Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Teste ceccar

Monografie: Facturarea prin avans a marfurilor contractate

 

In baza contractului incheiat in data de 25 februarie 20010, firma „X”, in calitate de importator aparate tip „espressor de cafea”, urmeaza sa livreze in termen de 60 de zile de la data incheierii contractului cantitatea de 200 de aparate firmei „Y”, specializata in comercializarea produselor electrocasnice.

Pretul negociat in valuta este de 55 euro/bucata, exclusiv TVA, cu obligatia decontarii contravalorii acestora in lei. Valoarea totala a contractului este de 13.090 euro, inclusiv TVA, din care 11.000 euro baza de impozitare si 2.090 euro TVA aferenta bazei de impozitare.

Prin contract, se prevede plata in termen de 30 de zile de la incheierea contractului a unui avans de 15% din valoarea totala a contractului, inclusiv TVA. Termenul de livrare a bunurilor este data de 25 aprilie 2008. Diferenta de plata urmeaza a fi achitata de catre cumparator in termen de 30 de zile de la livrarea efectiva a bunurilor contractate, respectiv in data de 25 mai 2008.

DETALII CLICK AICI

Firma „X”, in calitate de furnizor, si firma „Y”, in calitate de cumparator, sunt persoane impozabile stabilite pe teritoriul Romaniei si inregistrate in scopuri de TVA. Pentru determinarea in lei a bazei de impozitare, ambele parti stabilesc prin contract utilizarea cursului de schimb valutar comunicat de B.N.R., valabil in ziua efectuarii tranzactiei.

In conditiile in care conditiile negociate prin contract sunt respectate integral de catre ambele parti contractante, firma „X” procedeaza astfel:

■ incaseaza in data de 25 martie 2010 contravaloarea in lei a avansului negociat in suma de 1.963,50 euro (13.090 euro x 15% = 1.963,50 euro, din care 1.650 euro baza de impozitare a TVA si 313,50 euro – TVA);

■ emite factura de avans la cursul valutar din data incasarii avansului, respectiv 3,7200 lei/euro. Valoarea totala a facturii de avans este in suma de 7.304,22 lei, determinata
astfel:

● baza de impozitare: 1.650 euro x 3,7200 lei/euro = 6.138 lei:

● calcul TVA: 313,50 euro x 3,7200 lei/euro = 1.166,22 lei;


Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile
117 monografii contabile - aplicati CORECT noile modificari fiscal-contabile

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2015

Vezi detalii


Pentru operatiunile realizate, efectueaza urmatoarele inregistrari contabile:

– emitere factura pentru avans

4111 = % 7.304,22 lei

„Clienti” 419 6.138 lei

„Clienti – creditori”

4427 1.166,22lei

„TVA colectata”

incasarea avansului (are la baza ca document justificativ „extras de cont bancar”):

5121 = 4111 7.304,22 lei
„Conturi curente „Clienti”
la banci”

■ livreaza bunurile pe data de 25 aprilie 2010, moment in care cursul valutar comunicat de B.N.R. este de 3,6800 lei/euro;

■ determina baza de impozitare a TVA pentru bunurile livrate astfel:

● porneste de la contravaloarea avansului incasat in lei: 1.963,50 euro x 3,7200 lei/euro = 7.304,22 lei;

DETALII CLICK AICI

● stabileste diferenta de achitat pentru bunurile livrate, inclusiv TVA: 13.090 euro – 1.963,50 euro = 11.126,50 euro.

Pentru suma de 11.126,50 euro, se utilizeaza cursul valutar din data livrarii, respectiv 3,6800 lei/euro;

● calculeaza valoarea bunurilor la livrare, in lei, avand ca baza urmatoarele elemente de calcul, exclusiv TVA:

15% avans achitat = 1.650 euro, exclusiv T.V.A

85% diferenta de plata = (11.000 euro – 1.650 euro) = 9.350 euro.

Modul de calculTVAeste urmatorul:

[(1.650 euro x 3,7200 lei/euro) + (9.350 euro x 3,6800lei/euro)] x 19% = [(6.138 lei + 34.408 lei)] x 19% = 7.703,74 lei

40.546 lei + 7.703,74 lei = 48.249,74 lei

Suma de 48.249,74 lei reprezinta valoarea totala a facturii de livrare a bunurilor, inclusiv TVA, din care:

40.546 lei – baza de impozitare a TVA si 7.703,74 lei – TVA colectata;

■ la data de 25 aprilie 2010, storneaza integral factura emisa initial la data incasarii avansului prin emiterea unei facturi in rosu si efectueaza in rosu urmatoarea inregistrare contabila:

4111 = % 7.304,22 lei

„Clienti” 419 6.138 lei

„Clienti – creditori”

4427 1.66,22 lei

„TVA colectata”

Nota: Conform O.M.F.P 3055/2009 contul 419 nu se mai debiteaza si nu se mai crediteaza cu 512 si 531.

■ la data de 25 aprilie 2010, emite factura pentru intreaga contravaloare a bunurilor livrate in suma totala de 48.249,74 lei si efectueaza urmatoarea inregistrare contabila:

4111 = % 48.249,74
„Clienti” 707 40.546,00
„Venituri din vanzarea
marfurilor”
4427 7.703,74
„TVA colectata”

■ stabileste diferenta de plata pornind de la urmatoarele elemente de calcul TVA:

– valoarea totala a facturii emise: 48.249,74 lei

– valoarea avansului incasat: 7.304,22 leidiferenta de plata: 40.945,52 lei

■ incaseaza in data de 25 mai 2010 diferenta de plata in suma de 40.945,52 lei, pentru care efectueaza inregistrarea contabila:

5121 = 4111 40.945,52 lei
„Conturi curente „Clienti”
la banci”

Conform contractului, clientul acorda furnizorului un avans in numerar de 2.380 lei. Ulterior, furnizorul livreaza clientului semifabricate, respectiv materii prime in valoare de 15.000 lei, TVA 19%. Pretul de inregistrare la furnizor al semifabricatelor este de 10.000 lei. Decontarea facturii se face prin banca, tinandu-se seama de avansul acordat anterior.

