Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Penalitati de intarziere aferente contractelor comerciale. Deductibilitate. TVA


de Irina Dumitrescu, valabil la 13-Mar-2010

Intrebare: In cursul anului 2010, respectiv martie 2010, am primit de la un partener intracomunitar o factura prin care imi factureaza penalitati, prevazute in contract, aferente anilor precedenti, respectiv 2007, 2008, 2009. Intrebarea mea este, conform noilor reglementari al codului fisclal, se poate inregistra acum in contabilitate? Ce presupune din punct de vedere al TVA si al deductibilitatii cheltuielilor? In ce cont trebuie inregistrat?

  Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti poti face Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Art. 21 alin. (1) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal prevede ca, pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile, inclusiv cele reglementate prin acte normative in vigoare.

In acest sens, punctul 23 lit. d) din Titlul II al Normelor metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul fiscal stabileste ca, dobanzile si daunele-interese, stabilite in cadrul contractelor economice incheiate cu persoane rezidente/nerezidente sunt cheltuieli deductibile pe masura inregistrarii lor.

In baza celor prezentate concluzionam ca, penalitatile de intarziere prevazute in contract, aferente anilor fiscali anteriori, nu sunt deductibile la determinarea profitului impozabil al anului 2010.

Din punct de vedere contabil, potrivit art. 63 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aprobate prin OMFP 3055/2009, erorile din perioadele anterioare sunt omisiuni si declaratii eronate cuprinse in situatiile financiare ale entitatii pentru una sau mai multe perioade anterioare rezultand din greseala de a utiliza sau de a nu utiliza informatii credibile care:
a) erau disponibile la momentul la care situatiile financiare pentru acele perioade au fost aprobate spre a fi emise;
b) ar fi putut fi obtinute in mod rezonabil si luate in considerare la intocmirea si prezentarea acelor situatii financiare anuale.


Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



Astfel de erori includ efectele greselilor matematice, greselilor de aplicare a politicilor contabile, ignorarii sau interpretarii gresite a evenimentelor si fraudelor.
Corectarea erorilor aferente exercitiului financiar curent se efectueaza pe seama contului de profit si pierdere.
Corectarea erorilor semnificative aferente exercitiilor financiare precedente se efectueaza pe seama rezultatului reportat.
Erorile nesemnificative aferente exercitiilor financiare precedente se corecteaza, de asemenea, pe seama rezultatului reportat. Totusi, pot fi corectate pe seama contului de profit si pierdere erorile nesemnificative.
Erorile nesemnificative sunt cele de natura sa nu influenteze informatiile financiar-contabile. Se considera ca o eroare este semnificativa daca aceasta ar putea influenta deciziile economice ale utilizatorilor, luate pe baza situatiilor financiare anuale. Analizarea daca o eroare este semnificativa sau nu se efectueaza in context, avand in vedere natura sau valoarea individuala sau cumulata a elementelor.

Astfel, inregistrarea in contabilitate a penalitatilor de intarziere aferente exercitiilor financiare precedente se efectueaza pe seama rezultatului reportat, cu ajutorul contului 1174. „Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile” sau pe seama contului de profit si pierdere, daca erorile sunt nesemnificative, cu ajutorul contului 6581 „Despagubiri, amenzi si penalitati”.

  Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti poti face Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Pentru corectarea erorii pe seama rezultatului reportat se va depune la organul fiscal competent declaratii rectificative privind impozitul pe profit aferente acestor exercitii financiare, prin completarea formularului 101 „Declaratie privind impozitul pe profit”.

In conformitate cu prevederile art. 249 alin. (2) din reglementarea mentionata, in cazul corectarii de erori care genereaza pierdere contabila reportata, aceasta trebuie acoperita inainte de efectuarea oricarei repartizari de profit.

