Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Avansuri platite in legatura cu achizitii intracomunitare. Obligatia autofacturarii

avansuri achizitiiautofacturaLegea 571/2003Codul fiscal

Intrebare: Exista furnizori din Uniunea Europeana care nu livreaza marfa comandata decat in conditiile achitarii acesteia in avans (integral sau partial). De asemenea, pentru aceste plati partenerii nu emit facturi de avans (plata se efectueaza in baza unei facturi proforma, sau chiar a unei instiintari din partea furnizorului). Pana la primirea facturii de la furnizor, aceasta plata apare ca plata in avans- cont 4091.
Pentru aceste sume este obligatorie emiterea unei autofacturi in vederea declararii in decont si in declaratia 390?
Este obligatorie declararea sumelor achitate in avans in declaratiile privind TVA si achizitiile intracomunitare?

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti poti face Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Potrivit art. 155 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, persoana impozabila care efectueaza o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, alta decat o livrare/prestare fara drept de deducere a taxei, conform art. 141 alin. (1) si (2), trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa.
De asemenea, persoana impozabila trebuie sa emita o factura catre fiecare beneficiar pentru suma avansurilor incasate in legatura cu o livrare de bunuri sau o prestare de servicii, cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile, cu exceptia cazului in care factura a fost deja emisa.

Astfel, in conformitate cu echivalentul acestui articol din alte state membre, furnizorii trebuie sa emita facturi pentru avansurile incasate cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a incasat avansurile.
Factura proforma nu constituie document justificativ al operatiunilor economice.

Art. 126 alin. (3) lit. a) din legea mentionata stabileste ca, este operatiune impozabila in Romania o achizitie intracomunitara de bunuri, altele decat mijloace de transport noi sau produse accizabile, efectuata de o persoana impozabila ce actioneaza ca atare sau de o persoana juridica neimpozabila, care urmeaza unei livrari intracomunitare efectuate in afara Romaniei de catre o persoana impozabila ce actioneaza ca atare si care nu este considerata intreprindere mica in statul sau membru, si careia nu i se aplica prevederile art. 132 alin. (1) lit. b) cu privire la livrarile de bunuri care fac obiectul unei instalari sau unui montaj sau ale art. 132 alin. 2) cu privire la vanzarile la distanta.

Asa cum prevede alin. (4) al acestui articol, prin derogare de la aceste prevederi, nu sunt considerate operatiuni impozabile in Romania achizitiile intracomunitare de bunuri care indeplinesc urmatoarele conditii:


Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Manualul mijloacelor fixe 2018
Manualul mijloacelor fixe 2018

Vezi detalii

Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii



   a) sunt efectuate de o persoana impozabila care efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care taxa nu este deductibila sau de o persoana juridica neimpozabila;
   b) valoarea totala a acestor achizitii intracomunitare nu depaseste pe parcursul anului calendaristic curent sau nu a depasit pe parcursul anului calendaristic anterior plafonul de 10.000 euro, al carui echivalent in lei este stabilit prin norme.

In conformitate cu prevederile art. 151 alin. (1), persoana care efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri care este taxabila  este obligata la plata taxei.

Art. 1551 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal prevede urmatoarele:

„(1) Persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, obligata la plata taxei in conditiile art. 150 alin. (2) - (4) si (6) si ale art. 151, trebuie sa autofactureze operatiunile respective pana cel mai tarziu in a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care ia nastere faptul generator al taxei, in cazul in care persoana respectiva nu se afla in posesia facturii emise de furnizor/prestator.
   (2) Persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, obligata la plata taxei in conditiile art. 150 alin. (2) - (4) si (6), trebuie sa autofactureze suma avansurilor platite in legatura cu operatiunile respective cel tarziu pana in cea de-a 15-a zi a lunii urmatoare celei in care a platit avansurile, in cazul in care persoana respectiva nu se afla in posesia facturii emise de furnizor/prestator, cu exceptia situatiei in care faptul generator de taxa a intervenit in aceeasi luna, caz in care sunt aplicabile prevederile alin. (1).”

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti poti face Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

In baza celor prezentate concluzionam ca, obligatia autofacturarii avansurilor platite revine persoanelor obligate la plata taxei pe valoare adaugata in conditiile art. 150 alin. (2) – (4) si (6) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal nu si celor obligate la plata taxei pentru achizitiile intracomunitare taxabile.
 
