Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Bunurile achizitionate pentru care se aplica masurile de simplificare

Intrebare:

Pentru bunurile achizitionate pentru care se aplica masurile de simplificare conform art. 160 din legea 571/2003, in situatia constatarii unor minusuri de marfa pentru care nu se pot face imputatii sau marfa nu a fost asigurata anterior la scoaterea acestora din gestiune este obligatorie colectarea de TVA? (la achizitia marfii s-a operat 4426=4427)

Raspuns: (dat in iulie 2005)

Chiar daca achizistia bunurilor a fost supusa masurilor de simplificare, lipsurile cantitative se considera operastiuni asimilate livrarilor de bunuri pentru care se colecteaza T.V.A. deoarece pentru aceste bunuri s-a exercitat inistial dreptul de deducere a T.V.A. prin formula contabila 4426=4427. Specific acestor masuri de simplificare este faptul ca desi nu se plateste T.V.A. furnizorului, aceasta se deduce la nivelul taxei colectate numai cu condistia ca bunurile sa fie destinate realizarii de operastiuni taxabile. Din punct de vedere fiscal operastiunea de achizistie a bunurilor supuse masurilor de simplificare a fost de asemenea consemnata In jurnalul pentru cumparari si reflectata In decontul de T.V.A.

Din punct de vedere contabil , Inregistrarile contabile care se efectueaza sunt urmatoarele:

  • scaderea din gestiune a lipsurilor cantitative:

658 (analitic distinct) = 371 350,00 lei (ron)

  • colectarea T.V.A. pentru contravaloarea lipsurilor cantitative:

Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii

Contabilitatea activitatilor agricole
Contabilitatea activitatilor agricole

Vezi detalii


658 (analitic distinct) = 4427 66,50 lei (ron)

Cheltuielile de aceasta natura sunt nedeductibile din punct de vedere fiscal la determinarea profitului impozabil.

Din punct de vedere fiscal operastiunea se evidenstiaza In Borderoul

cuprinzand livrarile de bunuri pentru care nu se emite factura fiscala, document reglementat prin O.M.F.P. nr. 171 din 23 ianuarie 2004

pentru aprobarea unor formulare financiar-contabile, comune pe economie, privind taxa pe valoarea adaugata, anexa nr. 5.

Acest borderou se poate Intocmi si pe calculator si se utilizeaza pentru evidenstierea T.V.A. colectata pentru urmatoarele operastiuni care se considera livrari de bunuri si/sau prestari de servicii pentru care nu se emite factura fiscala :

  1. bunurile constatate lipsa din gestiune pentru care este obligatorie colectarea T.V.A., prevazute la art. 128 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal, cu excepstia celor prevazute la art. 128 alin. (9);
  2. bunurile, prevazute la art. 128 alin. (4) din lege, achizistionate sau fabricate de orice agent economic, care sunt utilizate In scopuri care nu au legatura cu activitatea economica desfasurata, sau pentru a fi puse gratuit la dispozistia altor persoane, In masura In care s-a dedus T.V.A. pentru aceste bunuri;
  3. bunurile, prevazute la art. 128 alin. (5) din Codul fiscal, distribuite din activele unei societasti comerciale catre acstionarii sau asociastii sai, efectuata cu ocazia lichidarii;
  4. orice distribuire de bunuri din activele unei societasti comerciale catre asociastii sau acstionarii sai, inclusiv o distribuire de bunuri legata de lichidarea sau de dizolvarea fara lichidare a societastii, prevazute la art. 128 alin. (5) din Codul fiscal;
  5. prestarile de servicii prevazute la art. 129 alin. (3) din Codul fiscal;
Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 01 Martie 2006


Votati articolul "Bunurile achizitionate pentru care se aplica masurile de simplificare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inventar cu probleme, inregistrare + verificare + modificare

Intrebare: Buna ziua !
Va supun analizei o alta problema complexa:

O colega de serviciu se afla in acest moment in Concediul de crestere a copilului.
La inventarul facut acum, o data la 3 ani, s-a descoperit urmatoarea situatie:
1. - scriptic, colega a primit in inventar 2 bunuri si sunt 2 numere de inventar pt. 2 bunuri,
insa in fapt este vorba despre 1 singur bun.
- comisia care a facut inventarul data trecuta
a inregistrat inca o data acel bun si i-a dat 1 alt numar de inventar,
insa, scriptic ar figura ca ar exista 2 bunuri.
2. - un alt bun problema este acela ca:
- descrierea bunului in Fisa bunului este alta
fata de ce se gaseste la locul inventarierii
( de ex.: in act se scrie ca este o cana cu coada,
la fata locului bunul nu are coada )
3. - un alt bun cu probleme:
- in Fisa bunului se scrie ca este o oala veche de sarmale, de culoare rosie,
in schimb, la fata locului se gaseste o oala de culoarea neagra.
4. - in Inventar apar 1 ibric cu 2 cesti cafea,
pe teren s-au mai gasit inca 2 cesti, in alta locatie /spatiu,
dar care au aceleasi caracteristici cu setul.

- pt. pct. 1 - i se va imputa colegei cval. unui bun,
care faptic nu a existat niciodata,
dar din acte rezulta ca ar trebui sa existe ?
- se poate indrepta greseala in ceea ce priveste Inventarul ?

- pt. celelalte puncte, cum va trebui sa se procedeze ?
- ce va trebui sa faca acea colega, dar comisia de inventariere,
dar contabilul sef, dar consilierul juridic ?

Va rog mult de tot sa ma ajutati, sa ma sfatuiti cum se pot rezolva cele de mai sus,
in asa fel incat sa fie rezolvata problema inventarului si a bunurilor care exista in realitate
si nu scriptic.

Va multumesc.

Raspuns: Avand in vedere ca inventarul trebuie sa reflecte situatia reala a bunurilor aflate in patrimoniul...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 01 Martie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X