Stiri si analize economice
Arhiva
Aplicarea Ordonantei 30 din 2011 pentru impozite si taxe locale



detalii aici

Cauti un loc de munca?


Calculeaza salarizare
Salariul Dvs.
Persoane in intretinere
Pentru calculul detaliat apasati aici
Firme de contabilitate
Munteanu Ionela Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
IQCONTABILITATE
Bucuresti
Servicii financiar contabile - inregistrari , evid...
Vezi firme de contabilitate Firme audit
Munteanu Ionela - Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
2 SFERO SRL
Cluj Napoca
SFERO SRL este o societate de contabilitate,audit ...
Vezi firme de audit Contabili particulari
IONELA MESESAN PFA
Timisoara
Sunt expert contabil, cu o experienta de peste 20 ...
Munteanu Ionela-Birou Expert Contabil
Constanta
Expertiza contabila, consultanta fiscala, intocmir...
Vezi contabili particulari

Contabilul.ro arrow Monografii contabile Monografie: Fonduri nerambursabile


Monografie: Fonduri nerambursabile

Cuvinte cheie: fonduri, nerambursabile, monografie


 

de Nicolae Nina, valabil la 12-Apr-2010

Intrebare: Monografia contabila privind fonduri nerambursabile - proiectul are ca instrument de finantare " fondul european pentru dezvoltare regionala si bugetul de stat" axa prioritara nr. 2 "competitivitate prin cercetare dezvoltare, inovare" operatiunea 2.1.1. proiecte de CD in parteneriat intre institute de cercetare si intreprinderi". Ma intereseaza un circuit al documentelor si inregistrarile contabile ale cheltuielilor eligibile si a celor neeligibile in ceea ce priveste proiectul.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Pentru evidenta contabila a gestionarii unor astfel de fonduri nerambursabile voi prezenta in continuare responsabilitatile si modul de verificare a documentelor precum si modul de inregistrare si prezentare a lor.

In cazul acestor fonduri  trebuie intocmite anumite proceduri de lucru  (care sunt obligatorii conform contractului de finantare): procedura de contabilitate, procedura de autorizare plati, procedura de efectuare plati, procedura pentru depunerea cererii de rambursare etc.

Inregistrarile se efectueaza in conformitate cu acestea.

Definitii:
-    Managerul de proiect, este responsabil pentru aplicarea procedurii privind Contabilitatea proiectului.
-    Responsabilul financiar urmareste, verifica si confirma punerea in practica a prevederilor prezentei proceduri.
-    Contabilul va avea responsabilitatea pentru inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea si pastrarea informatiilor cu privire la situatia patrimoniala si rezultatele obtinute, controlul operatiunilor patrimoniale efectuate si al procedeelor de prelucrare utilizate.

In acest sens, Contabilul:
• are obligatia sa respecte legislatia in vigoare in domeniul contabilitatii, in ceea ce priveste derularea proiectului;
• va asigura corespondenta dintre cheltuielile declarate, inregistrarile contabile si documentele suport aferente Cererilor de Rambursare;
• va permite reprezentantilor OI si/sau AM sa realizeze misiuni de verificare a contabilitatii, punand la dispozitie toate documentele care au legatura cu proiectul;


Contabilitatea organizatiilor non-profit
Contabilitatea organizatiilor non-profit

Vezi detalii

Ghidul contabilului incepator
Ghidul contabilului incepator

Vezi detalii



• tine evidenta contabila pe conturi analitice pentru fiecare tip de contract (servicii, lucrari) si resurse de finantare;
• are obligatia sa tina o evidenta stricta a prefinantarii primite, utilizarii si restituirii acesteia;
• va tine distinct evidenta cheltuielilor eligibile fata de evidenta contabila a altor cheltuieli decat cele eligibile, aferente proiectului;
• inregistreaza in evidenta contabila distincta titlurile de creanta aferente investitiei financiare prin proiect, precum si a majorarilor de intarziere si a accesoriilor aferente acestora;
• are obligatia sa aduca la cunostinta AM si/sau OI titlurile de creanta legate de proiect in termen de maxim 5 zile lucratoare dupa constituirea lor ca urmare a misiunilor de control a altor organe abilitate;
• are obligatia ca documentele proprii inregistrate in contabilitate sa fie identificabile, verificabile, si sa fie sustinute de acte si documente justificative originale corespunzatoare.

