Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Contul de executie bugetara specific Institutiilor Publice

 

Caracteristica de baza a contului de executie este aceea ca oglindeste ceea ce s-a realizat, dimensiunea efectiva a activitatii economice si sociale consumatoare de resurse si producatoare de rezultate. Daca bugetul de venituri si cheltuieli este un document previzional, care estimeaza marimea indicatorilor, contul de executie prezinta gradul de indeplinire a ceea ce institutia si-a propus si cuprinde toate operatiile efectuate de institutie in anul bugetar in legatura cu incasarile si platile efectuate, in structura in care a fost aprobat bugetul.

Structura contului de executie este urmatoarea:

a) pentru venituri:

- prevederi bugetare initiale/definitive;

- drepturi constatate;

- incasari realizate;

CLICK AICI PENTRU DETALII

- drepturi constatate de realizat.

b) pentru cheltuieli:

- credite bugetare initiale/definitive;

- angajamente bugetare;


Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile
Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile

Vezi detalii

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

Vezi detalii

Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016
Teste de verificare pentru examenul de auditor financiar 2016

Vezi detalii


- angajamente legale;

- plati efectuate;

- angajamente legale de platit;

- cheltuieli efective.

c) informatii privind rezultatul executiei bugetare (incasari realizate minus plati efectuate): daca, spre exemplu, institutia este o unitate administrativ-teritoriala, veniturile incasate se regasesc in contul 5211 „Disponibil al bugetului local la trezoreria statului” – rulaj debitor, iar cheltuielile platite se preiau din rulajul creditor al contului 770 „Finantare de la bugetul local”.

Precizari privind intocmirea formularelor Conturilor de executie ale institutiilor publice

Conturile de executie bugetara se intocmesc pe baza datelor preluate din rulajele debitoare si creditoare ale conturilor de finantare bugetara si de disponibil, care trebuie sa corespunda cu cele din conturile deschise in trezorerie sau la banci, dupa caz.

- La unitatile administrativ-teritoriale veniturile incasate se preiau din contul 5211 „Disponibil al bugetului local”, pe structura bugetului aprobat. Informatiile trebuie sa corespunda cu cele din contul de trezorerie 21 „Veniturile bugetelor locale”. La institutiile publice finantate din bugetul local, platile se preiau din soldul creditor al contului 7702 „Finantarea de la bugetele locale” – reprezentând plati nete de casa, pe structura bugetului aprobat. Informatiile trebuie sa corespunda cu cele din contul de trezorerie 24 „Cheltuielile bugetelor locale”;

- La institutiile publice finantate din venituri proprii si subventii, contul de executie se intocmeste pe baza datelor preluate din contul 561 „Disponibil al institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii”, pe structura bugetului aprobat;

- Pentru alte surse de finantare ca de exemplu: fonduri externe nerambursabile, credite externe, credite interne, alocatii bugetare cu destinatie speciala, fonduri cu destinatie speciala etc., contul de executie se intocmeste pe baza datelor preluate din conturile de disponibil, care trebuie sa corespunda cu cele din conturile deschise in trezorerie sau banci comerciale.

- Cu privire la raportarea informatiilor privind drepturile constatate se vor avea in vedere urmatoarele:

- preluarea datelor din soldurile anilor precedenti si rulajele curente ale conturilor de creante purtatoare de venituri ale bugetului general consolidat (ct. 463, 464, 411, 461 etc.,) dupa caz;

- pentru veniturile incasate, fara evidentierea anticipata a drepturilor constatate (fara debit), ca urmare a nedeclararii si neinregistrarii in contabilitate a creantelor potrivit legii, coloana de drepturi constatate (total si an curent) se completeaza cu sume la nivelul incasarilor realizate;

- stingerea debitelor pe alte cai decât incasarea, are in vedere anularea sau prescriptia, conversia in actiuni etc.;

- drepturile constatate de incasat se determina ca diferenta intre totalul drepturilor incasate si drepturile stinse si trebuie sa corespunda cu soldurile conturilor de creante de la sfârsitul perioadei de raportare.

