Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Livrare intracomunitara. Documente necesare. Inregistrari contabile

Legea 571/2003ivrare intracomunitaraOMFP 2421/2007TVAOANAF 77/2010OANAF 76/2010

 

Irina Dumitrescu, valabil la 12-Feb-2010


Intrebare: In cazul unei livrari intracomunitare de bunuri, va rog sa imi spuneti ce documente trebuie sa am atasate la factura. Beneficiarul este platitor de TVA. Care sunt obligatiile de declarare si inregistrare in contabilitate din punct de vedere al TVA?

Raspuns: Potrivit art. 128 alin. (9) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, livrarea intracomunitara reprezinta o livrare de bunuri care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru in alt stat membru de catre furnizor sau de persoana catre care se efectueaza livrarea ori de alta persoana in contul acestora.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te
CLICK AICI

Art. 132 alin. (1) lit. a) stabileste ca, din punct de vedere al taxei pe valoare adaugata, se considera a fi locul livrarii de bunuri locul unde se gasesc bunurile in momentul cand incepe expedierea sau transportul, in cazul bunurilor care sunt expediate sau transportate de furnizor, de cumparator sau de un tert.

In conformitate cu prevederile art. 143 alin. (2), sunt scutite de taxa livrarile intracomunitare de bunuri catre o persoana care ii comunica furnizorului un cod valabil de inregistrare in scopuri de TVA, atribuit de autoritatile fiscale din alt stat membru, cu exceptia:
   1. livrarilor intracomunitare efectuate de o intreprindere mica, altele decat livrarile intracomunitare de mijloace de transport noi;
   2. livrarilor intracomunitare care au fost supuse regimului special pentru bunurile second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati, conform prevederilor art. 1522;


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018
Declaratia 101. Ghid de completare si depunere 2018

Vezi detalii

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2018

Vezi detalii


Pentru aplicarea acestei scutiri au fost emise Instructiunile de aplicare a scutirii de taxa pe valoarea adaugata pentru operatiunile prevazute la art. 143 alin. (1) lit. a)-i), art. 143 alin. (2) si art. 1441 din Codul fiscal aprobate prin OMFP 2421/2007. Potrivit art. 10 alin. (1) al acestor instructiuni, scutirea de taxa pentru livrarile intracomunitare de bunuri prevazute la art. 143 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, se justifica pe baza urmatoarelor documente:

   a) factura care trebuie sa contina informatiile prevazute la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal si in care sa fie mentionat codul de inregistrare in scopuri de TVA atribuit cumparatorului in alt stat membru;
   b) documentul care atesta ca bunurile au fost transportate din Romania in alt stat membru si, dupa caz,
   c) orice alte documente, cum ar fi: contractul/comanda de vanzare/cumparare, documentele de asigurare.

Astfel, scutirea prevazuta la art. 143 alin.(2) se aplica doar daca sunt indeplinite aceste conditii.

In aceasta situatie, livrarea marfurilor se inregistreaza in contabilitate prin urmatoarea formula:

4111           =                    707
„Clienti”              „Venituri din vanzarea marfurilor”

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te
CLICK AICI

Livrarile intracomunitare se vor raporta prin formularul 300 "Decont de TVA", aprobat prin OANAF 77/2010, la Randul 1, si prin formularul (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare", cod MFP 14.13.01.02/r  aprobat prin OANAF 76/2010.

In situatia in care nu sunt indeplinite conditiile pentru aplicarea scutirii prevazuta la art. 143 alin. (2) lit. a) se va colecta TVA prin factura emisa.

Livrarea marfurilor se va inregistra in contabilitate prin urmatoarea formula:

4111           =                   %        
„Clienti”                          707
                              „Venituri din vanzarea marfurilor”
                                      4427
                               „TVA colectata”

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te
CLICK AICI

In aceasta situatie, livrarea se va raporta prin formularul 300 "Decont de TVA", aprobat prin OANAF 77/2010, la Randul 9.
Opeatiunea nu se va raporta prin formularul (390 VIES) "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare", cod MFP 14.13.01.02/r  aprobat prin OANAF 76/2010, nefiind considerata o livrare intracomunitara.

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Legea 571/2003ivrare intracomunitaraOMFP 2421/2007TVAOANAF 77/2010OANAF 76/2010

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Februarie 2010


Votati articolul "Livrare intracomunitara. Documente necesare. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Monografie contabila pentru exploatare forestiera

Intrebare: as avea rugamintea daca ma poate ajuta cu o monografie contabila pentru exploatare forestiera.

va multumesc

Raspuns: O monografie contabila pentru exploatarea forestiera este discutabila in functie de forma de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Februarie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Comentarii articol

Postat de: an*****
Buna ziua! Am si eu urmatoarea nelamurire: am luat de la o firma din germania doua bunuri pentru a le vinde unui client din Slovacia. Clientul din Slovacia ne-a solicitat sa le livram unui beneficiar din Romania. Pe CMR-ul transportatorului la expeditor apare firma din Germania furnizorul meu iar la destinatar apare beneficiarul direct din Romania. Intrebarea mea este: eu cum facturez firmei din Slovacia in acest caz? CU sau FARA TVA, tinand cont ca marfa a ajuns la un beneficiar din RO. Apreciez un raspuns rapid
Data adaugarii: 04-Mai-2012
Adauga acest articol in site-ul tau
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X