Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Obligatiile fiscale pentru PFA

pfaimpozitobligatii fiscale

 

Intrebare:

Care sunt obligatiile fiscale ale PFA si ale intreprinderii individuale si care sunt declaratiile si situatiile de raportat la institutiile statului?

Raspuns:

Solutie oferita de Codul Fiscal - Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 2010 . CLICK AICI

Persoana fizica autorizata/intreprinderea inidividuala are, in principal, urmatoarele declaratii:

- sa se inregistreze fiscal, pe baza formularului (020) "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane fizice romane", in termen de 30 de zile de la data eliberarii autorizatiei, conform art. 72 din O.G.. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata si O.M.F.P. nr. 262/2007, cu modificarile ulterioare;

- sa depuna declaratia estimativa de venit, in termen de 15 zile de la inceperea activitatii ori odata cu declaratia anuala, in conditiile prevazute de art. 81 din Codul fiscal si sa plateasca platile anticipate trimestriale aferente venitului estimat (art. 53 si art. 83 din Codul fiscal);

- sa depuna declaratia anuala de venit, pana la data de 25 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului (art. 83 alin. 1 din Codul fiscal), sa-si calculeze impozitul anual si sa-l achite pana la data de 25 mai inclusiv a fiecarui an fiscal (art. 84 din Codul fiscal);

- sa incheie obligatoriu contract de asigurare sociala si sa plateasca lunar CAS-ul pana la sfarsitul lunii, in nume propriu, daca nu are calitatea de salariat la o alta entitate angajatoare, conform art. 61 si art. 29 lit. c) din Legea nr. 19/2000;

- sa depuna declaratia privind obligatiile de constituire si plata la F.N.U.A.S.S. si sa plateasca CASS trimestrial, pana la data de 15 a ultimei luni din fiecare trimestru si, pentru regularizare, in termen de 60 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, conform art. 257 din Legea nr. 95/2006 si art. 6 - art. 8 din Normele aprobate prin O.P.C.N.A.S. nr. 617/2007, cu modificarile ulterioare;


Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii


- daca are calitatea de angajator (valabil pentru intreprinderea individuala), sa completeze in mod corespunzator formularul 020 la inceperea activitatii/incheierii primul contract de munca si sa depuna trimestrial, pina la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare incheierii trimestrului ,declaratiile privind obligatiile de plata la bugetul de stat (100) si bugetul asigurarilor sociale de stat si fondurilor speciale (102), conform art. 81 din Codul de procedura fiscala si O.P.A.N.A.F. nr. 101/2008, cu modificarile si completarile ulterioare;

- sa depuna toate declaratiile de asigurari sociale in calitate de angajator, potrivit legislatiei de asigurari sociale specifice;

- sa achite, trimestrial, pina la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare incheierii trimestrului, impozitul pe veniturile din salarii si contributiile sociale aferente in calitate de angajator, conform art. 111 alin. 7 lit. a) din Codul de procedura fiscala;

- sa tina evidenta livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii care ar fi taxabile, conform pct. 62 din Normele metodologice date in aplicarea Titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin H.G. nr. 44/2004, cu modificarile ulterioare si sa inregistreze ca platitor de TVA, dupa depasirea plafonului de scutire, in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a fost atins sau depasit acest plafon, conform art. 153 alin. 1 lit. b) din Codul fiscal.

In functie de optiunea persoanei fizice (asigurare optionala pentru somaj etc.) si de modul de derulare a activitatii (in asociere etc.) este posibil sa intervina si alte obligatii de plata si/sau declaratii fiscale.

Scapa de impozitul minim si economiseste 500 euro anual!
Declara-te si tu PFA si ai numai de castigat!
... mai multe detalii aici

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
pfaimpozitobligatii fiscale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 22 Martie 2010


Votati articolul "Obligatiile fiscale pentru PFA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce impozit plateste un PFA cabinet de avocat in urma vanzarii autoturismului

Intrebare: Buna ziua,
Un cabinet de avocatura a achizitionat un autoturism.Acesta nu a fost amortizat integral si doreste sa-l vanda.
Care sunt inregistrarile contabile privind vanzarea?
Cabinetul trebuie sa plateasca impozit de 16% din pretul vanzarii autoturismului?

