Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

Monografie: Facturarea prin avans a marfurilor contractate

monografiefacturareincasareavansmarfuri

 

In baza contractului incheiat in data de 25 februarie 20010, firma „X”, in calitate de importator aparate tip „espressor de cafea”, urmeaza sa livreze in termen de 60 de zile de la data incheierii contractului cantitatea de 200 de aparate firmei „Y”, specializata in comercializarea produselor electrocasnice.

Pretul negociat in valuta este de 55 euro/bucata, exclusiv TVA, cu obligatia decontarii contravalorii acestora in lei. Valoarea totala a contractului este de 13.090 euro, inclusiv TVA, din care 11.000 euro baza de impozitare si 2.090 euro TVA aferenta bazei de impozitare.

Prin contract, se prevede plata in termen de 30 de zile de la incheierea contractului a unui avans de 15% din valoarea totala a contractului, inclusiv TVA. Termenul de livrare a bunurilor este data de 25 aprilie 2008. Diferenta de plata urmeaza a fi achitata de catre cumparator in termen de 30 de zile de la livrarea efectiva a bunurilor contractate, respectiv in data de 25 mai 2008.

DETALII CLICK AICI

Firma „X”, in calitate de furnizor, si firma „Y”, in calitate de cumparator, sunt persoane impozabile stabilite pe teritoriul Romaniei si inregistrate in scopuri de TVA. Pentru determinarea in lei a bazei de impozitare, ambele parti stabilesc prin contract utilizarea cursului de schimb valutar comunicat de B.N.R., valabil in ziua efectuarii tranzactiei.

In conditiile in care conditiile negociate prin contract sunt respectate integral de catre ambele parti contractante, firma „X” procedeaza astfel:

■ incaseaza in data de 25 martie 2010 contravaloarea in lei a avansului negociat in suma de 1.963,50 euro (13.090 euro x 15% = 1.963,50 euro, din care 1.650 euro baza de impozitare a TVA si 313,50 euro – TVA);

■ emite factura de avans la cursul valutar din data incasarii avansului, respectiv 3,7200 lei/euro. Valoarea totala a facturii de avans este in suma de 7.304,22 lei, determinata
astfel:

● baza de impozitare: 1.650 euro x 3,7200 lei/euro = 6.138 lei:

● calcul TVA: 313,50 euro x 3,7200 lei/euro = 1.166,22 lei;


Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii

Vezi detalii

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017

Vezi detalii

 Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate
Examenul CECCAR 2017 - 100 de Subiecte rezolvate

Vezi detalii


Pentru operatiunile realizate, efectueaza urmatoarele inregistrari contabile:

– emitere factura pentru avans

4111 = % 7.304,22 lei

„Clienti” 419 6.138 lei

„Clienti – creditori”

4427 1.166,22lei

„TVA colectata”

incasarea avansului (are la baza ca document justificativ „extras de cont bancar”):

5121 = 4111 7.304,22 lei
„Conturi curente „Clienti”
la banci”

■ livreaza bunurile pe data de 25 aprilie 2010, moment in care cursul valutar comunicat de B.N.R. este de 3,6800 lei/euro;

■ determina baza de impozitare a TVA pentru bunurile livrate astfel:

● porneste de la contravaloarea avansului incasat in lei: 1.963,50 euro x 3,7200 lei/euro = 7.304,22 lei;

DETALII CLICK AICI

● stabileste diferenta de achitat pentru bunurile livrate, inclusiv TVA: 13.090 euro – 1.963,50 euro = 11.126,50 euro.

Pentru suma de 11.126,50 euro, se utilizeaza cursul valutar din data livrarii, respectiv 3,6800 lei/euro;

● calculeaza valoarea bunurilor la livrare, in lei, avand ca baza urmatoarele elemente de calcul, exclusiv TVA:

15% avans achitat = 1.650 euro, exclusiv T.V.A

85% diferenta de plata = (11.000 euro – 1.650 euro) = 9.350 euro.

Modul de calculTVAeste urmatorul:

[(1.650 euro x 3,7200 lei/euro) + (9.350 euro x 3,6800lei/euro)] x 19% = [(6.138 lei + 34.408 lei)] x 19% = 7.703,74 lei

40.546 lei + 7.703,74 lei = 48.249,74 lei

Suma de 48.249,74 lei reprezinta valoarea totala a facturii de livrare a bunurilor, inclusiv TVA, din care:

40.546 lei – baza de impozitare a TVA si 7.703,74 lei – TVA colectata;

■ la data de 25 aprilie 2010, storneaza integral factura emisa initial la data incasarii avansului prin emiterea unei facturi in rosu si efectueaza in rosu urmatoarea inregistrare contabila:

4111 = % 7.304,22 lei

„Clienti” 419 6.138 lei

„Clienti – creditori”

4427 1.66,22 lei

„TVA colectata”

Nota: Conform O.M.F.P 3055/2009 contul 419 nu se mai debiteaza si nu se mai crediteaza cu 512 si 531.

