Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Teste ceccar

Monografie: Fonduri nerambursabile

 

de Nicolae Nina, valabil la 12-Apr-2010

Intrebare: Monografia contabila privind fonduri nerambursabile - proiectul are ca instrument de finantare " fondul european pentru dezvoltare regionala si bugetul de stat" axa prioritara nr. 2 "competitivitate prin cercetare dezvoltare, inovare" operatiunea 2.1.1. proiecte de CD in parteneriat intre institute de cercetare si intreprinderi". Ma intereseaza un circuit al documentelor si inregistrarile contabile ale cheltuielilor eligibile si a celor neeligibile in ceea ce priveste proiectul.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Pentru evidenta contabila a gestionarii unor astfel de fonduri nerambursabile voi prezenta in continuare responsabilitatile si modul de verificare a documentelor precum si modul de inregistrare si prezentare a lor.

In cazul acestor fonduri trebuie intocmite anumite proceduri de lucru (care sunt obligatorii conform contractului de finantare): procedura de contabilitate, procedura de autorizare plati, procedura de efectuare plati, procedura pentru depunerea cererii de rambursare etc.

Inregistrarile se efectueaza in conformitate cu acestea.

Definitii:


Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice, editia noua 2015
Cartea Verde a Contabilitatii Institutiilor Publice, editia noua 2015

Vezi detalii

Cartea rosie a fiscalitatii 2015. Aflati ce greseli fiscal-contabile puteti comite
Cartea rosie a fiscalitatii 2015. Aflati ce greseli fiscal-contabile puteti comite

Vezi detalii

Pe Gaura Cheii: Ministerul de Finante. Informatii si sfaturi legislative
Pe Gaura Cheii: Ministerul de Finante. Informatii si sfaturi legislative

Vezi detalii



- Managerul de proiect, este responsabil pentru aplicarea procedurii privind Contabilitatea proiectului.
- Responsabilul financiar urmareste, verifica si confirma punerea in practica a prevederilor prezentei proceduri.
- Contabilul va avea responsabilitatea pentru inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea si pastrarea informatiilor cu privire la situatia patrimoniala si rezultatele obtinute, controlul operatiunilor patrimoniale efectuate si al procedeelor de prelucrare utilizate.

In acest sens, Contabilul:
• are obligatia sa respecte legislatia in vigoare in domeniul contabilitatii, in ceea ce priveste derularea proiectului;
• va asigura corespondenta dintre cheltuielile declarate, inregistrarile contabile si documentele suport aferente Cererilor de Rambursare;
• va permite reprezentantilor OI si/sau AM sa realizeze misiuni de verificare a contabilitatii, punand la dispozitie toate documentele care au legatura cu proiectul;
• tine evidenta contabila pe conturi analitice pentru fiecare tip de contract (servicii, lucrari) si resurse de finantare;
• are obligatia sa tina o evidenta stricta a prefinantarii primite, utilizarii si restituirii acesteia;
• va tine distinct evidenta cheltuielilor eligibile fata de evidenta contabila a altor cheltuieli decat cele eligibile, aferente proiectului;
• inregistreaza in evidenta contabila distincta titlurile de creanta aferente investitiei financiare prin proiect, precum si a majorarilor de intarziere si a accesoriilor aferente acestora;
• are obligatia sa aduca la cunostinta AM si/sau OI titlurile de creanta legate de proiect in termen de maxim 5 zile lucratoare dupa constituirea lor ca urmare a misiunilor de control a altor organe abilitate;
• are obligatia ca documentele proprii inregistrate in contabilitate sa fie identificabile, verificabile, si sa fie sustinute de acte si documente justificative originale corespunzatoare.

CONTABILITATEA

UIP solicita deschiderea de analitice distincte in balanta pentru activitatile Proiectului. Astfel se vor crea analitice pentru fiecare obiectiv de investitie finantat si pentru fiecare sursa de finantare.