Pentru asigurarea imaginii fidele a patrimoniului entitatilor administrativ-teritoriale, respectiv intocmirea de situatii financiare corecte, reale si pertinente vom parcurge in cele ce urmeaza demersul incheierii executiei bugetelor locale si a operatiunilor specifice institutiilor mai sus mentionate pornind de la destinatia sumelor neutilizate la finele anului 2009, respectarea cerintelor privind angajamentele bugetare – legale, platile efectuate, angajamente legale de platit, dupa cum urmeaza:

- Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale care au primit in cursul anului 2009 subventii de la bugetul de stat/bugetul asigurarilor pentru somaj sau alte bugete vor restitui, pâna la data de 30 decembrie 2009, sumele ramase neutilizate, in conturile ordonatorilor principali de credite ai bugetelor din care sumele au fost incasate.

Sumele restituite vor fi determinate ca diferenta intre subventiile primite, inregistrate la subcapitolele de venituri din anexa nr. 12, cod – subventii de la bugetul de stat (cod 42.02.01 la 42.02.41) si platile de casa efectuate in limita acestora.

Pentru restituirea sumelor, unitatile administrativ-teritoriale prezinta unitatilor Trezoreriei Statului la care au conturile deschise, ordine de plata, intocmite distinct, pe fiecare tip de subventie primita in vederea efectuarii operatiei de regularizare. Sumele se vor restitui din conturile corespunzatoare de venituri ale bugetului local in conturile din care subventiile au fost primite. Ordinelor de plata astfel intocmite li se anexeaza contul de executie al cheltuielilor efectuate din subventiile primite in anul 2009 – anexa nr. 11, in baza caruia are loc operatiunea de regularizare.

- Beneficiaza de regim special subventiile de la bugetul de stat catre bugetele locale in vederea sustinerii derularii proiectelor finantate din fonduri externe post-aderare – cod 42.02.20, respectiv 42.02.42, ramase neutilizate la finele exercitiului 2009 si care pot fi utilizate in anul 2010 cu aceeasi destinatie pâna la finalizarea respectivelor proiecte.

Sumele neutilizate la finele anului 2009 se vor reflecta in excedentul bugetului local, si respectiv in fondul de rulment.

- Entitatile publice care au incasat in anul 2009 sume din bugetul propriu al judetului/municipiului Bucuresti, pentru sumele ramase disponibile la finele anului in contul 50.26 Disponibil din bugetul Consiliului Judetean/Consiliului General al Municipiului Bucuresti, vor restitui cu ordin de plata sumele ramase disponibile, in conturile din care au fost primite.

- Donatiile si sponsorizarile primite de unitatile administrativ-teritoriale ramase neutilizate la finele exercitiului bugetar 2009 pot fi utilizate in anul 2010 pe destinatiile stabilite, dupa cum urmeaza: donatiile si sponsorizarile ramase neutilizate la finele anului 2009 se transfera pe baza de ordin de plata, pâna la data de 30 decembrie in contul 50.07 „Disponibil din donatii si sponsorizari ramase neutilizate la finele anului”.

Cuantumul sumelor neutilizate se determina ca diferenta intre sumele incasate in contul 21.37.02.01 „Donatii si sponsorizari” (subventii incasate la subcapitolul de venituri-transferuri voluntare din anexa nr. 9 – cod 37.10.01) si platile efectuate in limita acestora de la capitolele de cheltuieli corespunzatoare.

Ordinului de plata pentru trezorerie, prin care se face transferul sumelor neutilizate la finele anului 2009, se anexeaza Contul de executie a donatiilor/sponsorizarilor primite si utilizate (anexa nr. 23). Soldul donatiilor/sponsorizarilor ramase neutilizate la finele perioadei – pe subdiviziunile de cheltuieli ale clasificati ei bugetare – din anexa nr. 23 trebuie sa coincida cu suma transferata pâna la data de 30 decembrie 2009 in contul 50.07 „Disponibil din donatii si sponsorizari ramase neutilizate la finele anului” .

