Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Accize

acciza

ACCIZE

Sumar

Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale
Examenul de consultant fiscal 2018. Grile si temeiuri legale

Vezi detalii

Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili
Case de marcat 2018. Ghid practic pentru contabili

Vezi detalii

Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR
Caiet de practica pentru stagiarii CECCAR

Vezi detalii


Reglementari

Produse supuse accizelor armonizate

Alte produse accizabile

Impozitul la titeiul si la gazele naturale din productia interna

Formulare specifice

Lista de control

 

  1. Legea nr. 571 din 22 decembrie 2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003.
  2. Hotararea Guvernului nr. 977 din 25 iunie 2004 pentru majorarea nivelului accizelor pentru unele produse, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 570 din 29 iunie 2004.
  3. Ordonanta Guvernului nr. 83 din 19 august 2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 793 din 27 august 2004.
  4. Legea nr. 494 din 12 noiembrie 2004 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 83/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.092 din 24 noiembrie 2004.
  5. Ordonanta Guvernului nr. 123 din 24 noiembrie 2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.154 din 7 decembrie 2004.
  6. Ordonanta Guvernului nr. 94 din 26 august 2004 privind reglementarea unor masuri financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 803 din 31 august 2004.
  7. Legea nr. 507 din 17 noiembrie 2004 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor masuri financiare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.080 din 19 noiembrie 2004.
  8. Hotararea Guvernului nr. 44 din 22 ianuarie 2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de apli- care a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 112 din 6 februarie 2004.
  9. Hotararea Guvernului nr. 1.840 din 28 octombrie 2004 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guver- nului nr. 44/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.074 din 18 noiembrie 2004.
  10. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 576 din 16 aprilie 2004 pentru aprobarea Deciziei Comisiei Fiscale Centrale nr. 2 din 7 aprilie 2004 privind aplicarea unitara a unor prevederi referi- toare la impozitul pe profit, conventiile de evitare a dublei impuneri, accize si T.V.A., publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 376 din 29 aprilie 2004.
  11. Ordinul nr. 987 din 30 iunie 2004 pentru aprobarea Deciziei nr. 3/2004 a Comisiei Fiscale Centrale privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la impozitul pe profit, taxa pe valoarea adaugata si accize, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 645 din 16 iulie 2004.
  12. Ordinul nr. 1.163 din 2 august 2004 pentru aprobarea Deciziei Comisiei Fiscale Centrale nr. 4/2004 privind aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la impozitul pe profit si accize, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 716 din 9 august 2004.
  13. Ordinul nr. 615/1.654 din 18 octombrie 2004 privind metodologia de aprobare a coeficientilor maximi de consumuri tehnologice, specifici activitatilor de depozitare, manipulare, distributie si transport al uleiurilor minerale si produselor petroliere tipice si atipice din activitatile specifice industriei petroliere, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.076 din 18 noiembrie 2004.
  14. Ordinul nr. 1.895 din 21 decembrie 2004 pentru aprobarea Deciziei Comisiei fiscale nr. 10 din 2 decembrie 2004 pentru aplicarea unitara a unor prevederi referitoare la T.V.A. si accize, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.278 din 30 decembrie 2004.

PRODUSE SUPUSE ACCIZELOR ARMONIZATE


Sunt supuse accizelor armonizate, in toate tarile membre ale Uniunii Europene,

urmatoarele produse:

 bere;

 vinuri;

 bauturi fermentate, altele decat bere si vinuri;

 produse intermediare;

 alcool etilic;

 produse din tutun;

 uleiuri minerale.

SFERA DE APLICARE SI MODUL DE CALCUL

Produsele supuse accizelor armonizate sunt incadrate pe pozitii, subpozitii si coduri tarifare (NC), potrivit nomenclaturii combinate din Tariful vamal de import al Romaniei. Astfel, in anul 2004, codurile NC aplicabile sunt cele existente in tariful vamal valabil in anul 2003, urmand ca in fiecare an sa se aplice tariful vamal aferent anului anterior.