CONTABILITATEA

            UIP solicita deschiderea de analitice distincte in balanta pentru activitatile Proiectului. Astfel se vor crea analitice pentru fiecare obiectiv de investitie finantat si pentru fiecare sursa de finantare.

Activitatea de inregistrare propriu zisa in contabilitate presupune:

• Verificarea documentelor care stau la baza inregistrarii in contabilitate,  respectiv tipurile de documente justificative care pot face obiectul unor operatiuni financiare derulate de  unitate din fondurile reprezentand finantarea europeana, cofinantare nationala, in conformitate cu prevederile legale in vigoare:
- state de plata, situatia recapitulativa lunara a salariilor;
- facturi fiscale;
- chitante;
- note de intrare – receptie pentru materialele si obiectele de inventar care intra in magazie;
- bonuri de consum de materiale pentru materialele care se dau la consum;
- bonuri de predare, transfer, restituire pentru obiectele de inventar care se dau in folosinta;
- procese verbale de punere in functiune a mijloacelor fixe;
- ordine de plata care atesta plata salariilor si a contributiilor la buget a facturilor fiscale etc.;
- certificate de origine pentru bunurile achizitionate;
- copii de pe contracte si eventualele acte aditionale la acestea;

• Inregistrarile contabile sunt prezentate in Anexa II.

Inregistrarea prefinantarii in cazul in care s-a solicitat acest lucru:
445/analitic FEDR     =     472/analitic    prefinantare din FEDR
445/analitic BS          =     472/analitic prefinantare din Bugetul de stat
Pentru incasarea sumei aferente prefinantarii Beneficiarul va transmite la AM dosarul Cererii de prefinantare care va cuprinde:
Contractul de finantare incheiat intre AM si Beneficiar;
Contractul de furnizare de bunuri, lucrari incheiat intre Beneficiar si un operator economic;
Cererea de Prefinantare in original.
Dosarul Cererii de Prefinantare se va intocmi in 2 exemplare, originalul va fi transmis la AM insotit de Fisa de control a documentului. AM verifica cererea de prefinantare, iar beneficiarul va primi fondurile aferente prefinantarii in termen maxim de 55 zile calendaristice de la depunerea dosarului. AM poate cere clarificari suplimentare de la beneficiar printr-o scrisoare de informatii suplimentare in care este trecut termenul maxim de transmitere a informatiilor si clarificarilor. Dupa finalizarea verificarii AM va notifica Autoritatea de Certificare si Plata (ACP) pentru efectuarea platii catre beneficiar.

Incasarea prefinatarii in contul de disponibil in lei la Trezorerie.
5121/prefinantare     =    %   
        445/analitic FEDR
        445/analitic BS

Plati. Utilizarea prefinantarii, se face in conformitate cu OG 29/2007 si Ordinul 911/2007. Beneficiarul plateste avansuri sau alte cheltuieli eligibile conform prevederilor legale.
Plata avansului se face pe baza de factura emisa de contractor vizata de necesitate, realitate, legalitate de catre seful UIP si ofiterul financiar prin aplicarea de stampila.

Factura va fi supusa CFP dupa care se face ordonantarea platii de catre conducatorul unitatii prin aplicarea stampilei „Bun de plata”.
Expertul financiar contabil va intocmi ordinul de plata dupa care va fi semnat de persoanele cu drept de semnatura si se depune la Trezorerie.

Inregistrarea facturii de avans conform clauzei din contract din valoarea contractului.
         %    =    401/analitic operator economic
4092.FEDER - analitic   
4092.BS - analitic

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Plata avansului din prefinantare conform extras de cont, OP.
Data platii se considera data efectuarii transferului bancar din contul beneficiarului in contul operatorului economic (contractor).
401/analitic operator economic    =    5121/prefinantare
inregistrarea cererii de rambursare a cheltuielilor pe baza documentelor (facturi) la valoarea totala a cererii.
445/analitic FEDR     =     472/ FEDR
445/analitic BS          =     472/BS

