Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Monografie: Fonduri nerambursabile

 

de Nicolae Nina, valabil la 12-Apr-2010

Intrebare: Monografia contabila privind fonduri nerambursabile - proiectul are ca instrument de finantare " fondul european pentru dezvoltare regionala si bugetul de stat" axa prioritara nr. 2 "competitivitate prin cercetare dezvoltare, inovare" operatiunea 2.1.1. proiecte de CD in parteneriat intre institute de cercetare si intreprinderi". Ma intereseaza un circuit al documentelor si inregistrarile contabile ale cheltuielilor eligibile si a celor neeligibile in ceea ce priveste proiectul.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Pentru evidenta contabila a gestionarii unor astfel de fonduri nerambursabile voi prezenta in continuare responsabilitatile si modul de verificare a documentelor precum si modul de inregistrare si prezentare a lor.

In cazul acestor fonduri trebuie intocmite anumite proceduri de lucru (care sunt obligatorii conform contractului de finantare): procedura de contabilitate, procedura de autorizare plati, procedura de efectuare plati, procedura pentru depunerea cererii de rambursare etc.

Inregistrarile se efectueaza in conformitate cu acestea.

Definitii:


Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura
Tratamentul fiscal aferent activitatilor intreprinse in agricultura

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii

Noul Cod Fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit
Noul Cod Fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit

Vezi detalii



- Managerul de proiect, este responsabil pentru aplicarea procedurii privind Contabilitatea proiectului.
- Responsabilul financiar urmareste, verifica si confirma punerea in practica a prevederilor prezentei proceduri.
- Contabilul va avea responsabilitatea pentru inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea si pastrarea informatiilor cu privire la situatia patrimoniala si rezultatele obtinute, controlul operatiunilor patrimoniale efectuate si al procedeelor de prelucrare utilizate.

In acest sens, Contabilul:
• are obligatia sa respecte legislatia in vigoare in domeniul contabilitatii, in ceea ce priveste derularea proiectului;
• va asigura corespondenta dintre cheltuielile declarate, inregistrarile contabile si documentele suport aferente Cererilor de Rambursare;
• va permite reprezentantilor OI si/sau AM sa realizeze misiuni de verificare a contabilitatii, punand la dispozitie toate documentele care au legatura cu proiectul;
• tine evidenta contabila pe conturi analitice pentru fiecare tip de contract (servicii, lucrari) si resurse de finantare;
• are obligatia sa tina o evidenta stricta a prefinantarii primite, utilizarii si restituirii acesteia;
• va tine distinct evidenta cheltuielilor eligibile fata de evidenta contabila a altor cheltuieli decat cele eligibile, aferente proiectului;
• inregistreaza in evidenta contabila distincta titlurile de creanta aferente investitiei financiare prin proiect, precum si a majorarilor de intarziere si a accesoriilor aferente acestora;
• are obligatia sa aduca la cunostinta AM si/sau OI titlurile de creanta legate de proiect in termen de maxim 5 zile lucratoare dupa constituirea lor ca urmare a misiunilor de control a altor organe abilitate;
• are obligatia ca documentele proprii inregistrate in contabilitate sa fie identificabile, verificabile, si sa fie sustinute de acte si documente justificative originale corespunzatoare.

CONTABILITATEA

UIP solicita deschiderea de analitice distincte in balanta pentru activitatile Proiectului. Astfel se vor crea analitice pentru fiecare obiectiv de investitie finantat si pentru fiecare sursa de finantare.

Activitatea de inregistrare propriu zisa in contabilitate presupune:

• Verificarea documentelor care stau la baza inregistrarii in contabilitate, respectiv tipurile de documente justificative care pot face obiectul unor operatiuni financiare derulate de unitate din fondurile reprezentand finantarea europeana, cofinantare nationala, in conformitate cu prevederile legale in vigoare:
- state de plata, situatia recapitulativa lunara a salariilor;
- facturi fiscale;
- chitante;
- note de intrare – receptie pentru materialele si obiectele de inventar care intra in magazie;
- bonuri de consum de materiale pentru materialele care se dau la consum;
- bonuri de predare, transfer, restituire pentru obiectele de inventar care se dau in folosinta;
- procese verbale de punere in functiune a mijloacelor fixe;
- ordine de plata care atesta plata salariilor si a contributiilor la buget a facturilor fiscale etc.;
- certificate de origine pentru bunurile achizitionate;
- copii de pe contracte si eventualele acte aditionale la acestea;

• Inregistrarile contabile sunt prezentate in Anexa II.