CLICK AICI PENTRU DETALII

In anul 2010 sumele transferate la finele anului 2009, ca subventii/sponsorizari neutilizate, se vor utiliza si evidentia pe subdiviziunile de cheltuieli bugetare inscrise la rândul 3 al anexei nr. 23 – soldul donatiilor/sponsorizarilor ramase neutilizate la finele perioadei. Donatiile/sponsorizarile primite in luna decembrie 2009, nemaiputând fi utilizate de unitatile administrativ-teritoriale in anul 2009, vor fi incasate de catre acestea in contul 50.06 „Sume de mandat si in depozit ale institutiilor publice de subordonare locala”. Respectivele sume vor fi virate in contul de venituri bugetare corespunzator cu majorarea implicita a creditelor bugetare, in primele 10 zile ale anului 2010.

- Pentru disponibilitatile ramase la finele anului 2009 in soldul urmatoarelor conturi:

- 50.40 „Disponibil din taxe speciale”;

- 50.42 „Disponibil din sume reprezentând amortizarea mijloacelor fixe detinute de serviciile publice de interes local”;

- 50.77 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile primite de unitatile administrativ-teritoriale si institutiile sau serviciile publice din subordinea acestora”;

- 50.58 „Disponibil al fondului de risc”;

- 50.71 „Disponibil din depozite speciale constituite pentru constructii de locuinte”;

- 50.80 „Disponibil din imprumuturi externe ale unitatilor administrativ-teritoriale si serviciile publice din subordinea acestora”;

- 50.81 „Disponibil din imprumuturi interne contractate de unitatile administrativ-teritoriale si serviciile publice din subordinea acestora”.

 Unitatile administrativ-teritoriale vor reporta sumele corespunzatoare, in anul 2010, când se vor utiliza pe destinatiile stabilite de reglementarile legale in vigoare.

- Sumele ramase neutilizate la finele anului 2009 in contul 50.02.10 „Disponibil provenit din fondul de rulment al institutiilor si serviciilor publice de subordonare locala, pentru efectuarea de investitii” se vor restitui in contul 50.39 „Disponibil din fondul de rulment constituit la nivelul unitatii administrativ-teritoriale”.

- Sumele ramase neutilizate la finele anului 2009 in conturile 50.75.02 „Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale destinate pentru sustinerea programelor de dezvoltare locala si pentru sustinerea proiectelor de infrastructura care necesita cofinantare locala” si, respectiv in contul 50.75.03 „Disponibil din cote defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrarea bugetelor locale destinate pentru sustinerea programelor cu finantare externa, care necesita cofinantare locala”, pot fi reportate pentru anul 2010 daca provin din incasari in plus ce nu au fost repartizate prin hotarâre a Consiliului Judetean/Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz. Respectivele sume se aloca bugetelor locale beneficiare in conformitate cu hotarârile Consiliului Judetean/Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dar si in functie de limitele sumelor aprobate in bugetele locale pe 2010.

- Sumele defalcate din taxa pe valoarea adaugata, pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor incasate in bugetele locale, in anul 2009, peste valoarea platilor nete de casa, efectuate se vor restitui pâna la data de 31 decembrie 2009 bugetului de stat in contul 20.11.01.01. „Sume defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru finantarea cheltuielilor descentralizate la nivelul judetelor”, cu exceptia situatiilor prevazute la punctul 4.9. din prezentele norme.

CLICK AICI PENTRU DETALII

Ordinelor de plata prin care se realizeaza operatiunea de regularizare li se anexeaza C ontul de executie a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru bugetele locale” (anexa nr. 21) .

Dupa efectuarea operatiunilor de regularizare cu bugetul de stat si celelalte bugete, autoritatile administratiei publice locale vor proceda la stabilirea rezultatului executiei bugetelor locale la finele anului bugetar, dupa cum urmeaza:

- Daca veniturile bugetului local depasesc cheltuielile are loc reintregirea fondului de rulment in vederea acoperirii golurilor temporare de casa, se inchid conturile de venituri si cheltuieli, utilizându-se cu prioritate excedentul exercitiului curent pentru rambursarea eventualelor imprumuturi restante, plata dobânzilor, comisioanelor, alte costuri aferente acestora.

- Daca cheltuielile bugetului local devanseaza veniturile, dupa inchiderea conturilor se va proceda la acoperirea deficitului bugetar curent.

