email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Imbunatatire punct de lucru. Monografii contabile

monografii contabilepunct de lucruordinal 3055/2009


Imbunatatire punct de lucru. Monografii contabile
Dana Hristu, valabil la 27-Sep-2010

Intrebare: O societate nu are nici un spatiu pe firma dar la p-ctul de lucru se fac imbunatatiri, care este monografia contabila, mai precis pe ce cont se baga imbunatatirile si daca trebuie deviz sau nu. Daca s-au bagat pe contul 3028 pana in prezent, este corect, si s-au dat in consum pana in prezent?

Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI

Raspuns: In conformitate cu Ordinul 3055/2009 reglementari contabile conforme cu directivele europene, Subsectiunea 8.2.3, pct.105 :

(1) O imobilizare corporala recunoscuta ca activ trebuie evaluata initial la costul sau determinat potrivit regulilor de evaluare din prezentele reglementari, in functie de modalitatea de intrare in entitate.

(2) Exemple de costuri care se efectueaza in legatura cu constructia unei imobilizari corporale, direct atribuibile acesteia, sunt:

a)costurile reprezentand salariile angajatilor, contributiile legale si alte cheltuieli legate de acestea, care rezulta direct din constructia imobilizarii corporale;

b)cheltuieli materiale;

c)costurile de amenajare a amplasamentului;

d)costurile initiale de livrare si manipulare;

e)costurile de instalare si asamblare;

f)cheltuieli de proiectare si pentru obtinerea autorizatiilor;

g)costurile de testare a functionarii corecte a activului, dupa deducerea incasarilor nete provenite din vanzarea elementelor produse in timpul aducerii activului la amplasamentul si conditia de functionare (cum ar fi esantioanele produse la testarea echipamentului);

h)onorariile profesionale platite avocatilor si expertilor etc.

3)in cazul in care o cladire este demolata pentru a fi construita o alta, cheltuielile cu demolarea sunt recunoscute dupa natura lor, fara a fi considerate costuri de amenajare a amplasamentului. Acelasi tratament contabil se aplica si cheltuielilor reprezentand valoarea neamortizata a cladirii demolate.

(4)in costul unei imobilizari corporale sunt incluse si costurile estimate initial cu demontarea si mutarea acesteia la scoaterea din functiune, precum si cu restaurarea amplasamentului pe care este pozitionata imobilizarea, atunci cand aceste sume pot fi estimate credibil si entitatea are o obligatie legata de demontare, mutare a imobilizarii corporale si de refacere a amplasamentului.

(5)Costurile estimate cu demontarea si mutarea imobilizarii corporale, precum si cele cu restaurarea amplasamentului se recunosc in valoarea acesteia, in corespondenta cu un cont de provizioane (contul 1513 "Provizioane pentru dezafectare imobilizari corporale si alte actiuni similare legate de acestea").

Sunt recunoscute ca o componenta a activului, sub forma cheltuielilor ulterioare, investitiile efectuate la imobilizarile corporale.

Acestea trebuie sa aiba ca efect imbunatatirea parametrilor tehnici initiali ai acestora si sa conduca la obtinerea de beneficii economice viitoare, suplimentare fata de cele estimate initial.

Obtinerea de beneficii se poate realiza fie direct prin cresterea veniturilor, fie indirect prin reducerea cheltuielilor de intretinere si functionare.( Subsectiunea 8.2.3 pct.107 alin 2 din OMFP 3055/2009)

A) Daca lucrarile de amenajare sunt executate in regie proprie v-a trebui sa alocati constructiei respective si costurile manoperei , intocmind un stat de salarii separat.

Desigur va trebui sa intocmiti un deviz de cheltuieli si pe baza acestuia sa faceti inregistrarile in contabilitate.

Va prezint o scurta monografie privind aceasta situatie:

1) Aprovizionarea cu materiale:

                         %                                                   401 “ Furnizori”

                     231” Imobilizari corporale in curs de executie”

                    4426 “ Tva deductibila”

2) Executia lucrarilor cu salariatii proprii (se va intocmi un stat de plata separat):

          231” Imobilizari corporale in curs de executie”      %

                                                                     421 “ Personal remuneratii datorate”
                                                                     431” Asigurari sociale”
                                                                     447 “ Cheltuieli cu impozite si taxe”

3) La finalizarea lucrarilor :

             212 “ Constructii:       =             231” Imobilizari corporale in curs de executie”

Dupa receptia lucrarilor si inregistrarea lor in contabilitate prin marirea valorii de inventar a cladirii, aveti obligatia ca in termen de 30 de zile de la receptie sa declarati noua valoarea de inventar la directia de impozite si taxe locale, in vederea recalcularii impozitului pe cladiri datorat, conform art. 254 alin. 4 din Codul fiscal si pct. 67 lit. b din Normele metodologice la Codul fiscal, in cazul in care sunteti proprietarul cladirii respective, amortizarea cheltuielilor suplimentare se va face, in acest caz , pe durata ramasa neamortizata a cladirii respective.

In cazul in care punctul de lucru respectiv face obiectul unui contract de inchiriere sau concesiune, locatie de gestiune sau altele asemenea, amortizarea se va stabili in functie de durata contactului.

In acest caz amortizarea fiscala este duductibila la calculul impozitului pe profit.(art. 24 alin. 3 lit.a din Codul fiscal).

B) Daca respectivele lucrari de amenajare a punctului de lucru, sunt efectuate de catre un tert autorizat, trebuie sa aveti un contract de executie lucrari incheiat cu acesta, iar la facturile emise sa existe anexate situatii de lucrari/devize de constructii cat mai detaliate si care sa corespunda cu sumele facturate si mentionate in contracte/acte aditionale.

In cazul in care care materialele sunt procurate de societate, iar executia este realizata de o societate de constructii specializata, trebuie sa procedati la intocmirea bonurilor de consum in momentul predarii lor catre acea societate, a unor procese-verbale de predare-primire, iar la facturarea manoperei, societatea constructoare trebuie sa cuprinda in deviz, la rubrica separata (fara facturare) materiale clientului, care trebuie sa corespunda cu iesirile din bonurile de consum.

Monografia contabila este similara cu cea descrisa la pct. A, cu exceptia inregistrarilor privind salariile.

In acest caz cheltuielile cu manopera vor fi inregistrate pe seama contului 231 ” Imobilizari corporale in curs de executie” iar dupa finalizarea lucrarilor se vor urma aceeasi pasi descrisi la pct.A.

Consideram necesara stornarea cheltuielilor inregistrate si alocarea lor corespunzatoare aplicand tratamentul contabil si fiscal descris mai sus.

Numai in cazul in care cheltuielile nu sunt semnificative, acestea pot fi recunoscute in contul de profit si pierderi ca reparatii efectuate la imobilizari corporale, in scopul asigurarii continue a acestora. (pct. 107 alin. 1 din OMFP 3055/2009).

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monografii contabilepunct de lucruordinal 3055/2009


Data aparitiei: 28 Septembrie 2010

Votati articolul "Imbunatatire punct de lucru. Monografii contabile":
Rating:

Nota: 4.83 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X