Inregistrarea prefinantarii in cazul in care s-a solicitat acest lucru:
445/analitic FEDR = 472/analitic prefinantare din FEDR
445/analitic BS = 472/analitic prefinantare din Bugetul de stat
Pentru incasarea sumei aferente prefinantarii Beneficiarul va transmite la AM dosarul Cererii de prefinantare care va cuprinde:
Contractul de finantare incheiat intre AM si Beneficiar;
Contractul de furnizare de bunuri, lucrari incheiat intre Beneficiar si un operator economic;
Cererea de Prefinantare in original.
Dosarul Cererii de Prefinantare se va intocmi in 2 exemplare, originalul va fi transmis la AM insotit de Fisa de control a documentului. AM verifica cererea de prefinantare, iar beneficiarul va primi fondurile aferente prefinantarii in termen maxim de 55 zile calendaristice de la depunerea dosarului. AM poate cere clarificari suplimentare de la beneficiar printr-o scrisoare de informatii suplimentare in care este trecut termenul maxim de transmitere a informatiilor si clarificarilor. Dupa finalizarea verificarii AM va notifica Autoritatea de Certificare si Plata (ACP) pentru efectuarea platii catre beneficiar.

Incasarea prefinatarii in contul de disponibil in lei la Trezorerie.
5121/prefinantare = %
445/analitic FEDR
445/analitic BS

Plati. Utilizarea prefinantarii, se face in conformitate cu OG 29/2007 si Ordinul 911/2007. Beneficiarul plateste avansuri sau alte cheltuieli eligibile conform prevederilor legale.
Plata avansului se face pe baza de factura emisa de contractor vizata de necesitate, realitate, legalitate de catre seful UIP si ofiterul financiar prin aplicarea de stampila.

Factura va fi supusa CFP dupa care se face ordonantarea platii de catre conducatorul unitatii prin aplicarea stampilei „Bun de plata”.
Expertul financiar contabil va intocmi ordinul de plata dupa care va fi semnat de persoanele cu drept de semnatura si se depune la Trezorerie.

Inregistrarea facturii de avans conform clauzei din contract din valoarea contractului.
% = 401/analitic operator economic
4092.FEDER - analitic
4092.BS - analitic

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Plata avansului din prefinantare conform extras de cont, OP.
Data platii se considera data efectuarii transferului bancar din contul beneficiarului in contul operatorului economic (contractor).
401/analitic operator economic = 5121/prefinantare
inregistrarea cererii de rambursare a cheltuielilor pe baza documentelor (facturi) la valoarea totala a cererii.
445/analitic FEDR = 472/ FEDR
445/analitic BS = 472/BS

Rambursarea prefinantarii pe baza Dosarului Cererii de rambursare de __ % din valoarea cererii de rambursare.
472/analitic prefinantare din FEDR = 445/FEDER
472/analitic prefinantare din Bugetul de stat = 445/Buget de stat

incasarea sumei in trezorerie ca diferenta intre valoarea Cererii de rambursare si valoarea prefinantarii retinuta.
5121/Trezorerie = 445/FEDR
5121/Trezorerie = 445/Buget de stat

Inregistrarea facturilor de prestari servicii de la furnizori.
628/pos = 401/analitic operator economic
462.TVA = 401/analitic operator economic

Capitalizarea acestor cheltuieli in valoarea proiectului pana la incasarea sumelor cerute la rambursare.
332/pos = 712/pos
Plata furnizorilor de prestari servicii din trezorerie.
401/analitic operator economic = 5121/trezorerie
inregistrarea cheltuielilor cu salariile aferente personalului UIP.
621/colaborator UIP = 401/colaboratori
401/colaboratori = 444/impozit retinut colaboratori
Capitalizarea cheltuielilor cu salariile in proiect pana la data incasarii sumei cerute la rambursare:
332/pos = 712/pos
inregistrarea cheltuielilor generale de administratie aferente UIP.
605/UIP = 401/analitic operator economic
626/UIP = 401/analitic operator economic
612/UIP = 401/analitic operator economic
628/UIP = 401/analitic operator economic
462/tva = 401/analitic operator economic (cu valoarea TVA aferent)
Capitalizarea cheltuielilor generale de administratie pana la incasarea sumelor din cererea de rambursare.
332/pos = 712/pos
Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor la momentul incasarii:
472/FEDR = 7582/POS
472/BS = 7582/POS
712/POS = 332/POS