■ la data de 25 aprilie 2010, emite factura pentru intreaga contravaloare a bunurilor livrate in suma totala de 48.249,74 lei si efectueaza urmatoarea inregistrare contabila:

4111 = % 48.249,74
„Clienti” 707 40.546,00
„Venituri din vanzarea
marfurilor”
4427 7.703,74
„TVA colectata”

■ stabileste diferenta de plata pornind de la urmatoarele elemente de calcul TVA:

– valoarea totala a facturii emise: 48.249,74 lei

– valoarea avansului incasat: 7.304,22 leidiferenta de plata: 40.945,52 lei

■ incaseaza in data de 25 mai 2010 diferenta de plata in suma de 40.945,52 lei, pentru care efectueaza inregistrarea contabila:

5121 = 4111 40.945,52 lei
„Conturi curente „Clienti”
la banci”

Conform contractului, clientul acorda furnizorului un avans in numerar de 2.380 lei. Ulterior, furnizorul livreaza clientului semifabricate, respectiv materii prime in valoare de 15.000 lei, TVA 19%. Pretul de inregistrare la furnizor al semifabricatelor este de 10.000 lei. Decontarea facturii se face prin banca, tinandu-se seama de avansul acordat anterior.

Sa se inregistreze operatiile in contabilitatea furnizorului.

- incasarea avansului:

 4111 = % 2.832,20 lei

„Clienti”

419 2.380 lei

„Clienti creditori”

4427 452,20 lei

„TVA colectata”

 

5121 = 4111 2.832,20 lei

„Conturi curente la banci” „Clienti”

- vanzarea semifabricatelor:

411 = % 17.850 lei

„Clienti” 701 15.000 lei

„Venituri din vanzarea

produselor”

4427 2.850 lei

„TVA colectata”

- stornarea avansului:

4111 = % 2.832,20 lei

„Clienti”

419 2.380 lei

„Clienti creditori”

4427 452,20 lei

„TVA colectata”

- descarcarea gestiunii:

711 = 341 10.000

„Venituri din productia „Semifabricate”

stocata”

- incasarea creantei clienti tinand cont de avansul primit:

5121 = 4111 15.470 lei

„Conturi curente la banci” „Clienti” DETALII CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Aprilie 2010


Votati articolul "Monografie: Facturarea prin avans a marfurilor contractate":
Rating:

Nota: 3.3 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Semnatura bilant 2014 de economist sau contabil sef?

Intrebare: Legat de prevederile de mai jos, daca o persoana angajata in postul de economist are printre atributiile fisei de post ca intocmeste si bilantul contabil, dar de organizarea si conducerea contabilitatii se ocupa directorul financiar este legal a fi semnat bilantul la 31.12.2014 de catre economist?
Sau trebuie schimbata functia acestuia in contabil-sef?

CAP. II
Organizarea si conducerea contabilitatii
ART. 10
(2) ''Prin persoana imputernicita sa indeplineasca functia de director economic sau contabil-sef se intelege o persoana angajata potrivit legii si care are atributii privind conducerea contabilitatii entitatii.''

Raspuns: Am inteles. Dar in cazul in care se modifica functia economistului in functia de contabil sef,...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Anunt CECCAR: Termen-limita depunere Formular 010

    •  Termenul-limita pentru depunerea Formularului 010 cuprinzand informatii referitoare la organizarea si conducerea contabilitatii pe baza de contracte de prestari servicii in domeniul contabilitatii este de 15 zile de la publicarea Ordinului nr. 1.382/2017 in Monitorul Oficial (data publicarii: 10.05.2017). Conform Codului de procedura fiscala, depunerea declaratiei se face la ghiseu, in format hartie, sau prin posta (pentru a se evita aglomeratia de la ghiseu), prin scrisoare (...» citeste mai departe aici

  • Partea a II-a: Ce greseli riscati sa faceti in social media in profesia de contabil?

    • Daca primele trei greseli pe care le fac multi contabili in social media au vizat notiuni mai generale, urmatoarele trei pe care vi le propunem ating subiecte importante care influenteaza castigurile lunare si numarul de clienti pe care veti reusi sa ii atrageti prin social media. Cititi aici Partea I: 3 greseli pe ca...» citeste mai departe aici

  • 3 greseli pe care le fac contabilii in social media

    • In calitate de profesionisti contabili, felul in care alegeti sa va promovati influenteaza in 2017, poate mai mult ca niciodata, clientii pe care reusiti sa ii atrageti in portofoliul dumneavoastra sau al firmei.  De la Facebook pana la LinkedIn, mijloacele de comunicare prin retelele de socializare variaza, iar felul in care va promovati prin intermediul acestora este, dupa caz, diferit. ...» citeste mai departe aici

  • Contract de comodat. Cum stabilim ce cheltuieli sunt deductibile?

    • In analiza urmatoare, o societate are contract de comodat pentru sediu social incheiat cu o alta societate. Vom stabili in ce masura cheltuielile (utilitatile, amenajarile, reparatii etc.) aferente sediului sunt deductibile. Un prim aspect se refera la faptul ca tranzactia reprezentand utilizarea spatiului in baza contractului de comodat (nerecomandat intre doua societati comerciale) ar putea fi reincadrata de catre organul fiscal in baza art. 11 alin. (1) din Codul Fiscal ; iar ace...» citeste mai departe aici

  • 25 mai 2017 este ultima zi pentru declararea impozitului pe venit!

    • Pana joi, 25 mai 2017, contribabilii trebuie sa depuna la organele fiscale competente, pentru anul 2016, "Declaratia privind veniturile realizate din Romania”, cod 200. Veniturile pentru care se depune Declaratia 200 Declaratia se depune de catre persoanele fizice care realizeaza, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, provenind din: - activitati independente; - cedare...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X