Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Monografie: Fonduri nerambursabile

fondurinerambursabilemonografie

 

de Nicolae Nina, valabil la 12-Apr-2010

Intrebare: Monografia contabila privind fonduri nerambursabile - proiectul are ca instrument de finantare " fondul european pentru dezvoltare regionala si bugetul de stat" axa prioritara nr. 2 "competitivitate prin cercetare dezvoltare, inovare" operatiunea 2.1.1. proiecte de CD in parteneriat intre institute de cercetare si intreprinderi". Ma intereseaza un circuit al documentelor si inregistrarile contabile ale cheltuielilor eligibile si a celor neeligibile in ceea ce priveste proiectul.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Raspuns: Pentru evidenta contabila a gestionarii unor astfel de fonduri nerambursabile voi prezenta in continuare responsabilitatile si modul de verificare a documentelor precum si modul de inregistrare si prezentare a lor.

In cazul acestor fonduri trebuie intocmite anumite proceduri de lucru (care sunt obligatorii conform contractului de finantare): procedura de contabilitate, procedura de autorizare plati, procedura de efectuare plati, procedura pentru depunerea cererii de rambursare etc.

Inregistrarile se efectueaza in conformitate cu acestea.

Definitii:


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Agricultura. Monografii contabile specifice
Agricultura. Monografii contabile specifice

Vezi detalii

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii



- Managerul de proiect, este responsabil pentru aplicarea procedurii privind Contabilitatea proiectului.
- Responsabilul financiar urmareste, verifica si confirma punerea in practica a prevederilor prezentei proceduri.
- Contabilul va avea responsabilitatea pentru inregistrarea cronologica si sistematica, prelucrarea si pastrarea informatiilor cu privire la situatia patrimoniala si rezultatele obtinute, controlul operatiunilor patrimoniale efectuate si al procedeelor de prelucrare utilizate.

In acest sens, Contabilul:
• are obligatia sa respecte legislatia in vigoare in domeniul contabilitatii, in ceea ce priveste derularea proiectului;
• va asigura corespondenta dintre cheltuielile declarate, inregistrarile contabile si documentele suport aferente Cererilor de Rambursare;
• va permite reprezentantilor OI si/sau AM sa realizeze misiuni de verificare a contabilitatii, punand la dispozitie toate documentele care au legatura cu proiectul;
• tine evidenta contabila pe conturi analitice pentru fiecare tip de contract (servicii, lucrari) si resurse de finantare;
• are obligatia sa tina o evidenta stricta a prefinantarii primite, utilizarii si restituirii acesteia;
• va tine distinct evidenta cheltuielilor eligibile fata de evidenta contabila a altor cheltuieli decat cele eligibile, aferente proiectului;
• inregistreaza in evidenta contabila distincta titlurile de creanta aferente investitiei financiare prin proiect, precum si a majorarilor de intarziere si a accesoriilor aferente acestora;
• are obligatia sa aduca la cunostinta AM si/sau OI titlurile de creanta legate de proiect in termen de maxim 5 zile lucratoare dupa constituirea lor ca urmare a misiunilor de control a altor organe abilitate;
• are obligatia ca documentele proprii inregistrate in contabilitate sa fie identificabile, verificabile, si sa fie sustinute de acte si documente justificative originale corespunzatoare.

CONTABILITATEA

UIP solicita deschiderea de analitice distincte in balanta pentru activitatile Proiectului. Astfel se vor crea analitice pentru fiecare obiectiv de investitie finantat si pentru fiecare sursa de finantare.

Activitatea de inregistrare propriu zisa in contabilitate presupune:

• Verificarea documentelor care stau la baza inregistrarii in contabilitate, respectiv tipurile de documente justificative care pot face obiectul unor operatiuni financiare derulate de unitate din fondurile reprezentand finantarea europeana, cofinantare nationala, in conformitate cu prevederile legale in vigoare:
- state de plata, situatia recapitulativa lunara a salariilor;
- facturi fiscale;
- chitante;
- note de intrare – receptie pentru materialele si obiectele de inventar care intra in magazie;
- bonuri de consum de materiale pentru materialele care se dau la consum;
- bonuri de predare, transfer, restituire pentru obiectele de inventar care se dau in folosinta;
- procese verbale de punere in functiune a mijloacelor fixe;
- ordine de plata care atesta plata salariilor si a contributiilor la buget a facturilor fiscale etc.;
- certificate de origine pentru bunurile achizitionate;
- copii de pe contracte si eventualele acte aditionale la acestea;

• Inregistrarile contabile sunt prezentate in Anexa II.

