Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Impozitul pe profit, venit si salarii"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Impozitul pe profit, venit si salarii

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Impozitul pe profit, venit si salarii".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Monografie: Fonduri nerambursabile

 

de Nicolae Nina, valabil la 12-Apr-2010

Intrebare: Monografia contabila privind fonduri nerambursabile - proiectul are ca instrument de finantare " fondul european pentru dezvoltare regionala si bugetul de stat" axa prioritara nr. 2 "competitivitate prin cercetare dezvoltare, inovare" operatiunea 2.1.1. proiecte de CD in parteneriat intre institute de cercetare si intreprinderi". Ma intereseaza un circuit al documentelor si inregistrarile contabile ale cheltuielilor eligibile si a celor neeligibile in ceea ce priveste proiectul.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Pentru evidenta contabila a gestionarii unor astfel de fonduri nerambursabile voi prezenta in continuare responsabilitatile si modul de verificare a documentelor precum si modul de inregistrare si prezentare a lor.

In cazul acestor fonduri trebuie intocmite anumite proceduri de lucru (care sunt obligatorii conform contractului de finantare): procedura de contabilitate, procedura de autorizare plati, procedura de efectuare plati, procedura pentru depunerea cererii de rambursare etc.

Inregistrarile se efectueaza in conformitate cu acestea.

Definitii:


Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

OMFP 3055/2009 a fost abrogat!
OMFP 3055/2009 a fost abrogat!

Vezi detalii



- Managerul de proiect, este responsabil pentru aplicarea procedurii privind Contabilitatea proiectului.
- Responsabilul financiar urmareste, verifica si confirma punerea in practica a prevederilor prezentei proceduri.
- Contabilul va avea responsabilitatea pentru inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea si pastrarea informatiilor cu privire la situatia patrimoniala si rezultatele obtinute, controlul operatiunilor patrimoniale efectuate si al procedeelor de prelucrare utilizate.

In acest sens, Contabilul:
• are obligatia sa respecte legislatia in vigoare in domeniul contabilitatii, in ceea ce priveste derularea proiectului;
• va asigura corespondenta dintre cheltuielile declarate, inregistrarile contabile si documentele suport aferente Cererilor de Rambursare;
• va permite reprezentantilor OI si/sau AM sa realizeze misiuni de verificare a contabilitatii, punand la dispozitie toate documentele care au legatura cu proiectul;
• tine evidenta contabila pe conturi analitice pentru fiecare tip de contract (servicii, lucrari) si resurse de finantare;
• are obligatia sa tina o evidenta stricta a prefinantarii primite, utilizarii si restituirii acesteia;
• va tine distinct evidenta cheltuielilor eligibile fata de evidenta contabila a altor cheltuieli decat cele eligibile, aferente proiectului;
• inregistreaza in evidenta contabila distincta titlurile de creanta aferente investitiei financiare prin proiect, precum si a majorarilor de intarziere si a accesoriilor aferente acestora;
• are obligatia sa aduca la cunostinta AM si/sau OI titlurile de creanta legate de proiect in termen de maxim 5 zile lucratoare dupa constituirea lor ca urmare a misiunilor de control a altor organe abilitate;
• are obligatia ca documentele proprii inregistrate in contabilitate sa fie identificabile, verificabile, si sa fie sustinute de acte si documente justificative originale corespunzatoare.

CONTABILITATEA

UIP solicita deschiderea de analitice distincte in balanta pentru activitatile Proiectului. Astfel se vor crea analitice pentru fiecare obiectiv de investitie finantat si pentru fiecare sursa de finantare.

Activitatea de inregistrare propriu zisa in contabilitate presupune:

• Verificarea documentelor care stau la baza inregistrarii in contabilitate, respectiv tipurile de documente justificative care pot face obiectul unor operatiuni financiare derulate de unitate din fondurile reprezentand finantarea europeana, cofinantare nationala, in conformitate cu prevederile legale in vigoare:
- state de plata, situatia recapitulativa lunara a salariilor;
- facturi fiscale;
- chitante;
- note de intrare – receptie pentru materialele si obiectele de inventar care intra in magazie;
- bonuri de consum de materiale pentru materialele care se dau la consum;
- bonuri de predare, transfer, restituire pentru obiectele de inventar care se dau in folosinta;
- procese verbale de punere in functiune a mijloacelor fixe;
- ordine de plata care atesta plata salariilor si a contributiilor la buget a facturilor fiscale etc.;
- certificate de origine pentru bunurile achizitionate;
- copii de pe contracte si eventualele acte aditionale la acestea;

• Inregistrarile contabile sunt prezentate in Anexa II.

