beneficiarul serviciilor este o persoana impozabila stabilita in Romania, inclusiv o persoana juridica neimpozabila înregistrata în scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531 din Codul fiscal, pentru serviciile prestate in afara Comunitatii se aplica prevederile art. 133 alin. (2) din Codul fiscal. Contravaloarea acestor servicii nu va fi inclusa in baza de impozitare a reimportului.

Atunci cand beneficiarul serviciilor prestate in afara Comunitatii este o persoana neimpozabila, inclusiv persoana juridica neimpozabila care nu este înregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531 din Codul fiscal, baza de impozitare a reimportului mentionat la alin. (1) este constituita din valoarea serviciilor prestate in afara Comunitatii, la care se adauga elementele care nu sunt deja cuprinse în aceasta valoare, conform art. 139 alin. (2) din Codul fiscal.

Seminarul Online de Fiscalitate si Contabilitate, 15 - 19 februarie
Toate noutatile
contabile le veti afla de la acest eveniment
Detalii Aici

XIV. Cine plateste TVA?

Conform relatiei B2B

Daca locul prestarii se considera a fi in Romania persoana obligata la plata este conform art. 150 alin.(2):
1. prestatorul, daca este stabilit in Romania
2. beneficiarul daca prestatorul nu este stabilit pe teritoriul Romaniei sau nu este considerat a fi stabilit pentru respectivele prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 1251 alin. (2), chiar daca este inregistrat in Romania conform art. 153 alin. (4) sau (5).

Atentie insa si la acele inregistrari directe, la care apeleaza prestatorii nestabiliti

XIII Expert TVA MFP: Servicii in relatia B2B - Transportul de bunuri

Se incadreaza pe regulile B2B toate tipurile de transport de bunuri, cu o singura exceptie prevazuta la art. 133 alin.(7) – transportul intern de bunuri, atunci când beneficiarul - persoana impozabila este stabilit in afara Comunitatii
NOU!
- serviciile intracomunitare se declara in declaratia recapitulativa, daca nu sunt scutite in statul membru al beneficiarului
- daca prestatorul sau beneficiarul nu sunt inregistrati in scopuri de TVA au obligatia sa solicite inregistrarea înainte de prestarea/primirea serviciilor intracomunitare de transport
- in cazul în care beneficiarul este persoana obligata la plata taxei aceasta are obligatia de a justifica o eventuala scutire (de exemplu pentru transportul aferent exportului, importului, bunurilor aflate in regimuri suspensive)

Seminarul Online de Fiscalitate si Contabilitate, 15 - 19 februarie
Toate noutatile
contabile le veti afla de la acest eveniment
Detalii Aici

XII. Expert TVA MFP: Servicii in relatia B2B

- serviciile care se incadrau si inainte pe regula generala (manageent, transfer de sportivi, leasing si inchirierea de mijloace de ransport pe termen lung)
- transportul de bunuri (inclusiv TIC)
- servicii accesorii transportului (inclusiv TIC)
- servicii intangibile
- lucrari asupra bunurilor mobile corporale si evaluari ale acestora
- servicii de intermediere

XI. Abrevierile foarte importante

B2B - persoana impozabila catre persoana impozabila

B2C - persoana impozabila catre persoana neimpozabila

Atentie insa: in ambele cazuri exista exceptii

Seminarul Online de Fiscalitate si Contabilitate, 15 - 19 februarie
Toate noutatile
contabile le veti afla de la acest eveniment
Detalii Aici

X. Stabilirea regimului TVA aplicabil unui serviciu, pasi de urmat

Expert TVA MFP: 1. Trebuie stabilit locul prestarii. Daca el nu este in Romania, nu se impoziteaza TVA in Romania. Daca este in Romania nu inseamna insa neaparat ca este taxabila, pentru ca ea poate face obiectul unuei scutiri de taxa.
2. Cota aplicabila sau o eventuala scutire
3. Trebuie identificat momentul in care intervine exigibilitatea taxei
4. Trebuie vazut cine este persoana obligata la plata TVA
5. Care sunt obligatiile de evidente
6. Care sunt obligatiile recapitulative
7. Obligatii la la inregisrarea TVA
8. Obligatiile la plata taxei

IX: Articolul 153 obliga la inregistrarea in scopuri de TVA un sediu fix

Expert TVA MFP: Persoana stabilita = persoana care are sediul activitatii economice in Romania sau are un sediul fix pe teritoriul unui stat. Notiunile sunt definite la articolul 125-1. Un sediul fix nu este considerat stabilit pentru operatiunile la care nu participa.