Potrivit art. 137 alin. (3) lit. b) din Legea 571/2003 privind Codul fiscal, baza de impozitare a TVA nu cuprinde sumele reprezentand daune-interese, stabilite prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, penalizarile si orice alte sume solicitate pentru neindeplinirea totala sau partiala a obligatiilor contractuale, daca sunt percepute peste preturile si/sau tarifele negociate. Nu se exclud din baza de impozitare orice sume care, in fapt, reprezinta contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate;

Astfel, aceste penalizari nu sunt incluse in baza de impozitare a TVA.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 15 Martie 2010


Votati articolul "Penalitati de intarziere aferente contractelor comerciale. Deductibilitate. TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Sponsorizare

Intrebare: O societate comerciala din Romania cumpara de la o pj din Italia mingi pentru paintball.Ambele societati fiind platitoare de tva si inscrise in roi, firma din Romania aplica taxare inversa la factura de achizitie.Valoarea facturii este de 1300 eur.
Toate mingile cumparate, in val de 1300 eur, vor fi date ca sponsorizare.
Dpdv tva, societatea din Romania trebuie sa colecteze tva-ul aferent?
Ca si document este suficient doar contractul de sponsorizare?
Ma puteti ajuta, va rog si cu o monografie contabila, daca se poate.
Mii de multumiri

Raspuns: Potrivit prevederilor art.21 alin 4 lit. p. din Codul Fiscal, cheltuielile de sponsorizare si/sau...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 15 Martie 2010 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Termen depunere declaratii fiscale APRILIE 2015

    • In lista urmatoare sunt prezentate pe scurt toate declaratiile fiscale pe care va trebui sa le depuneti la Fisc, in calitate de contribuabili, in luna aprilie 2015. Marti 7 aprilie      Depunerea Declaratiei de mentiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza trimestrul calendaristic ca perioada fi...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ANAF cu privire la informarile din mass-media referitoare la actiunile de control

    • ANAF a transmis un comunicat prin care anunta ca, in ce priveste materialele aparute in mass-media in care actiunile de control desfasurate de Directia Antifrauda Fiscala, in vederea asigurarii respectarii disciplinei fiscale, sunt prezentate drept "abuzuri" asupra micilor comerciani, in timp ce marea evaziune nu este abordata de actiunile ANAF. ANAF reia comunicatul de presa prin care a prezentat principalele rezultate ale raportului de activitate desfasurate de Directia ...» citeste mai departe aici

  • Comert cu amanuntul. Clarificari in ce priveste evidenta stocurilor

    • In cazul unei activitati de retail, o societate comerciala vinde prin mai multe magazine proprii diferite marfuri. Magazinele sunt prevazute cu casa de marcat si soft de gestiune a stocurilor/retail. La magazine se listeaza zilnic din softul de retail: borderou de vanzari si raport de gestiune. Se observa in borderoul de vanzari apar numai vanzarile pe bon fiscal, fara cele cu factura, iar in raportul de gestiune se regasesc datele din borderoul de vanzari + intrari si iesiri...» citeste mai departe aici

  • Pierdere din reevaluare. Ce inregistrari contabile facem?

    • In cazul urmator, societatea X detine o cladire val. achizitie 7.100.286 lei, amortizare calculata pana la 31.12.2014 in suma de 156.937 lei. Cladirea este evaluata. Conform raportului de reevaluare valoarea contabila bruta actualizata este de 7.013.409 lei si amortizarea actualizata in suma de 155017 lei. Stabilim care vor fi inregistrarile contabile. Inainte de reevaluare situatia in conturi este: D 212     7.100.286 lei C 2812   &n...» citeste mai departe aici

  • Analiza consultantului: Detasarea lucratorilor din spatiul european in Romania

    • Directiva 96/71/CE a fost transpusa in legislatia romaneasca prin Legea nr. 344/2006 privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale si Hotararea Guvernului  nr. 104/2007 pentru reglementarea procedurii specifice privind detasarea salariatilor in cadrul prestarii de servicii transnationale pe teritoriul Romaniei. Astfel, asemeni directivei, legea romana prevede urmatoarele situatii in care poate interveni detasarea din alte ...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Evolutia numarului caselor de marcat fiscalizate in primele 3 luni din 2015 si a gradului de conformare voluntara

    • Ca urmare a intensificarii activitatii de informare a contribuabililor, cat si a actiunilor de control desfasurate de Directia Antifrauda, numarul caselor de marcat fiscalizate a crescut cu 24,32%, in primele 3 luni din 2015, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Daca intre 1.01-31.03.2014 au fost fiscalizate, la nivel national, 22.329 case de marcat, in aceeasi perioada a anului curent, s-a inregistrat o crestere cu 5.441 de unitati, ajungandu-se la un total de 27.740 uni...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X