Valoarea accizelor se stabileste in echivalent euro pe unitatea de masura, plata aces- tora efectuandu-se in lei, pe baza conversiei in lei a sumelor exprimate in euro la cursul de schimb valutar comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru ultima zi a lunii care precede inceputul trimestrului calendaristic.

Astfel, cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei pentru 30 sep- tembrie 2004, respectiv de 41.071 lei, se va utiliza pe toata durata trimestrului IV.

DEFINITIILE PRODUSELOR SUPUSE ACCIZELOR ARMONIZATE SI

|NCADRAREA ACESTORA PE POZITII SI CODURI TARIFARE

 Berea

Reprezinta orice produs incadrat la codul NC 2203 00 sau orice produs care contine un amestec de bere si de bauturi nealcoolice, incadrat la codul NC 220600, avand si intr-un caz si in altul o concentratie alcoolica mai mare de 0,5% in volum.

Pentru berea produsa de micii producatori independenti, a caror capacitate de productie anuala este sub 20.000 de hl, se aplica acciza redusa.

 Vinurile

Din punctul de vedere al accizelor, vinurile se impart in:

 vinuri linistite, care cuprind toate produsele incadrate la codurile NC 2204 si

2205, cu exceptia vinului spumos si care:

au o concentratie alcoolica mai mare de 1,2% in volum, dar care nu depaseste 15% in volum, si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare

sau

vinuri

au o concentratie alcoolica mai mare de 15% in volum, dar care nu de- paseste 18% in volum, au fost obtinute fara nici o imbogatire si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare;

 vinuri spumoase, care cuprind toate produsele incadrate la codurile: NC 2204

10; 2204 21 10, 2204 29 10 si 2205, si care:

sunt prezentate in sticle inchise, cu un dop tip ciuperca, fixat cu ajutorul legaturilor sau care sunt sub presiune datorata dioxidului de carbon in solutie egala sau mai mare de 3 bari

au o concentratie alcoolica care depaseste 1,2% in volum, dar care nu depaseste 15% in volum, si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intregime din fermentare.

 Bauturile fermentate, altele decat berea si vinurile

Din punctul de vedere al accizelor, aceasta grupa cuprinde:

 alte bauturi fermentate linistite, care se incadreaza la codurile NC 2204 si NC2205 si care nu sunt prevazute la vinuri, ca si toate produsele incadrate la codurile NC 2206 00, cu exceptia berii si a altor bauturi fermentate spumoase, asa cum sunt definite mai jos, avand:

o concentratie alcoolica mai mare de 1,2% in volum, dar care nu depaseste

10% in volum;

sau

o concentratie alcoolica mai mare de 10% in volum, dar care nu depaseste

15 % in volum, si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intre- gime din fermentare;

 alte bauturi fermentate spumoase care se incadreaza la codurile NC 2206 00

31; 2206 00 39; 2204 10; 2204 21 10; 2204 29 10 si 2205, care nu intra sub inci- denta art. 170 din Codul fiscal si care sunt prezentate in sticle inchise cu un dop tip ciuperca, fixat cu ajutorul legaturilor sau care sunt sub presiune datorata dioxidului de carbon in solutie egala sau mai mare de 3 bari, si care:

au o concentratie alcoolica mai mare de 1,2% in volum, dar nu depaseste

13% in volum

sau

au o concentratie alcoolica mai mare de 13% in volum, dar nu depaseste

15% in volum si la care alcoolul continut in produsul finit rezulta in intre- gime din fermentare.

 Produsele intermediare

Reprezinta toate produsele care au o concentratie alcoolica mai mare de 1,2% in volum, dar nu depaseste 22% in volum, si care se incadreaza la codurile: NC 2204,

2205 si 2206 00, dar care nu intra in categoriile bere, vinuri, bauturi fermentate altele decat bere si vinuri.