In acord cu normele elaborate de Ministerul Finantelor Publice unitatile administrativ-teritoriale intocmesc urmatoarele conturi de executie si situatii:

Anexa nr. 7 Contul de executie a bugetului institutiei publice – Cheltuieli”

Se intocmeste de institutiile publice indiferent de subordonare si sursa de finantare a cheltuielilor pe structura bugetului aprobat cu detaliere pe clasificatia economica. Se intocmeste distinct pe fiecare capitol si subcapitol de cheltuieli, pe articole si alineate.

Anexa nr. 8 Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral din venituri proprii (de subordonare locala) - Venituri”

Se intocmeste de institutiile publice si activitatile finantate integral din venituri proprii, de subordonare locala, cu informatii privind veniturile realizate, pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala).

Anexa nr. 9 Contul de executie a bugetului institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii (de subordonare locala) – Venituri”

Se intocmeste de catre institutiile publice finantate din venituri proprii si subventii de la bugetul local, cu informatii privind veniturile realizate si subventiile primite de la bugetul local, pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala).

Anexa nr. 10 Contul de executie a bugetului institutiilor publice si activitatilor finantate integral din venituri proprii (de subordonare locala) – Cheltuieli”

Se intocmeste de catre institutii publice si activitati finantate integral din venituri proprii, de subordonare locala, cu informatii privind cheltuielile realizate, pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala). Detalierea cheltuielilor pe clasificatia economica se realizeaza pe capitole, subcapitole, articole si alineate in Anexa 7.

Anexa nr. 11 Contul de executie a bugetului institutiilor publice finantate din venituri proprii si subventii (de subordonare locala) - Cheltuieli”

Se intocmeste de catre institutii publice si activitati finantate integral din venituri proprii, de subordonare locala, cu informatii privind cheltuielile realizate, pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala). Detalierea cheltuielilor pe clasificatia economica se realizeaza pe capitole, subcapitole, articole si alineate in Anexa 7.

Anexa nr. 12 Contul de executie a bugetului local – Venituri”

Se intocmeste de catre unitatile administrativ-teritoriale (comune, orase, municipii, judete), creditori bugetari ai bugetelor locale, cu informatii privind veniturile, pe structura bugetelor aprobate (clasificatia functionala).

Anexa nr. 13 Contul de executie a bugetului local – Cheltuieli”

Se intocmeste de catre unitatile administrativ-teritoriale (comune, orase, municipii, judete), si institutiile subordonate finantate din bugetul local cu informatii privind cheltuielile, pe structura bugetelor aprobate (clasificatia functionala). Detalierea cheltuielilor pe clasificatia economica se realizeaza pe capitole, subcapitole, articole si alineate, in Anexa 7.

Anexa nr. 14b Disponibil din mijloace cu destinatie speciala”

Se completeaza de catre institutiile publice de subordonare locala.

Anexa nr. 15 Contul de executie a bugetului creditelor externe - Cheltuieli”

Se intocmeste de catre unitatile administrativ-teritoriale si institutiile subordonate care efectueaza cheltuieli din credite externe pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala). Detalierea cheltuielilor pe clasificatia economica se realizeaza pe capitole, subcapitole, articole in Anexa 7.

Anexa nr. 16 Contul de executie a bugetului creditelor interne - Cheltuieli”

Se intocmeste de catre unitatile administrativ-teritoriale si institutiile subordonate care efectueaza cheltuieli din credite interne pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala). Detalierea cheltuielilor pe clasificatia economica se realizeaza pe capitole, subcapitole, articole si alineate in Anexa 7.

Anexa nr. 17 Contul de executie a bugetului fondurilor externe nerambursabile – Venituri”

Se intocmeste de catre unitatile administrativ-teritoriale si institutiile subordonate cu informatii privind veniturile realizate din fonduri externe nerambursabile, pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala).

Anexa nr. 18 „Contul de executie a bugetului fondurilor externe nerambursabile –Cheltuieli”

Se intocmeste de catre unitatile administrativ-teritoriale si institutiile subordonate cu informatii privind cheltuielile efectuate din fonduri externe nerambursabile de preaderare, pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala). Detalierea cheltuielilor pe clasificatia economica se realizeaza pe capitole, subcapitole, articole si alineate in Anexa 7.