Sa se inregistreze operatiile in contabilitatea furnizorului.

- incasarea avansului:

 4111 = % 2.832,20 lei

„Clienti”

419 2.380 lei

„Clienti creditori”

4427 452,20 lei

„TVA colectata”

 

5121 = 4111 2.832,20 lei

„Conturi curente la banci” „Clienti”

- vanzarea semifabricatelor:

411 = % 17.850 lei

„Clienti” 701 15.000 lei

„Venituri din vanzarea

produselor”

4427 2.850 lei

„TVA colectata”

- stornarea avansului:

4111 = % 2.832,20 lei

„Clienti”

419 2.380 lei

„Clienti creditori”

4427 452,20 lei

„TVA colectata”

- descarcarea gestiunii:

711 = 341 10.000

„Venituri din productia „Semifabricate”

stocata”

- incasarea creantei clienti tinand cont de avansul primit:

5121 = 4111 15.470 lei

„Conturi curente la banci” „Clienti” DETALII CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei:


Votati articolul "Monografie: Facturarea prin avans a marfurilor contractate":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

SRL devenit platitor de TVA in 2014

Intrebare: Un SRL care a devenit platitor de TVA incepand cu data de 01.01.2014, poate sa renunte la plata TVA la incasare in timpul anului 2014?
Multumesc anticipat ptr.raspuns.

Raspuns: Avand in vedere noile prevederi privind sistemul TVA la incasare potrivit carora aplicarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • 15 MODIFICARI MAJORE: Se schimba tot ce tine de cazierul fiscal

    • Guvernul a aprobat, printr-o Ordonanta, un set de reglementari privind cazierul fiscal, menite sa contribuie, pe de o parte, la aplicarea unor mecanisme mai echitabile si mai simple in ceea ce priveste inscrierea si radierea faptelor din cazierul fiscal, bazate pe principiul proportionalitatii, iar, pe de alta parte, sa imbunatateasca conduita fiscala a contribuabilului. Rescrierea legislatiei in domeniul cazierului fiscal va permite, totodata, orientarea activitatilor specif...» citeste mai departe aici

  • CASS: Procedura de acordare a deducerii contributiei de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor

    • Prin OANAF 2203/2015 publicat in MOF nr. 647 din 26 august 2015 a fost aprobata Procedura privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate. Incepand cu data de 1 ianuarie 2014 persoanele care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor au calitatea de contribuabil la sistemul public de pensii si la ...» citeste mai departe aici

  • Declaratii NOI privind CODUL FISCAL. Ce spune Tariceanu

    • In urma discutiilor purtate joi pe tema Codului fiscal, mai multi lideri politici au oferit presei declaratii referitoare la primele concluzii despre acest subiect. Astfel,  Calin Popescu Tariceanu, copresedintele ALDE, a fost unul dintre cei care au amintit despre abordarea prudenta care si-a facut loc in cadrul acestor discutii, tinand cont si de contextul economic global. "Este lucrul cel mai important ca mesaj pe care putem sa-l transmitem pentru mediul de af...» citeste mai departe aici

  • Acordul politic privind Codul fiscal. Ce a declarat un reprezentant al BNR

    • Un reprezentant din partea Bancii Nationale Romane a oferit recent unele concluzii cu privire la acordul politic referitor la Codul fiscal. Astfel, Dan Suciu, purtatorul de cuvant al Bancii Nationale, a explicat recent pentru o sursa din presa faptul ca in cadrul discutiilor purtate de liderii politici s-a avut in vedere si nivelul deficitului. Mai mult, exista o deschidere legata de aplicarea acestor masuri in mod gradual, in contextul in care nu vor fi majorari salariale noi, pent...» citeste mai departe aici

  • Scoatere din patrimoniu amenajare complet amortizata. Ce tratament contabil aplicam?

    • O firma a ocupat un spatiu in chirie in perioada 2009-2012 in sediul unei alte firma in baza unui contract de inchiriere in care se stipula ca firma, in calitate de chirias, nu a plati chirie, dar va efectua lucrari de amenajare a spatiului. In 2013 firma pleaca din spatiu, iar pe parcursul celor doi ani s-au efectuat amenajari in valoare de 6.000 lei. Lucrarile raman in spatiul respectiv, iar firma figura cu acea pozitie in mijloace fixe, pozitie care s-a amortizat comple...» citeste mai departe aici

  • Desfasurare activitate intr-un spatiu inchiriat. Cand e obligatoriu registrul de casa?

    • In cazul urmator, stabilim daca pentru o societate comerciala care desfasoara activitati economice intr-un spatiu inchiriat si nu la sediul social este obligatoriu registrul de casa. Conform art. 43 alin. (3) din Legea societatilor comerciale 31/1990, punctele de lucru sunt dezmembraminte fara personalitate juridica ale societatilor comerciale si se mentioneaza numai in cadrul inmatricularii societatii in registrul comertului de la sediul principal.  ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X