Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Monografie: Facturarea prin avans a marfurilor contractate

monografiefacturareincasareavansmarfuri

 

In baza contractului incheiat in data de 25 februarie 20010, firma „X”, in calitate de importator aparate tip „espressor de cafea”, urmeaza sa livreze in termen de 60 de zile de la data incheierii contractului cantitatea de 200 de aparate firmei „Y”, specializata in comercializarea produselor electrocasnice.

Pretul negociat in valuta este de 55 euro/bucata, exclusiv TVA, cu obligatia decontarii contravalorii acestora in lei. Valoarea totala a contractului este de 13.090 euro, inclusiv TVA, din care 11.000 euro baza de impozitare si 2.090 euro TVA aferenta bazei de impozitare.

Prin contract, se prevede plata in termen de 30 de zile de la incheierea contractului a unui avans de 15% din valoarea totala a contractului, inclusiv TVA. Termenul de livrare a bunurilor este data de 25 aprilie 2008. Diferenta de plata urmeaza a fi achitata de catre cumparator in termen de 30 de zile de la livrarea efectiva a bunurilor contractate, respectiv in data de 25 mai 2008.

DETALII CLICK AICI

Firma „X”, in calitate de furnizor, si firma „Y”, in calitate de cumparator, sunt persoane impozabile stabilite pe teritoriul Romaniei si inregistrate in scopuri de TVA. Pentru determinarea in lei a bazei de impozitare, ambele parti stabilesc prin contract utilizarea cursului de schimb valutar comunicat de B.N.R., valabil in ziua efectuarii tranzactiei.

In conditiile in care conditiile negociate prin contract sunt respectate integral de catre ambele parti contractante, firma „X” procedeaza astfel:

■ incaseaza in data de 25 martie 2010 contravaloarea in lei a avansului negociat in suma de 1.963,50 euro (13.090 euro x 15% = 1.963,50 euro, din care 1.650 euro baza de impozitare a TVA si 313,50 euro – TVA);

■ emite factura de avans la cursul valutar din data incasarii avansului, respectiv 3,7200 lei/euro. Valoarea totala a facturii de avans este in suma de 7.304,22 lei, determinata
astfel:

● baza de impozitare: 1.650 euro x 3,7200 lei/euro = 6.138 lei:

● calcul TVA: 313,50 euro x 3,7200 lei/euro = 1.166,22 lei;


Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii

Top 100 de spete fiscal-contabile 2017
Top 100 de spete fiscal-contabile 2017

Vezi detalii


Pentru operatiunile realizate, efectueaza urmatoarele inregistrari contabile:

– emitere factura pentru avans

4111 = % 7.304,22 lei

„Clienti” 419 6.138 lei

„Clienti – creditori”

4427 1.166,22lei

„TVA colectata”

incasarea avansului (are la baza ca document justificativ „extras de cont bancar”):

5121 = 4111 7.304,22 lei
„Conturi curente „Clienti”
la banci”

■ livreaza bunurile pe data de 25 aprilie 2010, moment in care cursul valutar comunicat de B.N.R. este de 3,6800 lei/euro;

■ determina baza de impozitare a TVA pentru bunurile livrate astfel:

● porneste de la contravaloarea avansului incasat in lei: 1.963,50 euro x 3,7200 lei/euro = 7.304,22 lei;

DETALII CLICK AICI

● stabileste diferenta de achitat pentru bunurile livrate, inclusiv TVA: 13.090 euro – 1.963,50 euro = 11.126,50 euro.

Pentru suma de 11.126,50 euro, se utilizeaza cursul valutar din data livrarii, respectiv 3,6800 lei/euro;

● calculeaza valoarea bunurilor la livrare, in lei, avand ca baza urmatoarele elemente de calcul, exclusiv TVA:

15% avans achitat = 1.650 euro, exclusiv T.V.A

85% diferenta de plata = (11.000 euro – 1.650 euro) = 9.350 euro.

Modul de calculTVAeste urmatorul:

[(1.650 euro x 3,7200 lei/euro) + (9.350 euro x 3,6800lei/euro)] x 19% = [(6.138 lei + 34.408 lei)] x 19% = 7.703,74 lei

40.546 lei + 7.703,74 lei = 48.249,74 lei

Suma de 48.249,74 lei reprezinta valoarea totala a facturii de livrare a bunurilor, inclusiv TVA, din care:

40.546 lei – baza de impozitare a TVA si 7.703,74 lei – TVA colectata;

■ la data de 25 aprilie 2010, storneaza integral factura emisa initial la data incasarii avansului prin emiterea unei facturi in rosu si efectueaza in rosu urmatoarea inregistrare contabila:

4111 = % 7.304,22 lei

„Clienti” 419 6.138 lei

„Clienti – creditori”

4427 1.66,22 lei

„TVA colectata”

Nota: Conform O.M.F.P 3055/2009 contul 419 nu se mai debiteaza si nu se mai crediteaza cu 512 si 531.