Totodata, se considera produse intermediare si orice alte bauturi fermentate linistite, care au o concentratie alcoolica mai mare de 5,5% in volum si care nu rezulta in intregime din fermentare, precum si orice alte bauturi fermentate spumoase care au o concentratie alcoolica ce depaseste 8,5% in volum si care nu rezulta in intregime din fermentare.

 Alcoolul etilic

Reprezinta:

a) toate produsele care au o concentratie alcoolica ce depaseste 1,2% in volum si care sunt incadrate la codurile NC 2207 si NC 2208, chiar atunci cand aceste produse fac parte dintr-un produs incadrat la alt capitol al nomenclaturii combinate;

b) produsele care au o concentratie alcoolica ce depaseste 22% in volum si care sunt cuprinse la codurile NC 2204, NC 2205 si NC 2206 00;

c) tuica si rachiuri de fructe;

d) orice alt produs, in solutie sau nu, care contine bauturi spirtoase potabile.

Nr.

crt.

Denumirea produsului sau a grupei de

produse

U.M.

Acciza

(echivalent

euro/U.M.)

nivel actual

Acciza (echivalent

euro/U.M.) nivel

aplicabil de la

1 ianuarie 2005

1.

Bere

din care:

1.1. Bere produsa de producatorii

independenti cu o capacitate de productie anuala ce nu depaseste 200 mii hl

hl

1

grad

Plato

0,60

0,50

0,60

0,38

2.

Vinuri

2.1. Vinuri linistite

2.2. Vinuri spumoase

hl de

produs

0,00

42,00

0,00

30,00

3.

Bauturi fermentate, altele dect bere si

vinuri

3.1. linistite

3.2. spumoase

hl de

produs

0,00

42,00

0,00

30,00

4.

Produse intermediare

hl de

produs

45,00

45,00

5.

Alcool etilic

hl de

produs

280,00

280,00


Nivelul actual al accizelor pentru alcoool si bauturi alcoolice, precum si nivelul aplicabil de la 1 ianuarie 2005 pentru aceste produse, se regaseste in tabelul de mai jos:

Note:

Grad Plato reprezinta greutatea de zahar exprimata in grame, continuta in 100 g de solutie masurata la origine, la temperatura de 200C/40C.

Hl alcool pur reprezinta 100 litri alcool etilic rafinat, cu concentratia de 100% alcool

in volum, la temperatura de 200C, continut intr-o cantitate data de produs alcoolic.

Sunt exceptate de la plata accizelor berea, vinurile, bauturile fermentate altele decat berea si vinurile, precum si tuica

rachiurile de fructe fabricate de persoanele fizice si consumate de catre acestea si membrii familiilor lor, cu conditia de face obiectul vanzarii.

Exemplu:

Accizele le veti calcula astfel:

1 Bere

unde:

A = cuantumul accizei

K x R

A = C x x Q

100

C = numarul de grade Plato

K = acciza unitara prevazuta de lege

R = cursul de schimb leu/euro

Q = cantitatea (in litri)

Concentratia zaharometrica exprimata in grade Plato, in functie de care se calculeaza si se vireaza la bugetul de stat accizele, este cea inscrisa in specificatia tehnica elaborata pe baza standardului in vigoare pentru fiecare sortiment, care trebuie sa fie aceeasi cu cea inscrisa pe etichetele de comercializare a sorti- mentelor de bere. Abaterea admisa este de +0,5 grade Plato.

|n cazul unui producator independent de bere (a carui capacitate de productie anuala este de 180.000 de

hl), care livreaza o cantitate de 10.000 de sticle a cate 1/2 litru, cu concentratia zaharometrica de 11 grade

Plato, acciza se calculeaza astfel:

Acciza pe litru = 11 grade Plato x 0,38 euro x 41.071 lei = 1.716,7678 lei

100

Acciza pe 1/2 litru = 1.716,7678 = 858,3839 lei

2

Rezulta ca pentru cele 10.000 de sticle, societatea datoreaza 8.583.839 lei cu titlu de acciza.