Articolul 153 obliga la inregistrarea in scopuri de TVA un sediu fix, spre deosebire de legislatia aplicabila pana la 31 decembrie 2009.

VIII. Prevederi noi - transpunerea Directivei 2008/8/CE

Ele se refera la: Persoana stabilita; Locul prestarilor serviciilor; Baza de impozitare pentru reimportul de bunuri; Scutiri la import; Persoana obligata la plata taxei; Inregistrare in scopuri de TVA; Declaratii

Seminarul Online de Fiscalitate si Contabilitate, 15 - 19 februarie
Toate noutatile
contabile le veti afla de la acest eveniment
Detalii Aici

Expert TVA MFP: Intreprinderile mici vor trebui sa se inregistreze in scop de TVA in multe dintre cazuri, pentru ca directiva se refera la un serviciu prestat de o persoana impozabila catre o alta persoana impozabila. Va exista obligativitatea de a se inregistra in scop de TVA inainte de a primi un astfel de serviciu, altfel poate ajunge la dubla impozitare, putand sa plateasca TVA si in statul in care este stabilit prestatorul. In Romania poate fi sanctionata pentru ca nu s-a inregistrat.

VII. Mutarea bunurilor in Comunitate, fara transfer de proprietate (in cazul unui refuz), nu poarta obligativitatea unei taxe. Nici furnizorul si nici beneficiarul nu trebuie sa se inregistreze in scopul platirii de TVA.

VI. Expert TVA MFP: "Declaratiile recapitulative se depun lunar incepand din acest an".

Ordinul 3419/2009 : cuprinde practic toate documentele justificative pe care trebuie sa le aveti in vedere cand aplicati o scutire de TVA cu drept de deducere. In acest ordin se regasesc o serie de exemple, pentru ca se schimba anunmite lucruri de principiu. Pana acum justficarea unui TVA se facea in calitate de furnizor. De la 1 ianuarie si in calitate de beneficiar veti fi pusi in situatia de a justifica o scutire de TVA.

Exemplu: un transport international de bunuri. O firma din Romania presteaza in benefciul unei alte firme din Romania un serviciu de transport de bunuri international care incepe in Italia si se termina in Elvetia. Locul prestarii este insa in Romania. Persoana obligata la plata taxei este prestatorul din Romania, insa el poate cere o scutire la TVA

Seminarul Online de Fiscalitate si Contabilitate, 15 - 19 februarie
Toate noutatile
contabile le veti afla de la acest eveniment
Detalii Aici

********************************************************

Prima tema importanta care se discuta la Seminarul National de Fiscalitate este legata de Noutatile din Proedura Fiscala.

Prezinta Tanti Anghel, Director, Directia Generala Cod de Procedura Fiscala, MFP

V. Tanti Anghel (Director MFP): Cererile de amanare fiscala se pot depune pana pe 30 iunie"

"Exista posibilitatea ca pana la 30 iunie 2010 sa se depuna cereri de amanare la plata obligatiilor fiscae. Conditii pentru solicitarea amanarii sunt: indeplinirea obligatitiei de a depune obligatiile fiscale la zi, sa nu existe fapte inscrise cazier fiscal si sa nu fi fost atrasa raspunderea in conditiile legii 85 privind insolventa.
Cine este interesat de amanare depune cerere si apoi se fac verificarile.
Unele conditii au fost relaxate, si anume pe aceasta perioada nu se datoreaza majorari ci o dobanda, pe zi, de 0,05%. Incepand cu data incetarii valabilitatii, cntrbibuabilor va datora majorari. Daca dupa perioada de amanare nu se plateste, accesoriile se vor calcula pe toata perioada.

IV. Tanti Anghel (Director MFP):"Firma care opteaza pentru auditare (auditare benevol) , ramane cu obligatia certificarii"

In plus, omisiunile privind declaratiile in declaratiilor recapitulative cu privire la servicii intracomunitare nu se sanctioneaza

III. "Consultantul fiscal trebuie sa raspunda in solidar cu dumneavoastra"

Intrebare: De ce noi, expertii contabili, trebuie sa lucram pe 2 milioane o situatie si apoi vine un consultant care vizeaza munca mea pe 4 milione?

