email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dizolvare si lichidare SRL. Legea 31 din 1990

dizolvare srllegea contabilitatii

 

Principalele etape de dizolvare si lichidare ale unei societati comerciale cu raspundere limitata in conditiile Legii nr. 31/1990, art. 227, 233 si 235

Operatiunile de dizolvare si lichidare ale unei societati comerciale cu raspundere limitata presupun o serie de inregistrari in patrimoniul societatii in cauza, specifice etapei de dizolvare/lichidare in care aceasta se afla societatea.

  Inventarierea patrimoniului

Legea contabilitatii nr. 82/1991 prevedere societatile comerciale au obligatia inventarierii generale a patrimoniului la inceputul activitatii, cel putin o data pe an pe parcursul functionarii sale, in cazul fuziunii sau incetarii activitatii, precum si alte situatii prevazute de lege.

Prin operatiunea de inventariere se intelege masurarea, cantarirea, numararea, evaluarea tuturor bunurilor obtinute cu orice titlu, apartinand unor persoane fizice sau juridice pentru a se stabili situatia reala a patrimoniului societatii comerciale inventariate.

Articol a aparut in Revista Romana de Monografii Contabile

Inventarierea are ca obiectiv constatarea existentei tuturor elementelor de activ si pasiv, atat cantitativ cat si valoric sau numai valoric, existente in patrimoniul societatii comerciale la data cand aceasta se efectueaza.

Inscrierea bunurilor si valorilor inventariate se face in acte speciale, separat pentru elementele patrimoniale ale societatii si separat pentru bunurile sau valorile apartinand altor persoane fizice sau juridice (in consignatie, inchiriate, primite sau preluate in custodie etc.).

Disponibilitatile aflate la banca, precum si creantele sau obligatiile societatii fata de terti se inventariaza pe baza extraselor de cont ale bancii sau a confirmarilor de catre terti a soldurilor ce le-au fost comunicate spre confirmare.

ATENTIE!

Pentru bunurile inutilizabile, deteriorate, comenzi in curs, bunuri depreciate, abandonate sau creante si obligatii in litigiu, se vor intocmi liste de inventariere separate.

Evaluarea elementelor patrimoniale

Evaluarea elementelor patrimoniale se face potrivit reglementarilor contabile existente la data efectuarii (ex: in prezent, Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii).

Valorificarea inventarierii consemnate

In procesul verbal de inventariere trebuie sa se precizeze:

- bunurile inventariate

- perioada

- persoanele care au efectuat inventarierea

- metodele folosite

- plusurile si minusurile constatate

- compensarile efectuate cu motivarea acestora

- bunurile depreciate

- situatia creantelor si datoriilor societatii la data inventarierii

ATENTIE!

Evaluarea inventarierii se va finaliza cu inregistrarile in contabilitate ale tuturor operatiunilor rezultate din inventariere (plusuri, minusuri cantitative si valorice sau numai valorice, efectuarea compensarilor dupa ce au fost acordate perisabilitatile reglementate, constituirea sau reglarea provizioanelor).

In urma acestor operatiuni se aduce contabilitatea la situatia faptica, stabilita prin intermediul inventarierii si evaluarii acesteia.

Intocmirea bilantului contabil

In conformitate cu prevederile Legii contabilitatii:bilantul contabil se intocmeste obligatoriu anual, precum si in situatia fuziunii sau incetarii, potrivit legii a activitatii societatilor comerciale.”

Bilantul contabil este un document economico-financiar de sinteza cu ajutorul caruia se prezinta atat activul cat si pasivul unei societati comerciale la data pentru care acest document a fost intocmit. Elementele pe care bilantul contabil le contine atat in activ cat si in pasiv sunt structurate dupa destinatie si respectiv dupa provenienta.

Structura formularului de bilant se stabileste de catre Ministerul Finantelor Publice.

Articol a aparut in Revista Romana de Monografii Contabile

Aplicatii monografice privind lichidarea societatilor comerciale fara numirea unui lichidator potrivit legii in materie

Potrivit obiectivului urmarit de evidenta contabila de a reflecta fidel fenomenele patrimoniale ale societatii in lichidare si operatiunile contabile ce se impun, trebuie sa se tina seama de o serie de particularitati specifice fiecarei societati in parte.

