Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Este deductibila fiscal amortizarea in cazul mijloacelor fixe trecute in conservare?

de Adriana Simion, valabil la 14-Iul-2010

Intrebare: Cunoastem faptul ca de la 01.01.2010 calcularea si inregistrarea amortizarii nu se sisteaza pe perioada in care imobilizarile corporale sunt trecute in conservare.
Va rugam sa specificati daca cheltuiala cu amortizarea pentru perioada conservarii este deductibila fiscal?

Daca vrei sa adresezi si tu o intrebare Specialistilor CLICK AICI.

Raspuns: In functie de politica contabila adoptata, amortizarea fiscala poate fi diferita de amortizarea contabila.

Amortizarea contabila se calculeaza pe baza unui plan de amortizare intocmit pentru intervalul cuprins intre data punerii in functiune a imobilizarilor corporale si data recuperarii integrale a valorii de intrare a acestora. La intocmirea planului de amortizare se va avea in vedere duratele de utilizare economica si conditiile de folosire a imobilizarilor corporale.
Durata de utilizare economica este durata de viata utila prin care se intelege fie perioada in care un activ va fi disponibil pentru o entitate in vederea utilizarii, fie numarul produselor sau al unor unitati similare ce se estimeaza ca vor fi obtinute de catre entitate prin utilizarea activului respectiv.

Din punct de vedere contabil, Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Directiva a VII-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin OMFP 3055/2009, stabilesc modul de determinare a amortizarii contabile.

Potrivit pct. 110 alin. (3) (5) din reglementarile amintite, daca mijloacele fixe sunt trecute in conservare (sunt nefolosite) societatea poate inregistra in continuare cheltuieli cu amortizarea sau cheltuieli de ajustare cu deprecierea, conform politicii contabile proprii. Insa, daca perioada de nefolosire este mai indelungata, este indicata revizuirea duratei de amortizare.

Amortizarea fiscala se calculeaza incepand cu luna urmatoare celei in care imobilizarea corporala amortizabila este pusa in functiune, pana la recuperarea integrala a valorii de intrare, conform duratelor normale de functionare stabilite in Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.
Durata normala de functionare este durata de utilizare in care se recupereaza, din punct de vedere fiscal, valoarea de intrare a imobilizarilor pe calea amortizarii.


PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri
PFA - modificari in 2016: Taxe, Impozite, Contributiil si Deduceri

Vezi detalii

Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii: legislatie fiscal-contabila

Vezi detalii


Potrivit pct. 702 din Normele metodologice date in aplicarea Titlului II din Codul fiscal, pentru perioada in care mijloacele fixe amortizabile nu sunt utilizate cel putin pe o perioada de o luna, recuperarea valorii fiscale ramase neamortizate se efectueaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare repunerii in functiune a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala.

Pentru deducerea cheltuielilor cu amortizarea trebuie sa aveti in vedere prevederile fiscale, respectiv Codul fiscal si Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.
In concluzie, daca mijlocul fix este neutilizat, el trebuie trecut in conservare, fara calcularea amortizarii din punct de vedere fiscal. La repunerea in functiune, valoarea fiscala ramasa neamortizata se recalculeaza, pe durata normala de utilizare ramasa.

Daca vrei sa adresezi si tu o intrebare Specialistilor CLICK AICI.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Iulie 2010


Votati articolul "Este deductibila fiscal amortizarea in cazul mijloacelor fixe trecute in conservare?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozitul pe cladire declarat sediu social in cazul ii-lor sufera modificari?

Intrebare: Buna ziua! Detin o intreprindere individuala cu sediul social in casa in care locuiesc, insa activitatea o desfasor la terti (bazin de inot). Doresc sa aflu cat mai multe informatii legate de aceasta noua impozitare pe cladiri declarate sediu social, in special daca impozitarea se va face in functie de suprafata spatiului declarat sediu. Multumesc!

Raspuns: Impizitarea se va face pe proprietar, dar calcularea impozitului va fi influentata de existenta unui...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Iulie 2010 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Declaratii cu termen-limita la 25 februarie 2016. Ce formulare depunem?

    • In randurile de mai jos, va prezentam acele declaratii care au termen-limita stabilit de ANAF la data de 25 februarie 2016. Formular 100 - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar, pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii ianuarie 2016. Reglementare: O.P.A.N.A.F.nr.4.024/2014. Formular 101 – Declararea si plata impozitului pe profit pe anul precedent. Se depune de catre organizatii...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Plata CAS de catre persoanele fara venituri devine optionala

    • O prevedere din noul Cod fiscal, valabil din 2016, a iscat controverse in ce priveste obligatia unei anumite categorii de contribuabili de a plati CAS. Gabriel Biris, secretar de stat in Ministerul Finantelor, a anuntat recent ca devine optionala contributia la asigurarea de sanatate pentru persoanele fara venituri, urmand ca in aceasta privinta sa fie modificate din nou prevederile cuprinse in Codul fiscal potrivit carora persoanele fara venituri ar trebui sa plateasca o contributie la siste...» citeste mai departe aici

  • Comunicarea valorii investitiei efectuate de catre chirias. Ce obligatii se mentin in 2016?

    • Discutam, mai intai, de vechile prevederi din Codul fiscal valabil pana la 31 decembrie 2015 in care la articolul 253 se mentiona: "(3^1) In cazul cladirii la care au fost executate lucrari de reconstruire, consolidare, modernizare, modificare sau extindere, de catre locatar, din punct de vedere fiscal, acesta are obligatia sa comunice locatorului valoarea lucrarilor executate pentru depunerea unei noi declaratii fiscale in termen de 30 de zile de la data terminarii lucrarilor respective...» citeste mai departe aici

  • Zoom contabil: Faliment si inregistrarea rezultatului evaluarii

    • Cum vom proceda privind rezultatul evaluarii in cazul in care o societate este in faliment conform Legii 85/2006? S-a procedat la evaluarea activelor in cadrul procedurii de faliment. Vom vedea astfel daca rezultatul evaluarii se inregistreaza in contabilitatea societatii in faliment. Operatiunile care se efectueaza in cazul in care societatea comerciala intra in faliment precum si exemple privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni efectuate se regasesc in Norma...» citeste mai departe aici

  • S-a modificat legislatia privind vanzarea produselor si garantiile aferente acestora

    • Va informam ca Guvernul a modificat si completat legislatia privind vanzarea produselor si garantiilor asociate acestora, in scopul unei mai bune protectii a consumatorilor si a clarificarii unor aspecte atat pentru operatorul economic, cat si pentru consumator. Aceste clarificari legislative au fost facute avand in vedere aspectele semnalate in sesizarile si reclamatiile inregistrate la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Principalele elemente de noutate ...» citeste mai departe aici

  • Operatiuni contabile necesare in cazul vanzarii unui punct de lucru. Cum procedam si ce documente intocmim?

    • Stabilim in randurile urmatoare care sunt operatiunile efectuate in contabilitate in cazul in care se vinde un punct de lucru, cu mentiunea ca punctul de lucru conducea evidenta contabila pana la nivel de balanta. Vom vedea, de asemenea, ce documente financiar-contabile se intocmesc in acest caz. Avand la dispozitie prea putine informatii, nu se poate intelege daca este vorba despre un transfer de active sau o simpla vanzare de active. Din precizarea dvs. ca "acel pun...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X