Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Monografie: Facturarea prin avans a marfurilor contractate

 

In baza contractului incheiat in data de 25 februarie 20010, firma „X”, in calitate de importator aparate tip „espressor de cafea”, urmeaza sa livreze in termen de 60 de zile de la data incheierii contractului cantitatea de 200 de aparate firmei „Y”, specializata in comercializarea produselor electrocasnice.

Pretul negociat in valuta este de 55 euro/bucata, exclusiv TVA, cu obligatia decontarii contravalorii acestora in lei. Valoarea totala a contractului este de 13.090 euro, inclusiv TVA, din care 11.000 euro baza de impozitare si 2.090 euro TVA aferenta bazei de impozitare.

Prin contract, se prevede plata in termen de 30 de zile de la incheierea contractului a unui avans de 15% din valoarea totala a contractului, inclusiv TVA. Termenul de livrare a bunurilor este data de 25 aprilie 2008. Diferenta de plata urmeaza a fi achitata de catre cumparator in termen de 30 de zile de la livrarea efectiva a bunurilor contractate, respectiv in data de 25 mai 2008.

DETALII CLICK AICI

Firma „X”, in calitate de furnizor, si firma „Y”, in calitate de cumparator, sunt persoane impozabile stabilite pe teritoriul Romaniei si inregistrate in scopuri de TVA. Pentru determinarea in lei a bazei de impozitare, ambele parti stabilesc prin contract utilizarea cursului de schimb valutar comunicat de B.N.R., valabil in ziua efectuarii tranzactiei.

In conditiile in care conditiile negociate prin contract sunt respectate integral de catre ambele parti contractante, firma „X” procedeaza astfel:

■ incaseaza in data de 25 martie 2010 contravaloarea in lei a avansului negociat in suma de 1.963,50 euro (13.090 euro x 15% = 1.963,50 euro, din care 1.650 euro baza de impozitare a TVA si 313,50 euro – TVA);

■ emite factura de avans la cursul valutar din data incasarii avansului, respectiv 3,7200 lei/euro. Valoarea totala a facturii de avans este in suma de 7.304,22 lei, determinata
astfel:

● baza de impozitare: 1.650 euro x 3,7200 lei/euro = 6.138 lei:

● calcul TVA: 313,50 euro x 3,7200 lei/euro = 1.166,22 lei;


PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri
PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri

Vezi detalii

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule

Vezi detalii

Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal

Vezi detalii


Pentru operatiunile realizate, efectueaza urmatoarele inregistrari contabile:

– emitere factura pentru avans

4111 = % 7.304,22 lei

„Clienti” 419 6.138 lei

„Clienti – creditori”

4427 1.166,22lei

„TVA colectata”

incasarea avansului (are la baza ca document justificativ „extras de cont bancar”):

5121 = 4111 7.304,22 lei
„Conturi curente „Clienti”
la banci”

■ livreaza bunurile pe data de 25 aprilie 2010, moment in care cursul valutar comunicat de B.N.R. este de 3,6800 lei/euro;

■ determina baza de impozitare a TVA pentru bunurile livrate astfel:

● porneste de la contravaloarea avansului incasat in lei: 1.963,50 euro x 3,7200 lei/euro = 7.304,22 lei;

DETALII CLICK AICI

● stabileste diferenta de achitat pentru bunurile livrate, inclusiv TVA: 13.090 euro – 1.963,50 euro = 11.126,50 euro.

Pentru suma de 11.126,50 euro, se utilizeaza cursul valutar din data livrarii, respectiv 3,6800 lei/euro;

● calculeaza valoarea bunurilor la livrare, in lei, avand ca baza urmatoarele elemente de calcul, exclusiv TVA:

15% avans achitat = 1.650 euro, exclusiv T.V.A

85% diferenta de plata = (11.000 euro – 1.650 euro) = 9.350 euro.

Modul de calculTVAeste urmatorul:

[(1.650 euro x 3,7200 lei/euro) + (9.350 euro x 3,6800lei/euro)] x 19% = [(6.138 lei + 34.408 lei)] x 19% = 7.703,74 lei

40.546 lei + 7.703,74 lei = 48.249,74 lei

Suma de 48.249,74 lei reprezinta valoarea totala a facturii de livrare a bunurilor, inclusiv TVA, din care:

40.546 lei – baza de impozitare a TVA si 7.703,74 lei – TVA colectata;

■ la data de 25 aprilie 2010, storneaza integral factura emisa initial la data incasarii avansului prin emiterea unei facturi in rosu si efectueaza in rosu urmatoarea inregistrare contabila:

4111 = % 7.304,22 lei

„Clienti” 419 6.138 lei

„Clienti – creditori”

4427 1.66,22 lei

„TVA colectata”

Nota: Conform O.M.F.P 3055/2009 contul 419 nu se mai debiteaza si nu se mai crediteaza cu 512 si 531.