Potrivit art. 150 din Legea 571/2003 privind Codul fiscal:

„ (2) Taxa este datorata de orice persoana impozabila, inclusiv de catre persoana juridica neimpozabila inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531, care este beneficiar al serviciilor care au locul prestarii in Romania conform art. 133 alin. (2) si care sunt furnizate de catre o persoana impozabila care nu este stabilita pe teritoriul Romaniei sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 1251 alin. (2), chiar daca este inregistrata in Romania conform art. 153 alin. (4) sau (5).
   (3) Taxa este datorata de orice persoana inregistrata conform art. 153 sau 1531, careia i se livreaza gaze naturale sau energie electrica in conditiile prevazute la art. 132 alin. (1) lit. e) sau f), daca aceste livrari sunt realizate de o persoana impozabila care nu este stabilita in Romania sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele livrari de bunuri pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 1251 alin. (2), chiar daca este inregistrata in scopuri de TVA in Romania conform art. 153 alin. (4) sau (5).
   (4) Taxa este datorata de persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, inregistrata in scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531, care este beneficiarul unei livrari ulterioare efectuate in cadrul unei operatiuni triunghiulare, in urmatoarele conditii:
   1. cumparatorul revanzator al bunurilor sa nu fie stabilit in Romania, sa fie inregistrat in scopuri de TVA in alt stat membru si sa fi efectuat o achizitie intracomunitara a acestor bunuri in Romania, care nu este impozabila conform art. 126 alin. (8) lit. b); si
   2. bunurile aferente achizitiei intracomunitare, prevazute la pct. 1, sa fi fost transportate de furnizor sau de cumparatorul revanzator ori de alta persoana, in contul furnizorului sau al cumparatorului revanzator, dintr-un stat membru, altul decat statul in care cumparatorul revanzator este inregistrat in scopuri de TVA, direct catre beneficiarul livrarii; si
   3. cumparatorul revanzator sa il desemneze pe beneficiarul livrarii ulterioare ca persoana obligata la plata taxei pentru livrarea respectiva.
(........)
   (6) In alte situatii decat cele prevazute la alin. (2) - (5), in cazul in care livrarea de bunuri/prestarea de servicii este realizata de o persoana impozabila care nu este stabilita in Romania sau nu este considerata a fi stabilita pentru respectivele livrari de bunuri/prestari de servicii pe teritoriul Romaniei conform prevederilor art. 1251 alin. (2) si care nu este inregistrata in Romania conform art. 153, persoana obligata la plata taxei este persoana impozabila sau persoana juridica neimpozabila, stabilita in Romania sau nestabilita in Romania, dar inregistrata prin reprezentant fiscal, care este beneficiar al unor livrari de bunuri/prestari de servicii care au loc in Romania, conform art. 132 sau 133.”

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti poti face Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
avansuri achizitiiautofacturaLegea 571/2003Codul fiscal

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Martie 2010


Votati articolul "Avansuri platite in legatura cu achizitii intracomunitare. Obligatia autofacturarii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata impozit pe un venit care nu exista???