Activitatea de inregistrare propriu zisa in contabilitate presupune:

• Verificarea documentelor care stau la baza inregistrarii in contabilitate, respectiv tipurile de documente justificative care pot face obiectul unor operatiuni financiare derulate de unitate din fondurile reprezentand finantarea europeana, cofinantare nationala, in conformitate cu prevederile legale in vigoare:
- state de plata, situatia recapitulativa lunara a salariilor;
- facturi fiscale;
- chitante;
- note de intrare – receptie pentru materialele si obiectele de inventar care intra in magazie;
- bonuri de consum de materiale pentru materialele care se dau la consum;
- bonuri de predare, transfer, restituire pentru obiectele de inventar care se dau in folosinta;
- procese verbale de punere in functiune a mijloacelor fixe;
- ordine de plata care atesta plata salariilor si a contributiilor la buget a facturilor fiscale etc.;
- certificate de origine pentru bunurile achizitionate;
- copii de pe contracte si eventualele acte aditionale la acestea;

• Inregistrarile contabile sunt prezentate in Anexa II.

Inregistrarea prefinantarii in cazul in care s-a solicitat acest lucru:
445/analitic FEDR = 472/analitic prefinantare din FEDR
445/analitic BS = 472/analitic prefinantare din Bugetul de stat
Pentru incasarea sumei aferente prefinantarii Beneficiarul va transmite la AM dosarul Cererii de prefinantare care va cuprinde:
Contractul de finantare incheiat intre AM si Beneficiar;
Contractul de furnizare de bunuri, lucrari incheiat intre Beneficiar si un operator economic;
Cererea de Prefinantare in original.
Dosarul Cererii de Prefinantare se va intocmi in 2 exemplare, originalul va fi transmis la AM insotit de Fisa de control a documentului. AM verifica cererea de prefinantare, iar beneficiarul va primi fondurile aferente prefinantarii in termen maxim de 55 zile calendaristice de la depunerea dosarului. AM poate cere clarificari suplimentare de la beneficiar printr-o scrisoare de informatii suplimentare in care este trecut termenul maxim de transmitere a informatiilor si clarificarilor. Dupa finalizarea verificarii AM va notifica Autoritatea de Certificare si Plata (ACP) pentru efectuarea platii catre beneficiar.

Incasarea prefinatarii in contul de disponibil in lei la Trezorerie.
5121/prefinantare = %
445/analitic FEDR
445/analitic BS

Plati. Utilizarea prefinantarii, se face in conformitate cu OG 29/2007 si Ordinul 911/2007. Beneficiarul plateste avansuri sau alte cheltuieli eligibile conform prevederilor legale.
Plata avansului se face pe baza de factura emisa de contractor vizata de necesitate, realitate, legalitate de catre seful UIP si ofiterul financiar prin aplicarea de stampila.

Factura va fi supusa CFP dupa care se face ordonantarea platii de catre conducatorul unitatii prin aplicarea stampilei „Bun de plata”.
Expertul financiar contabil va intocmi ordinul de plata dupa care va fi semnat de persoanele cu drept de semnatura si se depune la Trezorerie.

Inregistrarea facturii de avans conform clauzei din contract din valoarea contractului.
% = 401/analitic operator economic
4092.FEDER - analitic
4092.BS - analitic

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Plata avansului din prefinantare conform extras de cont, OP.
Data platii se considera data efectuarii transferului bancar din contul beneficiarului in contul operatorului economic (contractor).
401/analitic operator economic = 5121/prefinantare
inregistrarea cererii de rambursare a cheltuielilor pe baza documentelor (facturi) la valoarea totala a cererii.
445/analitic FEDR = 472/ FEDR
445/analitic BS = 472/BS

Rambursarea prefinantarii pe baza Dosarului Cererii de rambursare de __ % din valoarea cererii de rambursare.
472/analitic prefinantare din FEDR = 445/FEDER
472/analitic prefinantare din Bugetul de stat = 445/Buget de stat

incasarea sumei in trezorerie ca diferenta intre valoarea Cererii de rambursare si valoarea prefinantarii retinuta.
5121/Trezorerie = 445/FEDR
5121/Trezorerie = 445/Buget de stat

Inregistrarea facturilor de prestari servicii de la furnizori.
628/pos = 401/analitic operator economic
462.TVA = 401/analitic operator economic