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Aprilie 2010


Votati articolul "Monografie: Fonduri nerambursabile":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

D 112

Intrebare: Buna seara,
o microintreprindere care inregistreaza primii salariati ,
cum va depune declaratia 112, lunar sau trimestrial?
si platile , lunar saun trimestrial?
multumesc!

Raspuns: Declaraţia se depune: 1. TRIMESTRIAL, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Microintreprindere versus PFA. Alegerea corecta in 2016? Contabilii au decis!

    • "Microintreprindere versus PFA" reprezinta cea mai noua lucrare de specialitate pe care expertii in domeniul fiscal-contabil au lansat-o. Ea explica, in cazul fiecarui tip de entitate economica, ce este de facut, pentru ca fiecare sa ia decizia corecta in ceea ce-l priveste, in situatia lui personala! Fiindca in asemenea momente, generalitatile nu sunt valabile! ...» citeste mai departe aici

  • Cum ajungi pe lista rusinii intocmita de ANAF

    • Va informam ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 78/03.02.2016, a fost publicat OPANAF 558/2016 prin care se stabileste procedura de publicare a listei debitorilor care inregistreaza obligatii fiscale restante. Ordinul este dat in aplicarea art. 162 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala.In vederea descurajarii acumularii de arierate bugetare de catre contribuabili, organele fiscale centrale publica pe pagina de internet proprie a ANAF lista debitorilor care inr...» citeste mai departe aici

  • Distribuire dividende. Cum procedam privind impozitarea in 2016?

    • Stabilim mai jos cota de impozitare a dividendelor pe care urmeaza sa le primeasca asociatul societatii in 2016, precum si modul in care vom gestiona profitul aferent anilor 2014 si 2015. Profitul este in contul 117, urmand sa fie repartizat in anul 2016. Potrivit art. 133 alin.(8) din Legea 227/2015 privind noul Cod fiscal, care a intrat in vigoare  incepand cu data de  01.01.2016, cota de impozit pe dividende este 5% si se aplica asupra veniturilor din dividende distribu...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer

    • Va reamintim, prin cele ce urmeaza, ca in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 74/02.02.2016 a fost publicat OPANAF nr. 422/2016 prin care se stabilesc conditiile intocmirii dosarului preturilor de transfer in cazul desfasurarii de tranzactii intre persoane afiliate. Ordinul este dat in aplicarea art. 108 (2) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, prin care se precizeaza urmatoarele: La solicitarea organului fiscal central competent contribuabilul/platitoru...» citeste mai departe aici

  • Pierderea fiscala si contabila. Cum recuperam pierderea fiscala si cum calculam impozitul pe profit?

    • Analiza noastra supune atentiei dumneavoastra o societate care inregistreaza 4 ani la rand pierdere (2011- 2014), iar in 2015 obtine profit. Astfel, stabilim cum se va face calculul impozitului pe profit tinand cont de pierderea care trebuie recuperata, care este monografia contabila si daca societatea este platitoare in tot acest timp de impozit pe profit. Numai daca aveti pierdere fiscala declarata prin formularul 101, puteti sa o luati in calcul la stabilirea profitului impozabil...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Restituirea taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor, persoane fizice, care nu sunt stabiliti in Uniunea Europeana

    • Livrarea de bunuri care sunt transportate in bagajul personal al calatorilor care nu sunt stabiliti in Uniunea Europeana este scutita de TVA conform prevederilor art. 294 alin. (1) lit. b) din Codul fiscal. Normele privind restituirea taxei pe valoarea adaugata cumparatorilor, persoane fizice, care nu sunt stabiliti in Uniunea Europeana au fost publicate in Monitorul Oficial, Partea I nr. 87 din 05/02/2016. Scutirea se aplica daca sunt indeplinite urmatoarele...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X