Intrebare: Nu sunt contabil de meserie dar am observant o anume deficienta asa ca va supun discutiei acest aspect de contabilitate. Am sa folosesc sume mici rotunde pt simplificarea situatiei.
Infiintez o firma SRL fara angajati in prima luna din an. Toti clientii imi platesc la data facturarii iar plata se face numai prin banca. Cifra de afaceri anuala este de 100lei din care cheltuieli deductibile 50%=50lei iar profitul brut este de 50%=50lei.
In primul an de activitate am o cifra de afaceri de 100lei. Am cheltuieli deductibile de 50%=50lei si profit de 50%=50lei. Platesc impozitul pe profit de 3% adica 3lei. La sfarsitul anului 1 am in cont 47lei.
Spre mijlocul anului 2 depun bilantul si la mijlocul anului 2 trebuie sa ridic profitul. Sa zicem ca pana la mijlocul anului 2 am cifra de afaceri de 50lei din care cheltuieli de ductibile 50% (25lei) si profit 50% (25lei). Am platit impozit pe profit de 3% =1,5lei. In cont voi avea 47+23,5=70,5lei. Ridic dividende pt anul 1 adica 50lei si platesc celelalte datorii la stat din aceasta suma. In cont imi raman 20,5lei.
La sfarsitul anului 2 cifra de afaceri pt adoua jumatate a anului 2 este de 50lei din care cheltuieli deductibile 50% (25lei) si profit 50%=25lei. Platesc impozit pe profit 3% =1,5lei iar in cont voi avea 20,5+23,5=44lei.
Spre mijlocul anului 3 depun bilantul si la mijlocul anului 3 trebuie sa ridic profitul. Sa zicem ca pana la mijlocul anului 3 am cifra de afaceri de 50lei din care cheltuieli de ductibile 50% (25lei) si profit 50% (25lei). Am platit impozit pe profit de 3% =1,5lei. In cont voi avea 44+23,5=67,5lei. Ridic profitul pt anul 2 adica 50lei si platesc celelalte datorii la stat din aceasta suma. In cont imi raman 17,5lei.
La sfarsitul anului 3 cifra de afaceri pt adoua jumatate a anului 3 este de 50lei din care cheltuieli deductibile 50% (25lei) si profit 50%=25lei. Platesc impozit pe profit 3% =1,5lei iar in cont voi avea 17,5+23,5=41lei.
In continuare vezi in tabelul urmator desfasurarea:
Anul Cifra afaceri Chelt. Deductib. Profit Impozit pe profit 3% Cont banca Dividende Cont banca
1 Sfarsit anul 1 100 50 50 3 47
Mijlocul anului 2 50 25 25 1,5 70,5 50 20,5
2 Sfarsit anul 2 50 25 25 1,5 44
Mijlocul anului 3 50 25 25 1,5 67.5 50 17,5
3 Sfarsit anul 3 50 25 25 1,5 41
Mijlocul anului 4 50 25 25 1,5 64,5 50 14,5
4 Sfarsit anul 4 50 25 25 1,5 38
Mijlocul anului 5 50 25 25 1,5 61,5 50 11,5
5 Sfarsit anul 5 50 25 25 1,5 35
Mijlocul anului 6 50 25 25 1,5 58,5 50 8,5
6 Sfarsit anul 6 50 25 25 1,5 32
Mijlocul anului 7 50 25 25 1,5 55,5 50 5,5
7 Sfarsit anul 7 50 25 25 1,5 29
Mijlocul anului 8 50 25 25 1,5 52,5 50 2,5
8 Sfarsit anul 8 50 25 25 1,5 26
Mijlocul anului 9 50 25 25 1,5 49,5 50 -0,5
9 Sfarsit anul 9 50 25 25 1,5 23
Mijlocul anului 10 50 25 25 1,5 46,5 50 -3,5
10 Sfarsit anul 10 50 25 25 1,5 20
Mijlocul anului 11 50 25 25 1,5 43,5 50 -6,5
11 Sfarsit anul 11 50 25 25 1,5 17
Mijlocul anului 12 50 25 25 1,5 40,5 50 -9,5
12 Sfarsit anul 12 50 25 25 1,5 14
Mijlocul anului 13 50 25 25 1,5 37,5 50 -12,5
13 Sfarsit anul 13 50 25 25 1,5 11
Mijlocul anului 14 50 25 25 1,5 34,5 50 -15,5
14 Sfarsit anul 14 50 25 25 1,5 8
Mijlocul anului 15 50 25 25 1,5 31,5 50 -18,5
15 Sfarsit anul 15 50 25 25 1,5 5
Mijlocul anului 16 50 25 25 1,5 28,5 50 -21,5
16 Sfarsit anul 16 50 25 25 1,5 2
Mijlocul anului 17 50 25 25 1,5 25,5 50 -24,5
17 Sfarsit anul 17 50 25 25 1,5 -1
Mijlocul anului 18 50 25 25 1,5 22,5 50 -27,5
18 Sfarsit anul 18 50 25 25 1,5 -4
Mijlocul anului 19 50 25 25 1,5 19,5 50 -30,5
19 Sfarsit anul 19 50 25 25 1,5 -7
Mijlocul anului 20 50 25 25 1,5 16,5 50 -33,5
20 Sfarsit anul 20 50 25 25 1,5 -10
Mijlocul anului 21 50 25 25 1,5 13,5 50 -34,5
21 Sfarsit anul 21 50 25 25 1,5 -13
Mijlocul anului 22 50 25 25 1,5 10,5 50 -35,5
22 Sfarsit anul 22 50 25 25 1,5 -16
Mijlocul anului 23 50 25 25 1,5 7,5 50 -38,5
23 Sfarsit anul 23 50 25 25 1,5 -19
Mijlocul anului 24 50 25 25 1,5 4,5 50 -41,5
24 Sfarsit anul 24 50 25 25 1,5 -22
Mijlocul anului 25 50 25 25 1,5 1,5 50 -44,5
25 Sfarsit anul 25 50 25 25 1,5 -25
Mijlocul anului 26 50 25 25 1,5 -2,5 50 -47,5
La mijlocul anului 9 cand am de ridicat dividendele constat ca nu am in cont toti banii necesari desi toti clientii mi-au platit la timp (in realitate este cu totul altfel) iar pe hartie trebuie sa am banii si sa ridic dividende.
Inteleg ca acel impozit pe profit care este legal si nu este deductibil se plateste tot din profitul propriu.
In timp cu cat firma are vechime mai mare suma negativa din cont va fi tot mai mare ajungandu-se sa se aduca bani de ,,acasa? ca sa se plateasca pentru ridicarea dividendelor si pentru plata impozitelor (!!!). Pe de alta parte impozitul pe venit (pe dividende) ajunge sa se plateasca pe un venit care nu exista (!!!)
Aici am luat doar impozitul pe profit de 3% (de aceea s-a lungit tabelul la 25de ani) dar mult timp am platit impozit pe profit de 16% iar pe langa acesta am mai platit si impozit forfetar!!! In plus mai sunt si alte sume achitate la stat, sume legale dar nedeductibile (!!!). In plus clientii nu platesc la timp sau daca dau faliment ramai cu banii pierduti?..
Am un SRL de 11 ani si deja constat ca am sume mari lipsa din cont desi pe hartie ar trebui sa am o suma mult mai mare de bani.
Cum explicati aceasta situatie aberanta si ce ar trebui facut pentru indreptarea ei?
Nu am posibilitatea sa atasez tabelul (pt ca site-ul l-a imprastiat) dar sper sa-l intelegeti.
Multumiri,
Dinu M.