Anexa nr. 19 Contul de executie a veniturilor si cheltuielilor evidentiate in afara bugetului local –Venituri”

Se intocmeste de catre unitatile administrativ-teritoriale si institutiile subordonate cu informatii privind veniturile realizate din operatiuni in afara bugetelor locale (taxe speciale, amortizare active fixe, fondul de rulment) pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala).

Anexa nr. 20 Contul de executie a veniturilor si cheltuielilor evidentiate in afara bugetului local - Cheltuieli”

Se intocmeste de catre unitatile administrativ-teritoriale si institutiile subordonate cu informatii privind cheltuielile efectuate din operatiuni in afara bugetelor locale (taxe speciale, amortizare active fixe, fondul de rulment) pe structura bugetului aprobat (clasificatia functionala).

Anexa nr. 21 „Contul de executie a sumelor defalcate din taxa pe valoarea adaugata pentru bugetele locale”

Se intocmeste de unitatile administrativ-teritoriale.

CLICK AICI PENTRU DETALII

Anexa nr. 22 Venituri, cheltuieli si excedente ale bugetelor locale pe unitati administrativ-teritoriale

Se intocmesc de catre unitatile administrativ-teritoriale cu indicatori de sinteza privind veniturile proprii si celelalte surse in completare, cheltuielile si excedentul bugetului local respectiv.

Anexa nr. 23 Situatia privind sumele primite si utilizate ca donatii/sponsorizari

Se intocmeste pe structura modelului prevazut in anexa nr. 3 la Normele metodologice privind modul de incasare si utilizare a fondurilor banesti primite sub forma donatiilor si sponsorizarilor de catre institutiile publice, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.661 bis/2003, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 881 din data de 11 decembrie 2003.

Anexa nr. 24 Situatia privind executia veniturilor si cheltuielilor bugetului local pe unitati administrativ-teritoriale”

Nu se completeaza de catre ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale. Se obtine ca rezultat al prelucrarii automate a datelor la Directiile generale ale finantelor publice judetene.

Anexa nr. 25 Sinteza finantarii programelor” si Anexa nr. 26 Fisa programului”

- Sunt intocmite de catre ministerele, celelalte organe de specialitate ale Administratiei Publice Centrale, precum si alte autoritati publice care au aprobate prin Legea bugetului de stat pe anul 2009 nr. 18/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, „bugete pe programe” si care au obligatia sa intocmeasca si sa anexeze la situatiile financiare anuale rapoarte de performanta in care se prezinta, pe fiecare program, obiectivele, rezultatele preconizate si cele obtinute, indicatorii si costurile asociate. Raportarea executiei bugetului pe programe se face in structura prevazuta in bugetul aprobat.

Anexa nr. 30 „Plati restante”

Se completeaza de catre toate institutiile publice indiferent de subordonare si modul de finantare a cheltuielilor cu sumele reprezentând plati restante din: bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetul asigurarilor pentru somaj, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, credite externe, credite interne, fonduri externe nerambursabile ale institutiilor publice finantate integral sau partial din venituri proprii/activitati finantate integral din venituri proprii. Se va completa un formular distinct pentru fiecare cod inscris in subsolul acestuia.

Anexa nr. 31 „Situatia actiunilor detinute de institutiile publice in numele statului român, la societati comerciale, societati/companii nationale precum si in capitalul unor organisme internationale”

Se intocmeste de catre institutiile publice care detin in numele statului român actiuni la societati comerciale, societati/companii nationale precum si in capitalul unor organisme internationale. Se va raporta separat valoarea actiunilor cotate si a celor necotate. La raportarile trimestriale actiunile se inscriu la valoarea contabila (nominala) iar la finele exercitiului se vor raporta la valoarea de piata, valoare care se va determina pe baza unor reglementari special elaborate de catre Ministerul Finantelor Publice.

Anexa nr. 32 Situatia sumelor evidentiate in conturi in afara bilantului rezultate din operatiuni ce decurg din administrarea veniturilor bugetului general consolidat”

Se intocmeste de catre creditorii bugetari (Ministerul Finantelor Publice, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate) care, potrivit legii, gestioneaza veniturile bugetului de stat, bugetului asigurarilor sociale de stat, bugetului asigurarilor pentru somaj, bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in vederea raportarii prin situatiile financiare a bunurilor sechestrate ca masura asiguratorie dispusa prin procedura administrativa si ca modalitate de executare silita, a garantiilor depuse de contribuabili pentru inlesnirile acordate etc. Aceasta anexa se completeaza cu soldurile conturilor in afara bilantului specifice operatiunilor respective.