Situatiile posibile depind nemijlocit de trei factori de baza si anume:

· Structura elementelor de activ ale societatii comerciale;

· Structura elementelor de pasiv ale societatii comerciale;

· Hotararea adunarii generale a actionarilor.

Lichidarea unei societati comerciale, hotarata de asociati, in situatia in care se obtine profit din lichidare

EXEMPLU

La data lichidarii trebuie cunoscuta situatia patrimoniala a entitatii in cauza. Astfel, bilantul contabil de incepere a lichidarii se prezinta astfel:

- lei-

Activ

Pasiv

Imobilizari corporale 8.000.000

(20.000.000 – 12.000.000)

Marfuri 1.600.000

(2.000.000 – 400.000)

Clienti 2.500.000

Clienti incerti 300.000

(500.000 – 200.000)

Conturi la banci in lei 600.000

Capital subscris varsat 5.000.000

Rezerve legale 1.000.000

Provizioane pentru

riscuri si cheltuieli 1.000.000

Furnizori de imobilizari 6.000.000

Total activ 13.000.000

Total pasiv 13.000.000

Societatea comerciala va efectua urmatoarele operatiuni de lichidare:

- Imobilizarile corporale au fost vandute cu suma de 9.000.000 lei fata de valoarea ramasa neamortizata de 8.000.000 lei – TVA 19%;

- Marfurile au fost vandute cu 1.440.000 lei fata de valoarea din bilant de 1.600.000 lei – TVA 19%;

- Clienti incerti in suma de 500.000 lei din care se incaseaza suma de 240.000 lei. CONTINUA AICI

NOUTATI Contabile 2024

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
dizolvare srllegea contabilitatii


Data aparitiei: 22 Martie 2010

Votati articolul "Dizolvare si lichidare SRL. Legea 31 din 1990":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • ANAF: 15 aprilie, noul termen pentru iesirea din sistemul de impozitare al microintreprinderilor

    • Update 28 martie 2024:  ANAF a anuntat ca termenul limita pentru declararea iesirii din sistemul de impozitare al microintreprinderilor va fi extins pana la data de 15 aprilie 2024. Initial, firmele mici erau obligate sa depuna Declaratia 700 pana la data de 31 martie pentru a iesi din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderilor. Guvernul urmeaza sa adopte modificarea propusa in aceasta saptamana. In cele ce urmeaza, va prezentam anu...» citeste mai departe aici

  • Factura emisa anul trecut si primita in 2024. Putem deduce TVA?

    • In cele ce urmeaza veti afla daca putem deduce TVA din facturi primite si inregistrate in 2024, dar a caror data de emitere este in 2023. Deducere TVA pentru o factura emisa anul trecut Pentru deducerea TVA din facturile primite pentru bunuri sau servicii, persoana inregistrata ca platitor de tva trebuie sa indeplineasca doua conditii: - sa detina o factura emisa in conformitate cu prevederile art. 319, precum si dovada platii in cazul achizitiilo...» citeste mai departe aici

  • Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: atentie la suma maxima prevazuta de lege!

    • In prezentul studiu de caz, ne propunem sa analizam aspectele legale ale imprumutului acordat de societate catre asociatul unic. Veti afla in randurile de mai jos care este suma maxima ce poate fi imprumutata, modalitatea de plata si textul de lege aplicabil in contextul legislatiei in vigoare. Imprumut acordat de societate catre asociatul unic: studiu de caz Intrebare: "O societate comerciala poate imprumuta asociatul unic? Care este...» citeste mai departe aici

  • CUM si UNDE ne putem plati obligatiile fiscale: Ghid ANAF privind modalitatile plata

    • Cu scopul de a informa contribuabilii, ANAF a publicat o brosura cu modalitatile de plata disponibile catre institutie. Aceasta initiativa are ca obiectiv principal simplificarea si eficientizarea procesului de plata a taxelor si impozitelor, oferind contribuabililor o intelegere clara a tuturor optiunilor disponibile. Impozite, taxe, contributii si alte sume datorate - CUM si UNDE putem plati Contribuabilii isi pot indeplini obl...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X