Raspuns: Din cele prezentate, rezulta ca ati facut trecerea de la impozitul pe profit la impozitul pe venit...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Martie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratia unica online. ANAF a lansat o noua aplicatie pentru depunere

    • ANAF a anuntat ca, pentru a simplifica procesul de depunere online a Declaratiei unice, a pus la dispozitia contribuabililor o aplicatie speciala. “Pentru a simplifica completarea si depunerea online a Declaratiei Unice, Ministerul Finantelor Publice - ANAF pune la dispozitia contribuabililor o aplicatie informatica dedicata, care poate fi accesata la adresa https://declunica.anaf.ro/&rdq...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii au firmele care distribuie dividende trimestrial?

    • Va anuntam saptamana trecuta ca legea care permite ca dividendele sa fie impartite trimestrial a fost publicata in Monitorul Oficial. Astfel, societatile infiintate in baza Legii nr. 31/1990 pot sa distribuie in cursul anului fiscal dividende ce provin din profitul exercitiului financiar in curs, incepand cu data de 15 iulie 2018. Acest act ...» citeste mai departe aici

  • Vanzarea cu amanuntul catre persoane juridice. Ce conditii sunt?

    • Va ocupati de vanzarea cu amanuntul cu persoane juridice? Ati intampinat dificultati legate de acest procedeu? Expertul nostru ne lamureste daca pot fi efectuate vanzari din gestiunea cu amanuntul catre clienti persoane juridice, care revand marfa, la pret preferential in functie de cantitatea achizitionata. Se va lua in considerare existenta Deciziei nr 498/2012 a Cutii Constitutionale, care precizeaza ca interzicerea achizitiei de marfuri in scop de revanzare de l...» citeste mai departe aici

  • Eugen Teodorovici a semnat la Bruxelles Carta Vamala Europeana

    • Eugen Teodorovici, ministrul Finantelor Publice, a participat joi, 12 iulie 2018, la Bruxelles, la evenimentul organizat cu ocazia celebrarii celor 50 de ani de Uniune Vamala. Cu aceasta ocazie, Teodorovici a semnat Carta Vamala Europeana, sub inaltul patronaj al domnului Pierre Moscovici, comisar european pentru afaceri economice si financiare, impozitare si vama si al domnului Hartwig Loger, ministrul de finante din Austria, tara care detine Presedintia Consiliului Uniunii Europen...» citeste mai departe aici

  • Expertize contabile si tehnice. Atentie la cota de 10%!

    • Incepand cu 01 ianuarie 2016, Noul Cod fiscal aprobat prin Legea 227/2015 nu mai reglementeaza retinerea la sursa reprezentant plati anticipate pentru veniturile din activitatea de expertiza contabila si tehnica, judiciara si extrajudiciara. Astfel, pentru aceste venituri nu se mai retine impozit la sursa. Conform art. 25 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2000 privind organizarea activitati...» citeste mai departe aici

  • Servicile de consiliere juridica – ce calitati le recomanda

    • Cu siguranta ca serviciile de consiliere juridica sunt o necesitate in randul entitatilor juridice, atat a celor ce vizeaza institutii publice, cat si private. Importanta pe care o are o firma de contablitate in acest sens este una majora, mai ales ca in general conducatorii afacerilor au in vedere opinia avizata a profesionistilor pentru a lua decizi importante pe partea juridica. ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X