2 Vinuri spumoase, bauturi fermentate spumoase si produse intermediare


A =

unde:

K x R

x Q

100

A = cuantumul accizei

K = acciza unitara prevazuta de lege

R = cursul de schimb leu/euro

Q = cantitatea (in litri)

|n cazul unui producator care livreaza 50.000 de sticle a cate 0,75 litri de vin spumos, acciza se calculeaza astfel:

Acciza pe litru = 30 euro x 41.071 lei = 12.321,3 lei

100

Acciza pe sticla = 12.321,3 lei/litru x 0,75 litri = 9.240,975 lei

Acciza aferenta cantitatii livrate = 462.048.750 lei

3 Alcool etilic

C K x R

A = x x Q

100 100

unde:

A = cuantumul accizei

C = concentratia alcoolica exprimata in procente de volum

K = acciza specifica

R = cursul de schimb leu/euro

Q = cantitatea (in litri)

|n cazul unui producator de alcool etilic, ce livreaza o cantitate de 7.000 de sticle de vodca de 40 de grade, imbuteliata in recipienti de cate 0,700 litri, acciza se calculeaza astfel:

Acciza pe litru = 40 x 280 euro x 41.071 = 45.999,52 lei

100 100

Acciza pe stica de 0,700 litri = 45.999,52 x 0,7 = 32.199,664 lei

Acciza pentru cantitatea livrata = 225.397.648 lei

La vanzarea pe piata interna a alcoolului, distilatelor si a bauturilor alcoolice distilate, se vor avea

in vedere preturile minime stabilite de catre asociatiile patronale ale producatorilor de astfel de produse, consemnate intr-un protocol semnat de reprezentantii acestora.


|n cazul in care patronatele nu cad de acord asupra unui protocol comun, preturile

minime ce se vor avea in vedere la stabilirea preturilor de comercializare a produselor

la care ne-am referit mai sus vor fi cele stabilite de organizatia patronala de ramura, care detine cel putin 70% din totalul cifrei de afaceri realizata de societatile comerciale producatoare de alcool, distilate si bauturi alcoolice distilate.

Preturile minime sunt compuse in mod obligatoriu din pretul producatorului si acciza legala aferenta, dupa caz, si sunt publicate, prin grija celor care l-au stabilit, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu minimum 5 zile inainte de data intrarii lor in vigoare.

Agentii economici producatori de alcool, distilate si bauturi alcoolice distilate care

realizeaza preturi mai mici decat preturile minime au obligatia notificarii acestor preturi la Ministerul Finantelor Publice, preturile astfel notificate urmand a fi analizate

in cadrul Comisiei de autorizare a antrepozitelor fiscale si a importatorilor de produse accizabile supuse marcarii si vor putea fi practicate numai in conditiile in care agentii economici respectivi nu inregistreaza pierderi din activitatea de productie a acestor produse si nu au obligatii restante la bugetul general consolidat.

 Produse din tutun

Codul fiscal imparte produsele din tutun in urmatoarele categorii:

 tigarete, care imbraca urmatoarele forme:

rulouri de tutun destinate fumatului ca atare si care nu pot fi incadrate in catego- ria tigari sau tigari de foi;

rulouri de tutun care se pot introduce intr-un tub de hartie de tigarete, prin simpla manuire neindustriala;

rulouri de tutun care se pot infasura in hartie de tigarete, prin simpla manuire neindustriala;

orice produs care contine partial alte substante decat tutunul, dar care respecta

criteriile de la punctele enumerate mai sus;

 tigari si tigari din foi, sunt produse din tutun care se pot fuma ca atare si care sunt sub forma de:

rulouri de tutun care contin tutun natural;

rulouri de tutun care au un invelis exterior din tutun natural;

