Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Monografie contabila privind transportul intracomunitar

Monografie contabilatransportul intracomunitar

 

Monografie contabila privind transportul intracomunitar

Cazul I

Societatea „X” din Romania (inregistrata in scopuri de TVA in Romania) presteaza servicii de transport de bunuri pentru societatea „Y” din Franta, pe ruta Timisoara – Marsilia. Beneficiarul „Y” a furnizat transportatorului „X” codul sau de inregistrare in scopuri de TVA din Franta. Aplicand regula generala de la art. 133, alin. (2), lit. c), Cod fiscal, transportul intracomunitar de bunuri are loc in Romania, intrucat locul de plecare este in Romania.

Deoarece beneficiarul a comunicat codul sau de TVA din Franta, transportatorului i se aplica exceptia prevazuta la art. 133, alin. (2), Cod fiscal si se considera ca transportul intracomunitar de bunuri are loc in Franta.

Exceptia se poate extinde si in situatia in care beneficiarul era inregistrat in scopuri de TVA, in Franta si in Germania, si furniza transportatorului codul de inregistrare din Germania. Prin aplicarea exceptiei prevazute la art. 133, alin. (2), din Codul fiscal, locul transportului intracomunitar de bunuri efectuat de „X”, in acest caz, ar fi fost in Germania.

Tratament contabil si fiscal

Prestarea de servicii realizata de societatea „X” este neimpozabila in Romania, avand in vedere determinarea locului prestarii efectuate anterior, pentru care isi pastreaza dreptul de deducere conform art. 126, alin. (9), lit. b), Cod fiscal.

Din punct de vedere contabil, facturarea serviciului de transport de catre societatea „X” se reflecta astfel:

4111 = 704
„Clienti” „Venituri din servicii prestate”

Detalii Click Aici


Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti

Vezi detalii

Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017

Vezi detalii

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica

Vezi detalii


Incepand cu anul 2010, serviciile pentru care se aplica prevederile art. 133, alin. (2), din Codul fiscal, care sunt prestate de prestatori stabiliti in Romania catre beneficiari persoane impozabile care sunt stabiliti pe teritoriul Comunitatii, se numesc prestari de servicii intracomunitare si se declara in declaratia recapitulativa conform prevederilor art. 1564 din Codul fiscal, daca nu beneficiaza de o scutire de taxa. Persoanele impozabile care presteaza astfel de servicii si care nu sunt inregistrate in scopuri de TVA trebuie sa indeplineasca obligatiile specifice de inregistrare in scopuri de TVA prevazute la art. 153 si 1531, din Codul fiscal.

Cazul II

Societatea „A” din Italia (inregistrata in scopuri de TVA in Italia) transporta bunurile pentru „B” din Romania (inregistrata in scopuri de TVA in Romania).

Beneficiarul din Romania comunica codul de inregistrare in scopuri de TVA in Romania transportatorului din Italia.

In cazul serviciilor pentru care se aplica prevederile art. 133, alin. (2), din Codul fiscal, prestate de persoane impozabile stabilite in Romania, atunci cand beneficiarul este o persoana impozabila stabilita in alt stat membru, si serviciul este prestat catre sediul activitatii economice sau un sediu fix, aflat in alt stat membru decat Romania, prestatorul trebuie sa faca dovada ca beneficiarul este o persoana impozabila si ca este stabilit in Comunitate.

Se considera ca aceasta conditie este indeplinita atunci cand beneficiarul comunica prestatorului o adresa a sediului activitatii economice, sau, dupa caz, a unui sediu fix, din Comunitate, precum si un cod valabil de TVA atribuit de autoritatile fiscale din alt stat membru, inclusiv in cazul persoanelor juridice neimpozabile care sunt inregistrate in scopuri de TVA.

Se considera ca prestatorul a actionat de buna credinta, in ceea ce priveste stabilirea faptului ca beneficiarul sau este o persoana impozabila, atunci cand a obtinut confirmarea validitatii codului de TVA atribuit beneficiarului sau de autoritatile fiscale din alt stat membru prin intermediul procedurilor de securitate existente la nivel comunitar.

Daca beneficiarul, care este stabilit in alt stat membru decat Romania, nu comunica un cod valabil de TVA, si/sau prestatorul nu obtine confirmarea validitatii codului de TVA al clientului sau, se va considera ca prestarea de servicii este realizata catre o persoana neimpozabila, aplicandu-se celelalte reguli prevazute de art. 133, in functie de natura serviciului.

In acest caz, transportul bunurilor de la Roma la Timisoara nu are loc in Italia, unde este locul de plecare, ci in Romania, in statul membru care a atribuit codul de TVA furnizat de „B”, aplicandu-se regula prevazuta la art. 133, alin. (2), din Codul fiscal.

Tratament contabil si fiscal

Beneficiarul va impozita operatiunea prin taxare inversa, avand in vedere obligatiile instituite prin art. 150, alin. (2), coroborate cu art. 157, alin. (2), Cod fiscal.

In acest sens, beneficiarul va evidentia TVA prin nota contabila 4426 „TVA colectata” = 4427 „TVA deductibila”, inregistrand operatiunea in decont atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila ( rd. 6 si rd. 16), concomitent cu evidentierea in jurnalul de cumparari/vanzari.

Servicii de intermediere a serviciilor de transport intracomunitar

Societatea „X” din Romania (inregistrata in scopuri de TVA in Romania) asigura serviciile de transport pentru “Y” din Italia (inregistrat in scopuri de TVA in Italia).

Societatea „X” transporta bunurile de la Timisoara la Roma. Transportul este efectuat cu trenul de la Timisoara pana la o gara din Roma, unde bunurile sunt descarcate si incarcate intr-un autocamion in vederea transportarii lor la sediul societatii „Y”.

