Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile

Este deductibila fiscal amortizarea in cazul mijloacelor fixe trecute in conservare?

de Adriana Simion, valabil la 14-Iul-2010

Intrebare: Cunoastem faptul ca de la 01.01.2010 calcularea si inregistrarea amortizarii nu se sisteaza pe perioada in care imobilizarile corporale sunt trecute in conservare.
Va rugam sa specificati daca cheltuiala cu amortizarea pentru perioada conservarii este deductibila fiscal?

Daca vrei sa adresezi si tu o intrebare Specialistilor CLICK AICI.

Raspuns: In functie de politica contabila adoptata, amortizarea fiscala poate fi diferita de amortizarea contabila.

Amortizarea contabila se calculeaza pe baza unui plan de amortizare intocmit pentru intervalul cuprins intre data punerii in functiune a imobilizarilor corporale si data recuperarii integrale a valorii de intrare a acestora. La intocmirea planului de amortizare se va avea in vedere duratele de utilizare economica si conditiile de folosire a imobilizarilor corporale.
Durata de utilizare economica este durata de viata utila prin care se intelege fie perioada in care un activ va fi disponibil pentru o entitate in vederea utilizarii, fie numarul produselor sau al unor unitati similare ce se estimeaza ca vor fi obtinute de catre entitate prin utilizarea activului respectiv.

Din punct de vedere contabil, Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Directiva a VII-a a Comunitatilor Economice Europene, aprobate prin OMFP 3055/2009, stabilesc modul de determinare a amortizarii contabile.

Potrivit pct. 110 alin. (3) (5) din reglementarile amintite, daca mijloacele fixe sunt trecute in conservare (sunt nefolosite) societatea poate inregistra in continuare cheltuieli cu amortizarea sau cheltuieli de ajustare cu deprecierea, conform politicii contabile proprii. Insa, daca perioada de nefolosire este mai indelungata, este indicata revizuirea duratei de amortizare.

Amortizarea fiscala se calculeaza incepand cu luna urmatoare celei in care imobilizarea corporala amortizabila este pusa in functiune, pana la recuperarea integrala a valorii de intrare, conform duratelor normale de functionare stabilite in Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.
Durata normala de functionare este durata de utilizare in care se recupereaza, din punct de vedere fiscal, valoarea de intrare a imobilizarilor pe calea amortizarii.


Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme
Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme

Vezi detalii


Potrivit pct. 702 din Normele metodologice date in aplicarea Titlului II din Codul fiscal, pentru perioada in care mijloacele fixe amortizabile nu sunt utilizate cel putin pe o perioada de o luna, recuperarea valorii fiscale ramase neamortizate se efectueaza pe durata normala de utilizare ramasa, incepand cu luna urmatoare repunerii in functiune a acestora, prin recalcularea cotei de amortizare fiscala.

Pentru deducerea cheltuielilor cu amortizarea trebuie sa aveti in vedere prevederile fiscale, respectiv Codul fiscal si Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal.
In concluzie, daca mijlocul fix este neutilizat, el trebuie trecut in conservare, fara calcularea amortizarii din punct de vedere fiscal. La repunerea in functiune, valoarea fiscala ramasa neamortizata se recalculeaza, pe durata normala de utilizare ramasa.

Daca vrei sa adresezi si tu o intrebare Specialistilor CLICK AICI.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 16 Iulie 2010


Votati articolul "Este deductibila fiscal amortizarea in cazul mijloacelor fixe trecute in conservare?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Situatie conturi contabile firma lichidare voluntara

Intrebare: Buna ziua,

Am rugamintea sa ma ajutati in lamurirea urmatoarei situatii.
Am un srl, pe care doresc sa il lichidez voluntar.
Firma nu are datorii la terti si nici la stat, am platit totul la zi, impozite, tva, etc.
In contabilitate am un drept de creanta de 60.000 ron asupra unui srl ce ar trebui sa imi fi prestat servicii de acesti bani pana in 2014.
Banii au fost achitati anterior catre acest srl pentru achizitionarea unui teren si a unei hale, in baza unui antecontract de vanzare cumparare.
Tranzactia nu s-a mai finalizat si am dat srl in judecata insa am pierdut.
Cu administratorul srl-ului dupa proces am incheiat un act notarial si am novat creanta in prestari de servicii.
Practic srl-ul se obliga sa imi presteze pana in 2014 servicii de banii achitati anterior in antecontract.
Intre timp srl-ul cu pricina a intrat in insolventa, iar eu nu am stiut, ca sa ma pot inscrie la masa credala.
Acum doresc sa imi lichidez propria societate si nu mai sunt interesat sa mai recuperez creanta de la acel srl ca oricum nu mai am ce recupera, insa in contabilitate imi apar cei 60.000 ron pe care i-am scos din firma achitand antecontractul.
Contabila a inregistrat cu mult timp in urma in contabilitate suma in contul cladiri - investitii in curs, si nu a mai scos suma din acel cont cu toate ca eu i-am dus actul de novatie a creantei nemaifiind vorba de cladiri.
Intrucat doresc sa lichidez firma voluntar, doresc sa stiu:
- Cum se stinge aceasta suma inregistrata in contabilitate in mod normal?
- Ma impoziteaza statul pentru aceasta suma nerecuperata? Daca da ce impozit se achita?
- Exista posibilitatea sa o trec la pierderi, sau alta portita, sa pot face bilantul de lichidare linistit?
- In ce cont contabil trebuia sa inregistreze contabila suma (prestarea de servicii)?
- Fiind voba de doua firme una in insolventa si alta in lichidare (firma mea) se poate face vre-o compensare - derogare prin ANAF pentru suma ce am achitat-o catre srl-ul in insolventa?
Va rog frumos sa ma lamuriti cum sa procedez.
Multumesc frumos!
Dan

Raspuns: Suma inregistrata in contul investitii in curs se poate trece in contul 4111 "Clienti ", iar daca...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 16 Iulie 2010 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%
MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X