email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Monografie Contabila: Serviciile de Curierat

monografie contabilaserviciicurierat

Aspecte generale

Activitatea de furnizare a serviciilor de curierat (inclusiv posta) din Romania este reglementata de urmatoarele acte normative:

· Ordonanta Guvernului nr. 31/2002, privind serviciile postale, aprobata cu modificari si completari, prin Legea nr. 642/2002, cu modificarile si completarile ulterioare

· Decizia presedintelui Autoritatii Nationale pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei nr. 2.858/2007 privind regimul de autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 608 din 4 septembrie 2007

Servicii postale sunt serviciile destinate publicului, constand in colectarea, sortarea, transportul si livrarea la destinatari a trimiterilor postale, efectuate cu caracter profesional si in scopul obtinerii de profit.

In categoria vehiculelor utilizate doar pentru curierat se incadreaza vehiculele utilizate pentru primirea, transportul si distribuirea scrisorilor, coletelor si pachetelor.

Inainte de inceperea activitatii, orice persoana juridica ce intentioneaza sa furnizeze servicii postale din categoria celor prevazute la alin. (1) are obligatia de a transmite autoritatii de reglementare o notificare cu privire la aceasta intentie.

Dreptul de a furniza servicii postale in conditiile regimului de autorizare generala se acorda cu conditia ca persoana juridica in cauza sa isi asume obligatia de a respecta cerintele esentiale, precum si prevederile legale care reglementeaza aceste cerinte esentiale, inclusiv cele cuprinse in reglementarile emise pe baza prezentei ordonante.

Ordonanta Guvernului nr. 31/2002 trateaza si dreptul de acces la serviciul universal ce reprezinta dreptul de a beneficia de furnizarea permanenta a serviciilor postale incluse in sfera serviciului universal, la anumite standarde de calitate, in orice punct de pe teritoriul Romaniei, la tarife accesibile tuturor utilizatorilor.

Serviciile incluse in sfera serviciului universal sunt:

a) colectarea, sortarea, transportul si livrarea trimiterilor postale interne si internationale, in greutate de pana la 2 kg;

b) colectarea, sortarea, transportul si livrarea coletelor postale interne si internationale, in greutate de pana la 10 kg;

c) distribuirea coletelor postale in greutate de pana la 20 kg, expediate din afara teritoriului Romaniei catre o adresa aflata pe teritoriul acesteia;

d) serviciul de trimitere recomandata avand ca obiect trimiteri postale din categoriile prevazute la lit. a)-c);

e) serviciul de trimitere cu valoare declarata avand ca obiect trimiteri postale din categoriile prevazute la lit. a)-c);

f) orice alte servicii postale stabilite prin hotarare a Guvernului, daca raspund unor necesitati de ordin social sau economic ale utilizatorilor, care nu pot fi asigurate in mod satisfacator in conditiile unei piete concurentiale.

Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a tine evidenta contabila separata, in cadrul contabilitatii interne de gestiune, prin aplicarea, in mod unitar, a principiilor privind elaborarea sistemului de evidenta contabila separata si a cerintelor privind intocmirea si transmiterea situatiilor financiare separate stabilite de catre autoritatea de reglementare.

DETALII CLICK AICI

In cadrul evidentei contabile separate sunt evidentiate distinct cel putin fiecare dintre serviciile rezervate, pe de o parte, si serviciile nerezervate, pe de alta parte, iar in cadrul serviciilor nerezervate se urmaresc distinct serviciile incluse in sfera serviciului universal si cele neincluse in sfera serviciului universal.

Respectarea de catre furnizorul de serviciu universal a principiilor si cerintelor prevazute la alineatul anterior se verifica de un auditor independent, in conditiile stabilite de autoritatea de reglementare. Furnizorul de serviciu universal are obligatia de a publica anual o declaratie privind respectarea acestor principii si cerinte, in conditiile stabilite de autoritatea de reglementare.

Autoritatea de reglementare va transmite Comisiei Europene, la cerere, informatii detaliate cu privire la sistemul de evidenta contabila separata elaborat de furnizorul de serviciu universal in procesul de implementare a obligatiei prevazute anterior.

Furnizorul de serviciu universal va transmite autoritatii de reglementare si Comisiei Europene, la cerere, informatii contabile detaliate rezultate din sistemul de evidenta contabila separata prevazut mai sus cu respectarea confidentialitatii acestora.