Radu Bufan (moderator Seminarul de Contabilitate): "Eu, ca si consultant fiscal, am responsabilitate atat prin contractul facut cu dumneavoastra cat si fata de Fisc. In cazul unui control eu pot fi considerat responsabil in solidar cu dumneavoastra. Dumneavoastra sunteti revoltati din cauza ca s-a luat aceasta decizie, consultantii fiscali sunt revoltati ca se tot amana aplicarea ei".

II. " Depunerea declaratiilor fiscale necertificate - nu se sanctioneaza"

Tanti Anghel (Director MFP): "De la 1 ianuarie, declaratiile fiscale anuale care a ca titulari persoane fizice vor fi supuse certificarii de catre un consultat fiscal, inaintea depunerii lor la organul fiscal"

Intrebare: Poate organul fiscal sa refuze depunerea unei declaratii fiscale necertificate?

Raspuns: A"lineatul 1 al articolului 83 reglementeaza depunerea declaratiei fiscale. Codul de procedura fiscala nu are o dispozitie expresa care sa reglementeze acest refuz, asta pentru ca declaratia fiscala are in principal calitatea de a fi creanta, prin aceasta declaratie contribuabilor isi face cunoscuta organului fiscal creanta sa. Concluzia este ca organul fiscal nu poate refuza primirea declaratiei fiscale, daca nu a fost certificate. Poate insa sa- aduca la cunostinta contribuabilului si sa-l indrume sa-si indeplineasca obligatia. Asta inseamna ca necertificarea nu se sanctioneaza, in acest moment".

"In acest moment poate fi considerata o reglementare interna, inca nesanctionata in cazul nerespectarii ei."

I, "Regimul microintreprinderilor a devenit caduc"

Tanti Anghel (Director MFP): "Din acest an, regimul microintreprinderilor a devenit caduc din cauza ca pentru anul fiscal 2010 nu a fost reglementata o cota a impozitului pentru microintreprinderi."

"Cei care au fost microintreprinderi vor intra la regimul normal, de declarare si plata lunara, a obligatiilor privind plata impozitului pe salarii"

************************************************

Atelierele primei editiii din 2010 a Seminarului National sunt axate pe

- Impozitul pe Profit
- TVA - Solutii Practice
- Proceduri Fiscale
- Impozitul pe Salarii/Venituri

Daca doriti sa aflati si dvs direct de la sursa care sunt cele mai importante modificari fiscale din 2010 puteti sa va inscrieti deja la Seminarul Online de Fiscalitate si Contabilitate, care va avea loc intre 15 si 19 februarie
In acest moment beneficiati de o reducere intre 36% si 50% fata de pretul integral
Detalii Aici

PROGRAMUL SEMINARULUI NATIONAL DE FISCALITATE SI CONTABILITATE

- 02 februarie 2010 – Modificarile Codului fiscal si a Normelor sale de aplicare

- 03 februarie 2010 – Modificarile Legii Contabilitatii si Reglementarile contabile conforme cu Directivele europene

Ziua 1 de Seminar - 02 februarie 2010

Modificarile Codului fiscal si ale Normelor sale de aplicare

- 08.30 - 09.00: Inregistrarea participantilor si inmanarea materialelor de seminar

- 09.00 - 13.00: Prezentari in plen: au fost invitati cei mai importanti oameni din fiscalitatea romaneasca, dintre acestia amintindu-i aici pe:
- Ionut Popescu
- Liviu Voinea
- Marin Toma
- Radu Bufan
- Tanti Anghel, Director, Directia Generala Cod de Procedura Fiscala, MFP
- Livia Badescu, Director, Directia Legislatie în Domeniul Accizelor, MFP
- Oana Ciurea, Sef Serviciu, Directia Legislatie Impozite Directe, MFP
Andrei Haas, Director, Directia Generala a Marilor Contribuabili, ANAF

- 13.00 - 14.00: Pranz si networking fiscal intr-unul din cele mai bune restaurante din Bucuresti, restaurantul Crowne Plaza

- 14.00 - 17.30: 4 ateliere de lucru: moderatorii sunt specialisti recunoscuti in fiscalitate, coordonatorii Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili, Consilier TVA, Consilier Impozitul pe Profit.