Inregistrarea prefinantarii in cazul in care s-a solicitat acest lucru:
445/analitic FEDR = 472/analitic prefinantare din FEDR
445/analitic BS = 472/analitic prefinantare din Bugetul de stat
Pentru incasarea sumei aferente prefinantarii Beneficiarul va transmite la AM dosarul Cererii de prefinantare care va cuprinde:
Contractul de finantare incheiat intre AM si Beneficiar;
Contractul de furnizare de bunuri, lucrari incheiat intre Beneficiar si un operator economic;
Cererea de Prefinantare in original.
Dosarul Cererii de Prefinantare se va intocmi in 2 exemplare, originalul va fi transmis la AM insotit de Fisa de control a documentului. AM verifica cererea de prefinantare, iar beneficiarul va primi fondurile aferente prefinantarii in termen maxim de 55 zile calendaristice de la depunerea dosarului. AM poate cere clarificari suplimentare de la beneficiar printr-o scrisoare de informatii suplimentare in care este trecut termenul maxim de transmitere a informatiilor si clarificarilor. Dupa finalizarea verificarii AM va notifica Autoritatea de Certificare si Plata (ACP) pentru efectuarea platii catre beneficiar.

Incasarea prefinatarii in contul de disponibil in lei la Trezorerie.
5121/prefinantare = %
445/analitic FEDR
445/analitic BS

Plati. Utilizarea prefinantarii, se face in conformitate cu OG 29/2007 si Ordinul 911/2007. Beneficiarul plateste avansuri sau alte cheltuieli eligibile conform prevederilor legale.
Plata avansului se face pe baza de factura emisa de contractor vizata de necesitate, realitate, legalitate de catre seful UIP si ofiterul financiar prin aplicarea de stampila.

Factura va fi supusa CFP dupa care se face ordonantarea platii de catre conducatorul unitatii prin aplicarea stampilei „Bun de plata”.
Expertul financiar contabil va intocmi ordinul de plata dupa care va fi semnat de persoanele cu drept de semnatura si se depune la Trezorerie.

Inregistrarea facturii de avans conform clauzei din contract din valoarea contractului.
% = 401/analitic operator economic
4092.FEDER - analitic
4092.BS - analitic

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Plata avansului din prefinantare conform extras de cont, OP.
Data platii se considera data efectuarii transferului bancar din contul beneficiarului in contul operatorului economic (contractor).
401/analitic operator economic = 5121/prefinantare
inregistrarea cererii de rambursare a cheltuielilor pe baza documentelor (facturi) la valoarea totala a cererii.
445/analitic FEDR = 472/ FEDR
445/analitic BS = 472/BS

Rambursarea prefinantarii pe baza Dosarului Cererii de rambursare de __ % din valoarea cererii de rambursare.
472/analitic prefinantare din FEDR = 445/FEDER
472/analitic prefinantare din Bugetul de stat = 445/Buget de stat

incasarea sumei in trezorerie ca diferenta intre valoarea Cererii de rambursare si valoarea prefinantarii retinuta.
5121/Trezorerie = 445/FEDR
5121/Trezorerie = 445/Buget de stat

Inregistrarea facturilor de prestari servicii de la furnizori.
628/pos = 401/analitic operator economic
462.TVA = 401/analitic operator economic

Capitalizarea acestor cheltuieli in valoarea proiectului pana la incasarea sumelor cerute la rambursare.
332/pos = 712/pos
Plata furnizorilor de prestari servicii din trezorerie.
401/analitic operator economic = 5121/trezorerie
inregistrarea cheltuielilor cu salariile aferente personalului UIP.
621/colaborator UIP = 401/colaboratori
401/colaboratori = 444/impozit retinut colaboratori
Capitalizarea cheltuielilor cu salariile in proiect pana la data incasarii sumei cerute la rambursare:
332/pos = 712/pos
inregistrarea cheltuielilor generale de administratie aferente UIP.
605/UIP = 401/analitic operator economic
626/UIP = 401/analitic operator economic
612/UIP = 401/analitic operator economic
628/UIP = 401/analitic operator economic
462/tva = 401/analitic operator economic (cu valoarea TVA aferent)
Capitalizarea cheltuielilor generale de administratie pana la incasarea sumelor din cererea de rambursare.
332/pos = 712/pos
Recunoasterea veniturilor si cheltuielilor la momentul incasarii:
472/FEDR = 7582/POS
472/BS = 7582/POS
712/POS = 332/POS

