email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Livrare intracomunitara. Documente necesare. Inregistrari contabile

Legea 571/2003ivrare intracomunitaraOMFP 2421/2007TVAOANAF 77/2010OANAF 76/2010

 

Irina Dumitrescu, valabil la 12-Feb-2010


Intrebare: In cazul unei livrari intracomunitare de bunuri, va rog sa imi spuneti ce documente trebuie sa am atasate la factura. Beneficiarul este platitor de TVA. Care sunt obligatiile de declarare si inregistrare in contabilitate din punct de vedere al TVA?

Raspuns: Potrivit art. 128 alin. (9) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, livrarea intracomunitara reprezinta o livrare de bunuri care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in alt stat membru de catre furnizor sau de persoana catre care se efectueaza livrarea ori de alta persoana in contul acestora.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te
CLICK AICI

Art. 132 alin. (1) lit. a) stabileste ca, din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata, se considera a fi locul livrarii de bunuri locul unde se gasesc bunurile in momentul cand incepe expedierea sau transportul, in cazul bunurilor care sunt expediate sau transportate de furnizor, de cumparator sau de un tert.

In conformitate cu prevederile art. 143 alin. (2), sunt scutite de taxa livrarile intracomunitare de bunuri catre o persoana care ii comunica furnizorului un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit de autoritatile fiscale din alt stat membru, cu exceptia:


   1. livrarilor intracomunitare efectuate de o intreprindere mica, altele decat livrarile intracomunitare de mijloace de transport noi;
   2. livrarilor intracomunitare care au fost supuse regimului special pentru bunurile second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati, conform prevederilor art. 1522;

Pentru aplicarea acestei scutiri au fost emise Instructiunile de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. a)-i), art. 143 alin. (2) si art. 1441 din Codul fiscal aprobate prin OMFP 2421/2007. Potrivit art. 10 alin. (1) al acestor instructiuni, scutirea de taxa pentru livrarile intracomunitare de bunuri prevazute la art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, se justifica pe baza urmatoarelor documente:

   a) factura care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal si in care sa fie mentionat codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit cumparatorului in alt stat membru;
   b) documentul care atesta ca bunurile au fost transportate din Romania in alt stat membru si, dupa caz,
   c) orice alte documente, cum ar fi: contractul/comanda de vanzare/cumparare, documentele de asigurare.

Astfel, scutirea prevazuta la art. 143 alin.(2) se aplica doar daca sunt indeplinite aceste conditii.

In aceasta situatie, livrarea marfurilor se inregistreaza in contabilitate prin urmatoarea formula:

4111           =                    707
„Clienti”              „Venituri din vanzarea marfurilor”

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te
CLICK AICI

Livrarile intracomunitare se vor raporta prin formularul 300 "Decont de TVA", aprobat prin OANAF 77/2010, la Randul 1, si prin formularul (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare", cod MFP 14.13.01.02/r  aprobat prin OANAF 76/2010.

In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile pentru aplicarea scutirii prevazuta la art. 143 alin. (2) lit. a) se va colecta TVA prin factura emisa.

Livrarea marfurilor se va inregistra in contabilitate prin urmatoarea formula:

4111           =                   %        
„Clienti”                          707
                              „Venituri din vanzarea marfurilor”
                                      4427
                               „TVA colectata”

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te
CLICK AICI

In aceasta situatie, livrarea se va raporta prin formularul 300 "Decont de TVA", aprobat prin OANAF 77/2010, la Randul 9.
Opeatiunea nu se va raporta prin formularul (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare", cod MFP 14.13.01.02/r  aprobat prin OANAF 76/2010, nefiind considerata o livrare intracomunitara.

NOUTATI Contabile 2024

Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024


Alegeti:

  •     sa fiti rapid si corect informat asupra modificarilor legislative ce va impacteaza munca;
  •     sa gasiti instant solutia potrivita pentru problemele dvs. specifice legate de calculul si plata impozitului pe venit si a contributiilor (CAS si CASS);
  •     sa aveti siguranta legala a actiunilor si deciziilor dvs.;
  •     sa economisiti timp, bani si energie!
  •     sa fiti ferit de rigorile noii legi (amenzile privind incalcarea disciplinei financiare au explodat! Ating chiar si 20.000 lei!)

Comandati acum exemplarul dvs. din lucrarea Cartea Verde a Impozitului pe Venit si a Contributiilor 2024!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea 571/2003ivrare intracomunitaraOMFP 2421/2007TVAOANAF 77/2010OANAF 76/2010


Data aparitiei: 12 Februarie 2010

Votati articolul "Livrare intracomunitara. Documente necesare. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X