Seminarul Online de Fiscalitate si Contabilitate, 15 - 19 februarie
Toate noutatile
contabile le veti afla de la acest eveniment
Detalii Aici

Ziua 2 de Seminar - 03 februarie 2010

Modificarile Legii Contabilitatii si a Reglementarilor contabile conforme cu Directivele europene

- 08.30 - 09.00: Inregistrarea participantilor si inmanarea materialelor de seminar

- 09.00 - 13.00: Prezentari in plen

4 ore de prezentari si discutii in plen despre cum vor arata Reglementarile contabile in 2010. Au fost invitati:

- Georgeta Petre, Director Directia Legislatie si Reglementari Contabile
- Georgiana Toader, Consultant Vulpoi & Toader Management
- Nina Nicolae, Consultant Vulpoi & Toader Management
- Simona Sauciuc, Consultant Vulpoi & Toader Management

- 13.00 - 14.00: Pranz si networking contabil intr-unul din cele mai bune restaurante din Bucuresti, restaurantul Crowne Plaza.

14.00 - 17.30: 4 ateliere de lucru: 4 ateliere speciale in care primiti rezolvari concrete la problemele dumneavoastra specifice.

Semi narul Online de Fiscalitate si Contabilitate, 15 - 19 februarie
Detalii Aici

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 02 Februarie 2010


Votati articolul "Seminarul National de Contabilitate - Cum obtinem amanarea impozitelor neachitate?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Valoare m f intrat anterior datei la care o i.i. devine platitoare de tva

Intrebare: Buna!
O intreprindere individuala neplatitoare de tva a incheiat un contract de leasing pentru un autoturism, inregistrarea ca atare a activului fix efectuandu-se la valoarea integrala, cu tot cu tva. Intre timp, dupa 7 luni de la intrarea activului fix, intreprinderea devine platitoare de tva. Intrebarea mea este daca se reconsidera valoarea activului fix, deoarece amortizarea lunara, ca si cheltuiala deductibila, s-a calculat la valoarea cu tot cu tva. Contabilitatea se tine in partida simpla, iar autoturismul este in curs de amortizare. V-as ruga sa ma sfatuiti ce trebuie sa fac in acest caz, Mai este corecta valoarea activului fix din evidenta? Multumesc!

Raspuns: Se aplica o reincadrare a mijlocului fix si o recalculare a planului de amortizare.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 02 Februarie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Noile case de marcat 2018: informatii IMPORTANTE de la ANAF

    • Pe site-ul ANAF a fost publicat un Proiect de ordin al presedintelui ANAF privind descrierea profilurilor prevazute la art. 22 pct. J lit. a) din normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, structura XML a mesajelor de activare a acestora. ...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF: ce TREBUIE sa stiti despre formularul 101 si formularul 120

    • OpANAF nr. 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele" - Monitorul Oficial nr. 0014 din 8 ianuarie 2018. Avand in vedere prevederile referitoare la obligatiile declarative prevazute de Legea nr. 227/2015 priv...» citeste mai departe aici

  • Aflati cat castiga un contabil-sef intr-o companie de servicii din Romania!

    • Daca ati avut pana acum curiozitatea sa aflati ce salariu primeste un contabil-sef care lucreaza intr-o companie de servicii din Romania, veti descoperi in randurile urmatoare informatii care va vor surprinde. Conform zf.ro, pachetul salarial oferit unui candidat care aplica pentru o pozitie de contabil-sef intr-o companie din sectorul ...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 a fost modificata. Noutati 2018

    • Prin OANAF 4160/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" si 120 "Decont privind accizele", publicat in M.OF. nr. ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Formularul 311 va fi depus online

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) adapteaza instructiunile de completare pentru "Declaratia privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art.316, alin.(11), lit.a)-e), lit.g) sau lit.h) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal" (formular 311), intrucat modul de depunere a fost modificat. Formularul 311 online: ...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere nou infiintata. Care este cota de impozitare?

    • In analiza de astazi, subiectul il reprezinta o microintreprindere infiintata in data de 04.07.2017, ce a angajat in data de 03.11.2017 un salariat (depasind astfel perioada de 60 de zile mentionata la art. 51 alin (2). Societatea este constituita pe o durata mai mare de 48 luni, iar asociatul nu a detinut titluri de participare la alte persoane juridice. Vom afla in continuare ce cota de impozitare se aplica in acest caz si pentru cat timp se mentine aceasta cota. De asemenea, este important...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X