Rambursarea prefinantarii pe baza Dosarului Cererii de rambursare de __ % din valoarea cererii de rambursare.
472/analitic    prefinantare din FEDR        =    445/FEDER
472/analitic prefinantare din Bugetul de stat    =    445/Buget de stat

incasarea sumei in trezorerie ca diferenta intre valoarea Cererii de rambursare si valoarea prefinantarii retinuta.
5121/Trezorerie        =    445/FEDR
5121/Trezorerie        =    445/Buget de stat

Inregistrarea facturilor de prestari servicii de la furnizori.
628/pos     =    401/analitic operator economic
462.TVA     =    401/analitic operator economic

Capitalizarea acestor cheltuieli in valoarea proiectului pana la incasarea sumelor cerute la rambursare.
332/pos    =    712/pos
Plata furnizorilor de prestari servicii din trezorerie.
401/analitic operator economic    =    5121/trezorerie
inregistrarea cheltuielilor cu salariile aferente personalului UIP.
621/colaborator UIP    =    401/colaboratori
401/colaboratori    =    444/impozit retinut colaboratori
Capitalizarea cheltuielilor cu salariile in proiect pana la data incasarii sumei cerute la rambursare:
332/pos    =    712/pos
inregistrarea cheltuielilor generale de administratie aferente UIP.
605/UIP        =    401/analitic operator economic
626/UIP        =    401/analitic operator economic
612/UIP        =    401/analitic operator economic
628/UIP        =    401/analitic operator economic
462/tva        =    401/analitic operator economic  (cu valoarea TVA aferent)
Capitalizarea cheltuielilor generale de administratie pana la incasarea sumelor din cererea de rambursare.
332/pos    =    712/pos
Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor la momentul incasarii:
472/FEDR    =    7582/POS
472/BS    =    7582/POS
712/POS    =    332/POS

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Trimite-l si prietenilor tai!


Data aparitiei: 13 Aprilie 2010

Votati articolul "Monografie: Fonduri nerambursabile ":
Rating:

Nota: 4 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

ctr de munca

Intrebare: buna ziua , Lucrez la o firma de comert auto si mi s-a cerut sa angajez un jurist cu fractiune de norma adica 2 ore / zi cu un salariu de incadrare de 211 ron . Intrebarea este se poate incadra cu acest salariu sau trebuie sa-i acordam 670 ron X 2 = 1340 ron : 8 ore =167,5 x 2 ore = 335 ron Multumesc si astept raspunsul dvs.

Raspuns: Contract de asistenta cu un avocat si nu mai conteaza salariul. gcr@k.ro... citeste tot raspunsul aici


Alte articole referitoare la fonduri


» Ce proceduri contabile deruleaza un ONG?

» Ordinul nr. 1400/2014 pentru completarea Normelor privind situatiile financiare trimestriale ale institutiilor publice

» Proiect OUG. Explicatii suplimentare privind modificarile pentru microintreprinderi


Contabilitate 45000 de contabili citesc zilnic stirile si modificarile legislative din domeniul CONTABILITATII. Aboneaza-te GRATUIT si vei primi CADOU raportul special "Codul Fiscal: Noile Proceduri contabile modificate in 2014" .

Noi apreciem opinia ta. Adauga comentariul tau acum








  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare



Adauga acest articol in site-ul tau

Alte articole referitoare la nerambursabile, monografie,


» Ce proceduri contabile deruleaza un ONG?

» Ordinul nr. 1400/2014 pentru completarea Normelor privind situatiile financiare trimestriale ale institutiilor publice

» Ce modificari s-au adus normelor privind executia bugetelor de venituri si cheltuieli?

Vezi toate articolele referitoare la nerambursabile (201)

» O MONOGRAFIE contabila modificata prin ordin. Ordinul 1211/2014

» Organizarea activitatii de catering. Care sunt inregistrarile contabile?

» Ambalaje returnabile. Care e regimul TVA la operatiunea de vanzare si cand sunt obligatorii CMR-urile?

Vezi toate articolele referitoare la monografie (351)

Alte articole publicate in data de 13 Aprilie 2010






Top cautari




© 2014 Rentrop & Straton. All rights reserved.
Harta site  |   Contact  |   Termeni si conditii  |   Privacy policy RO  |   Privacy policy EN  |   RSS  



SATI