■ la data de 25 aprilie 2010, emite factura pentru intreaga contravaloare a bunurilor livrate in suma totala de 48.249,74 lei si efectueaza urmatoarea inregistrare contabila:

4111 = % 48.249,74
„Clienti” 707 40.546,00
„Venituri din vanzarea
marfurilor”
4427 7.703,74
„TVA colectata”

■ stabileste diferenta de plata pornind de la urmatoarele elemente de calcul TVA:

– valoarea totala a facturii emise: 48.249,74 lei

– valoarea avansului incasat: 7.304,22 leidiferenta de plata: 40.945,52 lei

■ incaseaza in data de 25 mai 2010 diferenta de plata in suma de 40.945,52 lei, pentru care efectueaza inregistrarea contabila:

5121 = 4111 40.945,52 lei
„Conturi curente „Clienti”
la banci”

Conform contractului, clientul acorda furnizorului un avans in numerar de 2.380 lei. Ulterior, furnizorul livreaza clientului semifabricate, respectiv materii prime in valoare de 15.000 lei, TVA 19%. Pretul de inregistrare la furnizor al semifabricatelor este de 10.000 lei. Decontarea facturii se face prin banca, tinandu-se seama de avansul acordat anterior.

Sa se inregistreze operatiile in contabilitatea furnizorului.

- incasarea avansului:

 4111 = % 2.832,20 lei

„Clienti”

419 2.380 lei

„Clienti creditori”

4427 452,20 lei

„TVA colectata”

 

5121 = 4111 2.832,20 lei

„Conturi curente la banci” „Clienti”

- vanzarea semifabricatelor:

411 = % 17.850 lei

„Clienti” 701 15.000 lei

„Venituri din vanzarea

produselor”

4427 2.850 lei

„TVA colectata”

- stornarea avansului:

4111 = % 2.832,20 lei

„Clienti”

419 2.380 lei

„Clienti creditori”

4427 452,20 lei

„TVA colectata”

- descarcarea gestiunii:

711 = 341 10.000

„Venituri din productia „Semifabricate”

stocata”

- incasarea creantei clienti tinand cont de avansul primit:

5121 = 4111 15.470 lei

„Conturi curente la banci” „Clienti” DETALII CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Aprilie 2010


Votati articolul "Monografie: Facturarea prin avans a marfurilor contractate":
Rating:

Nota: 3.3 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Incetare CIM

Intrebare: Buna ziua,
Se inceteaza CIM pt. 3 salariati ce vor merge in somaj. Au avut preaviz 20 de zile, ultima zi de lucru este 30.03.2012, 31 martie fiind zi nelucratoare, 01.04.2012 este zi nelucratoare; cum fac incetarea in revisal cu ce data, care este data de transmitere, care este data deciziei?
Ce se intampla cu 010 tinand cont ca de la 01.04.2012 firma nu mai are salariati, cum fac D 112 , se face si pt. aprilie cu 0 salarii , nu am reusit sa inteleg. Va rog sa ma ajutati. Multumesc

Raspuns: Multumesc pt. raspuns,dar daca fac incetare CIM la 30.03.2012, inseamna interval vechime de la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Unde platiti daca aplicati Split TVA de la 1 octombrie?

    • In ce priveste sistemul de split TVA, trebuie retinut, inainte de toate, ca daca nu ati aplicat de la 1 octombrie, pentru acest sistem se poate opta si in lunile noiembrie si inclusiv decembrie. Vazut de catre unii specialisti ca o suprasecurizare a sistemului actual de plata a TVA, mecanismul face ca banii aflati in conturile de TVA sa nu mai poata fi folositi circa 55 de zile ca in prezent, ci doar 7 zile..  ATENTIE! Nu aplica acest sistem persoanele fizice impoza...» citeste mai departe aici

  • Split TVA va bloca Inspectia Fiscala: Este o lovitura data Inspectiei Fiscale, spune Sindicatul Finantistilor

    • Sistemul de Split TVA reprezinta "inca o lovitura data Inspectiei Fiscala", precizeaza Dan Bucur, presedintele Sindicatul Finantistilor din Administratia Fiscala. "Solutionarea cererii de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA (restituiri de TVA) se va face de catre structurile de inspectie fiscala.  Cred ca facto...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Obligatia de raportare pentru firmele care fac parte din grupuri international. Country by country report

    • Pe plan european si mondial se incearca din ce in ce mai mult ca firmele sa fie obligate sa declare profitul si sa plateasca impozitul pe profit in jurisdictia unde el este realizat. In ultima vreme a aparut o intreaga legislatie in acest sens, iar organismele specializate din majoritatea tarilor lumii intaresc cooperarea in vederea realizarii obiectivului anterior mentionat. Ca parte a Uniunii Europene, tara noastra are obligatia de a transpune la ...» citeste mai departe aici

  • Creditarea contului de TVA. Informare MFP

    • Ministerul de Finante a oferit, in cadrul unui nou material informativ, o serie de precizari privind creditarea contului de TVA in cadrul mecanismului de plata defalcata a TVA: 1. TVA incasata, aferenta livrarilor de bunuri/prestarilor de servicii, inclusiv taxa aferenta avansurilor: - sume din alte conturi de TVA ale clientilor platitori de TVA   - sume din contul curent al clientilor neplatitori de TVA 2. Transferuri de sume din contul curent a...» citeste mai departe aici

  • Completarea declaratiei 311. Ce se declara la pozitia 2 din D311?

    • Potrivit prevederilor din Instructiunile de completare a a formularului (311) – "Coloana "Baza impozabila" - se completeaza cu baza de impozitare, exclusiv taxa, aferenta tuturor achiziţiilor de bunuri si/sau de servicii pentru care sunt persoane obligate la plata taxei, in conditiile legii, efectuate dupa anularea inregistrarii in scopuri de TVA, din oficiu, conform prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) -e) sau h) din Codul fiscal si a caror exigibilitate intervi...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".