In cazul in care autoritatea de reglementare decide ca nu se justifica rezervarea unor servicii postale furnizorului de serviciu universal, potrivit art. 12, si nici stabilirea unui mecanism de compensare a costurilor ocazionate de furnizarea serviciilor din sfera serviciului universal, potrivit art. 14, iar furnizorul de serviciu universal nu beneficiaza de masuri de natura ajutorului de stat sau cu efecte similare, autoritatea de reglementare poate decide sa nu impuna obligatia de a tine evidenta contabila separata. Autoritatea de reglementare va informa Comisia Europeana cu privire la aceasta masura

Furnizorul de servicii postale are obligatia de a presta serviciile pentru care este autorizat, in conditiile prezentei ordonante, atat timp cat sunt indeplinite in mod cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt intrunite atat conditiile de acceptare a trimiterilor postale prevazute de prezentul capitol si de regulile stabilite potrivit art. 27, din Legea nr. 642/2002, cat si pentru trimiterile postale internationale, conditiile prevazute in acordurile internationale la care Romania este parte si conditiile de acceptare stabilite de tarile de destinatie;

b) colectarea, sortarea, transportul si livrarea trimiterilor postale sunt posibile cu personalul si mijloacele obisnuite de care dispune furnizorul respectiv;

c) colectarea, sortarea, transportul si livrarea trimiterilor postale nu sunt impiedicate de imprejurari de forta majora, caz fortuit ori ca urmare a faptei expeditorului sau a unei terte persoane pentru care furnizorul de servicii postale nu este chemat, potrivit legii, sa raspunda.

Atunci cand natura bunului care face obiectul unei trimiteri postale cere ca el sa fie ambalat, furnizorul de servicii postale trebuie sa protejeze acest bun conform standardelor si normelor tehnice in vigoare. Pe toata durata operatiunilor de colectare, sortare, transport si livrare furnizorul de servicii postale raspunde pentru pierderea totala sau partiala a bunului expediat, precum si pentru pagubele pricinuite persoanelor, mediului, instalatiilor utilizate sau celorlalte bunuri.

Furnizorul de servicii postale este obligat sa accepte bunul ambalat de catre expeditor atunci cand ambalajul folosit corespunde standardelor si normelor tehnice in vigoare. In aceasta situatie responsabilitatea pierderii totale sau partiale, deteriorarii, pagubelor pricinuite persoanelor, mediului, instalatiilor utilizate ori celorlalte bunuri, provocate de vicii ascunse prin ambalare, revine expeditorului.

Daca, pentru anumite trimiteri postale sunt necesare masuri speciale de manipulare si depozitare, in functie de natura lor, furnizorul de servicii postale trebuie sa aplice etichete sugestive care sa indice modul de manipulare si depozitare. Furnizorul de servicii postale poate pune la dispozitie expeditorului etichete tipizate. Furnizorul de servicii postale este obligat sa recunoasca si sa foloseasca inscriptionarile si etichetele aplicate de expeditor, atunci cand acestea corespund standardelor si normelor tehnice in vigoare.

Reflectarea in contabilitate

Achizitie 3 scutere

- Se primeste factura de avans (50% din valoarea totala a mijlocului fix).

%

=

404

„Furnizori de imobilizari”

232

„Avansuri acordate pentru imobilizari corporale”

4426

„TVA deductibila”

- Plata avansului:

404

=

5121

„Furnizori de imobilizari”

„Conturi la banci in lei”

- Se primeste factura finala si se receptioneaza utilajele:

%

=

404

„Furnizori de imobilizari”

232

se storneaza avans

„Avansuri acordate pentru imobilizari corporale”

4426

„TVA deductibila”

213

„Imobilizari corporale in curs de executie”

4426

„TVA deductibila”

In ceea ce priveste deductibilitatea taxei pe valoare adaugata in cazul vehiculelor rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, nu se deduce taxa pe valoarea adaugata aferenta achizitiilor acestor vehicule si nici taxa aferenta achizitiilor de combustibil destinat utilizarii pentru vehiculele care au aceleasi caracteristici, aflate in proprietatea sau in folosinta persoanei impozabile, cu exceptia vehiculelor care se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:

a) vehiculele utilizate exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca;

b) vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru activitatea de taxi;

c) vehiculele utilizate pentru prestarea de servicii cu plata, inclusiv pentru inchirierea catre alte persoane, instruirea de catre scolile de soferi, transmiterea folosintei in cadrul unui contract de leasing financiar sau operational;

d) vehiculele utilizate in scop comercial, respectiv in vederea revanzarii.

Prin urmare, vehiculele care prin constructie si echipare sunt destinate transportului mixt, respectiv atat transportului de persoane cat si transportului de marfuri, (cum ar fi: autofurgonetele, autocamioanele, autodubele) nu intra sub incidenta noilor prevederi care limiteaza deducerea TVA, chiar daca din punct de vedere al greutatii si al numarului de locuri de pasageri s-ar situa in limitele prevazute de art. 1.45, din Codul fiscal.

Alin. (1) mentionat mai sus prevede ca limitarea deducerii TVA se aplica si pentru .....CONTINUA CLICK AICI

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografie contabilaserviciicurierat


Data aparitiei: 25 Mai 2010

Votati articolul "Monografie Contabila: Serviciile de Curierat":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X