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti faci Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Aprilie 2010


Votati articolul "Monografie: Fonduri nerambursabile":
Rating:

Nota: 4.33 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Concediu medical

Intrebare: Buna seara!
As dori sa stiu daca la calcularea unui concediu medical in continuare este inclusa si luna in care asiguratul este in concediu medical initial, adica zilele lucratoare din luna anterioara reprezinta zile de concediu medical sau se ia in calcul baza calculata concediului initial cu lunile in care s-a constituit stagiul de cotizare.
Multumesc din suflet!

Raspuns: Buna ziua, In cazul unui concediu medical in continuare nu se ia in calcul si luna in care...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Aprilie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Formularul 630 a fost modificat. Noi schimbari privind colectarea CAS

    • Aducem la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.564/2017 a fost publicat OPANAF nr.1.964/ 2017 pentru aprobarea formularului 630 "Decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate si a contributiei de asigurari sociale". Actul normativ a intrat in vigoare la data publicarii sale in Monitorul Oficial al Romaniei. Va recomandam si ...» citeste mai departe aici

  • Din ianuarie 2018, angajatul va prelua CAS si CASS datorate de angajator

    • Ca urmare a solicitarilor primite din partea presei si a mediului de afaceri referitoare la clarificarea aspectelor legate de transferul obligatiilor privind CAS si CASS datorate de angajator catre angajat, Ministerul Finantelor publice face urmatoarele precizari: Programul de guvernare 2017 - 2020 contine un pachet de masuri ce vizeaza contributiile sociale obligatorii, care urmeaza a se implementa incepand cu 1 ianuarie 2018. Astfel, nivelul contributiilor social...» citeste mai departe aici

  • Tot ce trebuie sa stiti despre cresterea contributiilor sociale pentru angajatii part-time

    • De la 1 august, cresc contributiile de asigurari sociale pentru angajatii part-time! Angajatorii vor trebui sa achite CAS si CASS la nivelul salariului minim brut, chiar si pentru angajatii part-time. Masura este una intens dezbatuta. Pe de-o parte, Guvernul sustine ca este nevoie de aceasta masura pentru a descuraja angajatorii sa mai incheie contracte cu norma partiala, pentru a plati Statului taxe mai mici. Pe de alta parte, angajatorii o considera injusta....» citeste mai departe aici

  • Reguli noi privind declararea inactivitatii sau reactivarea fiscala

    • ANAF propune actualizarea unor proceduri referitoare la declararea inactivitatii unui contribuabil sau, dupa caz, de reactivare fiscala a acestuia. Agentia Nationala de Administrare Fiscala propune, prin proiect de ordin, urmatoarele: - includerea in continutul procedurilor de aplicare a art. 92 din Codul de procedura fiscala a fluxurilor privind declararea contribuabililor inactivi, indreptarea erorilor materiale si  reactivarea contribuabililor...» citeste mai departe aici

  • Dosar Legea 177/2017: modificare impozit, TVA si alte aspecte din Codul fiscal

    • Legea 177/2017 a adus nenumarate modificari despre care am scris in amanunt in ultima perioada. Pentru a va veni in ajutor cu informatii organizate mai bine, va prezentam o scurta recapitulare a celor mai detaliate materiale publicate pe Contabilul.ro despre modificarile privind impozitul specific si noile obligatii pentru firmele cu cifra de afaceri intre 100.001 euro si 500.000 euro. De asemenea, regasiti mai jos noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA, precum si cele 8 modificar...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la impozit specific la impozit micro pentru unele firme din turism

    • Autoritatile fiscale aduc la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.584/ 21.07.2017 a fost publicata Legea nr.77/ 2017 privind aprobarea OUG nr.3/ 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/ 2017 privind Codul fiscal.  Actul normativ mentionat intra in vigoare la data de 24 iulie 2017. Concret, incepand cu data de 1 august 2017, firmele care desfasoara activitati in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering) si au avut in anul 2016 afa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".