■ la data de 25 aprilie 2010, emite factura pentru intreaga contravaloare a bunurilor livrate in suma totala de 48.249,74 lei si efectueaza urmatoarea inregistrare contabila:

4111 = % 48.249,74
„Clienti” 707 40.546,00
„Venituri din vanzarea
marfurilor”
4427 7.703,74
„TVA colectata”

■ stabileste diferenta de plata pornind de la urmatoarele elemente de calcul TVA:

– valoarea totala a facturii emise: 48.249,74 lei

– valoarea avansului incasat: 7.304,22 leidiferenta de plata: 40.945,52 lei

■ incaseaza in data de 25 mai 2010 diferenta de plata in suma de 40.945,52 lei, pentru care efectueaza inregistrarea contabila:

5121 = 4111 40.945,52 lei
„Conturi curente „Clienti”
la banci”

Conform contractului, clientul acorda furnizorului un avans in numerar de 2.380 lei. Ulterior, furnizorul livreaza clientului semifabricate, respectiv materii prime in valoare de 15.000 lei, TVA 19%. Pretul de inregistrare la furnizor al semifabricatelor este de 10.000 lei. Decontarea facturii se face prin banca, tinandu-se seama de avansul acordat anterior.

Sa se inregistreze operatiile in contabilitatea furnizorului.

- incasarea avansului:

 4111 = % 2.832,20 lei

„Clienti”

419 2.380 lei

„Clienti creditori”

4427 452,20 lei

„TVA colectata”

 

5121 = 4111 2.832,20 lei

„Conturi curente la banci” „Clienti”

- vanzarea semifabricatelor:

411 = % 17.850 lei

„Clienti” 701 15.000 lei

„Venituri din vanzarea

produselor”

4427 2.850 lei

„TVA colectata”

- stornarea avansului:

4111 = % 2.832,20 lei

„Clienti”

419 2.380 lei

„Clienti creditori”

4427 452,20 lei

„TVA colectata”

- descarcarea gestiunii:

711 = 341 10.000

„Venituri din productia „Semifabricate”

stocata”

- incasarea creantei clienti tinand cont de avansul primit:

5121 = 4111 15.470 lei

„Conturi curente la banci” „Clienti” DETALII CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 09 Aprilie 2010


Votati articolul "Monografie: Facturarea prin avans a marfurilor contractate":
Rating:

Nota: 3.5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozitul pe cladire declarat sediu social in cazul ii-lor sufera modificari?

Intrebare: Buna ziua! Detin o intreprindere individuala cu sediul social in casa in care locuiesc, insa activitatea o desfasor la terti (bazin de inot). Doresc sa aflu cat mai multe informatii legate de aceasta noua impozitare pe cladiri declarate sediu social, in special daca impozitarea se va face in functie de suprafata spatiului declarat sediu. Multumesc!

Raspuns: Impizitarea se va face pe proprietar, dar calcularea impozitului va fi influentata de existenta unui...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 09 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratii cu termen-limita la 25 februarie 2016. Ce formulare depunem?

    • In randurile de mai jos, va prezentam acele declaratii care au termen-limita stabilit de ANAF la data de 25 februarie 2016. Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2016. Reglementare: O.P.A.N.A.F.nr.4.024/2014. Formular 101 – Declararea si plata impozitului pe profit pe anul precedent. Se depune de catre organizatii...» citeste mai departe aici

  • Comunicarea valorii investitiei efectuate de catre chirias. Ce obligatii se mentin in 2016?

    • Discutam, mai intai, de vechile prevederi din Codul fiscal valabil pana la 31 decembrie 2015 in care la articolul 253 se mentiona: "(3^1) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective...» citeste mai departe aici

  • Info CECCAR: Examen acces 2016

    • In ce priveste informatiile utile referitoare la examenul de acces in 2016, mentionam ca etapele obtinerii calitatii de expert contabil/contabil autorizat sunt: -    Examenul de admitere la stagiu -    Stagiul cu o perioada de 3 ani -    Examenul de aptitudini   Nota: La finalul articolului regasiti si examenele organizate de CECCAR in 2016. ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Intocmirea si depunerea situatiilor financiare pentru anul 2015

    • Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale pentru anul 2015 la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice sunt urmatoarele: pentru societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare, 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar, respectiv luni 30 mai 2016   pentru celelal...» citeste mai departe aici

  • S-a modificat legislatia privind vanzarea produselor si garantiile aferente acestora

    • Va informam ca Guvernul a modificat si completat legislatia privind vanzarea produselor si garantiilor asociate acestora, in scopul unei mai bune protectii a consumatorilor si a clarificarii unor aspecte atat pentru operatorul economic, cat si pentru consumator. Aceste clarificari legislative au fost facute avand in vedere aspectele semnalate in sesizarile si reclamatiile inregistrate la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Principalele elemente de noutate ...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni contabile necesare in cazul vanzarii unui punct de lucru. Cum procedam si ce documente intocmim?

    • Stabilim in randurile urmatoare care sunt operatiunile efectuate in contabilitate in cazul in care se vinde un punct de lucru, cu mentiunea ca punctul de lucru conducea evidenta contabila pana la nivel de balanta. Vom vedea, de asemenea, ce documente financiar-contabile se intocmesc in acest caz. Avand la dispozitie prea putine informatii, nu se poate intelege daca este vorba despre un transfer de active sau o simpla vanzare de active. Din precizarea dvs. ca "acel pun...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X