Societatea „X” solicita unui intermediar „Z“ (societatea lui inregistrata in scopuri de TVA in Italia) sa contracteze o societate specializata in descarcarea marfurilor din vagoanele de cale ferata.

Tratamentul contabil si fiscal – art. 133, alin. (5), lit. a), Cod fiscal

Regula generala: locul in care este efectuata operatiunea principala in conformitate cu prevederile prezentului titlu, in cazul serviciilor prestate de un intermediar care actioneaza in numele si in contul altei persoane si beneficiarul este o persoana neimpozabila;

Consecinte

Prin exceptie de la prevederile alin. (2), pentru serviciile constand in activitati accesorii transportului, precum incarcarea, descarcarea, manipularea si servicii similare acestora, servicii constand in lucrari asupra bunurilor mobile corporale si evaluari ale bunurilor mobile corporale, servicii de transport de bunuri efectuate in Romania, cand aceste servicii sunt prestate catre o persoana impozabila nestabilita pe teritoriul Comunitatii, locul prestarii se considera a fi in Romania daca utilizarea si exploatarea efectiva a serviciilor au loc in Romania.

Deoarece serviciul accesoriu de descarcare/incarcare are loc in Italia, si locul serviciului prestat de.....CONTINUA CLICK AICI

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 13 Iulie 2010


Votati articolul "Monografie contabila privind transportul intracomunitar":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Este obligatoriu sau nu sa completez declaratia 600?

Intrebare: Doar ce mi-am deschis un pfa in sistem real, neplatitor de tva, de vreo 3 saptamani si nu stiu exact daca trebuie sau nu sa depun aceasta declaratie 600. Domeniul de activitate este in constructii, iar din cate am mai citit ar trebui sa existe un venit net lunar de 845 lei, iar daca venitul este sub 845 lei nu ar exista obligativitatea platii la pensie. Este adevarat acest lucru sau trebuie sa ma duc urgent sa depun declaratia?
Va multumesc

Raspuns: In calitate de pfa trebuie sa depuneti formularul 600 pentru calcularea si plata contributiilor...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 13 Iulie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Formularul 630 a fost modificat. Noi schimbari privind colectarea CAS

    • Aducem la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.564/2017 a fost publicat OPANAF nr.1.964/ 2017 pentru aprobarea formularului 630 "Decizie de impunere anuala pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate si a contributiei de asigurari sociale". Actul normativ a intrat in vigoare la data publicarii sale in Monitorul Oficial al Romaniei. Va recomandam si ...» citeste mai departe aici

  • Din ianuarie 2018, angajatul va prelua CAS si CASS datorate de angajator

    • Ca urmare a solicitarilor primite din partea presei si a mediului de afaceri referitoare la clarificarea aspectelor legate de transferul obligatiilor privind CAS si CASS datorate de angajator catre angajat, Ministerul Finantelor publice face urmatoarele precizari: Programul de guvernare 2017 - 2020 contine un pachet de masuri ce vizeaza contributiile sociale obligatorii, care urmeaza a se implementa incepand cu 1 ianuarie 2018. Astfel, nivelul contributiilor social...» citeste mai departe aici

  • Tot ce trebuie sa stiti despre cresterea contributiilor sociale pentru angajatii part-time

    • De la 1 august, cresc contributiile de asigurari sociale pentru angajatii part-time! Angajatorii vor trebui sa achite CAS si CASS la nivelul salariului minim brut, chiar si pentru angajatii part-time. Masura este una intens dezbatuta. Pe de-o parte, Guvernul sustine ca este nevoie de aceasta masura pentru a descuraja angajatorii sa mai incheie contracte cu norma partiala, pentru a plati Statului taxe mai mici. Pe de alta parte, angajatorii o considera injusta....» citeste mai departe aici

  • Reguli noi privind declararea inactivitatii sau reactivarea fiscala

    • ANAF propune actualizarea unor proceduri referitoare la declararea inactivitatii unui contribuabil sau, dupa caz, de reactivare fiscala a acestuia. Agentia Nationala de Administrare Fiscala propune, prin proiect de ordin, urmatoarele: - includerea in continutul procedurilor de aplicare a art. 92 din Codul de procedura fiscala a fluxurilor privind declararea contribuabililor inactivi, indreptarea erorilor materiale si  reactivarea contribuabililor...» citeste mai departe aici

  • Dosar Legea 177/2017: modificare impozit, TVA si alte aspecte din Codul fiscal

    • Legea 177/2017 a adus nenumarate modificari despre care am scris in amanunt in ultima perioada. Pentru a va veni in ajutor cu informatii organizate mai bine, va prezentam o scurta recapitulare a celor mai detaliate materiale publicate pe Contabilul.ro despre modificarile privind impozitul specific si noile obligatii pentru firmele cu cifra de afaceri intre 100.001 euro si 500.000 euro. De asemenea, regasiti mai jos noua procedura de inregistrare in scopuri de TVA, precum si cele 8 modificar...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la impozit specific la impozit micro pentru unele firme din turism

    • Autoritatile fiscale aduc la cunostinta contribuabililor faptul ca, in Monitorul Oficial al Romaniei nr.584/ 21.07.2017 a fost publicata Legea nr.77/ 2017 privind aprobarea OUG nr.3/ 2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/ 2017 privind Codul fiscal.  Actul normativ mentionat intra in vigoare la data de 24 iulie 2017. Concret, incepand cu data de 1 august 2017, firmele care desfasoara activitati in HoReCa (hoteluri, restaurante, catering) si au avut in anul 2016 afa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".