Inregistrarea prefinantarii in cazul in care s-a solicitat acest lucru:
445/analitic FEDR = 472/analitic prefinantare din FEDR
445/analitic BS = 472/analitic prefinantare din Bugetul de stat
Pentru incasarea sumei aferente prefinantarii Beneficiarul va transmite la AM dosarul Cererii de prefinantare care va cuprinde:
Contractul de finantare incheiat intre AM si Beneficiar;
Contractul de furnizare de bunuri, lucrari incheiat intre Beneficiar si un operator economic;
Cererea de Prefinantare in original.
Dosarul Cererii de Prefinantare se va intocmi in 2 exemplare, originalul va fi transmis la AM insotit de Fisa de control a documentului. AM verifica cererea de prefinantare, iar beneficiarul va primi fondurile aferente prefinantarii in termen maxim de 55 zile calendaristice de la depunerea dosarului. AM poate cere clarificari suplimentare de la beneficiar printr-o scrisoare de informatii suplimentare in care este trecut termenul maxim de transmitere a informatiilor si clarificarilor. Dupa finalizarea verificarii AM va notifica Autoritatea de Certificare si Plata (ACP) pentru efectuarea platii catre beneficiar.

Incasarea prefinatarii in contul de disponibil in lei la Trezorerie.
5121/prefinantare = %
445/analitic FEDR
445/analitic BS

Plati. Utilizarea prefinantarii, se face in conformitate cu OG 29/2007 si Ordinul 911/2007. Beneficiarul plateste avansuri sau alte cheltuieli eligibile conform prevederilor legale.
Plata avansului se face pe baza de factura emisa de contractor vizata de necesitate, realitate, legalitate de catre seful UIP si ofiterul financiar prin aplicarea de stampila.

Factura va fi supusa CFP dupa care se face ordonantarea platii de catre conducatorul unitatii prin aplicarea stampilei „Bun de plata”.
Expertul financiar contabil va intocmi ordinul de plata dupa care va fi semnat de persoanele cu drept de semnatura si se depune la Trezorerie.

Inregistrarea facturii de avans conform clauzei din contract din valoarea contractului.
% = 401/analitic operator economic
4092.FEDER - analitic
4092.BS - analitic

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Plata avansului din prefinantare conform extras de cont, OP.
Data platii se considera data efectuarii transferului bancar din contul beneficiarului in contul operatorului economic (contractor).
401/analitic operator economic = 5121/prefinantare
inregistrarea cererii de rambursare a cheltuielilor pe baza documentelor (facturi) la valoarea totala a cererii.
445/analitic FEDR = 472/ FEDR
445/analitic BS = 472/BS

Rambursarea prefinantarii pe baza Dosarului Cererii de rambursare de __ % din valoarea cererii de rambursare.
472/analitic prefinantare din FEDR = 445/FEDER
472/analitic prefinantare din Bugetul de stat = 445/Buget de stat

incasarea sumei in trezorerie ca diferenta intre valoarea Cererii de rambursare si valoarea prefinantarii retinuta.
5121/Trezorerie = 445/FEDR
5121/Trezorerie = 445/Buget de stat

Inregistrarea facturilor de prestari servicii de la furnizori.
628/pos = 401/analitic operator economic
462.TVA = 401/analitic operator economic

Capitalizarea acestor cheltuieli in valoarea proiectului pana la incasarea sumelor cerute la rambursare.
332/pos = 712/pos
Plata furnizorilor de prestari servicii din trezorerie.
401/analitic operator economic = 5121/trezorerie
inregistrarea cheltuielilor cu salariile aferente personalului UIP.
621/colaborator UIP = 401/colaboratori
401/colaboratori = 444/impozit retinut colaboratori
Capitalizarea cheltuielilor cu salariile in proiect pana la data incasarii sumei cerute la rambursare:
332/pos = 712/pos
inregistrarea cheltuielilor generale de administratie aferente UIP.
605/UIP = 401/analitic operator economic
626/UIP = 401/analitic operator economic
612/UIP = 401/analitic operator economic
628/UIP = 401/analitic operator economic
462/tva = 401/analitic operator economic (cu valoarea TVA aferent)
Capitalizarea cheltuielilor generale de administratie pana la incasarea sumelor din cererea de rambursare.
332/pos = 712/pos
Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor la momentul incasarii:
472/FEDR = 7582/POS
472/BS = 7582/POS
712/POS = 332/POS