Capitalizarea acestor cheltuieli in valoarea proiectului pana la incasarea sumelor cerute la rambursare.
332/pos = 712/pos
Plata furnizorilor de prestari servicii din trezorerie.
401/analitic operator economic = 5121/trezorerie
inregistrarea cheltuielilor cu salariile aferente personalului UIP.
621/colaborator UIP = 401/colaboratori
401/colaboratori = 444/impozit retinut colaboratori
Capitalizarea cheltuielilor cu salariile in proiect pana la data incasarii sumei cerute la rambursare:
332/pos = 712/pos
inregistrarea cheltuielilor generale de administratie aferente UIP.
605/UIP = 401/analitic operator economic
626/UIP = 401/analitic operator economic
612/UIP = 401/analitic operator economic
628/UIP = 401/analitic operator economic
462/tva = 401/analitic operator economic (cu valoarea TVA aferent)
Capitalizarea cheltuielilor generale de administratie pana la incasarea sumelor din cererea de rambursare.
332/pos = 712/pos
Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor la momentul incasarii:
472/FEDR = 7582/POS
472/BS = 7582/POS
712/POS = 332/POS

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei:


Votati articolul "Monografie: Fonduri nerambursabile":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Probleme SC

Intrebare: Salut,
Acum 3 ani de zile mi-am suspendat activitatea firmei. Acum vreo 3-4 luni a iesit din suspendare si eu n-am mai fost sa fac formalitatile necesare reintrarii in activitate iar contabila mea nu a mai predat bilantul.
Va rog sa mi spuneti ce sa fac si ce se poate intampla mai departe.
Multumesc.

Raspuns: nedepunerea la timp a bilantului se va sanctiona astfel: -cu amend? de la 300 lei la 1.000 lei, dac?...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Codul fiscal a fost aprobat de Parlament. Principalele amendamente

    • Forma finala a Codului fiscal a fost aprobata de Parlament, for decizional, cu  279 voturi "pentru", 8 "impotriva" si 5 abtineri. Codul fiscal a fost aprobat pe articole, iar principalele modificari se refera la reducerea cotei de TVA, impozitul pe constructii si supraaciza la carburanti. Astfel, ministrul Finantelor, Eugen Teodorovici, a redat principalele prevederi ale Codului Fiscal. Dintre acestea retinem reducerea cotei TVA...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru intreprinderile debutante. Prevederile aduse de 679/2015

    • Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial nr. 0654 din 28 august 2015 s-a publicat HG 679 din 19 August 2015. In concret, HG nr. 679 din 19 August 2015 reprezinta hotararea privind modificarea ºi completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii ºi dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011 ...» citeste mai departe aici

  • HG 679/2015: modificarea si completarea Normelor OUG 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor

    • Redam mai jos HG 679/2015 privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 6/2011 pentru stimularea infiintarii si dezvoltarii microintreprinderilor de catre intreprinzatorii debutanti in afaceri, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 96/2011 In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare. Articolul I Normele metodologice de ap...» citeste mai departe aici

  • Noutati privind Formularul 201. Impozitarea corecta a veniturilor

    • Va prezentam mai jos informatii noi privind acordarea deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate pentru veniturile din cedarea folosintei bunurilor. Prin Ordinul presedintelui ANAF 2203/2015 a fost aprobata Procedura privind recalcularea bazei impozabile pentru veniturile realizate de persoanele fizice din cedarea folosintei bunurilor, in vederea acordarii deductibilitatii contributiei de asigurari sociale de sanatate, astfel: C...» citeste mai departe aici

  • Bunuri primite cu titlu gratuit. Ce documente intocmim?

    • In cazul urmator, avem ca subiect o firma de IT, platitoare de TVA si impozit pe profit, care colecteaza  cu titlu gratuit produse stricate sau dupa caz produse functionale, dar uzate moral, de la persoane fizice, pe care ulterior le repara si le vinde. Care sunt inregistrarile contabile aferente achizitiei de produse IT si electrocasnice cu titlu gratuit de la persoane fizice? Ce documente trebuie intocmite la preluarea produselor care sa fie si documente pe baz...» citeste mai departe aici

  • OG 40/2015. Recuperarea taxei de poluare pentru autoturisme

    • In Monitorul Oficial nr. 0655 din 31 august 2015 a fost publicat OG 40/2015. Discutam astfel despre Ordonanta pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule. Actul normativ analizat astazi reglementeaza restituirea la cererea persoanei interesate a "taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule", respectiv "taxa pe poluare" pentru autovehicule sau "taxa pentru emisiile poluante...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X