produse din tutun

rulouri de tutun care au o umplutura din amestec taiat fin, invelis exterior de

culoarea normala a unei tigari, care acopera complet produsul, inclusiv filtrul, dar exclusiv mustiucul, daca este cazul, si un liant, cu urmatoarele conditii:

a) invelisul si liantul sa fie din tutun reconstituit;

b) masa unitara a rolei de tutun, excluzand filtrul sau mustiucul, sa nu fie sub

1,2 grame;

c) invelisul sa fie fixat in forma de spirala, cu un unghi ascutit de minimum

30 grade fata de axa longitudinala a tigarii;

rulouri de tutun, care au o umplutura din amestec taiat fin, invelis exterior de culoa- rea normala a unei tigari, din tutun reconstituit, care acopera complet produsul, in- clusiv filtrul, dar exclusiv mustiucul, daca este cazul, cu urmatoarele conditii:

a) masa unitara a ruloului, excluzand filtrul si mustiucul, sa fie egala sau mai mare de 2,3 grame;

b) circumferinta ruloului de tutun sa fie de minimum o treime din lungimea

tigarii, dar nu mai mic de 34 mm;

orice produs care contine partial alte substante decat tutunul, dar care respecta

criteriile enumerate la punctele de mai sus si are invelisul din tutun natural,

invelisul si liantul din tutun reconstituit sau invelisul din tutun reconstituit;

 tutun de fumat denumire sub care se regaseste:

tutunul taiat sau faramitat intr-un alt mod, rasucit sau presat in bucati, si care poate fi fumat fara prelucrare industriala;

deseurile de tutun prelucrate pentru vanzarea cu amanuntul, care nu intra in cate- goria tigari sau tigari de foi;

orice produs care contine partial alte substante decat tutunul, daca produsul respecta criteriile de la cele doua liniute de mai sus.

La randul sau, tutunul de fumat se imparte in:

tutun de fumat fin taiat, destinat rularii in tigarete, unde intra:

a) tutunul de fumat, asa cum l-am definit mai sus, pentru care mai mult de 25%

din greutate o reprezinta particulele de tutun ce au o latime sub 1 mm;

b) tutunul de fumat, pentru care mai mult de 25% din greutate o reprezinta particulele de tutun ce au o latime mai mare de 1 mm, daca tutunul de fumat este vandut sau destinat vanzarii pentru rularea tigaretelor;

alt tutun de fumat, ce reprezinta orice tutun de fumat care nu este tutun de fumat taiat fin.

Nivelul actual al accizelor pentru produsele din tutun, precum si nivelul aplicabil de

la 1 ianuarie 2005 pentru aceste produse se regasesc in tabelul de mai jos:

Nr.

crt.

Denumirea produsului sau a grupei de

produse

U.M.

Acciza

(echivalent

euro/U.M.)

aplicabila in prezent

Acciza (echivalent

euro/U.M.)

aplicabila de la

1 ianuarie 2005

1.

Produse din tutun




2.

Tigarete

1.000

tigarete

5,73 + 31%

5,73 + 31%

3.

Tigari si tigari de foi

1.000 bucati

9

9

4.

Tutun destinat fumatului

din care:

8.1. Tutun destinat rularii

in tigarete

kg

kg

17

17

17

17


 

MODUL DE CALCUL AL ACCIZELOR

1 Pentru tigarete acciza se calculeaza insumand acciza specifica (exprimata in euro la 1000 de bucati) cu acciza procentuala, denumita si ad valorem (care se obtine prin aplicarea procentului prevazut de lege asupra pretului maxim de vanzare cu amanuntul corespunzator sortimentului respectiv de tigarete la momentul calcularii accizelor).