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Aprilie 2010


Votati articolul "Monografie: Fonduri nerambursabile":
Rating:

Nota: 4 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare contabila animale

Intrebare: Daca o institutie publica de asistenta sociala detine animale in contul 361 cu o anumita valoare de inregistrare,apoi le vinde cu o valoare mai mare decat cea de inregistrare in contabilitate,va rog sa-mi spuneti ce inregistrari contabile sa fac.

Raspuns: Iata cateva din inregistrarile contabile avand in vedere Ordinul 3055/2009 cu modificarile si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Acte normative importante din perioada 20 – 26.03.2015

    • Va informam ca Legea nr. 54/2015 pentru completarea art. 73 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal a fost publicata in M. Of. nr. 198 din 25 martie 2015. • se completeaza art. 73 cu alineate noi, astfel: – in cazul in care s-au inregistrat pierderi ca urmare a unor fenomene meteorologice nefavorabile care pot fi asimilate dezastrelor naturale și care afecteaza peste 30% din suprafetele destinate productiei agricole veg...» citeste mai departe aici

  • Regimul special de TVA pentru bunurile second-hand. Analiza consultant

    • Persoanele impozabile revanzatoare respectiv persoanele care, in cursul desfasurarii activitatii economice, achizitioneaza sau importa bunuri second-hand in scopul revanzarii, indiferent daca acestea actioneaza in nume propriu sau in numele altei persoane in cadrul unui contract de comision la cumparare sau vanzare, pot aplica regimul special pentru bunurile second-hand, opere de arta, obiecte de colectie si antichitati. Regimul special se poat...» citeste mai departe aici

  • Aviz negativ din partea Consiliului Fiscal in ce priveste noul Cod fiscal. Ce spune documentul oficial

    • Forma finala a noului Cod fiscal a primit aviz negativ din partea Consiliului Fiscal care a atras atentia, printr-un document oficial, ca reducerile de taxe vizate ar produce deviavii semnificative de la tintele bugetare pe termen mediu, cu deficite efective de peste 3% pana in 2019, cand deficitul structural va ajunge aproape de nivelul din 2010. "Estimarile Consiliului fiscal indica deficite efective superioare nivelului de referinta de 3% din PIB pentru deficitul efecti...» citeste mai departe aici

  • Impunerea veniturilor din drepturi de autor

    • Veniturile obtinute din valorificarea drepturilor de autor, inclusiv a drepturilor conexe dreptului de autor in conformitate cu prevederile Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe sunt venituri din drepturi de proprietate intelectuala. In conformitate cu prevederile art. 52 alin. (1) lit. a)  din Codul fiscal, pentru veniturile din drepturi de proprietate intelectuala platitorii persoane juridice sau alte entitati care au...» citeste mai departe aici

  • In atentia persoanelor impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat

    • Regasiti mai jos un comunicat emis de Finante in atentia persoanelor impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de TVA a fost anulat conform art. 153 alin. (9) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Codul fiscal. In M.O. nr. 178/16.03.2015 s-a publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 632/2015 prin care s-au reglementat modelul si continutul formularului 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata dator...» citeste mai departe aici

  • Cumul indemnizatii de administrator si contributii sociale. Ce platim in cazul unui al doilea contract de management?

    • In cazul urmator, vom vedea in ce masura o persoana fizica neautorizata care are un contract de management la o societate comerciala mai poate incheia un al doilea contract de management la o alta societate. In caz afirmativ, stabilim daca pentru cel de-al doilea contract se achita aceleasi contributii ca in cazul primului contract, si anume: impozit 16%; CASS angajator 5,2%; CASS angajat 5,5; C.M. 0,85%; CAS angajat 10,5%; CAS angajator 15,8%, fara somaj angajat si angajator si fara fond acc...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Impozitul pe profit, venit si salarii
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Impozitul pe profit, venit si salarii".
Stiri si analize economice
SATI
X