Anexa nr. 33 „Situatia unor indicatori referitori la protectia copilului si a persoanelor cu handicap”

Se intocmeste de unitatile administrativ-teritoriale.

Anexa nr. 40/b „Situatia activelor si datoriilor institutiilor publice din administratia locala”

Se completeaza de catre comune, orase, municipii, judete si institutii publice de subordonare locala.

Anexele privind executia bugetului institutiilor publice trebuie sa fie insotite de lista cu institutiile care au fost incluse in aceste anexe. CLICK AICI PENTRU DETALII

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 19 Martie 2010


Votati articolul "Contul de executie bugetara specific Institutiilor Publice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Deducere salariu persoana in intretinere

Intrebare: Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in clarificarea urmatoarei probleme:
Un salariat care are copilul in somaj, mai poate beneficia de reducere la impozit pentru acesta ? Care este baza legala care reglementeaza astfel de situatii ? Cum trebuie procedat pentru ca persoana care se ocupa de salarizare sa aiba o evidenta corecta din punctal acesta de vedere ?
Va multumesc.

Raspuns: Pentru copilul care primeste indemnizatie de somaj sau are contract de munca, nu se acorda deducere...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 19 Martie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Capitalurile proprii ale firmei

    • Capitalurile proprii corespund finantarii proprii a activitatii firmei si sunt formate din: - capitalul social - primele de capital - rezervele din reevaluare - rezervele - rezultatul reportat - rezultatul exercitiului Capitalul social Capitalul social se constituie la infiintarea firmei, fiind o conditie a existentei si functionarii acesteia. Se diferentiaza in: capital social subscris nevarsat (ne...» citeste mai departe aici

  • Corectarea erorilor din punct de vedere contabil si fiscal. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Corectarea erorilor se efectueaza la data constatarii lor.   Din punct de vedere contabil, erorile se corecteaza in conformitate cu prevederile din sectiunea 2.5.2. Corectarea erorilor contabile din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014. Erorile constatate in contabilitate se pot referi fie la exercitiul...» citeste mai departe aici

  • Codul de procedura fiscala se modifica

    • Ministrul de finante, Anca Dragu, a anuntat recent ca in acest moment se lucreaza la modificarea Codului de procedura fiscala. Aceste modificari se fac deoarece sunt necesare, fiind un rezultat si o cauza a legislatiei neclare cuprinse deja in cod. O legislatie care lasa loc multiplelor interpretari lasa loc si abuzurilor. De multe ori, astfel de situatii duc la prelungirea cu anii a unor procese care vizeaza neregulile depistate de inspectori, contestatiile date de firme in urma un...» citeste mai departe aici

  • Radiere voluntara. Se anuleaza notele contabile de lichidare la intocmirea bilantului?

    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o societate romana care depune actele pentru radiere voluntara la Registrul Comertului in luna aprilie 2016. In luna iunie se intocmesc notele de lichidare urmand a se depune actele pentru etapa a doua etapa de lichidare. Societatea nu obtine certificatul de atestare fiscala urmand a avea control pentru rambursarile anticipate de TVA. La data de 31.12.2015 cifra de afaceri este mai mare de 220.000 lei. De la finante s-a comunicat ca trebuie depus bilant ...» citeste mai departe aici

  • Acordare sponsorizari catre persoane fizice. Ce documente sunt necesare?

    • In randurile urmatoare, urmeaza sa stabilim care sunt documentele necesare pentru a acorda sponsorizare unei persoane fizice. Tinand cont de faptul ca nu este sustinuta de o asociatie, vom vedea daca se poate acorda direct pe un contract de sponsorizare cu persoana fizica sau daca se va autentifica respectivul contract la notariat. Conditiile in care o societate comerciala sau organizatie non-profit poate efectua activitati de sponsorizare sunt reglementate de Legea nr. 32/1994 priv...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X