Producatorii si importatorii de tigarete sunt obligati ca pentru toate sortimentele de tigarete din nomenclatorul lor de fabricatie sau de import sa stabileasca preturi maxime de vanzare cu amanuntul. Listele cu preturi astfel stabilite trebuie inregistrate la Ministerul Finantelor Publice cu minimum doua zile inainte de data practicarii lor. Tot in sarcina producatorilor si importatorilor de tigarete revine obligatia de a publica in doua cotidiane de mare tiraj listele de preturi astfel inregistrate, cu minimum 24 de ore inaintea practicarii efetive a acestora.

Este interzisa vanzarea, de catre orice persoana, a tigaretelor pentru care nu s-au stabilit si declarat preturi maxime de vanzare cu amanuntul, precum si vanzarea tigaretelor la un pret mai mare decat pretul maxim de vanzare cu amanuntul declarat.

Exemplu:

Calculul accizelor datorate pentru un pachet de tigarete marca Marlboro al carui pret maxim de vanzare cu amanuntul declarat de producator este de 35.000 lei/pachet.

Acciza datorata bugetului de stat pentru tigarete, potrivit legii, este de 5,73 euro/1.000 tigarete + 31%

din pretul maxim de vanzare cu amanuntul declarat. A = A1 + A2

in care:

A1 = acciza specifica

A2 = acciza ad-valorem

A1 = K1 x R x Q1 = 5,73 x 41.071 lei x 0,02 = 4.707 lei/pachet

A2 = K2 x PA x Q2 = 31% x 35.000 lei = 10.850 lei/pachet

unde:

K1 = acciza specifica

K2 = acciza ad-valorem

R = cursul de schimb aplicabil trim. IV al anului 2004

PA = pretul maxim de vanzare cu amanuntul

Q1 = cantitatea exprimata in unitati de 1.000 buc. tigarete

Q2 = numarul de pachete de tigari aferent cantitatii Q1

Acciza totala datorata bugetului de stat este de 15.557 lei pentru un pachet continand 20 de tigarete

Marlboro, al carui pret maxim de vanzare cu amanuntul este de 35.000 lei.

Pentru tigareta a carei lungime, excluzand filtrul si mustiucul, este cuprinsa intre 9 si 18 cm, acciza

se dubleaza. In cazul in care lungimea acesteia, excluzand filtrul si mustiucul, este cuprinsa intre 18

si 27 cm, acciza se tripleaza.

Incepand cu 1 ianuarie 2005, se introduce acciza minima in cuantum de 11,00 euro la 1000 tigarete

(Ordonanta Guvernului nr. 83/2004).

Prin urmare, in situatia in care din insumarea accizei minime cu acciza ad valorem va rezulta o valoare mai mica de 11,00 euro la 1.000 de tigarete, acciza ce va trebui achitata de producator sau importator va fi de 11,00 euro la 1.000 de tigarete.

2 Tigari si tigari de foi

Exemplu:

In cazul unui producator care livreaza 7.000 de pachete de tigari de foi, fiecare pachet continand cate cinci tigari, acciza se calculeaza astfel:

A = Q x K x R

unde:

A = cuantumul accizei

Q = cantitatea exprimata in unitati de 1.000 bucati tigari

K = acciza unitara

R = cursul de schimb leu/euro aplicabil pentru trimestrul IV al anului 2004

A = 35 unitati a 1.000 de bucati x 9 euro la 1.000 de bucati x 41.071 lei = 12.937.367 lei (acciza totala) Acciza pe pachet = acciza totala/7.000 pachete = 1848,19 lei

3 Tutun destinat fumatului

Exemplu:

In cazul unui producator ce livreaza 500 de pachete a cate 100 grame de tutun destinat rularii in

tigarete, acciza se calculeaza astfel: A = Q x K x R

unde:

A = cuantumul accizei

Q = cantitatea exprimata in kilograme

K = acciza unitara

R = cursul de schimb leu/euro aplicabil pentru trimestrul IV al anului 2004

A = 50 kg x 17 euro/kg x 41.071 = 34.910.350 lei

Acciza pe pachetul de 100 de grame = 69.820,7 lei

uleiuri minerale

 Uleiurile minerale

In acceptiunea Codului fiscal, prin uleiuri minerale se intelege urmatoarele produse:

a) produsele cu codul NC 2706 00 00;

b) produsele cu codurile:

NC 2707 10; 2707 20; 2707 30; 2707 50; 2707 91 00; 2707 99 11; 2707 99 19;

c) produsele cu codul NC 2709 00;

d) produsele cu codul NC 2710;

e) produsele cu codul NC 2711, inclusiv metanul si propanul, pure din punct de vedere chimic, dar fara gazul natural;
 

 
Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
acciza

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 30 Ianuarie 2006


Votati articolul "Accize":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Schimbare valuta fara documente

Intrebare: Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati in solutionarea urmatoarei probleme:

-societatea livreaza paleti folositi in Italia ,pe care eu i-am inregistrat ca o marfa ,negasind alta solutie,desi doresc sa nu se mai platesca tva la livrare,deoarece se cumpara pe baza de borderou achizitie fara tva.

-incasarea facturii se face prin contul de la banca in valuta .



Administratorul sociatatii retrage numerar (eur) din contul deschis in valuta la banca, pe care ii schimba la coltul strazii unde gaseste curs bun.

In aceste conditii ,cum pot face inregistrarea in contabilitate, astfel incat sa pot dispune de ,,lei' pentru a cumpara de pe piata paleti?



Multumesc mult.

Sa aveti o zi buna.

Mihaela


Raspuns: Va rog sa-mi raspundeti Multumesc mult... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Ianuarie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 4 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Grile fiscale pentru examenul din 2018: Consultant fiscal certificat!

    • UPDATE in 24 septembrie. ATENTIE! Au aparut noutati in ceea ce priveste examenul de consultant fiscal. In Monitorul Oficial nr. 806 din 20 septembrie 2018 a fost publicata Hotararea Camerei Consultantilor fiscali nr. 7 privind sustinerea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent - sesiunea noiembrie 2018. Examenul se va sustine in municipiul Bucuresti in data de 4 n...» citeste mai departe aici

  • Detii o casa de marcat electronica? Iata cate formulare trebuie depuse la ANAF!

    • Daca detii o casa de marcat, atunci trebuie sa fii la curent cu lista de formulare pe care trebuie sa le completezi si sa le transmiti catre ANAF. Acestea sunt opt la numar in prezent, realizate in functie de diferite situatii.   Va reamintim cele doua termene pana la care operatorii economici trebuie sa achizitioneze case de marcat cu jurmal electronic sunt 1 septembrie 2018 (contribuabili mari si mijlocii) si  1 noiembrie...» citeste mai departe aici

  • Legislatie comert online. Lista completa cu aspectele contabile si fiscale

    • Comertul online castiga din ce in ce mai mult teren in detrimentul celui traditional. Tot mai multi romani isi fac cumparaturile in mediul online, asa ca nu este de mirare ca magazinele online sunt pe val in aceasta perioada. Comerciantii care au afaceri online incep sa se bucure de multe avantaje, insa vinderea produselor pe internet ridica si multe semne de intrebare, mai ales celor care nu au experienta in domeniu. Asadar, vom dezbate mai jos cazul unei societati...» citeste mai departe aici

  • Ministerul Finantelor ofera ajutor de stat pentru crearea de noi locuri de munca

    • Ministerul Finantelor Publice finanteaza marile investitii din sectoarele de activitate de varf si dezvoltarea regionala, astfel ca din 10 septembrie accepta cereri pentru ajutor de stat in limita a 614 milioane de lei, buget alocat pentru 2018, anunta institutia printr-un comunicat de presa. Pana acum au fost depuse 32 de cereri pentru investitii in valoare totala de 3,8 mld lei, care ar urma sa creeze 5.242 de locuri de munca si pentru care ajutorul de stat solicitat se ridic...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!