Raspuns: Deci nu se ipoziteaza diferenta neamortizata... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 22 Martie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii articol

Postat de: fe*****
Buna ziua! Am fost angajata de curand la o intreprindere individuala, iar angajatorul nu stie daca persoana care s-a ocupat de inregistrarea firmei a depus formularul 020 la infiintarea firmei. Cum pot afla daca e depus sau nu?
Data adaugarii: 21-Oct-2010
Postat de: fe*****
Buna ziua! Am fost angajata de curand la o intreprindere individuala, iar angajatorul nu stie daca persoana care s-a ocupat de inregistrarea firmei a depus formularul 020 la infiintarea firmei. Cum pot afla daca e depus sau nu?
Data adaugarii: 21-Oct-2010
Postat de: lo*****
In Normele de aplicare aprobate prin OPCNAS nr.617/2007, la art.34 alin 3, se specifica faptul ca cei care desfasoara activitati independente trebuie sa depuna declaratiile de CASS lunar, pana la 25 inclusiv ale lunii urmatoare celei de plata. Cum procedeaza cu contributia sa titularul unei Intreprinderi Individuale? Depune declaratii lunare, ca pentru angajatii sai, sau ANAF ii face o instiintare de plata?
Data adaugarii: 23-Mar-2010
Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • ANAF raspunde! Indreptarea erorilor materiale din documentele de plata intocmite de contribuabili

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a sustinut in data de 19 septembrie o sesiune de asistenta online pe pagina de Facebook oficiala. Tema principala a fost: „Indreptarea erorilor materiale din documentele de plata intocmite de contribuabili”.    Vom prezenta mai jos doua probleme cu care se confrunta contribuabilii des si raspunsul pe care l-au oferit specialistii ANAF   Cum se face i...» citeste mai departe aici

  • Uitati tot ce stiati despre ASOCIATIILE de PROPRIETARI! Asa faceti fata schimbarilor

    • Atentie! Asistam la cea mai consistenta modificare a legislatiei privind asociatiile de proprietari! Se schimba tot, iar amenzile ajung la 10.000 de lei! Mai exact, pe 28 septembrie 2018 intra in vigoare Legea 196/2018 privind asociatiile de proprietari! Schimbarile sunt radicale, iar amenzile foarte dure. Cititi aici ce avet...» citeste mai departe aici

  • A fost publicat Ordinul nr. 105/2018! Vizeaza auditorii financiari si firmele de audit

    • Ordinul nr. 105/2018 a fost publicate in Monitorul Oficial nr. 801 din 19 septembrie 2018. Acesta face referire la aprobarea Normele privind inregistrarea auditorilor financiari si a firmelor de audit in Registrul public electronic al auditorilor financiari si firmelor de audit. La data intrarii in vigoare a prezentului ordin, orice alte norme emise anterior avand acelasi obiect isi inceteaza aplicabilitatea, dupa cum este mentionat in Monitorul Oficial.  ...» citeste mai departe aici

  • Persoanele care isi vor plati datoriile catre Fisc pana la finalul anului primesc reducere de 10%

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala), si-a pus in plan sa centralizeze pana in luna octombrie toate informatiile privind datoriile pe care persoanele fizice le au la stat. Urmeaza ca, pana in data de 15 noiembrie, contribuabilii sa fie informati cat au de platit, dupa cum a declarat la inceputul saptamanii ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici. Acesta a subliniat ca se are in vedere si acordarea unui discount de cel putin 10% celor care platesc pana la sfarsitul acestui ...» citeste mai departe aici

  • Achizitie intracomunitara de marfuri. Care este monografia contabila?

    • Ati intampinat dificultati atunci cand ati incercat sa realizati o monografie contabila pentru o achizitie intracomunitara de marfuri? Invati pas cu pas cum trebuie sa procedati de la expertul nostru in contabilitate! Drept exemplu luam un studiu de caz ce prezinta o societate care primeste o factura de avans in valoare de 1.000 euro pentru o achizitie intracomunitara de marfuri. Cursul la data facturii de avans este 4.6 lei/euro. Cursul de la data platii este 4.65 ...» citeste mai departe aici

  • Salariul nimim va creste, din 2019, cu 150 lei

    • Salariul minim va creste cu 150 lei, ajungand la 2050 lei, de anul viitor, potrivit unui act normativ ce urmeaza sa fie elaborat de Guvern, avand in vedere ca se lucreaza la bugetul de stat pe 2019, a declarat Bogdan Hossu, Confederatiei Sindicale "Cartel Alfa". Joi, Bogdan Hossu, la iesirea de la discutiile purtate cu premierul Viorica Dancila, de la Palatul Victoria, in cadrul Consiliului National Tripartit, a declarat ca se va face o hotarare de...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!